۵۱۰۹۴۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

فضانورد ناسا در آستانه ثبت رکوردی جدید

روز گذشته، ناسا اعلام کرد که پگی ویتسون نخستین فضانورد زنی است که برای دومین بار فرماندهی ایستگاه بین المللی فضایی را به عهده داشته و این رکورد به نام وی ثبت شده است.

وب سایت تک شات: پگی ویتسون، یکی ازفضانوردان ناسا، رکورد جدیدی را به ثبت رساند که شایسته تقدیر است. روز گذشته، ناسا اعلام کرد که پگی ویتسون نخستین فضانورد زنی است که برای دومین بار فرماندهی ایستگاه بین المللی فضایی را به عهده داشته و این رکورد به نام وی ثبت شده است. ویتسون در سال ۲۰۰۸ نام خود را به عنوان نخستین فرمانده زن در ایستگاه بین المللی فضایی ثبت کرد.
فضانورد ناسا در آستانه ثبت رکوردی جدید

اما این تنها رکورد ثبت شده توسط ویتسون نیست. در واقع دنبال کردن رکوردهای پگی ویتسون 56 ساله کاری دشوار و شاید غیر ممکن است.

روز پنجم آوریل نیز ناسا اعلام کرد که ویتسون به زودی رکورد طولانی ترین مدت اقامت در فضا را که پیشتر توسط یک فضانورد آمریکایی به ثبت رسیده خواهد شکست. در حال حاضر این رکورد به جف ویلیامز تعلق دارد که 534 روز اقامت در فضا را به نام خود ثبت کرده است.

ویتسون روز 24 آوریل این رکورد را پشت سر خواهد گذاشت. از آنجایی که قرار نیست ویتسون تا ماه سپتامبر به زمین بازگردد، شکست رکورد مدت زمان اقامت او در فضا برای فضانوردان در آینده دشوار خواهد بود.

آژانس فضایی روسیه، Roscosmos، و ناسا قراردادی را به امضا رسانده اند که به موجب آن اقامت ویتسون در فضا برای سه ماه دیگر تمدید شده است. در حالیکه دو فضانورد مرد همکار او در ماه ژوئن به زمین بازمی گردند، ویتسون تا ماه سپتامبر به ماموریت خود در ایستگاه بین المللی فضایی ادامه خواهد داد.

ویتسون همچنین رکورد بیشترین تعداد پیاده روی فضایی توسط یک فضانورد زن را به نام خود ثبت کرده است، رکوردی که تا ماه سپتامبر نیز افزایش خواهد یافت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج