جاباما
۵۱۰۳۳۶
۸ نظر
۵۰۰۶
۸ نظر
۵۰۰۶
پ

چند درصد زنان و مردان ایرانی افسردگی دارند؟

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه مراسم روز جهانی بهداشت در وزارت‌خانه بهداشت در جمع خبرنگاران با اشاره به بیماری افسردگی اظهار داشت: شعار امسال روز جهانی بهداشت صحبت کردن در رابطه با افسردگی است و در ایران ۱۶.۵ درصد زنان و ۱۰.۸ از مردم به این بیماری روحی مبتلا هستند و افسردگی چهارمین عارضه محسوب می شود که متأسفانه مردم کمتر به آن آشنایی دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان: سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه مراسم روز جهانی بهداشت در وزارت‌خانه بهداشت در جمع خبرنگاران با اشاره به بیماری افسردگی اظهار داشت: بیماری افسردگی در جامعه ایران کمتر شناخته شده است و متأسفانه به بیماری‌های اعصاب و روان در ایران کم‌توجهی می‌شود و مبتلایان همه روزه در همه خانواده‌ها وجود دارند.
وی ادامه داد: مردم باید از بیماری‌های اعصاب و روان و همچنین افسردگی مطلع باشند تا بیماری‌های روحی روانی در بین افراد جامعه کاهش یابد و در این میان رسانه ملی وظیفه مهمی در اطلاع‌رسانی دارد و به نظر من نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در این امر قابل انکار نیست.
هاشمی ادامه داد: شعار امسال روز جهانی بهداشت صحبت کردن در رابطه با افسردگی است و در ایران ۱۶.۵ درصد زنان و ۱۰.۸ از مردم به این بیماری روحی مبتلا هستند و افسردگی چهارمین عارضه محسوب می شود که متأسفانه مردم کمتر به آن آشنایی دارند.
وی عنوان کرد: در بیماری افسردگی عوامل محیطی بیشتر از ژنتیک اثربخش‌ است که توفیق زیادی در کنترل این بیماری تا به امروز نداشته‌ایم.
وی تأکید کرد: آمار ما نسبت به دنیا از وضعیت بهتری برخوردار است اما متأسفانه ظرف ۲۰ سال گذشته افسردگی در ایران دو برابر شده که به نظر من برخی مسئولان توجه کافی در این زمینه نکرده‌اند و همچنین خود مردم رفتارهایی را انجام می‌دهند که باعث بروز این بیماری روحی و روانی می‌شود.
وزیر بهداشت ادامه داد: نگرانی، اعتیاد، سوء مصرف مواد مخدر، یأس و نا‌امیدی از عوامل بروز افسردگی محسوب می‌شود که در این هنگام فرد بیمار گوشه‌گیر و پر‌خاشگر شده و نسبت به محیط و خانواده و همچنین روابط خود یک نوع بی‌میلی و بی نیازی مشاهده می‌کند.
هاشمی با اشاره به اینکه عارضه افسردگی در حوزه سیاسی و اقتصادی مشکلاتی را ایجاد می‌کند، گفت: هر عاملی که نشاط و امید را در بین مردم کمتر کند به طوری که آنها نسبت به جامعه، مطبوعات و کانون‌های تصمیم‌گیری ناامید‌ شوند، باعث شکل‌گیری عارضه افسردگی می‌شود.
هاشمی یادآور شد: امروز متأسفانه ما به تهمت، دروغ، غیبت عادت کرده‌ایم و صداقت، درستی و اعتماد که بخشی از دستورات دینی است را رها کرده‌ایم و به نظر من متأسفانه خود جوانان، والدین و خانواده‌ها بیشتر در معرض آسیب‌ ناشی از عارضه افسردگی هستند.
هاشمی ادامه داد: در قالب طرح تحول به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک کارشناس جوان به کار گذاشته شده است اما در موفقیت کامل این طرح خودم به شخصه‌ تردید دارم و معتقدم که ارکان حاکمیت برای پیشگیری از مسئله افسردگی باید عزم جدی داشته باشند.
وی در ادامه سخنانش گفت: در مورد افسردگی آمارهای مشخصی وجود دارد که برای پیشگیری از این بیماری نیاز به کار عمیق و فرهنگساز‌ی ‌است.
وی عنوان کرد: امروزه رسانه‌ها باید اجازه دهند که اصحاب علم بیشتر با مردم صحبت کنند و اگر مردم به مسئله افسردگی توجه بیشتری کنند، وضعیت این بیماری در جامعه ما بهتر می‌شود. اما متأسفانه ما به سادگی از کنار بیماری های اعصاب و روان عبور می‌کنیم به طوری که آمار بالای تصادفات نشان‌دهنده وضعیت نامناسب روحی و روانی مردم است.
وی با بیان اینکه برخی از افراد ندانسته بیمار بوده و باید درمان شوند، افزود: کم توجهی در این بخش آثار جدی در کل کشور دارد و من امیدوارم امسال رویکردمان‌ بهتر شود تا دستاوردهای خوبی در حوزه سلامت ببینیم و در این راه رسانه ملی، نویسندگان و افراد تأثیرگذار و همچنین کسانی که در فضای مجازی فعالیت دارند می‌توانند ما را در پیشگیری از بیماری افسردگی و اعصاب و روان یاری کنند.
هاشمی با بیان اینکه برخی از افراد با عملکرد منفی‌شان جامعه را دچار یأس و ناامید‌ی می‌کنند، تصریح کرد: افرادی با عملکرد منفی به خودشان نیز رحم نمی‌کنند اما بطور کلی من امیدوارم که جوانان محکم و با نشاط ما بتوانند به آبادانی بیشتر کشور و عزت اسلام و خودشان بپردازند.
وزیر بهداشت در خصوص انتخابات و ارتباط آن با سلامت روان ادامه داد: انتخابات می‌تواند سبب آسیب سلامت روان یا ایجاد امید و نشاط در بین مردم بخصوص جوانان شود و افرادی که در انتخابات با برخی وعده‌ها سطح توقعات مردم را بالا می برند، باعث بروز آسیب های روحی و روانی در جامعه خواهند شد.
وی ادامه داد: باید شعارهایمان‌ در انتخابات در حد شرایط کشور باشد و واقعیت‌ها را به مردم بازگو کنیم زیرا به نظر من هیچ چیزی بهتر از راستی و درستی نیست.

وی ادامه داد: وقتی که مردم اخبار متضاد را در جامعه می‌شنوند دچار مشکلات روحی و روانی می‌شوند که همین مسئله آمارهای افسردگی را بالا می‌برد و به نظر من افراد باید در رفتارهای اجتماعی و شخصی خود به آموزش‌های دینی و سنتی نیاکانمان‌ برگردیم که به صلاح کشور و خودمان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      فرهنگ شادمانی ایرانیان به اندازه فرهنگ سوگواری شان قوی نیست

    • saeid

      بالای صد درصد.....

    • افسرده

      ۹۹/۹ درصد افسردگی دارند .

    • بدون نام

      دقیقا درصد افسردگی زنان و مردان را نمی شود ارائه کرد چون در جامعه ابزار مشخصی که از همه افسرده ها امار گرفته شود را نداریم.ای کاش بجای این همه هزینه های جنگی و نظامی در دنیا انر در جهت رفاه و اسایش انسانها هزینه می کردند اینقدر افسرده در جهان نداشتیم.

    • بدون نام

      جناب اقای هاشمی یک ریشه یابی بهتری بکنید

    • آرین

      ایران کلا افسرده است به فکر همه ملت باشین

    • بدون نام

      به دوراز حواشی یا بذله گویی حدودنود درصد

    • بدون نام

      دیگه چیزی به نام خنده وجود نداره فقط بزن توسرت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج