۵۱۰۹۶۷
۲ نظر
۵۰۱۹
۲ نظر
۵۰۱۹
پ

تاثیرات مخرب اینستاگرام بر زندگی کاربران

با وجود اینکه مدت زمان زیادی از شکل گیری اینستاگرام نمی گذرد شاهد رفتارهای افراطی کاربران در این شبکه اجتماعی هستیم.

وب سایت کلیک: به راستی که گوشی های هوشمند به یکی از اجزای لاینفک زندگی مبدل شده اند. یکی از دلایل این موضوع وجود شبکه های اجتماعی است که این روزها بین کاربران از محبوبیت ویژه ای برخوردارند. یکی از محبوب‌ترین این شبکه های اجتماعی، اینستاگرام بوده که جدیدا بازخوردهای استفاده از آن در زندگی کاربران نمایان شده است.
تاثیرات مخرب اینستاگرام بر زندگی کاربران

با وجود اینکه مدت زمان زیادی از شکل گیری اینستاگرام نمی گذرد شاهد رفتارهای افراطی کاربران در این شبکه اجتماعی هستیم. نتایج حاصل از تحقیقات نشان داده که خانم ها بیشتر از آقایان به شبکه های اجتماعی علاقه داشته و از اینرو بیشتر در معرض آسیب های ناشی از آن قرار دارند.

امکان عضویت و دسترسی به شبکه های اجتماعی بسیار راحت بوده، بطوریکه در کمتر از ۵ دقیقه می توان عضو آنها شد. شبکه‌های اجتماعی که نوجوانان به شدت به آن وابسته هستند مکان هایی خارج از دسترس والدین است.

در فضاهای مجازی کاربران می توانند خودشان را در غالب هر هویتی پنهان کرده و یا خود را با نام های متعددی به سایر کاربران معرفی کنند.

بررسی های انجام شده حاکی از آن است که معمولا دختران عکس های زیادی از خود در اینستاگرام به اشتراک می گذارند، بطوریکه که لایک گرفتن و کامنت هایی در مورد اینکه آنها زیبا هستند و در یک موقعیت خوب عکس گرفته اند برای آنها حیاتی است.

کاربران علاقه دارند تا بعد از به اشتراک گذاشتن هر پست، دوستان و آشنایان عکس هایشان را لایک کنند تا از این طریق اعتماد به نفس بیابند.

اغلب کاربران آنقدر فکرشان درگیر به اشتراک گذاری عکس است که زمان زیادی را صرف پیدا کردن موقعیت مکانی خوب برای گرفتن عکس و یا سوژه های جدید می کنند، حتی گاها بخاطر این مسئله متحمل هزینه های زیادی می شوند که می تواند به زندگی آنها صدمه بزند.

همه این‌ موارد در حالی اتفاق می افتد که افراد با ویژگی های جسمی یا چهره‌های معمولی اعتماد به نفس خود را از دست داده و گوشه گیر و منزوی می شوند. بعضی از افراد هم که اضافه وزن دارند، برای کاهش وزن خود دست به کارهای خطرناک می‌زنند.

کارشناسان اجتماعی معتقدند که این قبیل رفتارهای کاربران در اینستاگرام باعث رواج خودنمایی دربین افراد شده و نتیجه ی آن به وجود آمدن یک نوع زندگی ویترینی و نمایشی است.

کارشناسان به این افراد توصیه می کنند به منظور حفظ حریم شخصی، سلامت روحی و جسمی خود به شبکه های اجتماعی وابسته نشده و زمان زیادی را برای آنها صرف نکنند. به علاوه توصیه می شود به منظور حفظ حریم شخصی، کاربران به افرادی که شناختی نسبت به آنان نداشته اعتماد نکنند و اطلاعات شخصی خود از قبیل عکس های شخصی و یا خانوادگی و یا تصاویر منزل را در دسترسی این افراد قرار ندهند.

بعضی از کاربران آنچنان در افراط گری غرق می شوند که حتی به بدن خود آسیب می رسانند چرا که این مسئله موجب تغییر ساختار عصبی مغز، افزایش احتمال بروز رفتارهای افراطی و حتی اعتیاد می‌شود. فراموش نکنید که حضور بیش از حد در این شبکه‌ها حتی می‌تواند به روابط سالم اجتماعی و خانوادگی لطمه وارد کند.

روانشناسان در اینباره می گویند که ابتدا افراد باید برای خود اهمیت قائل شده و بجای اتلاف کردن وقت در این شبکه ها، مهارت های جدیدی را فراگرفته تا بتوانند ارتباطات موثر اجتماعی با اطرافیانشان برقرار کنند و از این طریق زندگی خود را سروسامان دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سالار

      فضای مجازی خصوصا اینستاگرام مخرب تر از بمب و موشک است

    • حمید رضا

      آفرین ... زندگی ویترینی بهترین توصیفی بود که میتونستی در مورد تاثیر اینستاگرا بر شخصیت و سبک زندگی افراد ارائه بدی!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج