۵۱۰۸۱۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

هشدار به ارائه کنندگان وای‌فای رایگان

احتمالا شما هم با فروشگاه ها، رستوران ها و یا مراکزی مواجه شده اید که به مشتریان خود وای فای رایگان عرضه می کنند. ارائه چنین سرویسی به مشتریان می تواند یک نقطه قوت و در راستای مشتری مداری برای این فروشگاه ها به حساب آید.

مجله سخت افزار: احتمالا شما هم با فروشگاه ها، رستوران ها و یا مراکزی مواجه شده اید که به مشتریان خود وای فای رایگان عرضه می کنند. ارائه چنین سرویسی به مشتریان می تواند یک نقطه قوت و در راستای مشتری مداری برای این فروشگاه ها به حساب آید. با این حال توضیحات اخیر پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی (پلیس فتا) می تواند باعث تجدید نظر در ارائه این خدمت شود.
هشدار به ارائه کنندگان وای‌فای رایگان

رییس پلیس فتای استان کرمان در مصاحبه ای اعلام کرد ارائه وای‌فای مجانی در بسیاری از اماکن امری معمول محسوب می‌شود اما باید دانست در صورت استفاده دیگران از این اینترنت و ارتکاب جرم، صاحب اشتراک باید پاسخگو باشد. وی در ادامه به این نکته اشاره کرد که ارائه دهندگان اینترنت اشتراکی و یا WiFi رایگان برای جلوگیری از فعالیت های مجرمانه تحت پوشش این سرویس ها باید بر اساس قوانین و مصوبات قانون جرائم رایانه ای عمل کنند. بر این اساس در صورت بروز جرم توسط کاربران، ارائه دهنده اینترنت عمومی قادر به شناسایی آنها بوده و می بایست فرد مجرم را به پلیس معرفی کند. به همین دلیل از تمامی مراکزی همچون هتل ها، رستوران ها، بیمارستان ها و واحدهای صنفی خواسته شده از ارائه اینترنت رایگان به مشتریان خود بدون در نظر گرفتن موارد قانونی خودداری نمایند.

بر اساس ماده 32 قانون جرائم رایانه ای، ارائه دهندگان خدمات دسترسی اینترنت موظفند داده های ترافیکی کاربران را حداقل تا 6 ماه پس از فعالیت کاربران نگهداری کرده و در صورت نیاز در اختیار پلیس قرار دهند. این در حالیست که تا کنون تصور می شد منظور از ارائه دهندگان خدمات دسترسی اینترنت در ماده 32 قانون مورد اشاره، صاحبان کافی نت ها هستند. همچنین در سال های اخیر بسیاری از مراکز عمومی همچون پارک ها و فضاهای شهری مانند پیاده راه ها نیز به ارائه بسته های رایگان اینترنت به کاربران می پردازند که عنوان آنها در چارچوب ماده 32 به نظر نمی رسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج