جاباما
۵۱۰۰۰
۵۰۴۹
۵۰۴۹
پ

سالاد سزار اصل چه ویژگی هایی دارد؟

این اوردور کلاسیک که اغلب با مرغ کبابی درست می شود، ۵ رکن کلیدی دارد که اگر هر کدام از اینها وجود نداشته باشد، به آن سالاد سزار نمی گوییم.

سالاد سزار اصل چه ویژگی هایی دارد؟




برترین ها : این اوردور کلاسیک که اغلب با مرغ کبابی درست می شود، 5 رکن کلیدی دارد که اگر هر کدام از اینها وجود نداشته باشد، به آن سالاد سزار نمی گوییم.

سالاد سزار اصل چه ویژگی هایی دارد؟

۱. سس

سالاد سزار خوب سالادی است که سس عالی داشته باشد. از زرده خام تخم مرغ و ماهی آنچووی (کولی) بدتان می آید؟ باید بگوییم که زرده تخم مرغ به این سس حالتی غنی می دهد و آنچووی هم نمک و طعم اصلی آن است. دستور تهیه ما برای این سس بدین شرح است:

«۶ فیله آنچووی آغشته به روغن را با یک حبه سیر کوچک و کمی نمک خرد کنید. با قسمت مسطح چاقو حبه سیر را له کنید و این مواد را داخل کاسه ای بریزید. دو زرده تخم مرغ بزرگ را داخل بریزید و هم بزنید. ۲ قاشق آب لیموی تازه بیفزایید و کمی خردل اضافه کنید. ۲ قاشق روغن زیتون و نیم فنجان روغن نباتی را آرام آرام به این مخلوط اضافه کرده و هم بزنید تا غلیظ شود. ۳ قاشق پنیر پارمزان رنده شده داخلش بریزید و به آن نمک و فلفل سیاه و آبلیموی بیشتری در صورت دلخواه بیفزایید. می توانید این سس را یک روز قبل آماده کنید.»

۲. کروتن

کروتن (نان سوخاری) به این سالاد حجم می دهد. ۳ فنجان تکه های کوچک کروتن را با ۳ قاشق روغن زیتون مخلوط کنید. نمک و فلفل سیاه را چاشنی آن کنید. سپس آن را در سینی فر روی کاغذ روغنی ریخته و بگذارید در فر در دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بپزد و طلایی شود. اگر از آنچووی خوشتان می آید، کمی از فیله آن رویش بریزید.

۳. کاهو

باید از برگ های کوچک وسط کاهو استفاده کنید و آنها را خرد نکنید. برای شش نفر، ۳ کاهو کافی است. تردی و کوچکی برگ های وسط کاهو به این سالاد زیبایی و تازگی خوبی می دهند.

۴. پنیر

سالاد سزار با پنیر پارمزان رنده شده روی آن، خیلی خوب به نظر می رسد، ولی این تکه های پنیر مزه سس را خفه می کنند. بجای تکه تکه کردن پنیر، آن را ریز ریز رنده کنید.

۵. مخلوط کردن

انبر سالاد را کنار بگذارید و با دست به آرامی کاهو، کروتن و سس را مخلوط کنید. سپس پارمزان رنده شده را رویش بریزید.

* نکته: برای نوزادان، سالمندان، خانم های باردار و افرادی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است، زرده خام تخم مرغ توصیه نمی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج