۵۱۱۱۶۵
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

رییسی: معرفت نباشد، به بیراهه کشیده می شویم

رییس آستان قدس رضوی گفت:ما پیروی آن آقایی هستیم که مبارزه با فساد می‌کرد و همان آقا هنگامی که به مستمندی می‌رسد، فکر نمی‌کنیم همان آقا باشد.

خبرگزاری ایلنا: حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی در مراسم شب ولادت حضرت امیرالمومنین که در مسجد حوری محله قیام برگزار شد، ضمن تاکید بر اینکه به دعوت متولیان و روحانی مسجدحوری به این مجلس آمده، گفت: در این مجلس و مسجد بنده به دعوت امام جماعت و برای روز ولادت امیرمومنان(ع) آمده‌ام و غرض عرض ارادت به امیرمومنان است. بحث دیگری جز موضوع بسیار مهم و محوری حضرت علی(ع) نخواهم داشت. مسایل دیگر را در زمان‌های دیگر می‌شود بیان کرد. این زمان مناسب این بحث نیست. لذا با ارادتی که به همه دوستان و عزیزان دارم عرض می‌کنم که بنای بنده فقط حول محور شخصیت امیرمومنان خواهد بود.

رییس آستان قدس رضوی درباره ابزار معرفت و شناخت خداوند نکاتی را مطرح کرد و گفت: باید خدواند، پیامبر و علی ابن ابی طالب را شناخت. خدایا به من توفیق معرفت خودت، پیامبرت و حجتت را بده!

او خاطرنشان کرد: اگر معرفت نباشد، از راه به بیراهه کشیده می شویم و این معرفت گاهی احساسی و گاهی تعقلی است. امروز شناخت امیرالمومنین بر دو اساس استوار است؛ یک پیروی از علی ابن ابی طالب و دیگری شکل دادن جامعه بر اساس گفتمان سیره امیرالمومنین.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: این تصور به وجود نیاید که علی ابن ابی طالب در جایگاهی است که اصلا امکان ندارد بشریت او را بشناسد و از او پیروی کند. بله شخص شخیص ایشان در جایگاهی است که نمی‌توانیم با شناخت و اطلاعات خودمان درست بشناسیم. چرا که هرچه ما می‌شنویم، علی می‌شنود. هرچه ما می‌بینیم او می‌بیند. سعی کنید در سیره اجتماعی تان علوی باشید و در مسیر علی ابن ابی‌طالب.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امام خمینی (ره) به دنبال نظامی بوده که برخاسته از اسلام و با الگو قرار دادن امیرالمومنین باشد و در وصیت نامه شان نیز به این امر تاکید کرده‌اند، افزود: همه ما باید شناخت امیرالمومنین و توجه به سیره ایشان را مورد توجه قرار دهیم.

او با اشاره به مراسم اعتکاف گفت: خوشا به حال کسانی که خودشان را از همه علقه های دنیا آزاد کردند.

رییسی گفت: اگر انسان بخواهد خودش و جامعه را از همه آسیب ها حفظ کند، باید پیرو آن آقایی باشد که فرمود ای مالک مردم دو جورند. یا در دین با تو برابر و هم کیش‌اند یا در آفرینش و خلقت با تو هم آفرینش‌اند. ما پیرو آن آقایی هستیم که در عبودیت در قله، در مردم داری، در مبارزه با ظلم و فساد در صدر است. ما پیرو آن آقایی هستیم که انسان فکر نمی‌کند وقتی در مقابل یک یتیم، بی‌نوا و مستمند می‌ایستد، همان آقایی است که در مقابل فاسدین و ناکسین ایستاده است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امید داریم خداوند متعال به ما توفیق بدهد که خداوند را بشناسیم. اما چگونه؟! دریا را باید دریا شناخت. امیرالمومنین دریایی است که می‌تواند انسان را صیانت کند. از خداوند بخواهیم به ما معرفت بدهد، به ما توفیق پیروی بدهد که در این ایام بتوانیم خداوند متعال را بندگی و به امیرالمومنین تاسی کنیم.

او بار دیگر تاکید کرد بحث امشب درباره امیزالمومنین است و گفت: نمی‌خواهم بحث دیگری جز امیرالمومنین داشته باشم اما در آینده اگر عمری باقی بود و توفیق شد، در زمان دیگر درباره مسائل دیگر صحبت خواهیم کرد اما این جلسه مربوط به امیرالمومنین است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درودبررئیسی بزرگوار

    • علی

      درود بر آقای رییسی

    • بدون نام

      عجب!!!!!!!!!

    • رضامحمدی

      میتونم بپرسم معرفت چیه ؟مردم ما از گرسنگی دارن تلف میشن .جلوی ساخت وساز تو کل کشور رو گرفتید با پول دوباره زمینا رو بافت مسکونی میدید حالا بهانه درست کردید که کشاورزی هستش در صورتی که پولو میبینید تموم مشکلات حل میشه اگه پول نباشه میگید قانون هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج