۵۱۰۴۲۹
۱۰ نظر
۵۰۰۴
۱۰ نظر
۵۰۰۴
پ

فساد کلان توسط یقه سفیدها صورت می گیرد

دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: امروزه در کشور ما فساد در سه سطح کلان، میانی و خرد صورت می گیرد که فساد کلان با ارقام کلان توسط یقه سفیدها که به احزاب سیاسی و جناح های قدرت وصل هستند و ثروت هنگفت در اختیار دارند و با به‌کارگیری اقدامات سیستمی و هماهنگ و قانون و دانش روز صورت می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: کاظم پالیزدار دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: در بدو فعالیت دولت تدبیر و امید در مرداد ماه ۱۳۹۲ که مسولیت انتظام بخشی به شبکه بانکی را از دولت گذشته در اختیار و بر عهده گرفت، رقم مانده تسهیلات اعطایی بانک‌ها ۴۶۰ هزار میلیارد تومان بود که از این میزان ۱۵.۶ درصد، معادل ۷۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات غیرجاری بود و در اختیار گروه معدودی از مشتریان بدحساب کلان بلوکه شده بود. در آن دوره رکود تورمی بر اقتصاد حاکم بود و نرخ رشد اقتصادی منفی بود.

وی اظهار کرد: بنگاه‌های تولیدی برای تامین سرمایه در گردش و حفظ ظرفیت تولیدی و اشتغال خود نیازمند اعتبارات جدید بودند که اهمیت تزریق تسهیلات جدید توسط بانک‌ها را در کنار اقدام دولت برای ساماندهی وصول مطالبات معوق و استمهال بسیاری از این تسهیلات غیرجاری را دوچندان می‌ساخت.

دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در ادامه افزود: به رغم روند فزاینده مطالبات غیرجاری بانکی در سال ۱۳۹۲، با اقدامات ساماندهی مطالبات غیرجاری بانکی و الزام بانک‌ها به رعایت انضباط مالی و استقرار کنترل‌های داخلی و فعال‌سازی واحدهای پیگیری وصول مطالبات و حقوقی، مانده تسهیلات در سه سال اخیر ۸۶ درصد رشد داشته است و به رقم ۸۵۷ هزار میلیارد تومان در انتهای خرداد ماه ۱۳۹۵ رسید، در حالی‌که با وجود دشواری‌های واحدهای تولیدی در بازپرداخت تسهیلات دریافتی، انتظار تداوم رشد فزاینده تسهیلات غیرجاری با آهنگ شدیدتری وجود داشت، اما تسهیلات غیرجاری در این سه سال تنها ۳۲ درصد افزایش داشت و به رقم ۹۵ هزار میلیارد تومان رسید.

به این ترتیب در سه سال اخیر از خرداد ماه 1392 تا خرداد ماه 1395، نرخ ریسک اعتباری شبکه بانکی (نسبت تسهیلات غیرجاری به کل تسهیلات) از 15.6 درصد با 4.5 واحد درصد کاهش به 11.1 درصد رسید و به رقم استانداردهای جهانی نزدیک‌تر شد.
فساد کلان توسط یقه سفیدها متصل به احزاب سیاسی و جناح های قدرت صورت می گیرد

پالیزدار گفت: امروزه در کشور ما فساد در سه سطح کلان، میانی و خرد صورت می گیرد که فساد کلان با ارقام کلان توسط یقه سفیدها که به احزاب سیاسی و جناح های قدرت وصل هستند و ثروت هنگفت در اختیار دارند و با به‌کارگیری اقدامات سیستمی و هماهنگ و قانون و دانش روز صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: اما فساد میانی و خرد، در بعد ارقام و اعداد چشم‌گیر نیستند لیکن به واسطه شدت و گستره بروزشان و این‌که جنبه عمومی می‌یابند و برای عموم در زندگی روزمره قابل لمس است اهمیت دارد. فساد ذهنیت و اعتماد انسان را در جامعه مخدوش می‌کند و نوعی عدم اطمینان و احساس تبعیض ایجاد می‌کند. وقتی فساد اقتصادی رخ می‌دهد و فردی با استفاده از رانت به منابع دسترسی پیدا می کند که برای فرد عادی فراهم نیست. و این موضوع در جامعه رواج یابد، بی عدالتی حاصل پایه ها و اساس جامعه را مورد هدف قرار می دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یقه سفید ها رویتان نزد خداوند سیاه باد

    • بدون نام

      همونایی که احمدی نژاد گفت (برادران قاچاقچی)

    • جاوید

      خدا لعنت کنه این یقه سفیدها و بانکها رو که ملت رو سست ایمان یا حتی بی ایمان کردن .تمام بدبختی ملت از همین فاسدین و بانکهای حرامخوار نشأت میگیره .باید تمام این فاسدین بصورت نامحسوس کشته بشن تا بیش از این ملت بدبخت نشن .

    • بدون نام

      فکر کنید بابک زنجانی جز مفاسد میانی که اعلام رسمی میشود به حساب می آید...

    • علی

      چرا تو کشورهای مثل چین میشه جلوی اینها رو گرفت ولی اینجا خیر !!!!

    • بدون نام

      یخه سفید همان آقا زاده است نه ملت گشنه بدبخت

    • بدون نام

      پ ن پ

    • سروش

      نه پس پولو می دند به ی آدم آسمون جل پولو می دند به بچها خودشون اینو همه می دونند دیگه گفتن نداشت فقط باید برخورد کنه نه اینکه بیاد فقط بگه

    • ایران

      بله .

    • بدون نام

      این همه شعر و معر بافتن آخرش این شد که فساد میانی و خرد بده و ...
      یک میلیون نفر فساد خرد کنند به پای یک فساد کلان آقا زاده ها نمیرسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج