جاباما
۵۱۰۰۳۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

ایکس باکس اسکورپیو؛ غول جدید مایکروسافت

بر اساس اطلاعات موجود پراجکت اسکورپیو دارای ۱۲ گیگابایت رم GDDR۵ و CPU هشت هسته‌ای ۲.۳ گیگاهرتز است. همچنین GPU (پردازنده گرافیکی) این کنسول دارای ۴۰ واحد پردازشی با فرکانس ۱۱۷۲ بوده که توان پردازشی بسیار مناسبی را ارائه می‌دهد.

وب سایت تک شات: تقریبا ۱۰ ماه از آن روزهایی که شایعات بسیاری پیرامون کنسول بین نسلی مایکروسافت به گوش می‌رسد، می‌گذرد. کنسولی که E۳ سال گذشته با اسم رمز پراجکت اسکورپیو تایید و رونمایی رسمی از آن به E۳ ۲۰۱۷ موکول شد. پنجشنبه‌ی گذشته کمپانی مایکروسافت اطلاعات سخت افزاری و توان اجرایی جدیدترین عضو خانواده ایکس‌باکس را منتشر کرد و حال در تک‌شات قصد داری نگاهی بیندازیم بر هر آنچه از پراجکت اسکورپیو می‌دانیم.

ایکس باکس اسکورپیو؛ غول جدید مایکروسافت

بارها فیل اسپنسر در مصاحبه‌های اخیر خود اعلام کرده بود «پراجکت اسکورپیو قوی‌ترین کنسول بازی تا به امروز است». روز گذشته مشخص شد این ادعاها صحت دارد و اسکورپیو همانطور که انتظار می‌رفت توانایی اجرای بازی‌ها با کیفیت ۴K و ۶۰ فریم بر ثانیه را خواهد داشت و بر اساس گزارش Digital Foundry این کنسول، Forza Motorsport ۶ را با وضوح ۴K و در بالاترین جزئیات با ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌کند. این در حالیست که کمتر از ۷۰ درصد از توانایی‌های این دستگاه مورد استفاده قرار گرفته و اسکورپیو می‌تواند بازی‌هایی با جزئیات بیشتر را نیز با همین کیفیت به اجرا در بیاورد. همچنین همانند پلی‌استیشن ۴ پرو گزینه‌های گرافیکی بسیاری پیشروی شما قرار خواهد گرفت و به عنوان مثال با قرار دادن وضح تصویر بر روی ۱۰۸۰p می‌توانید جزئیات محیط را تا حد چشمگیری افزایش دهید.

بر اساس اطلاعات موجود پراجکت اسکورپیو دارای ۱۲ گیگابایت رم GDDR۵ و CPU هشت هسته‌ای ۲.۳ گیگاهرتز است. همچنین GPU (پردازنده گرافیکی) این کنسول دارای ۴۰ واحد پردازشی با فرکانس ۱۱۷۲ بوده که توان پردازشی بسیار مناسبی را ارائه می‌دهد. همچنین مایکروسافت هارد یک ترابایت ۲.۵ اینچی را نیز برای مدل پایه کنسول جدیدش که در زمستان ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد، در نظر گرفته است. با توجه به این موارد به سادگی می‌توان دریافت اسکورپیو قوی‌تر از کنسول رقیب یعنی پلی‌استیشن ۴ پرو بوده و توان به چالش کشیدن پی‌سی‌ها در وضوع ۴K را دارد. قدرت عضو جدید خانواده ایکس‌باکس ۶ ترافلاپ ارزیابی می‌شود و پردازنده گرافیکی اسکورپیو بیش از ۴ برابر ایکس‌باکس وان معمولی قدرت دارد! علاوه‌بر موارد ذکر شده همانند ایکس‌باکس وان اس منبع برق در داخل کنسول قرار گرفته و اندازه آن کوچک‌تر از نسخه استاندارد کنسول نسل هشتمی مایکروسافت است.

ایکس باکس اسکورپیو؛ غول جدید مایکروسافت

مایکل گوودمن، تحلیل‌گر موسسه‌ی تحقیقاتی Strategy Analytics، بر این عقیده است که هواداران ایکس‌باکس برای مشاهده‌ی قدرت واقعی ایکس‌باکس اسکورپیو ممکن است بیش از یک سال بعد از عرضه‌ی این کنسول منتظر بمانند. گوودمن در این راستا بیان داشته:

من انتظار دارم تا بازی‌های زمان عرضه‌ی کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو با بقیه‌ی پلتفرم‌ها تفاوت آن‌چنانی نداشته باشد. این نسل سوم و چهارم بازی‌ها بعد از عرضه‌ی این کنسول خواهند بود که تفاوت اصلی را مشخص خواهند کرد. قطعا برای این که بتوانید ظرفیت اصلی کنسول را مشاهده کنید، باید بیش از یک یا دو سال منتظر بمانید.

بر اساس گزارشات منتشر شده اسکورپیو همانند کنسول بین نسلی سونی با نسخه استاندارد کنسول‌ها هماهنگ خواهد بود و تمامی بازی‌ها برای هر سه دستگاه خانواده ایکس‌باکس عرضه می‌شوند و تنها تفاوت آن‌ها در کیفیت اجرایی بازی‌ها خواهد بود. کوین استفنز، رئیس استودیوی Monolith که با بازی موفق Middle Earth: Shadow of Mordor شناخته می‌شود، در مصاحبه با GamesRadar در مورد انسجام خانواده ایکس‌باکس و چگونگی عرضه بازی‌ها برای اسکورپیو اعلام کرده:

ما نبایست از جانب مایکروسافت حرفی بزنیم اما از نقطه نظر ما، آن‌ها به این موضوع بسیار پای‌بند هستند. می دانید که اگر شما یک ایکس‌باکس بخرید، چه کنسول شما وان باشد، چه S و چه اسکورپیو؛ قرار است هر بازی که خریداری کنید بتوانید آن را روی همه‌ی پلتفرم‌های مذکور بازی کنید. با توجه به تجربیاتمان روی این پلتفرم‌ها، باید بگوییم این ویژگی بسیار منسجم است.

هیچ تردیدی وجود ندارد که ایکس‌باکس ۳۶۰ عملکرد بسیار خوبی داشت و توانست خیل عظیمی از بازیکنان را شیفته خود کند. کنسولی که حتی در سال ۲۰۱۵ از عهده اجرای بازی Rise of the Tomb Raider کیفیتی مطلبوب بر آمد تا نشان دهد دود از کنده بلند می‌شود! اما در نسل هشتم و با عرضه ایکس‌باکس وان اوضاع اصلا خوب نبود و بارها شاهد مسخره شدن ایکس‌باکس وان توسط هواداران رقیب بودیم. اوضاع با عرضه ایکس‌باکس وان اس در تابستان سال گذشته کمی بهبود پیدا کرد اما بازهم برند ایکس‌باکس حال و روز خوشی نداشت. در مصاحبه روز گذشته «مایک ایبرا» (Mike Ybarra)، معاون بخش ایکس‌باکس و ویندوز در مایکروسافت با Digital Foundry اعلام شد:

تیم ما به چند سال قبل و رابطه خوبی که توسعه دهندگان داشتیم نگاهی انداخت. با ایکس‌باکس ۳۶۰ ما بهترین پلتفرم برای اجرای بازی‌های مختلف را داشتیم. اما متاسفانه طی دو سال اخیر با ایکس‌باکس وان این چنین نبود و ما به این فکر افتادیم که چگونه روابط خوبمان با توسعه دهندگان را بازیابیم؟ ما می‌خواستیم بهترین بازی‌ها در کنسول ما اجرا شوند و به همین دلیل در این مسیر تلاش کردیم و به دنبال ساخت پروژه اسکورپیو بودیم.

از ابتدای نسل هشتم به دلیل آسان‌تر بودن توسعه بازی‌ها برای پلی‌استیشن ۴ و قدرت سخت‌‌ افزاری بیشتر این کنسول نسبت به ایکس‌باکس وان توسعه دهندگان میل کمتری برای همکاری با مایکروسافت داشتند. پس از عرضه پلی‌استیشن ۴ پرو این شکاف بیشتر شد اما اینک برند ایکس‌باکس امیدوار است با عرضه اسکورپیو طی سالیان پیش روی به بهترین کنسول برای اجرای بازی‌ها بدل شود.

اما قیمت پراجکت اسکورپیو چگونه خواهد بود؟ بر اساس شایعات منتشر شده این دستگاه ۴۹۹ دلار قیمت خواهد داشت که با توجه به سخت افزار قدرتمند آن قابل قبول به نظر می‌رسد. اما مایکروسافت به خوبی باید در نظر داشته باشد که برای موفقیت کنسول جدیدش تنها سخت افزار قدرتمند کافی نیست و باید بازی‌های با کیفیت و در خور توجه‌ای نیز برای خانواده ایکس‌باکس منتشر شود. به هر حال می‌باید تا E۳ ۲۰۱۷ صبر کنیم تا علاوه‌بر مشاهده شکل و ظاهر پراجکت اسکورپیو اطلاعات بیشتری در مورد این کنسول بدست بیاوریم.

سخن پایانی:

در پایان باید گفت پراجکت اسکورپیو همان چیزی است که انتظار می‌رفت؛ کنسولی با سخت افزاری قدرتمندتر نسبت به رقیبان که با قیمتی در حدود ۵۰۰ دلار این توانایی را دارد که حتی پی‌سی‌های هم رده را در وضوع ۴K و قابلیت HDR به چالش بکشد. همچنین با توجه به اخبار منتشر شده در مورد همکاری بیشتر مایکروسافت با بازیسازان مختلف، خصوصا بازیسازان ژاپنی به نظر این کمپانی قصد دارد علاوه‌بر سایر نقاط جهان محبوبیت کنسول خود را در خانه پلی‌استیشن نیز افزایش دهد تا پراجکت اسکورپیو از هر لحاظ موفق ظاهر شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج