۵۰۹۹۲۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

استکی: منتظر پیشنهاد بارسلونا هستم

با این‌که چند سالی است تیم‌ملی هندبال ایران به دلیل عدم ثبات لازم در فدراسیون نتایج خوبی کسب نکرده اما ٣ لژیونر ایرانی این روزها در سطح اول هندبال اروپا افتخارات بزرگی را به دست می‌آورند.

روزنامه شهروند: با این‌که چند سالی است تیم‌ملی هندبال ایران به دلیل عدم ثبات لازم در فدراسیون نتایج خوبی کسب نکرده اما ٣ لژیونر ایرانی این روزها در سطح اول هندبال اروپا افتخارات بزرگی را به دست می‌آورند. سجاد استکی، ملی‌پوش ایرانی دیناموبخارست رومانی با نمایش فوق‌العاده‌ای که درترکیب تیمش در لیگ داخلی و لیگ قهرمانان اروپا داشته، اخیرا از نظر کارشناسان این کشور به‌عنوان بهترین بازیکن‌ سال ٢٠١٦ لیگ رومانی انتخاب شده است که افتخار بی‌سابقه‌ای محسوب می‌شود. در ادامه گفت‌وگوی سجاد استکی با «شهروند» را می‌خوانید:

از عنوان بهترین بازیکن‌ سال رومانی شروع کنیم که اخیرا کسب کردی؟

بعد از این‌که در لیگ قهرمانان اروپا توانستیم بازی‌های خوبی را از خود نشان دهیم و رزومه خوبی از خود به همراه الله‌کرم و علیرضا ثبت کنیم، در لیگ رومانی نیز خیلی خوب نتیجه گرفتیم. خدا را شکر شخصا توانستم در بازی‌هایی که در لیگ داخلی برگزار شد، خیلی خوب بدرخشم و عملکرد خوبی از خود به جای بگذارم. چندی پیش بین چند بازیکن برتر لیگ رومانی که نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن ‌سال شده بودند، انتخابی گذاشتند و درنهایت من به‌عنوان برترین بازیکن ‌سال ٢٠١٦ در لیگ رومانی انتخاب شدم.

این انتخاب ازسوی مردم صورت یا فدراسیون هندبال رومانی؟

خیر، نظرسنجی مردمی نبود. این انتخاب خود فدراسیون و مسئولان برگزاری لیگ رومانی انجام دادند. به نظرم خیلی باارزش است که درمیان تعداد زیادی از بازیکنان رومانیایی من به‌عنوان یک ایرانی توانستم این عنوان را کسب کنم.

شنیدیم که این انتخاب بازتاب زیادی درکشور رومانی داشته و برای بازیکنان این کشور هم خیلی قابل هضم نبوده است؟

خداراشکر بازتاب خیلی خوبی داشت. این‌که یک بازیکن از قاره آسیا و کشور ایران به رومانی بیاید و عنوان برترین بازیکن ‌سال را کسب کند، برای برخی خیلی سنگین بوده است. برای خیلی هم جالب است که درمیان این همه بازیکن مطرح چطور من به‌عنوان یک بازیکن ایرانی توانستم این‌قدر درمسابقات امسال موفق باشم.

این‌که درکنار علیرضا موسوی و الله‌کرم،‌ برادرت بازی می‌کنی، شرایط بهتری را برای تو ایجاد می‌کند؟

قطعا هم من و هم الله‌کرم و علیرضا به خاطر این‌که در یک تیم آن هم دریک کشور غریب کنار هم هستیم، خیلی با اعتماد‌به‌نفس بالاتری بازی می‌کنیم. من و الله‌کرم که از کودکی درکنار هم بازی می‌کردیم و با علیرضا هم قبلا سابقه هم‌تیمی‌بودن داشتم. ما در داخل زمین و بیرون زمین یکدیگر را حمایت می‌کنیم و روی موفقیت هم نقش داریم.

وضع دیناموبخارست در لیگ رومانی چطور است؟

ما مرحله گروهی را با صدرنشینی به پایان رساندیم. الان مسابقات پلی‌آف آغاز شده که به شکل ٢ از ٣ برگزار می‌شود. فعلا بازی اول پلی‌آف را بردیم و باید مرحله به مرحله پیش برویم. درمجموع اگر بتوانیم ٦ بازی پشت‌سر هم پیروز شویم، قهرمانی ما مسجل می‌شود. البته رقبای سرسختی داریم اما با قدرتی که من در دیناموبخارست و خودمان ٣نفر می‌بینم، فکر می‌کنم قطعا قهرمانی‌مان را تا چند هفته دیگر جشن می‌گیریم.

باتوجه به درخششی که در لیگ رومانی داشتی، حتما پیشنهادهای بهتری هم برای فصل آینده به دستت رسیده است؟

بله، خداراشکر هنوز فصل تمام نشده، پیشنهاداتی به دستم رسیده است. برای الله‌کرم و علیرضا موسوی نیز پیشنهاداتی وجود دارد. درمیان این پیشنهادات تیم‌های بزرگی هم صحبت‌هایی را کرده‌اند که باید منتظر پایان فصل باشیم تا مذاکرات رسمی شود. فعلا بیشتر تمرکزمان روی موفقیت دیناموبخارست است تا ان‌شاءالله بعد از قهرمانی در رومانی به تیم‌های بزرگتر فکر کنم.

خودت دوست داری به کدام تیم در اروپا بروی؟

خیلی شاید به علاقه من بستگی نداشته باشد. باید منتظر باشیم و ببینیم که چه پیشنهاداتی می‌رسد. فعلا که از لیگ آلمان و فرانسه صحبت‌هایی با من شده است، اما باید رسمی شود. اگر تیم‌هایی مثل بارسلونا، پاری‌سن‌ژرمن و کیل آلمان که قهرمان اروپا محسوب می‌شود، برای جذب من اقدام کنند، قطعا برای ادامه راه پیشرفتم به این تیم‌ها می‌روم.

از بحث باشگاهی عبور کنیم. اخیرا فدراسیون هندبال صاحب رئیس شد؛ بعد از انتخابات تماسی با شما ازسوی فدراسیون گرفته شد؟

از ایران خبر خاصی ندارم. متوجه شدم که علیرضا رحیمی به‌عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد که با توجه به سابقه او، این اتفاق خبر بسیار خوبی برای جامعه هندبال بود. مطمئن باشید که با حضور دوباره آقای رحیمی هندبال بار دیگر رو به پیشرفت حرکت می‌کند و از روزهای افت خود فاصله می‌گیرد.

اما درسال‌های اخیر تیم‌ملی ایران هم جام‌جهانی را از دست داده و هم المپیک؟

واقعا بابت اتفاقاتی که در سال‌های اخیر در تیم‌ملی و فدراسیون رخ داده، متاسفم. با این حال می‌خواهم با حضور رحیمی به آینده هندبال مثبت نگاه کنم. شما نگاه کنید که هندبال ایران الان نسل طلایی را دراختیار دارد که بی‌سابقه است. هیچ‌وقت سابقه نداشته هندبال ایران چند بازیکن درسطح اروپا داشته باشد اما برنامه‌ریزی درستی صورت نگرفته بود و به خاطر همین نتیجه نگرفتیم. با حضور رئیس جدید فدراسیون و برنامه‌ریزی که امیدواریم صورت بگیرد، ان‌شاءالله درسال‌های آینده هندبال ایران هم درسطح جهان می‌درخشد و هم می‌تواند برای اولین‌بار المپیکی شود.

تیم‌ملی هنوز سرمربی ندارد. به نظرت سرمربی آینده تیم‌ملی ایران چه مشخصه‌ای باید داشته باشد؟

من نمی‌دانم گزینه‌های فدراسیون کدام مربیان هستند اما می‌دانم که فدراسیون پیگیر روی کارآوردن یک مربی بزرگ خارجی است. امیدوارم یک مربی خوب به ایران بیاید و تیم‌ملی را از این وضع نجات دهد. ما باید بتوانیم در سال‌های آینده نتیجه خیلی خوبی بگیریم و هندبال ایران به روزهای اوج خود بازگردد. تمام بازیکنان افتخار می‌کنند که بتوانند در تیم‌ملی بازی کنند و ما هم آرزویمان است که با پیراهن تیم‌ملی بتوانیم در آسیا و جهان افتخار کسب کنیم.

درپایان اگر صحبتی داری، بگو؟

حرف خاصی نیست. فقط جا دارد از مردم بابت حمایت‌هایی که از من درشبکه‌های اجتماعی داشتند، تشکر کنم. امیدوارم تیم‌ملی هم سروسامان بگیرد و بتوانیم جواب محبت‌های مردم را با موفقیت‌های آتی بدهیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج