جاباما
۵۰۹۹۷۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

الریان مهم‌تر از جشن قهرمانی و ثبت رکوردها

بعد از برد پیکان همه پرسپولیسی‌ها از مسجل شدن قهرمانی شان در لیگ برتر می‌گویند.

ایران ورزشی: بعد از برد پیکان همه پرسپولیسی‌ها از مسجل شدن قهرمانی شان در لیگ برتر می‌گویند. از رکوردهایی که می‌شد خلق کرد؛ از ثبت قاطع ترین قهرمانی لیگ برتر، گرفتن جام دهم، رسیدن به استقلال، ثبت ستاره به نشانه جام دهم در مسابقات سراسری، شکستن رکورد امتیاز استقلال و سپاهان به‌عنوان بهترین قهرمان لیگ‌های ۱۸ تیمی، ثبت بهترین آمار خط دفاعی در تاریخ لیگ برتر، بیشترین کلین شیت دروازه‌بان در این مسابقات. اینها و داستان‌هایی مثل اینکه پرسپولیس کجا جشن قهرمانی بگیرد بهتر است یا کجا می‌توانند جام را دست کاپیتانش بدهند همه ماجراهای شیرینی است که هر هوادار پرسپولیسی دوست دارد مدام درباره اش حرف بزند و خستگی قهرمان نشدن‌های این چند ساله را با شیرینی هایش در کند.

اما داستان مهم‌تر پیش روی پرسپولیس است؛ لیگ قهرمانان آسیا و بازی فوق العاده حساس با الریان.کافی است به جدول گروه چهارم لیگ قهرمانان نگاهی بیاندازید تا ببینید شرایط چقدر پیچیده و حساس شده.پرسپولیس همین فردا باید در ورزشگاه آزادی مقابل الریان بازی کند. تیمی که قبل از عید مقابلش شکست بدی متحمل شد و حالا در صدر گروه نشسته است.

قبل از این مدام از میشل لادروپ می‌شنیدیم که تیمش شانس زیادی برای صعود ندارد و بخت اصلی صعود را به تیم‌های قدرتمند الهلال و پرسپولیس می‌دهد اما مربی زیرک دانمارکی مدام این حرف‌ها را تکرار می‌کرد تا فشار را از روی تیم خود بردارد.

الریان به سختی مقال الهلال مغلوب شد و پرسپولیس را در خانه شکست داد تا نشان دهد مدعی سومی هم در کار است.حالا پرسپولیس باید مقابل این مدعی قرار بگیرد و ضمن اینکه به انتقام شکست عجیب بازی رفت فکر می‌کند دنبال باز کردن راه‌های صعودش باشد.

این اولین بازی آسیایی این فصل پرسپولیس است که در تهران برگزار می‌شود و می‌تواند شکوه خاصی داشته باشد.احتمالا ورزشگاه پر خواهد شد و پرسپولیس از حیث پشتیبان انسانی مثل همیشه چیزی کم ندارد اما نگران حواس‌ها هستیم.هر چند درون مجموعه تیم همه به اهمیت مسابقه دوشنبه عصر واقفند اما رسانه‌ها هنوز به استقبال این مسابقه نرفته‌اند. الریان دیروز با تمام قوا وارد تهران شد. آنها که قافیه قهرمانی در لیگ ستارگان را باخته‌اند دنبال خودنمایی در آسیا می‌گردند و حتی از حاشیه اخیر سباستین سوریا هم عبور کردند تا هر چه در توان دارند را برای توقف پرسپولیس به کار بگیرند.

برای پرسپولیس اما تساوی در این مسابقه هم نمی‌تواند جالب باشد چرا که در صورت برد احتمالی الهلال مقابل الشباب در عربستان تیم سعودی در صدر فاصله می‌گیرد و پرسپولیس در رده سوم باقی خواهد ماند.پرسپولیس در این فصل و در مرحله گروهی کلا دو بازی در تهران انجام خواهد داد که یکی از آنها همین فردا برگزار می‌شود و باید نهایت استفاده را از میزبانی و پشتیبانی 80 هزار تماشاگر خودی ببرد.

تیم برانکو در بازی رفت به شکل عجیبی مقابل حریف خود غافلگیر شد و باید برای فرار از اشتباهات آن مسابقه یک بار دیگر فیلم بازی را ببیند و از رقم خوردن آن نتیجه عجیب در دوحه و غفلت‌هایی که باعث آن باخت سنگین شد درس بگیرد. هر چند پرسپولیس در آن مسابقه در فاز حمله عملکرد خوبی داشت و تنها با بدشانسی به گل‌های بیشتر نرسید اما در این مسابقه و با استحکام بخشیدن دوباره به خط دفاعی‌اش می‌تواند امیدوار باشد ضمن بسته نگه داشتن دروازه خودی به گل هم برسد.

در بازی رفت محمد انصاری که نمایش فوق‌العاده‌ای مقابل پیکان ارائه داد به خاطر مصدومیت در ترکیب قرار نگرفت تا خط دفاعی پرسپولیس کلا به هم بریزد و با رفتن ماهینی به دفاع میانی ربیع‌خواه در منطقه چپ بازی کند اما حالا و در بازی برگشت برانکو می‌تواند ایده‌آل ترین ترکیب ممکن را به زمین بفرستد. هر چند ربیع‌خواه در دو بازی قبلی مدافع چپ سرخ‌ها بوده اما بعید نیست ماهینی و محرمی در جناحین خط دفاعی کنار سیدجلال و انصاری بازی کنند تا ضمن استحکام این خط و راحت‌تر شدن خیال بیرانوند توازن در دفاع و حمله برقرار شود. در فاز حمله هم با وجود مصدومیت احمدزاده- که یکی از خوب‌های بازی رفت بود- دست برانکو پر است. عقب آمدن امیری و حضورش در هافبک کناری به علیپور اجازه درخشش در بازی با پیکان را داد، بعید نیست همان ترکیب دوباره به زمین برود و پروژه انتقام از الریان به شکلی که برانکو می‌خواهد اجرایی شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج