۵۱۰۱۴۶
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

دست نامزد نهايي جمنا در تعيين كابينه باز نيست

ماموريت دوم جمنا با اين روزها كمتر رسانه‌اي مي‌شود اما در تعيين نامزدهاي نهايي موثر است. اين ماموريت كه در هياهوي انتخاب نامزد رقيب روحاني به حاشيه رفت به عنوان يكي از كارويژه‌هاي اصلي فعاليت اين جبهه در دستور كار بود.

اعتماد نوشت:ماموريت دوم جمنا با اين روزها كمتر رسانه‌اي مي‌شود اما در تعيين نامزدهاي نهايي موثر است. اين ماموريت كه در هياهوي انتخاب نامزد رقيب روحاني به حاشيه رفت به عنوان يكي از كارويژه‌هاي اصلي فعاليت اين جبهه در دستور كار بود. سعيد جليلي، كسي كه حاضر نشد تا ميثاقنامه جمنا را امضا كند و امروز به عنوان يك مانع بزرگ در برابر اصولگرايان در رسيدن به نامزد واحد قد علم كرده است، يكي از نامزدهايي بود كه تن به اين شرط نداد.
اين روزها حاميان اين نامزد انتخاباتي در فضاي مجازي مدعي شده‌اند كه دليل نپيوستن جليلي به جمنا اين بوده كه بايد در صورت پيروزي كابينه‌اش را با نظارت جبهه مردمي نيروهاي انقلاب مي‌چيده است. به نظر مي‌رسد كه متوليان وحدت جناح راست قول نقش‌آفريني در كابينه دولت اصولگرا را در صورت پيروزي به نامزدهاي انصرافي خود مي‌دهند. اين قول البته يك روي ديگر سكه هم دارد و آن اينكه كانديداي نهايي براي انتخاب كابينه دستش باز نيست. در حاشيه دومين مجمع عمومي جمنا از ماموريت دوم جمنا از عزت‌الله ضرغامي، حميدرضا حاجي بابايي و سيدمحمد حسيني پرسيديم و هرسه تلويحا بر اين امر صحه گذاشتند كه جمنا در انتخاب كابينه نامزد نهايي نظارت دارد.

سيد محمد حسيني

كانديداها در مديريت دولت بعدي حضور دارند

آقاي حداد عادل گفته است كه جمنا قصد دارد تا تيم دولت را هم در كنار نامزد انتخاباتي معرفي كنند، در اين مورد با چه كساني رايزني شده است؟ آيا ممكن است كه چهار نفري كه به عنوان نامزد انتخاب نمي‌شوند، در تيم دولت بعدي نقش داشته باشند؟

حتما اينها در كابينه و دولت آينده و مديريت‌هاي ارشد كشور در صورت پيروزي گزينه نهايي اصولگرايان حضور خواهند داشت و كمك خواهند كرد. جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي يك تيم ٢٠ نفره‌اي را به عنوان مشاوران اقتصادي الان مشخص كرده است ولي قطعا كانديداها يا گزينه نهايي برخي از همكارانش را نيز معرفي خواهد كرد. يعني به عنوان يك تيم وارد شوند.

معرفي تيم كانديداي نهايي توسط خود او انجام مي‌شود يا جمنا؟

جمنا به كانديداي نهايي كمك مي‌كند اما در نهايت خود كانديدا است كه بايد همكاران آينده خود را معرفي كند. اين مساله هم از اين باب است كه مردم اطمينان پيدا كنند كه اين تيم مي‌توانند مشكلات كشور را حل كنند.

زمان معرفي اين كانديدا كي اعلام مي‌شود؟

بنا است كه شوراي مركزي مشخص كند از بين اين پنج نفر چه تعدادي ثبت‌نام كنند و چه تعدادي در مناظره‌ها شركت كنند و بعد در نهايت يك نفر در صحنه انتخابات بماند.



عزت‌الله ضرغامي

تشكيل تيم كانديداي نهايي از ميان انصرافي‌ها

شوراي مركزي جمنا يا نمايندگاني از سوي آنها با شما يا كانديداهاي ديگر صحبتي كرده‌اند مبني بر اينكه اگر گزينه نهايي نبوديد، در دولت بعدي و كابينه نقشي داشته باشيد؟

جبهه انقلاب به دنبال انسجام نيروهاي انقلاب است. نامزدهايي كه با اين سازوكار آمده‌اند، به دنبال اهداف شخصي نيستند. به دنبال اين هستند كه جبهه انقلاب را منسجم كنند و بتوانند در صحنه اجرا و حل مشكلات مردم كارآمد باشند. بنابراين اگر شوراي مركزي جبهه به اين نتيجه رسيد كه يك فرد خاص برتر از ديگران است و او بايد در رقابت حاضر شود، بقيه با رضايت كامل كنار خواهند رفت و به آن فرد كمك مي‌كنند. كمك كردن به آن فرد الزاما به اين معنا نيست كه حتما به آنها قول پست و مقام داده شود. مهم كمك است و حتما بايد تيمي كار شود. اين تيم مي‌تواند هم از اعضايي باشد كه نامزد بوده‌اند و از صحنه انتخابات كنار رفته‌اند همچنين مي‌تواند از ساير نيروهاي انقلاب باشد.

تا الان با شما در مورد اينكه در تيم گزينه نهايي باشيد صحبتي نشده است؟

با بنده صحبتي نشده است. فعلا در مرحله اين صحبت‌ها نيستند چون هيچ مشكلي هنوز وجود ندارد.

حميدرضا حاجي بابايي

بايد نيروهاي موجود به كار گرفته شوند

چقدر اين سناريو احتمال دارد كه چهار نفري كه انتخاب نمي‌شوند در كابينه نامزد نهايي حضور داشته باشند؟

اين مباحثي است كه نشان از همكاري و همراهي است. به دنبال تقسيم پست كه نبايد باشيم. بحث ما اين است كه يك تيم معرفي كنيم. ديگر نبايد اين گونه باشد كه يك نفر به عنوان رييس‌جمهور انتخاب شود و گوشه بنشيند و يكي يكي آدم براي كابينه‌اش پيدا كند. بايد نيروهايي كه هستند به كار گرفته شوند. نه ١٠ نفر بلكه ده‌ها هزار نفر بايد وارد ميدان كار شوند. باز هم ممكن است كم بيايد.

پس پنج نفري كه امروز انتخاب شده‌اند در كابينه دولت بعدي هستند؟

ممكن است از ميان ده نفر نامزد جمنا هم افرادي در كابينه حضور داشته باشند. ممكن است بيرون از اين ١٠ نفر هم افرادي باشند. اين طور نيست كه انحصاري باشد. جزو تيمي هستند كه قرار است همراهي با هم داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود بر روحانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج