۵۱۱۱۴
۵۰۹۵
۵۰۹۵
پ

تشکیک در ادعای پهلوانی که پناهنده شد

محمود محمدی درخواست پناهندگی به هلند داد. محمدی، پهلوان ایرانی است که سال ۱۳۷۹ بازوبند پهلوانی را رئیس جمهور وقت، محمد خاتمی به بازویش بست. او که به تازگی از ایران رفته، از هلند درخواست پناهندگی کرده است.

تشکیک در ادعای پهلوانی که پناهنده شد

روزنامه تماشا: محمود محمدی که سال 1379 بازوبند پهلوانی را بسته بود، به بهانه اینکه صفارزاده رئیس قبلی فدراسیون اجازه کار به او نداده، از ایران رفته است. صفارزاده می گوید محمدی را نمی شناسد و سال های اخیر هیچ ارتباطی با او نداشته است

محمود محمدی درخواست پناهندگی به هلند داد. محمدی، پهلوان ایرانی است که سال 1379 بازوبند پهلوانی را رئیس جمهور وقت، محمد خاتمی به بازویش بست. او که به تازگی از ایران رفته، از هلند درخواست پناهندگی کرده است.

محمدی در گفت و گو با یکی از رسانه های فارسی زبان خارج از ایران مدعی شده است با علیرضا صفارزاده اختلاف داشته است. صفارزاده رئیس سابق فدراسیون ورزش های زورخانه ای و پهلوانی ایران است که چند ماهی است جای خود را به محمدرضا طالقانی داده است.

محمدی که پهلوان بی وزن ایران است، مدال طلا فوق سنگین جام بین المللی ماراش و عنوان برتر جشنواره کشتی روغنی ترکیه را هم دارد. در جدول رسمی صاحبان بازوبند پهلوانی بی وزن ایران در دوره نوین، فقط نام 23 نفر درج شده است.

تشکیک در ادعای پهلوانی که پناهنده شد

نفر اول پهلوان مصطفی طوسی است که سال ۱۳۲۳ قهرمان شد. ششمین نفر غلامرضا تختی است که سال ۱۳۳۶ اول شد. محمود محمدی هم هفدهمین نفر از این فهرست است.

محمدی بعد از خروج از ایران یک سال را در ترکیه گذرانده و از شش ماه قبل هم به هلند رفته است. او دلیل رفتن از ایران را اینطور توضیح داده است: «سردار صفارزاده، رئیس سپاهی، کارنابلد و غیرمتخصص پیشین فدراسیون ورزش باستانی، دخالت های بی جایی در امور این ورزش می کرد و متاسفانه پای من که صاحب بازوبند بودم هم از محیط زورخانه بریده شد. بین ما مسائلی رخ داد که مربوط به حریم شخصی و هویت فردی من بود اما ایشان به حذف افرادی که مانند خودش نمی اندیشیند، عادت داشت.»

محمدی درحالی این ادعا را کرده است، که صفارزاده به تماشا می گویدنام این ورزشکار هم برایش آشنا نیست: «من اصلا پهلوانی به این نام را نمی شناسم. در شش سالی هم که در فدراسیون بودم هیچ وقت با کسی با این نام ارتباطی نداشتم.»

صفارزاده از خبرنگار تماشا خواست با دبیرش، فرهاد طلوعکیان تماس بگیرد تا شاید او اطلاعات بیشتری از محمدی داشته باشد. طلوع کیان هم مدعی شد محمدی در ۱۲ سال گذشته ارتباطی با فدراسیون نداشته است: «از سال ۷۹ که بازوبند را گرفت، دیگر در این رشته دیده نشد. حتی یک بار هم در مسابقات شرکت نکرد. در زمان ریاست صفارزاده در فدراسیون هم هیچ ارتباطی با او نداشت. ورزشکارانی که می خواهند پناهنده شوند، باید دلیلی برای این کارشان داشته باشند. سیاسی نیستند و شاید برایشان گرفتن پناهندگی راحت نباشد. محمدی شاید خواسته از سپاهی بودن آقای صفارزاده استفاده کند. فکر کنم او اصلا نمی داند که صفارزاده مدتی است از فدراسیون رفته.»

طلوع کیان می گوید محمدی در چند سال اخیر حضوری در مسابقات نداشته است اما او گفته که هنوز می تواند کشتی بگیرد و می خواهد مربیگری کند و الان هم مربی تیم تاپ یو اف سی هلند است. محمدی حتی ادعا کرده است پیشنهاداتی از آلمان و بلژیک هم دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج