جاباما
۵۱۰۴۳
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

ارزان‌ترین و گران‌ترین قیمت خانه در تهران

ارزان‌ترین قیمت هر متر آپارتمان با عمر کمتر از ۱۲ سال در پایین‌ترین نقطه شهر متری دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و گران‌ترین قیمت در بالاترین نقطه شهر بیش از متری ۱۱ میلیون تومان است.

خبرگزاری ایسنا: "قیمت خانه در این محل متری چند؟" این بیشترین سوالی است که مشاوران املاک مناطق مختلف تهران هر روز پاسخگو هستند و در ماه‌های اخیر نیز با افزایش روز افزون قیمت‌ها می‌گویند "قیمت هر متر این واحد امروز این مبلغ است و معلوم نیست فردا چه شود؛ اگر خریدار هستید، امروز بخرید".

بررسی‌ متوسط قیمت هر متر خانه در نقاط مختلف شهر به گونه‌ای است که هر روز قیمت‌ها به روز می‌شوند و با توجه به نوسان نرخ‌هایی که از سوی مالکان در مناطق مختلف عنوان می‌شود، نمی‌توان قیمت واحدی برای هر محله را درنظر گرفت.

با گذشت بیش از شش ماه از افزایش قیمت مسکن در کشور و به ویژه شهر تهران، شاهد رکود نسبی در خرید و فروش مسکن هستیم و بازار اجاره به دلیل ناگزیری مستاجران از جابه جایی وارد این رکود نشده و با نزدیک شدن به فصل نقل و انتقالات، احتمالا بازار این بخش رونق خواهد گرفت.

در این گزارش آپارتمان‌های ۵۰ متری با عمر تا ۱۲ سال ساخت در نقاط مختلف شهر بررسی شده است؛ بر این اساس متوسط قیمت یک واحد مسکونی در مرکز شهر و خیابان انقلاب تهران متری ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که در مقایسه با زمستان گذشته با اندکی افزایش مواجه است. همچنین متوسط قیمت هر متر آپارتمان در محله امیرآباد تهران نیز از متری چهار میلیون و ۵۰۰ تا چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

درحالی که برخی بنگاه‌داران به ادامه وضعیت بازار زمستان مسکن در فصل بهار معتقدند،‌ متوسط قیمت هر متر آپارتمان در محدوده گیشا از شش تا شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. متوسط قیمت هر متر واحد مسکونی در محدوده شهران چهار تا چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در محدوده پونک چهار میلیون و ۸۰۰ تا پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

در محدوده غرب تهران نیز متوسط هر واحد مسکونی در خیابان جنت‌آباد از متوسط متری چهار میلیون و ۶۰۰ تا پنج میلیون تومان است. در محدوده شهرک غرب متوسط هر متر آپارتمان پنج میلیون و ۸۰۰ تا شش میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

متوسط قیمت هر متر واحد مسکونی در نیاوران و فرمانیه نیز از متری پنج میلیون ۸۰۰ تا هفت میلیون تومان، محدوده ظفر از متری چهار میلیون و ۸۰۰ تا شش میلیون تومان و محدوده خیابان دولت از پنج تا شش میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

متوسط قیمت هر متر واحد مسکونی در محدوده رسالت از متری چهار میلیون و ۵۰۰ تا پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان،‌ در محدوده گلبرگ از متری سه میلیون و ۸۰۰ تا چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و در محدوده نارمک از متوسط متری چهار تا چهار میلیون ۸۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

بر اساس این بررسی متوسط قیمت فروش هر متر آپارتمان در محدوده میدان امام حسین تهران دو میلیون و ۳۰۰ تا دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

در محدوده منطقه ۱۲ تهران میدان شهدا متوسط فروش هر متر آپارتمان از سه تا سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. خیابان پیروزی نیز از متری سه میلیون و ۵۰۰ تا چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت عنوان شده برای هر متر آپارتمان در محدوده پیچ شمیران از متوسط متری سه میلیون تا سه میلیون ۸۰۰ هزار تومان است. همچنین قیمت‌های مورد معامله در محدوده خیابان گرگان بیش از متری سه میلیون تومان است.

در حوالی خیابان نواب از متری دو میلیون و ۵۰۰ تا دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، در محدوده جیحون و آزادی از متری دو میلیون و ۳۰۰ تا دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، محدوده مرتضوی، خوش و قصرالدشت نیز متوسط متری دو میلیون و ۸۰۰ تا سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

محدوده امیریه نیز به طور متوسط از متری دو میلیون و ۴۰۰ تا دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و خیابان کمیل از متری دو میلیون و ۴۰۰ تا سه میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت هر متر آپارتمان زیر ۱۲ سال ساخت در محدوده خیابان مولوی نیز دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

این درحالیست که در مناطق شمالی شهر از جمله اختیاریه هر متر آپارتمان شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. آپارتمان‌های خیابان زعفرانیه نیز متری ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

البته قیمت‌گذاری هر واحد مسکونی در هر محله بسته به دسترسی به خیابان‌های اصلی،‌ کوچه و نوع ساختمان، سال ساخت و عواملی از این دست بستگی دارد که ممکن است در هر محدوده با اندکی تفاوت قیمت در خرید و فروش مواجه شویم.

قیمت‌های فعلی در مقایسه با قیمت‌های زمستان سال گذشته تغییر چندانی ندارد و تنها با رکود نسبی آن هم بسته به شرایط فعلی از جمله سال جدید، نزدیکی به فصل امتحانات و در پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری همگی دست به دست هم داده تا این بازار با کمی سکوت مواجه شود و برخی کارشناسان معتقدند با شروع فصل تابستان و آغاز نقل و انتقالات، بازار مسکن کمی رونق می‌گیرد.

به گفته اغلب مشاوران املاک، واحد مسکونی برای خرید و فروش زیاد است اما مشتری کم شده و رکود در معاملات مسکن بیش از افزایش قیمت‌ها خود را نشان می‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • MoHamMAD

      والا این شهرک غربی که ما توش زندگی میکنیم زمین متری 15 تومن این شهرک غربی که شما می فرماید کجاس متری 5 تومن...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • محمد

        دوست من زمین که متری 20 تومن است ولی این گزارش در مورد قیمت آپارتمان است که تقریبا داده ها درست است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج