۵۱۱۲۵
۲۷۹ نظر
۶۷۶۱
۲۷۹ نظر
۶۷۶۱
پ

بعد از ترک‌ سیگار چه اتفاقاتی در بدن می‌افتد؟

اگر بدانید که حتی در ۲۰ دقیقه اول ترک کردن سیگار چه تغییرات خوبی در بدن ایجاد می شود شاید برای کنار گذاشتن این عادت رفتاری نامطلوب بیش از پیش ترغیب شوید. در ادامه اتفاقاتی که به ترتیب و در طول زمان در اثر ترک سیگار در بدن شما رخ می دهد را به شما خواهیم گفت.

وبسایت روزیاتو - حسین علی پناهی: این که کشیدن سیگار تاثیری بسیار منفی و خطرناک بر روی سلامتی انسان دارد چیزی نیست که بر کسی پوشیده باشد. اما علی رغم دانستن اثرات مخرب تنباکو، بسیاری از افراد همچنان به کشیدن سیگار ادامه می دهند.
در بسیاری از کشورهای جهان، سیگار کشیدن اصلی ترین عامل بیماری ها و مرگ و میرهای قابل پیشگیری در میان بزرگسالان شناخته شده است و بر اساس ادعای مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها هر ساله بیش از ۲۰ درصد مرگ و میرها در ایالات متحده رابطه مستقیمی با سیگار کشیدن دارند. ترک کردن این عادت مرگبار به هیچ عنوان ساده نیست به همین دلیل بسیاری از افراد همچنان به سیگار کشیدن ادامه می دهند.

اما اگر بدانید که حتی در ۲۰ دقیقه اول ترک کردن سیگار چه تغییرات خوبی در بدن ایجاد می شود شاید برای کنار گذاشتن این عادت رفتاری نامطلوب بیش از پیش ترغیب شوید. در ادامه اتفاقاتی که به ترتیب و در طول زمان در اثر ترک سیگار در بدن شما رخ می دهد را به شما خواهیم گفت.
بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه

۲۰ دقیقه پس از آخرین سیگاری که دود می کنید ضربان قلب رفته رفته به حالت عادی خود باز می گردد. در این صورت نبض و حس بیشتری را در دست ها و پاهایتان حس خواهید کرد زیرا فشار خون نیز رفته رفته کاهش پیدا می کند و سیستم گردش خون در شرایط بهتری نسبت به گذشته قرار می گیرد.
بعد از ترک‌ سیگار چه اتفاقاتی در بدن می‌افتد؟
بعد از ۸ تا ۱۲ ساعت

سیگار کشیدن باعث افزایش مقدار مونوکسید کربن در ریه ها می شود که در صورت بالا بودن مقدار حتی می تواند مرگ فرد را در پی داشته باشد. در حدود ۱۲ ساعت پس از کشیدن آخرین سیگار، بدن رفته رفته خود را از حجم اضافی و مرگبار مونوکسید کربن پاک می کند و متعاقب آن میزان اکسیژن در بدن و خون بالا می رود. حتی در همین مدت زمان کوتاه نیز تنفس شما بسیار بهتر از قبل خواهد بود.
بعد از ۲۴ ساعت

کاهش فشار خون ۲۴ ساعت پس از دود کردن آخرین سیگار به این معنا خواهد بود که احتمال بیماری های قلبی در شما به شدت کاهش خواهد یافت. بالا رفتن سطح اکسیژن در خون نیز به معنای این است که فعالیت فیزیکی ساده مانند راه رفتن و از پله ها بالا رفتن نیز برای شما آسان تر خواهد شد.
بعد از دو روز

سیگار کشیدن باعث می شود که عصب هایی که در زمینه ی بویایی و چشایی فعالیت دارند کارکرد معمول و مناسب خود را نداشته باشند. بعد از ۴۸ ساعت این اعصاب بهبود یافته و بو کشیدن و چشیدن مزه ها برای شما راحتتر و موثرتر خواهد بود.
بعد از سه روز

در روز سوم از حجم کار ریه های شما کم خواهد شد و بدین ترتیب شما به راحتی نفس های عمیق تری خواهید کشید. با کاهش مقدار نیکوتین در بدن شما با عوارضی روبرو خواهید شد که به دلیل پایین آمدن مقدار نیکوتین و نیاز به آن در بدن ایجاد می شود؛ عوارضی مانند تغییر رفتار، سر درد های شدید و تمایل شدید به کشیدن سیگار.
بعد از یک ماه

یک ماه پس از ترک سیگار ریه های شما شروع به درمان خود کرده و ظرفیت هوای آن ها افزایش خواهد یافت. بدین ترتیب شما کمتر سرفه کرده و دیگر تنگی نفس های طولانی و مکرر شما را آزرده نخواهد کرد. بدین ترتیب در صورت فعالیت های فیزیکی، توان شما بیشتر شده و گردش خون مناسب باعث می شود که سختی چندانی در انجام حرکات ورزشی نداشته باشید.
بعد از ترک‌ سیگار چه اتفاقاتی در بدن می‌افتد؟
بعد از ۳ تا ۹ ماه

ساختارهای ریز مو مانند درون ریه ها که به ریه در مبارزه با عوامل بیماری زا کمک می کنند در ماه نهم پس از ترک سیگار به طور کامل بازسازی می شوند و بدین ترتیب احساس می کنید انرژی بیشتری دارید.
بعد از یک سال

وقتی یک سال را بدون مصرف سیگار گذراندید، احتمال بیماری های قلبی در شما نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت و با گذشت زمان کمتر و کمتر خواهد شد. همچنین شاهد نتایج مفید ترک سیگار در پوست خود خواهید بود. بهبود سیستم گردش خون بدین معناست که پوست کلاژن بیشتری تولید کرده که این امر خود از بیشتر شدن چین و چروک جلوگیری کرده و باعث می شود که پوست نرم تری داشته باشید.
بعد از ۳ تا ۵ سال

در این مدت خطر ابتلا به سکته قلبی به دلیل لخته شدن خون در رگ ها یا تنگ شدن رگ های خونی بیش از پیش کاهش می یابد. با گذشت زمان رگ های خونی بازتر شده و زردی دندان ها و انگشتان دیگر از بین خواهند رفت.
بعد از ۱۰ تا ۱۵ سال

۱۰ تا ۱۵ سال پس از ترک سیگار احتمال ابتلا به سرطان حلق، پانکراس و ریه بیش از ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت. اگر سرطان رخ دهد نیز احتمال این که بتوانید آن را شکست دهید بسیار بیشتر از شخصی است که هنوز سیگار می کشد.
بعد از ترک‌ سیگار چه اتفاقاتی در بدن می‌افتد؟
بعد از ۱۵ تا ۲۰ سال

سطح بالای سلامت قلب، کاهش خطر سرطان و مرگ در انتظار کسانی خواهد بود که بیش از ۱۵ سال از آخرین سیگاری که دود کرده اند می گذرد. بعد از این مدت امکان ابتلا به دیابت نیز کاهش یافته و امید شما به زندگی بسیار بیشتر خواهد شد. البته ترک سیگار فواید بسیار دیگری نیز دارد که فراتر از سلامت جسمی و روحی خواهند بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاش بابایی منم سیگارو ترک کنه

    • دل شکسته

      کاش همسر منم ترک کنه
      اصلا
      کاش همه کسایی که سیگار می کشن بتونن و بخوان ترک کنن

      پاسخ ها

      • کاظم

        من.ترک کردم بعد از 25سال. روزانه 30نخ سیگار می‌کشید بدون نیاز به پزشک فقط با توکل بخدا و اراده خودم سیگار نکشیدم همین

    • آرش

      حالا کی ترک می کنه
      من هرکی رو دیدم ترکش بیشتر از دو روز دووم نیاورده

      پاسخ ها

      • persianboy1360

        من ترک کردم از اول دانشگاه یعنی حدود18سالم بود تا 30 سالگی متاسفانه سیگار میکشیدم در حد تیم ملی. الان تقریباً 2ساله پاکم!!!!! فقط چند روز اول سخت بود. باور کنید اگه به خودتون تلقین نکنید که ای بابا نمیشه ترک کرد و از این جور حرفا(حتی به شوخی) به راحتی مثل من ترک میکنید. من روزی یک پاکت میکشیدم.

    • محمد

      تنهارفیقی که غصه هامومی شنوه به حالم خاکسترمیشه وهیچی نمیگه

      پاسخ ها

      • مهدی

        تنها رفیقی که بی معرفته اقا محمد همین سیگاره زود میاد زود هم از بین میبره طرفو در ضمن اگه رفیق بود پولی نبود کدوم رفیقی پول میگیره تا به حالت خاکستر بشه و در اخر خاکسنز نمیشه خاکستر میکنه
        سیگار ز سی کار کند بیکار...

    • سید

      اتفاقا..باعث تغییر DNA میشه که در بعضیها خوبه یعنی بیشتر ادما و در بعضیها بد..کشیدنش باعث میشه بعضی هورمونهای مضر نتونن فعال بشن و این وسط بعضیها هستن که بهشون نمیسازه..حال کن

      پاسخ ها

      • مهزیار

        هورمون مضر؟ مطالعه میکنی؟

      • م

        خخخخ، تو نهایت حماقتو جابجا کردی

    • jamshid

      دعا کنید منم بتونم ترک کنم باور کنید بارها تصمیم گرفتم ولی بعداز دوروز وگاها 2ماه دوام اوردم ولی دوباره یه بهانه ویا دیدن یه دوست سیگاری منو از راه بدر کرده اگه کسی گذاشت کنار نباید حتی یه پک پک هم بزنه.

    • مسعود

      من هنوز 24ساعت نشده که ترک کردم .
      به این راحتیا م نیست.

    • بدون نام

      نگران نباش، سیگار را به راحتی می تونی ترک کنی. من بارها آن را امتحان کردم.

    • استار

      آخي،
      آخه حيف جووناي مجلمون نيست كه سيگار بكشن؟ توروخدا فكر سلامتيتون باشيد، مسعود، جمشيد، محمد، كاربر و همه دوستاي خوبم به خدا جوونيتون حيفه، درسته كه سخته اما اگه واقعا اراده كنيد مي‌تونيد، به اين فكر كنيد كه اگه دوباره بكشيد مثلا چه اتفاق مثبتي ميخواد براتون بيفته؟ جز اينه كه تحليل بريد و به خودتون و خانواده‌تون لطمه بزنيد. ايشالا خدا كمكتون مي‌كنه و تركش مي‌كنيد!

      پاسخ ها

      • jamshid

        تشکر از استار محترم ازاینکه دعامون کردید متشکرم.حق با شماستسعی میکنم اینبار واقعا ترک کنم.

      • استار

        ايرانمون به جووناي پر انرژي و سالم نياز داره!
        افرين!

    • ستاره

      نتیجه آخر:20 سال بعد می میرید...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من ۱۳سالم بودسیگارکشیدم تاسن ۲۶سالگی ادامه داشت باورکنیدبعضی وقتاروزیدوبسته بیشترمیکشیدم الان ۱۲ساله لب به سیگارنزدم ونمیزنم دیگه چون واقعاچیزمزخرفیه فقط کافیه اراده کنی البته قبلش چند بارترک کرده بودم یک ماه دوماه وحتی دوسال ولی چونکه واقعا اراده نکرده بودم باز میوفتادم توش ولی باراخر عزمم روجزم کروم وخدارو شکرموفق بودم شمام میتونید امتحان کنید

    • رامتین

      سلام فعلا۴۸ساعته نکشیدم ولی به نظرمن اگه تلقین نکنی حله

    • شهاب

      سلام من از سال 1378 سیگار می کشیدم همه کار کردم ولی نتوانستم چون هنوز دوستت داشتم سیگار بکشم ولی 4هفته پیش تصمیم گرفتم ترک کنم چون دیگه از سیگار کشیدن بدم می امد فقط با خودمان بخواهیم

    • هادی از دزفول

      من میخوام از امروز شروع کنم برام دعا کنید

    • سامان

      بابا حله دیگه الان شد 34روز که نه سیگار و نه قلیون لب زدم

    • محمد رضا

      سلام من ازامروز شروع كردم با انرژي كامل ديگه خسته شدم

    • احسان

      سلام 8ساله دارم میکشم خسته شدم به قران هزار بار ترک کردم ولی نشد اما اگه آسمون به زمین بیاد این دفه دیگه نمیکشم فقط به خاطر اینکه قیافمو داره به گند میکشه.برام دعا کنید تورو خدا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کتاب ترک آسان آلن کار رو بخر یا دانلودش کن معجزه میکنه

    • داوود

      سلام عزيزان . من يه باره ترك كردم و شد . به همين راحتي . فقط اين در نظر بگيريد كه اطافيانتون از بوي بد سيگار چي ميكشن . همسرتون و يا .... واينكه فرداي روزگا بچه دار شدين .يز بچه تون در معرض سيگاري شدن هست . پس خيلي هم راحت . نترسين از همين امروز شروع كنين . هيچ ورد و دعايي هم لازم نيست . موفق و پيروز باشين

    • ahmad

      اذ الان شروع میکنم به ترک

    • مهدی

      از الان شروع میکنم

    • عباس

      رفتم تو فکر ترک

      پاسخ ها

      • جعفر

        فقط باید به سیگار مثل یگ ادمی که ازش خیلی متنفری نگاه کنی خودبه خود دیگه سیگار نمیکشی من 13 سال سیگارمیکشیدم الان 3ماه ترک کردم

    • سالار

      سلام دوستان ، منم الان ۵ روزه بعد از ۶ سال کشیدن ترک کردم یه نصیحت واستون : بوخور اکالیپتوس زیاد بگیرید ، ادامس نعنایی ، شربت خلت اور ، کلا اگه ترک میکنی با تصمیم و برنامه ریری باشه

      امیدوارم روزی بشه یادم بره تاریخ ترکمو

    • اشیه

      یعنی میشه

    • Ali

      من رفتم ترک کنم بای

    • حميد جعفري

      سلام دوستان من بعد از 1⃣9⃣سال با كشيدن روزي 2⃣تا3⃣پاكت سيگار گذاشتم كنار
      فقط ابليمو قرقره كنيد.

    • مسعود وکیلی

      ازسال68که دیپلم گرفتم سیگارکشیدم تا پنج روز پیش.والا بنظرمن که تاحالا امتحان نکرده بودم نه احتیاج بدعاکردن داره نه چیزدیگه فقط باید خسته بشیدو بخواید.منم خاستم. باباولش کنیداین بی صاحابو....

    • ناشناس

      من دارم از ۲۰ روز پیش کم میکنم تا ترک کامل چیزی نمونده لطفا برام دعا کنید.

    • مهدی

      سلام
      الان 18 روزه نکشیدم چون اونی که دوسش داشتم گفت نکش همین.

      پاسخ ها

      • بهرام

        اگه بخاطر کسی ترک کردی مطمئن باش دوباره میکشی
        فقط وقتی میتونی ترک کنی که برای خودت و سلامتیت بخای

    • بدون نام

      سلام دوستان من 20 سال درگیر سیگار بودم و راههای ترک مختلفی رو امتحان کردم ک هیچکدام جواب ندادند اما اخیرا تونستم با شرکت توی جلسات انجمن ترک نیکوتینی های گمنام که تقریبا توی خیلی از شهرها برگزار میشه ترک کنم و تنها راه ترک سیگار همینه گفتم به اونایی که درد میکشن کمک کرده باشم .

    • بدون نام

      من 7 سال سیگاری بودم. الان چند ساله ترک کردم و لذتش رو بردم...

    • حافظ

      خیلی سخته

      پاسخ ها

      • محمدرضا بجنورد

        سلام دوست من چرا سخت است .من 55 سال سن دارم بیش از 20 سال سیگار روزی یک بسته ولی شکر خدا الان 4ماه است که نمی کشم هیچ احساسی هم ندارم شما هم میتونی.نکش سیگار سکته قلبی در کمین است .

    • اسی کله خر

      دوستان از 17 سالگی تا 25 سالگیم هرروز یه بسته می کشیدم تا اینکه یهو باشنیدن حرف یک نفر بیگانه ترک کردم سیگارمو ولی بد جور رفت تواعصابم الان 4 ماهه که ترکم سخت ورزش می کنم وارد یه دنیایه دیگه شدم بهترین زندگیو درست کردم واسه خودم پر از شادی الان حسرت اون سالهای سیگاری بودنمو می کشم.

    • مجيد

      باوركنيدراحت ترازاونيه كه فكرشومي كنيد فقط ٥روزسخته بعدش انگارنه انگاركه سيگاري بودي، اينه خودم اصلا كي سيگارمي كشيده سيگارچي هست......

    • علی

      14ساله که روزی 2 پاکت سیگار سنگین میکشم ، حالم از خودم بهم میخوره ، عجز و ناتوانی زیربنای هر حرکتی هست .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کتاب ترک آسان سیگار الن کار رو بخون

    • سمیرا

      من ادمی بودم که از سیگار جماعت متنفر بودم و همیشه میگفتم این چیه اخه میکشن ولی 1ساله که سیگاری شدم هروزم لعنت میکنم خودمو ولی از دیشب دیگه نمیکشم با اینکه الان واقعا کمبود نیکوتینو جس میکنم اما دیگه نمیکشم

    • سمیرا

      من 10 ماه سیگاری بودم بدترین تجربه عمرم بود به روزی 1پاکت رسیده بودم الان 3روزه که پاکم و تازه میفهمم اکسیژن و اسوده نفس کشیدن یعنی چی کنار گذاشتنش سخته اما به این فکر کنین که تنفس چقدر لذت بخش میشه

    • بدون نام

      امروز روز دوم.شرایط الان زندگیم خیلی افتضاحه اما این سیگار لعنتی بغیر از اینکه زشتم میکنه هیچ کار دیگه ای نمی کرد.من که رفتم تا تهش.

      پاسخ ها

      • مجتبی

        واقعا راست میگی من امروز سه شنبه 11/10/97 به مدت سه هفته است که سیگار نمیکشم تنها علت ترک سیگار این بود که چین و چروک تو پوستم زیاد شده بود

      • حسین

        من 1397/10/9 اخرین سیگارمو کشیدم
        الانم 5 ماهه تو ترکم

    • رضا

      13سال که سیگار میکشم، از روزی که عشق اولم رو ازم گرفتن، اون الان بچه داره، من مجردم و سیگاری، 48 ساعته تو ترکم، شاید اینبار این ترک جواب بده شاید

      پاسخ ها

      • admin

        داداش قسمت نبوده دلیل نمیشه به خاطر یکی دیگه که قسمتت نبوده زندگیتو خراب کنی

    • ابي

      سلام دوستان من 14سال روزي 30نخ کشيدم الان 8ماهه ترک کردم کمي سخته ولي بخواين ميتونين

    • biinaam

      سلام دوستان،٢ سال كشيدم،ولي ديكه خسته شدم از دستش،الان ٣ روزه كه نمى كشم.

    • ayda

      کاش کسی که به من قول داده ترک کنه دواقعا تو ترک باشه..خیلی برام مهمه سیگار نکشید من خودمم کشیدم ولی ترک کردم کاره زیاد سختی نبود برام

    • سارا

      سلام من و عشقم سه ماهه نامزد کردیم.با رفتارم ازش خواستم ترک کنه.الان 5 روزی میشه که نکشیده.برامون دعا کنید.دوست دارم دیگه رغیبی به اسم سیگار نداشته باشم.به امید اون روز

    • سکوت

      سلام دوستان 18 سال سیگار کشیدم یه ماه ترک کردم فقط سیگار هم نبود 9 سال روزی یک سیگاری حشیش هم داشتم با کمک الله نماز اراده ورزش صبحگاهی بهد از نماز صبح ترک کردم .همه میتونن ترک کنن .پشتیبان معنوی توکل ورزش

    • مهران

      ایکاش دوست منم ترک کنه

    • بدون نام

      از سال 82 سیگار رو شروع کردم تا هفته پیش که گذاشتمش کنار.اونقدر که فکر میکردم سخت نیست، فقط امروز یکی از دوستامو دیدم هوایی شدم، رفتم یه سیگار برگ گرفتم تا تهشم کشیدم ،ولی دیگه باز از فردا میرم تو ترک

    • سعيد

      الان دو هفته است كه نميكشم .. من 8 سال سيگاري بودم و اين 3 سال اخر چونكه به خاطر كارم تو يه شهر ديگه زندگي ميكنم و اينجا هم كسي منو نميشناسه و مجردي هم زندگي ميكنم مصرف سيگارم خيلي رفته بود بال به روزي 2 پاكت هم رسيدم تا اينكه به خودم اومدم ديدم چقدر زشت شدم .. مني كه دختراي فاميل و اينو اون به نام پسر خوشكله ميشناختن الان ديگه نميشه تو صورتم نگاه كرد .. تو سن 28 سالگي شبيه ادماي 38 ساله شدم و صورتم پر از چروك شده .. بعد از 2 هفته ديشب زد به سرم رفتم يه نخ كشيدم ولي الان اينقدر عذاب وجدان دارم كه نگو .. به يه جايي ميرسي كه ديگه از خودت بدت مياد .. لعنت بر سيگار لعنت بر سيگار لعنت بر سيگار

    • رامین

      سلام. بی مقدمه. ترک کنید آقا جان ترک کنید که بدترین دشمنتون تو زندگی همین سیگاره. قیافه آدمو به گند میکشه . دندونارو داغون میکنه. ریه میه میره به باد. تنفس و اکسیژن و لذت زندگی کلا همه چی ار بین میره. فقط به همین فکر کنین که اگه اون اولین سیگار لعنتی که برا اولین بار گزاشتین رو لبتون , چه بلاهایی سرتون که نیاورده. زیبایی چهره تون از همه عقب میمونه. زشت میشین. پوست تیره. از جامعه ترد میشین. از همه باید فرار کنین. خورد میشین. کلا زندگی رو نابود میکنه دوستان بدون یک لحضه تردید ترک کنین . اونم همین الان. شروع کنید.

      پاسخ ها

      • سعید

        چشم داداش رامین از همین الان

      • سعید

        هرچی گفتی عین حقیقته حتما ترک میکنم از همین الان شروع کردم دیگه بسه .تازه یک از هزاران عیبشو گفتی ممنون داداش رامین

    • رحمن

      آغا ترک کن ترک کن خیلی زشت و بده

    • نیما24

      باسلام من سیگار ترک کردم بچه ها فقط برای ترک هیچی دیگه نکشین حتی یه نخ اگه لرز داشتین هم نکشین ازدوستا سیگاریتونم فاصله بگیرین چون وسوستون میکنن.شروع کنین یا علی

    • دانیال

      من خودمم باور نمی کنم که الان سیگار نمی کشم چون 6سال بود روزی 2یا3 پاکت می کشیدم تا قلبمو آنژیو کردم الان 2 هفته میگذره که راحت شدم منی که قبل هر کاری سیگار می کشیدم الان از بوش بدم میاد بچه ها قبل اینکه عین من به خودتون آسیب بزنید نکشید

    • ليلا

      سلام عزيزان من ٢ سال روزي دو پاكت ميكشيدم اما روزي كه فهميدم بار دارم گذاشتم كنار الان ٨ ماهه پاكم

    • حامد

      33 سالمه 12 سال سیگار کشیدم روزی یک بسته 4 روزه ترک کردم دعا کنید برام

    • سام

      سلام بر همه! من یه ورزشکار واقعی بودمو از اون آدما که شدیدا متنفرن از سیگار. هیچ کسی در اطرافم سیگاری نبود. نه دوست سیگاری داشتم، نه فامیل..
      سربازی و دانشگاهو به همین ترتیب گذروندم و کاملا مغرور و مطمئن از خودم رسیدم به بیست و هشت سالگی. تو این سن بود که شروع کردم به صورت تفریحی و بعد از نوشیدنی سیگار کشیدن! چیزی نگذشت که رسما سیگاری شدم اما تا مدتها در انکار به سر می بردم و خودمو سیگاری نمیدونستم و به طرز ابلهانه ای خودمو متقاعد کرده بودم که هر وقت اراده کنم، میذارمش کنار...!!! اما زهی خیال باطل! تا الان بیشتر از ده ساله که معتادشم ضمن اینکه درو برای ورود چیزای بد دیگه به زندگیم باز کرد...
      چند بار ترک کردم. به راحتی و بدون هیچ عارضه ای، بجز کمی پر خوری موقتی و یکی دو روز تحریک پذیری و عصبانیت... اما باز بعد از چند روز یا چند ماه به بهونه های واهی دوباره شروع می کردم. منظورم اینه که همونطور که دوستان گفتن، تو ترک موندن خیلی سخت تر از ترک کردنه...
      حالا چند روزیه که بر خلاف دفعات قبلی - که یک دفعه کشیدن سیگارو متوقف می کردم- آروم آروم مصرف سیگارمو رسوندم به روزی یه نخ و از فردا قطعش می کنم. این دفعه خیلی دلم روشنه، چون برای دیگران، یا برای رهایی از مضرات سیگار نیست که میخوام ترک کنم و نه حتی برای طول عمر بیشتر... این بار چون بالاخره بعد از سالها شروع کردم به دوست داشتن خودم و بخشیدن اشتباهات گذشته م، فکر میکنم موفق بشم.
      راستش چیزای خوب با هم میان و چیزای بد هم همینطور. فکر نمیکنم با تنفر (حتی از چیز بدی مثل سیگار) بتونیم به چیز خوبی مثل رهایی دست پیدا کنیم...
      ببخشید که طولانی شد! امیدوارم که همه موفق بشيم. تندرست و شاد باشید....

    • سیا

      سلام به همه.من بالاخره این لعنتیو گذاشتم کنار یه دفعه اینکارو کردم.باور کنین اگه اراده قوی و سمج داشته باشین میشه.دیگه اصلا فکرشم نمیاد سراغم اولش میومد ولی هردفعه میومد اینقد به خودم و سیگار فحش میدادم که بالاخره حسش میرف.با خودم عهد کردم و برای همیشه این لعنتیه متعفنو انداختمش تو سوراخ توالت"جایی که بهش تعلق داره".خیلی خوشحالم

    • میم

      فقط اراده قوی میخواد- چیزی نیست ترک کنید

    • سارا

      سلام بچه ها منم 7 ساله که به شدت سیگار میکشم... خانواده مون همه سیگار میکشن از مامانم تا همسرم. الان دقیقا 49 ساعت از آخرین سیگاری که کشیدم میگذره ، آسون نیست اما اونقدرا هم سخت نیست فقط بعضی وقتها هی هوس میکنم باز جلوی خودمو میگیرم... کسی نمیدونه چقدر طول میکشه تا این هوس لامصب از سرم بیفته؟

    • Nami

      الان که 13 آذر 93 هستیم یک ماه میشه که سیگار و قلیون رو ترک کردم یعنی دقیقا از روز عاشورا...
      این بار با آقا اباعبدالله معامله کردم و هیچ وقت معامله با اربابم رو به هم نمیزنم.

    • شهروند درجه 3

      ترک مال موتوره (شوخی) بنده 31 ساله هستم و از 19 سالگی سیگاری شدم. چند روزی است که سیگار نمی کشم ولی کار بسیار سختی است نیاز به تمرکز بالا دارد ولی از خیلی کارهای دیگر آسان تر است.

    • فرهاد

      برام دعا كنيد.ديگه خسته شدم از اين همه مريضي و درد!نميزارم زندگيمو نابود كنه.خدا نحافظ سيگار!!!!موفق باشيد دوستان

      پاسخ ها

      • حسین زمین پیما

        خدا نحافظ؟ نه تو ترک کن نیستی توی تایپتم بویی از ترک نمیاد :))))))))

    • حامد

      سلام
      منم متاسفان بیشتر از 10 سال بود مرتب سیگار می کشیدم ولی الان حدود یکسال میشه دیگه راحت شدم. توصیه ام به دوستان گلم که مطمئنم مثل من بخاطر ساده دلیشون به این دام افتادند، این هست که ترک سیگار یک فرایند و پروسه است. یعنی باید چندبار حتی تا 10 بار به شدت هوس کشیدن سیگارو کنی به طرق مختلف مانند شرکت در مجالس و تحریک به مصرف دوباره، واقعه ی ناراحت کننده، دیدن دوستان قدیم، بیکاری و ... . اگه تونستی منطقی و بادرایت از این مرحله عبور کنی دیگه هوس و تحریک به مصرف محدد آن به حد صفر می رسه. بالاخره هرکسی سیگارو ترک میکنه به دلیل ضررهای برای اون شخص به همراه میاره یا نفعی مثل به دست آوردن دل معشوق و رضایت اون این کارو میکنه. از طرفی کورسوی شیطانی به لذتهای که در مواقع ترک به سراغش میاد، وجود داره. درر این موقع هست که جدال اراده و هوس شروع میشه و منطق درست به راحتی هوس رو ناکوت میکنه. دوستی گفته بودن تا کی باید از این جدال خلاص شد. باید گفت اولا باید حداقل تا 40 روز این وضعیت رو تحمل کرد. البته این در مورد برخی ها به یک هفته بیشتر هم نمیرسه. دوما میزان این فشارها بستگی به گذشته ی فرد سیگاری و رفتارهای همان شخص در دوران ترک برمیگرده. یعنی هرچقدر وابستگی دوران سیگاری بیشتر باشه اصولا مدت فشار بیشتر است در ثانی شخص سیگاری باید از رفتارهای مثل یادآوری مرتب آن مانند شمردن روزها و لحظات، دوستان سیگاری، خاطرات بد و .. اجتناب کن. در مقابل رفتارهایی را انجام بده مثل در زمان تحریک به یک مونس پاک دل و سالم رجوع کنه، بخوابه آب مصرفه کنه مسواک بزنه آدامس ترک سیگار استفاده کنه ورزش کنه و به طورکلی هر وسیله ای که یاد سیگارو از اون بیرون کنه استفاده کنه. از این که مطالب زیاد شد عذر میخوام.
      فقط به عنوان نکته ی آخر عرض کنم کسانیکه میگن ترک سیگار سخته یا استراحت داره یا ترک نداره، کسانی هستند که یا ارادۀ ترک سیگارو به هیچ وجه نمی کنند یعنی براشون عمر طولانی، شخصیت اجتماعی و ... بی معناست یا از افرادی به شمار می روند که به علت وابستگی بیش از حد از ترک سیگار واهمه و هراس دارند یعنی اراده ترک نسبت به این افراد به مرحله ی عمل نمیرسه. و در آخر کسانی که دیگران را به عبارت استراحت داره و ترک نداره ناامید میکنن توصیه ام این هست که ترک سیگار یک پروسه است اونهای که میگویند من پس از 2 یا 4 ماه یا سال بازهم شروع کردم نخست به این فرایند یعنی مدت زمانی که فرد به طرق مختلف به مصرف سیگار متمایل میشود و این برحسب هر فرد متغیر است، اعتقاد ندارند. دوم راهکارهای برون رفت از تحریک رو ندانسته یا رعایت نمی کنند (یعنی یک زمان 5 تا 10 دقیقه اوج رغبت به مصرف را از بین ببرند) و بنایی که با زحمت، صرف زمان، اراده و ... ساخته اند و مبنای این ساختمان از پشتوانه ی منطق و خرد درست برخوردار است، این کاخ مجلل رو به صورت آنی با کشیدن یک نخ سیگار یا قلیان حتی یک کام از آن ها وارونه می کنند. بنابراین دست به سیگار یا لب شدن صوری این ام الخبائث هم اشتباه و گاه زمان های طولانی هم برای جبران این اشتباه بی اثر است.
      توصیه ی پایانی برای کسانی که سیگار را مونس می دانند و از آن پایین نمی آیند این است که شما را به وجدان آدمی قسم می دهم که ملاحظه ی افرادی که سیگار نمی کشند یا نوجوانان که مستعد به این رفتارند، بکنید و طوری عمل کنید که بازخورد رفتار شما آسیب روانی تولید نکند.
      موفق و سلامت باشید
      التناس دعا

    • امین

      ینفر ۳۸ سال که سیگار نمیکشه منم که حدودا ۱۰ سالی میشه میکشم بهش گفتم چجوری ترک کردی گفت یکهفته زجر کشیدم ۳۸ سال دارم نفس
      میکشم منم همون روز گذاشتم کنار بخدا اراده داشته باشید میشه بهونه هم در نیارید میشه الان حدودا یکساله نمیکشم تصمیمم گرفتم تا حالا عصبی شدم کنار ادم های سیگاری و دود سیگارم قرار گرفتم تصمیم کبری بگیرید میشه عزیزان از اب خوردنم اسون تره

    • محمدعلی

      نیازی به نیروی اراده نیست! ترک سیگار از روی اراده باعث ارزشمندتر شدن سیگار میشه! در حالی که جز آشغال چیز دیگه‌ای نیست!
      روش من برای ترک این بود: سیگار رو گذاشتم کنار و اصلا به این فکر نکردم که چه مدته ترکم. اوایل که وسوسه سیگار میومد، میوه ترش مزه می خوردم. همین!

    • amir rahman

      من ترک کردم یازده سال سیگارکشیدم.یه روز خیلی سرفه کردم یه لحظه چشم به مادر پیرم افتاد داشت حرص میخوردکه اینقدسرفه میکنم..ازاون روزکه 14 ماه پیشه میشه تا الان لب نزدم و واقعا زندگی بدون سیگاریه چیزدیگه است عاااالیه امیدوارم همه دوستان تجربه اش کنن...سختیشم چند روزه فقط یکم همت میخواد
      صبح و بدون خلت بیدار میشی بدون کسلی ...دیگه بوی بد نمیدی بوهارو خوب حس میکنی.برید حالشو ببرید غلام همتونم :)

    • بهار

      من از سال 80تا دو روز پیش سیگار میکشیدم البته زیاد ه ولی بی اقرار وابسته بودم الان خیلی هیجانزدم باور کنید من از ترک وحشت داشتم ولی سخت نبود واقعن نبود فقط مرتب باید آدامس نعناع بخورید یا هر چیز دیگه که حواستونپرت بشه حس سلامتی میکنم بی دغدغه و شاد واقعن اونطور که فکرمیکردم سخت نبود

    • سعيد

      سلام دوستان من حيفم أمد تجربه خودمو ننويسم
      من از ٨٥ تا ٢ ماه پيش سيگار ميكشيدم چند باري امدم ترك كنم اما نتونستم يعني واقعا خودمو گول ميزدم (كم كم ترك كني)
      يه روز تصميم گرفتم ديگه نكشم سيگارامم انداختم سطل زباله نمي دونم چه نيرويي بود از فرداش ديگه از بوش بدم ( حالمو بد ميكنه )مياد
      مهم مهم مهم : بعد ترك هر كاري هم كردي نوشيدني يا كار ديگه يه نصفه سيگارم نكش چون از فرداش دوباره شروع ميكني برادر من

    • محمد مهدى

      با سلام و آرزوى موفقيت براى شما دوستان با اراده و غيرتمند
      كشيدن سيگار جز زير سوال بردن شخصيت و وجهه اجتماعى شما در بين خانواده ، دوستان و جامعه نتيجه اى بدنبال ندارد ، ترك آن هيچ كار سختى نيست بخاطر شخصيتت ، لذت بردن از زندگى و تفريحات سالم در كنار خانواده هيچ وقت سراغش نرو و به تغييرات مثبت ترك آن در جسم و روح خود فكر كن و افتخار كن كه اين عادت زشت را براى هميشه كنار گذاشتى موفق ، سالم و عاقبت بخير باشيد

    • استاد بهرام

      سلام
      منم 1 ماه ترک کردم روزی 3 لیتر اب میخوردم و ترک کردم اگه معده دردم میگرفتم قرص معده میخوردم ...برای بی اعصابی فلوکسین میخورم.
      من 43 سالم و از 17 سالگی سیگار میکشیدم ..
      برای ترک سیگار اول باید خودت بخوای ..
      روزهای اول سعی کنید اعصابتون خورد نشه یعنی فکر بدبختی هاتون نکنید .

    • بدون نام

      سلام دوستان من پنج روز است که ترک کردم ولی دو نخ کشیدم میگن یکدفه ترک کنی ضرر داره آیا درسته یا نه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نخیر باید یکجا ترک کرد.پنج روز خلصه داری.اما نگران نباش.من تریاک را ترک کردم هم زمان با سیگار

    • محسن

      من بیست سال سیگار کشیدم تو محل کار نمی کشیدم خانه هم نمی کشیدم اگر مسافرت میرفتم یا جمعه خانه بورم لب نمیزدم اگر تنها بودم میکشیدم یک روز امد خانه دیدم ماشین خانم نیست تو حیاط داشتم میکشیدم دیدم خانم از تراس داره من نگاه میکن انگار اسمان خراب شد تو سرم دیگه لب نزدم العان میبینم دوستان سیگار میکشن ناراحت میشم باور کنید فقط اراده میخواد

      پاسخ ها

      • حسین زمین پیما

        خخخخخخخخخخخ خوب مچت و گرفته

    • حسین

      سلام من شاید بارها ترک کردم ولی دوباره شروع کردم با هر بار شروع مقدار مصرفیم افزایش یافت مدت ترکم به دو سال هم رسید ولی....الان هم 24ساعته که تزک کردم

    • بدون نام

      من 14 روزه ترک کردم خودمم باورم نمیشه ولی حس خیلی خوبی دارم که بعد از 20 سال تونستم ترک کنم کلی انرژی گرفتم شاید باورتون نشه تمام مشکلات بدنی که داشتم رفع شده قبلا صبح زود نمیتونستم بیدار بشم خیلی سخت بود از رختخواب دل بکنم ولی الان 5 بیدارم با کلی انرزی تو رو خدا یک بار تصمیم بگیرید هیچ کاری نداره فقط باید بخوای

    • عباس

      باسلام خدمت عزیزان ، اگر کسی میخاد ترک کنه یه یا علی بگه و بزاره کنار ، با کم کردن و استفاده از جایگزین کاری از پیش نمیبرید البته ناگفته نمونه مشوقها بی تاثیر نیستن چون واقعا کار بزرگی داره انجام میشه ... من الله توفیق

    • احمد

      از 18 سالگي سيگاريم الآن 48 سالمه متاسفانه سيگار كشيدن و دوس دارم ولي اين ريه ها و ساير اعضاء بدن ديگه جواب نميدن اگر بخوام تو شرايط نرمال و معمولي زندگي كنم مجبورم نكشم 2 روزه شروع كردم اميدوارم مث 50 بار قبل نشه

      پاسخ ها

      • امیر

        با سلام دوست بزرگوار من به عنوان برادر کوچکتر نظرم را خدمت شما عرض میکنم من از 12 سالگی تا الان بطور پراکنده میکشیدم اما همیشه امید داشته به بدنم و به لطف خدا میدونستم اگر ته خطم باشم خدا نوک انگشتام رو میگیره و میکشم بالا ...

    • بدون نام

      سلام دوستان منم تا حالا خیلی تلاش کردم نکشم اما نخواستم .اما کار سختی نیست به قول قدیمیا ی جو اراده میخواد

    • افشین

      من شش سال سیگاری بودم اما سه ماهه ترک کردم و واقعا احساس قدرت میکنم احساس میکنم به جامعه بازگشتم اعتماد به نفسم بیشتر شده باعث شده به این باور برسم که هر کار سختی رو میتونم انجام بدم - به نظر من قطع موقتی رابطه با دوستان سیگاری، ترک بیلیارد! رفت و آمد بیشتر با فامیل و بیشتر کنار خانواده بودن و روی آوردن به ورزش باعث میشه سریع ترک کنی -برای همه جوونای هم سن خودم آرزو میکنم ترک کنن.

    • احسان

      سلام بر همگی
      دوستان من 20سالگی شروع کردم
      و 8ساله سیگار میکشم.از خودم حالم بهم میخوره.خدایی خیلی دوس دارم ترک کنم.از همین امشب یا علی واقعا نمی کشم..

    • مصطفی

      اسونه فقط بایدخداکمک کنه

    • امیر

      با سلام به همه دوستان...بیایید این محل و این سایت را مکانی برای یکد دلی و همبستگی انتخاب کرده و با هم این دیو را شکست دهیم هرچند دیو زیاد بزرگی نیست اما همین که زیاد بزرگ نیس دست کم گرفته میشه و خیلی تونسه پیشرفت کنه اما ما انسان هستیم اشرف مخلوقات پس شکست این دیو برایمام آسان است

    • بدون نام

      سلام دوستان
      من حدود 12 ساله که سیگار میکشم
      روزی حدود 30 نخ میکشم
      الان 12 ساعته که نکشیدم
      کمی سرم درد میکنه
      برام دعا کنید اگه منم لیاقت دارم این لعنتی رو کنار بذارم

    • آرش

      سلام دوستان بنده بعد از 8 سال کشیدن سیگار لعنتی الان سه ماه و 20 روزه که نمیکشم و واقعا دیگه از سیگار بدم میاد شما هم میتونید فقط بخواهید
      برام دعا کنید موفق باشید

    • بدون نام

      سلام منمم ۲۸سالمه تمام ترکها را امتهان کردم ۱۰سال سیگار میکشیدم دیگه حتی نمیتونیستم نفس بیکشم واقعا نمیدونستم باید چجوری از سرش خلاص شم.اما با پیوستن به انجمن محتادان گمنام نیکوتینی الان ۲۵روزه که لب سیگار نمی زنم.

    • بدون نام

      من فقط شونزده سالمه از سیزده سالگی دارم میکشم میخوام ترک کنم الا دو روز نکشیدم ولی جایی خوندم که وقتی آدم ترک کنه یبوست میگیره میخوام بدوننم چی کار باید بکنم

    • سارا

      هوس سیگار فقط هفت دقیقه ی لعنتیه
      اون هفت دقیقه را دووم بیارید
      من هیجده سال کشیدم، پنج ماهه با همین تکنیک نمیکشم

    • وحید

      بنام خدا وحید هستم 11 ماه و 8 روزه که پاکم واین پاکی رو مدیون کلاسهای ترک نیکوتین هستم خدایی هرکی از سیگار و دود جماعت خسته شده بره کلاس خیلی تاثیر داره

      پاسخ ها

      • سیگاری

        برو بابا....

    • فرشته

      منم ازالان شروع کردم دعام کنید

    • حامد

      الان ۵ روزه که نمیکشم.خیلی سخته امیدوارم که بتونم. فقط بخاطر پسر ۴ ساله ام گذاشتم کنار. ترک سیگار اراده میخواد، امیدوارم که بتونم. میدونم که دو سه روز دیگه از ذهنم خارج میشه این لعنتی.

    • ایمان

      سلام به همه من ۱۵ ساله که سیگار میکشم به همین خاطر تپش قلب شدید و استرس نصبتن زیادی دارم .تاحالا هم جرات ترکشو نداشتم اما میخوام اراده کنم و ترکش کنم دعا کنید واسم. ازهمین حالا شروع کردم .یک ماه دیگه اگه تونستم میام و بهتون میگم سپاسگذارم

    • بدون نام

      سلام من از یک ساغت دیگه ترک میکنم ده فروردین نود چهار

    • امیر راد

      سلام من از سال هفتاد و پنج سیگار مبکشیدم این وسط چند بار شد که یک سال و دو سال و شش ماه نکشیدم - منتهی الان مشکل تنفسی پیدا کردم و دارم میترسم اسم بگیرم ، شایدم گرفتم - در هر صورت دوباره ترک کردم واسم دعا کنید این دفعه خدا به من سلامتی بده و کمک کنه بتونم ترک کنم - نفس کشیدن واسم خیلی سخت شده

    • محمد

      نزدیک سی روز ترک کردم

    • محمد

      سلام دوستان من چن دفعه ترک کردم اما علت این که دوباره شروع کردم رفیقای دورو برم بوده یا جمع هایی که برای تفریح و خوش گذرونی انتخواب میکردم ....اما دلیله اصلیش سست بودنه اراده خودم در مقابله تارف کردن رفیقام بوده فقط اینو بدونید برای ترک باید از رفیقه بازی توپه بازی و زمینه بازی دوری کرد یا حق.....

    • بدون نام

      من.10 سال سیگار می کشیدم و هر بار که هر کی بم میگفت بزارش کنار جواب من این بود چرا بزارم کنار با اینکه تأثیراتش رو بدن و میدونم چیه اما هیچ وقت تصمیم به. ترک نگرفتم.اما الان 2 هفتس نميکشم بدون هیچ دلیلی.بدون اینکه به فواید ترک سیگار فکر کنم.حس باحاليه دلم میخواد به همه دوستام بکم که ترک کردم.چون بیشتر دوستام سيگارين.حس میکنم کاری و انجام میدم که اونا نمیتونن.یه جور اعتماد به نفس بم داده.شاید تا آخر عمرم دیگه نکشم.فعلا که راضیم.

    • حسن

      سلام خدمت همه دوستان که ترک کردن منم ترک کردم ولی یه چیزی خیلی آزارم میده از موقع که ترک کردم کف پاهام میسوزه جوری که استراحتو از گرفت خیلی اذیت میشم اصلا جوش کشیدن سیگار هم ندارم لطفا راهنمای کنید متشکرم از مدیریت سایت

    • رحيم

      من حدود بيست سال سيگار كشيدم روزي يك بسته الان چهار ماهه ترك كردم ولي افسوس دير شد چون قبل از ترك حمله قلبي بهم دست داد .لطفا نذارين دير بشه

    • رضا

      سلام منم هشت روزه پاکم واحساس خوشی رابعد26 سال تجربه میکنم امیدبه رهایی همه دوستان درعذاب

    • م د

      سلام من۱۹ سالمه از ۱۵ سالگی میکشم ورزشکار بودم وقتی سیگار کشیدنو شرو کردم فقط ۲ سال اول خوب بود و خیلی بهم انگیزه میداد ولی بعد ۴ سال دگ بهم لذت نمیده و از خودم متنفرم تا چن وقت پیش فکر میکردم سیگار خیلی چیزا بهم داد ولی الان میبینم اگه نمیکشیدک خیلی بهتر بود از الان تصکیم گرفتم ترک کنم ایشالا دفعه بعدی کامنتمو دیدم ترک کرده باشم

    • مهرداد

      سلام کوچیک همه بچه های اهل اراده هم هستیم . من تقریبا هفت سال سیگار مصرف میکردم البته من خیلی کم میکشیدم الان سه ماه ترک کردم . اگه میخای ترک کنی همون سیگاری که روشنه تو دستته خاموش کن برو مسواک بزن بقیه سیگاراتم بشکن دنبال تاریخ و ساعت و دقیقه هم نباش دیگه نخر بهت تعارف کردن نکش لوس بازیم در نیار

    • سهراب پاکدل

      سلام دوستان من هم 31سال روزی یه پاکت کشیدم 18روزه یه دفعه قطع کردم شدیدا هوس میکنم ولی تحمل کردم تاچی بشه بعدش

    • حمیدرضا

      با سلام خدمت دوستان.25سالمه 4سال سیگار کشیدم دیروز تصمیم گرفتم ک بذارمش کنار. از ساعت 15:15دیروز تا حالا نکشیدم .اگه خدا بخواد میخوام بذارم کنار

    • حمید

      من چند بار ترک کردم...بیشترینش 5ماه بود...اما دوباره شروع میشه...نمیشه واسه همیشه ترک کرد...

    • هادی

      بچه ها یه برنامه خیلی جالب و علمی برای ترک سیگار قابل نصب روی اندروید تمامی ورژنها.
      با این نرم افزار حرفه ای ترک سیگار میتونید ببینید که چه مدت که ترک کردید.
      چه مقدار پولی که بابت سیگار میدادین تو جیبتون مونده و میتونید تنظیم کنید تا با این مقدار پول چه چیز دیگه ای رو خریداری کنید و تا رسیدن به اون پول چقدر مونده!
      تعداد سیگارهایی رو که نکشید میتونید در طول روز ببینید.
      میزان برگشت سلامت اعضای بدنتون رو به طور دقیق و علمی میتونید از لحظه ترک مشاهده کنید.(میزان اکسیژن خون و دی اکسید ،خطر حمله قلبی و..... همگی به درصد و کاملا محاسبه ای و علمی)
      میتونید میزان میل برگشتتون رو در قسمت هوس برگشت کنترل کنید.
      به ازای هر روز یک مدال مخصوص میگیرید و در آخر میتونید وضعیت ترک خودتون رو با دوستاتون به اشتراک بذارید. و خیلی امکانات مفید دیگه که حتما به امتحانش میارزه.
      یادتون باشه مبلغ پولی که بابت این حرکت برای ترک سیگار میپردازید حتی پول 5 نخ سیگارتون هم نمیشه
      لینک دانلود :
      https://cafebazaar.ir/app/com.portablepixels.tarkesigarPro/?l=fa

    • سعید

      من الان 30 سال هست که سیگار میکشم از 16 سالگی شروع شد تا الان که 46 سالم هست
      از دیروز ترک کردم
      دعا کنید برام خیلی از این دوست نامرد خسته شدم مطمعنم که میتونم
      دوستی که وجودش سلامتی رو ازت میگیره در واقع چیزی رو ازت میگیره که با ارزش ترین دارایی هر فرد است

    • محسن

      سلام.من سه روز ترکم سخت نیست اگه کسی پیشت سیگار نکشه . وقتی ی جوانه 23 ساله نتونه ده متر رو بدوه باید بفهمه که ترک بهترین راهه. دعا میکنم سیگاری ها ترک کنن .شما هم دعا کنید برای بنده مرسی

    • البرز

      سلام.امروز 4روز که ترک کردم و استوارتر از روز قبل قدم بر میدارم
      منم مثل همه وسوسه میشم ولی خدارو شکر لحظه ای.راستی من 17ساله
      سیگار میکشم و دلیل ترکم این بود که مریض شدم.البته هیچ ربطی به سیگار
      نداشت.امیدوارم همه کسانی که ترک کردن خدا کمکشون کنه وسیستم ترک ادامه دار باشه.انشششششاالله

    • ارشيا

      با با چرته بكشين دوروزه ادم زندس بزار حالشو ببره

    • حسین

      دوستان گلم من 25 سالمه و از 17 سالگی افتادم تو خط مواد و سیگار همه جور مخدر و محرک از گل و حشیش بگیر تا شیشه مصرف کردم، الان به کمک خدا و خانوادم یک سال و یک ماهه که مواد رو ترک کردم، ولی همچنان روزی 5 تا 10 نخ سیگار میکشم... بهتر امید خدا و همت خودم قصد دارم تیکه آخر این پازل رو هم تکمیل کنمو سیگار رو ترک کنم... انشاءالله کامنت بعدی که میذارم، خبر پاکیم باشه... تنتون سالم و دلتون شاد و و و جیبتون پر پول

    • سید محسن افتخاری طالقانی

      سلام ترک برای موتوره ولی میشه ترک کرد

    • مصطفي

      دوساعته ترك كردم خوبه

    • علی

      سلام ... دمِ همه اونایی که ترک کردن گرم ... دوستان من 25 سالمه روزی 10 نخ میانگین میکشیدم از 20 سالگی ... 3 روز پادگان بودم نکشیدم الان 5 هفتست که نمیکشم ... فقط یه پیشنهاد ... هیچ وقتنگین فلان روز ترک میکنم ... از اول ماه ترک میکنم یا از شنبه! یا این آخرین نخه ... باید یه دفعه قطع کنید بی مقدمه ... تنها راهش همینه ... اگه احتیاج به دود داشتین چند هفته ی اول 3 کام قلیون بکشید که میل به دودتون ارضا شه ... پبروز باشید

    • محمد

      از امروز ترک میکنم
      دعا کنید واسم

    • مهدی

      کسانی که با اصول ۱۲ گانه و انجمنهای مربوطه از جمله نیکوتینی های گمنام آشنا هستند :
      با بودن یک نخ سیگار در جیبتان خدا را از خود دور میکنید.
      چون اقرار میکنید آرامش یک نخ سیگار بیشتر از خداوند و خالق مهربان این هستی ست. یا حق

    • امید

      اخیش سردردم تموم شد ۴۸ ساعت

    • عبدالله

      رفقایه کاری کنید دو روز نکشید بعد دوروز برید کوه ریه تون بمب اکسیژن میشه خیلی حال میده خداییش اگه من میدونستم اینطوریه خیلی زودتر از اینا اقدام میکردم ما ترکا میگیم یممیسن قاز اتینی بولموسن لذتینی یعنی تا حالا گوشت بوقلمون نخوردی نمیدونی چه مزه ای داره خدا وکیلی امتحان کنین

    • میلاد

      من کمتر از یه ساله که سیگار می کشیدم روزی 3 نخ البته، 5 روزه که گذاشتم کنار. سخت نیست کم کم یادت میره که سیگاری بودی

    • بدون نام

      منم ۲۴ ساعته نمیکشم برام دعاکنید

    • مهین اقا فاطمه

      امروز ۶روزه سیگار نمیکشم بعد از ۱۸سال علاقه شدیدی بهش داشتم با اینکه میدونستم داره نابودم میکنه الان خیلی راحتم ولی انگاربابام تازه مرده یه ساعت هایی از روز ابعداز خوردن چای یا هرچیزی هوس کشیدن بدجوری افسردم میکنه حاله منو سیگاریها درک میکنن
      با خودتون میگین چقد بی اراده این دوباره میکشه اما بخاطرهمین مساله دس گذاشتم رو قران که مجبور بشم ترک کنم امروز بهترم وسوسه ای ندارم یه چای خوردم وبعدش حس سیگار کشیدن نداشتم خدارو شکر

    • سامان

      ازالان تصمیم به ترک گرفتم

    • بهمن

      سلام. ساعت 12 شبهمین جمعه ای که گذشت آخرین نخ سیگار رو کشیدم و بخاطر درد قلبم گذاشتمش کنار. این یک هفته انقد درگیر دکتر و قلبم بودم, فرصت فکر کردن به سیگار رو نکردم. مشکل قلبم حاد نیست. اما کاش زودتر میزاشتمش کنار که این دربچه قلبم نابود نمیشد.
      به هر حال الان یک هفته س ترکم و راحت هم گذاشتم کنار فعلا فقط مشکل یبوست دارم.

    • بدون نام

      خخخ من 3 ساله میکشم ولی خو 4 روزه سرما خوردم ولی نفس تنگی گرفتم در حد خفگی بی سابقه!! دیگه قول دادم بهش دست نزنم الان 3 روزه دست نزدم !!!! منی که تو این 3 سال ی روز نشده نکشیده باشم :|

    • محمد

      من الان ۴۰ روزه که سیگارو ترک کردم،خیلی خوشحالم حس خیلی دارم

    • جواد خدادادی

      بنده یه مشاور کاربلد ترک دخانیاتم فقط اینو میتونم بگم با من باش ترک میکنی حتما مطالعه آزاد به مدت 6 سال داشتم. روشی دارم بدون هزینه با کمترین مدت همچنین همراه با حس لذت در مدت ترک.تا کنون هم توانسته ام خیلی هارو ترکشون بدم نه مثل اون حاجی که قسم میده نکشین اونم نکشه.نه بلکه یه روش به روزه تو دنیا.

    • آرش

      فعلا دو ماه و نیمه ترک کردم امممممممیدوارم بتونم دیگه لب نزنم
      قبلا هم ترک کرده بودم ولی اینبار یه امید خاصی دارم
      دو منع و نیمه حتی یه پوک نزدم و بدون اینکه از جمع سیگاریها فاصله بگیرم در مقابل سیگار مقاومت کردم تا حداقل 10 همین روند رو ادامه ندم باورم نمیشه که ترک کردم
      خدا کمکم کنه

    • حمید

      من پانزده ساله سیگار می کشم و تو این پانزده سال مشکل قلبی برام پبش اومد مادرم از دست سیگار کشیدنم داره دق می کنه ولی می خوام برای همیشه ترک کنم با توکل بر خدا و با توسل به اقا امام زمان موفق می شم یا مولایم یا صاحب الزمان

    • محمد

      منم شروع کردم مدتی هست. ده سال کشیدم ولی الان چیزی مثبتی بمن نداده. میخوام یه مدت نکشم ببینم چی ازمن کم میشه.

    • کوثری

      لام دوستان گرامی
      من از سال 82 سیگار و قلیان میکشیدم
      ولی حدود 6 ساله فقط سیگار می شم
      و مصرفم به روزی 1.5 بسته کنت قرمز هم میرسید
      هیچ وقت دوست نداشتم ترک کنم
      چون باهاش حال میکردم مخصوصا بعد از چاییی و ناهار و یا بچه ها دور هم
      شنیدم کسایی میگقتن میخواییم ترک کنیم
      ولی من دوست داشتم سیگار کشیدن رو و لذت میبردم
      بنابراین هیچ وقت تصمیم نگرفته بودم ترک کنم
      تا اینکه سرما خوردگی بدی گرفتم
      شبا موقع خواب خزخز میکردم
      چند شب تا صبح سرفه میکردم
      اصلا نفسم بالا نمی اومد
      تا مرز نابودی و مرگ پیش میرفتم
      با اینکه سرفه میکردم باز هم میکشیدم
      انواع شربت ضد سرفه و ... خوردم اما اصلا کارساز نبود
      مجدد پیش پزشک رفتم
      اما ایشون گفت که ریه من داغوووونه
      گفت به همین منوال ادامه بدی نهایت 2 سال دیگه زنده ای
      و در نهایت تمام نای های ریه از بین میرن و ریه حالت اسفنجی خودشو از دست میده
      دیگه اگه کپسول اکسیژن هم اگه بهت وصل باشه بدن نمیتونه اکسیژن جذب کنه
      و گفت مرگ دردناک و سختی در انتظارته
      وقتی اومدم خونه و به بچه 3 ساله خودم نگاه کردم و به آینده بی پدرش فکر کردم
      تصمیم خودم گرفتم و به یکباره سیگار و تمام دخانیات را یکجا ترک کردم
      الان 52 روزه نه بهش فکر کردم نه سراغش رفتم
      دوستان عزیزم
      تصمیم به ترک بگیرید
      و سراغ هیچ دودی نرید
      سیگار و پیپ و قلیون همش باعث از بین رفتن ریه و هزاران بیماری میشه
      پس با ترک سیگار به قلیون رو نیارید
      ترک دائمی دود و دخانیات
      و شروع ورزش و ورزش و ورزش
      ببخشید زیاد حرف زدم
      روز خوش

    • امیر

      من الان 4 روز سیگار نکشیدم خیلیم راحتم بهترم شدم اشتهام باز شده.حیف پول و جونی که...........کاش زودتر میفهمیدم

    • بدون نام

      سلام دوستان گرامی.من ازاول ماه رمضان سیکارمو ترک کردم به همین راحتی با 24سال سابقه سیکارالان 38سال دارم دقیقآ از 18خرداد95پاکم.هرروز 2بسته سیکار می کشیدم .روزه گرفتنم باعث شد سیکارو ترک کنم .الکی فکر میکردم سخته باور کنید خیلی راحته

    • عباس

      من 25 سال سیگار کشیدم اما از سیگار هیچی ندیدم الان حدود یک ساله پاکم راحت شدم از این ماده کثیف.راحته ترک سیگار یکم همت میخواد

    • بدون نام

      سلام ده ساله ترک کردم بدون نیاز به اراده ی قوی فقط ذهنیت درست در مورد ماهیت واقعی سیگار نیازه سیگار اعتیاد ذهنیه نیاز نیکوتین بعد از چند روز رفع میشه ذهن باید روشن بشه هوس سیگار کشیدن بعد از دو هفته از بین میره

    • حمید

      خوشبختانه یک ماه میشه ترک کردم اما قبلش تمام رفیق های سیکاریم رو دک کردم خدای سخت بود خیلی اعصابم خورد میشد زود عصبانی میشدم ولی تموم شد الان نه بوی سیگار میدم نه احساس خستگی میکنم الان بهتر نفس میکشم دوستان میدونم سخته ولی ارزشش رو داره

    • فرزاد

      من 8 سال سیگار میکشیدم روزی یه پاکت اما خیلی آسون تونستم ترک کنم , یه کتابی هست خیلامون باهاش ترک کردیم به عنوان ترک آسان سیگار به شیوه ی آلن کار , اگه پیدا کردین حتما بخونین ترک میکنین اگرم نبود از طریق برنامه فیدیبو میتونید کتابو بخرید تو گوشی مطالعه کنید حتما جواب میده فقط کافیه که بخواین ترک کنید , اگر ترک کردید تهش منم چون معرفی کردم یادتون نره دعا کنید مشکلاتم حل شه

    • رضا

      من 18 سالمه و2ساله سیگار میکشم الان 18 ساعته نمیکشم دعام کنید

    • فرهاد

      3.7.95
      ترک کردم

    • ارش

      من 13 سال روزی یه پاکت کشیدم و از 3 روز پیش ترک کردم تو این 3 روز فهمیدم که ترک سیگار هیچ چی نیست..بعضیا چنان میگفتن سخته که کلا نا امید شده بودم ولی تصمیم گرفتم و دیدم واقعا هیچ چیز نیست.یعنی اگه تا اخر عمرم هر روز تمام مردم دنیا با سیگار جمع بشن دورم محال ممکنه که پکی بزنم به سیگار حتی اگه تیکه تیکه بشم محاله دیگه برم سمتش من تازه فهمیدم که سیگار کارش چیه و چقد مزخرفه پشیمونم که چرا مدتها قبل ترک نکردم باور کنید نکشیدن سیگار خیلی لذتش بیشتره از کشیدنش

    • علی

      امروز ترکش میکنم. حالا میبینی!!!...خخخخخخ

    • محمد

      منم الان که اینو مینویسم حدود چهار ماهه که ترک کردم پونزده سال سیگار کشیدم روزی یک بسته. یه خواهشی که دارم لطفا اینقدر نگید بعد فلان سال سیگار کشیدن راحت ترک کردم. این همون بهونه است که تازه سیگاریها دنبالشن. و دوما بنظرم هنوز داغید نفهمیدید ترک سیگار یعنی چی فشار روانی که وارد میکنه رو نمیشه تصور کرد. بدون اغراق ده روز اول ترک سیگار حداقل برای من یه جنگ بزرگ بود و به مرور کمتر شد. هرچی مدت و تعداد مصرف سیگار کمتر باشه راحت ترید. یادتون باشه خیلی سخت از ذهن پاک میشه این عادت ترک سیگار. پس با تمام توانتون برید واسه ترک دست کم نگیریدش که دوباره میرید سراغش. همین....

    • حمید

      سلام، من 29 سالمه 10 سال بود که سیگار می‌کشیدم، وابستگی زیادی به سیگار داشتم، با سختی زیاد الان 2 هفتست که نکشیدم، خودمم باورم نمیشه، میلم مثل سابق نیست ولی همچنان هوس سیگار کشیدن دارم،امیدوارم هوسش کلا از سرم بره

    • حبیب

      از یک ساعت پیش تصمیم گرفتم ترک کنم ،دعا کنید ،دوازده سال سیگاریم ،هر روز مشگل گلو و زبان دارم ...

      پاسخ ها

      • مجید

        دوست من ترک سیگار به همین راحتی ها نیست(واسه من که نبود) اگه میخوای ترک کنی برو جلسات نیکوتینی های گمنام و مطمین باش ترک میکنی نمی دونی ترک سیگار تو روز سوم چیه سخترین روز روز سوم و چهارمه

    • سیاوش

      سه روزه که نکشیدم. چون دیگه به گوور نزدیک شده بودم کنار گذاشتم

    • امید

      خیلی بد هست سیگار کشیدن ،امیدوارم تا بیمار نشدین توسط سیگار ،سیگار رو ترک کنید
      تا سمت و سوی چیز های دیگه ای نرفتین
      تا کارتن خواب نشدین
      تا از خودتون حالتون بهم نخورد
      تا از تحصیلات دور نیفتادین
      زندگی خیلی وحشتناک میشه اگر به خودت وحشتناک رفتار کنی
      ترک کنید هر چیزی را که مصرف می کنید

    • امید

      اقا به جان خودم من از امشب دیگه نمیکشم ، بخدا 5 سال پیش باشگاه میرفتم واسه خودم بدن خوب و قشنگی داشتم ، الان 5 ساله دارم سیگار میکشم باشگامم گذاشتم کنار. استیلم بهم خورد ، یه آدم تن پرور شدم. بخدا یاد 5 سال پیشم میوفتم داغون میشم. چقدر از دوستام رو به باشگاه فرستادم اون موقع ولی امشب قول میدم به امید خدا دوباره به اون دوران برگردم. دوباره میسازمت بدن.

    • مرتضی

      باسلام دوستان عزیز
      من در حدود 23 سال سیگار میکشیدم تقریبا این آخر ها روزی یک بسته و نیم به بالابود . و مدتها بود که به دنبال یک فرصت خوب برای ترکش میگشتم ولی وابستگی خیلی زیاد شده بود طوری که صبح از خواب بیدار میشدم بعد یک لیوان آب خوردن سیگار روشن میکردم . تا اینکه مریض شدم یعنی از این سرما خوردگیهای بسیار سنگین گرفتم طوری که سه روز خونه نشین شدم . از این فرصت بیماری استفاده کردم و سیگار رو به لطف خدا ترک کردم امروز دهمین روز ترک سیگار منه .
      و مطمئن باشید دیگه این حال خوب رو با هیچ چیز دیگری عوض نمی کنم دوستان سیگاری لطفا به مضرات سیگار فکر کنید.
      با تشکر : مرتضی

    • مرتضی

      سلام
      امروز سیزدهمین روز ترک سیگارم هست .
      عزیزان مراقب باشید کم نیارید .خیلی لذت بخشه ای کاش زود تر سیگار رو ترک کرده بودم .

    • مسعود

      من بعد از ۱۳ سال ترک کردم یکسال آخر روزی یک پاکت ماروارو قرمز میکشیدم فقط شروعش سخته بعد از ۴ الی۵ روز متوجه میشی که چه آشغالی بوده

    • کاظم

      سلام من 22سال سیگارکشیدم یکدفعه گذاشتم کنار بدون هیچ برنامه قبلی. فقط به خودم گفتم 22سال زندگی بدون سیگاررو میخوام تجربه کنم الانم نمیکشم چقدر زندگی بدون دود لذت بخشه شماهم امتحان کنید

    • مسعود

      من بعد از ۱۳ سال ترک کردم یکسال آخر روزی یک پاکت ماروارو قرمز میکشیدم فقط شروعش سخته بعد از ۴ الی۵ روز متوجه میشی که چه آشغالی بوده

    • آریا

      سلام به همگی. من يه سال هست که سیگار میکشم و تصمیم گرفتم که ترکش کنم واقعا خسته شدم چون وقتی سیگار میکشم کل سیستم بدنم مختل ميشه و به شکر خدا الان يه هفته هست که ترکش کردم

    • سام

      29سالمه 20ساله سیگار میکشم شش و ریه نابود ناراحتی قلبی تنگی نفس و سر گیجه دایمی حالا هی سیگار بکشید

    • Osi

      سلام . من ۲۳ سالمه ۶ ساله سیگار میکشم حتی یه دفعه هم سعی نکردم ک ترک کنم ولی دیگه خسته شدم قبلا تنها ورزشم دو بود ولی ۲ سال بعد از کشیدن سیگار گذاشتم کنار الان نمیتونم ۱۰۰ متر دو برم میخوام ب زندگی عادیم برگردم تور خدااااا برام دعا کنید.

    • محسن

      بعدازده سال سیگارکشیدن اونم روزی دوپاکت الان دوماه میشه نکشیدم با کمک کتابی به نام اسان ترین روش ترک سیگارنام ناشر الن کار.میتونین اونا انلابن هم بخرین ازبرنامه بازار.ازروزی که کتاب روخوندم ازسیگارمتنفرشدم.قیمت پنج هزارتومن

    • سعید

      سلام به همه.سیگار از قیمتی که داره معلومه چیز بی ارزشیه.من کنت میکشم بیست نخش چهار هزار تومنه.یعنی نخی دویست تومن.چند وقت پیش رفتم خاستگاریه کسی که خیلی واسم با ارزشه.مادرش وقتی فهمید من سیگاری ام از اونروز داره مخالفت میکنه.یعنی یه جورایی دارم یکی از با ارزش ترین اشخاص زندگیمو به خاطره بی ارزش ترین عادت زندگیم از دست میدم.از همین الان متنفر شدم از این لعنتی.دیگه نمیکشم.برام دعا کنید

    • داریوش

      شگفت انگیز ترین روش ترک سیگار را میتوانید از سایت
      .....
      تهیه فرمایید.
      آموزش موفقترین روش ترک سیگار در دنیا

    • Saeed

      سلام دوستان.من تا بارها شده تصمیم گرفتم ترک کنم.امروز یه بنده خدایی که 14 سال پیش مواد مخدرو سیگارو کلا دود رو گذاشته کنار بهم گفت فقط وقتی میتونم ترک کنم که به خاطر خودم ترک کنم.نه به خاطر عشقم و پدر مادرمو بچمو اطرافیانم.فقط به خاطر خودم.خدا لعنت کنه اونیکه این چیزا رو اختراع کرد.امروز 1395/12/14 ساعت 1:52 بامداد خاموشش کردم.الهی به امید خودت

    • سینا

      سلام، با امروز، ۳ روز از آخرین سیگاری که کشیدم میگذره، گاهی هوس میکنم یه نخ بکشم ولی سریع خودمو سرگرم میکنم و به غیرسیگاریها نگاه میکنم، اگه بقیه میتونن نکشن پس من هم میتونم!

    • سینا

      ۱۰ روز گذشت، از سیگار متنفرم....

    • سعید

      سلام دوستان من 12 سال روزی یک بسته حداقل سیگار میکشیدم.چند بار تصمیم گرفتم سیگارو بذارم کنار.هیچ وقت هم موفق نشدم.آخرین بار به پیشنهاد خیلی ها(((کتاب آقای آلن کار ))))رو خریدم و خوندم.کتاب آسان ترین روش ترک سیگار.خیلی خوبه.حتما بخونید.ترک کردن سیگار برعکس چیزی که قبل از خوندن این کتاب فکر میکردم خیلی راحته.خیییییلی راحت.انقدر واسم بی اهمیته که نمی شمارم چند روزه از خودم دورش کردم اون کثافتو29 اسفند بود که آحریشو حاموش کردم ساعت21:22.یا علی مدد

    • سعید

      والا منم خسته شدم دوس دارم ترک کنم و این قصد دارم چون به زندگیم خیلی لطمه زده

    • کاظم

      بنده 15سال سیگارکشیدم ازسن 18سالگی شروع کردم به کشیدن، چندروزپیش نشستم باخودت خلوت کردم که این همه سیگارکشیدم ،چه فایده ای برام داشته؟ غیرازضرر که همه سیگاریها میدونن چیه هیچ استفاده ای نداره.
      خلاصه الان یک هفتس ترکش کردم ، و دیگه سراغش نمیرم.
      یه چیزی بگم من اصلا تصوراینکه سیگارهمراهم نباشه عذابم میداد و ترکش را محال وغیرممکن میدونستم ولی فقط همون باراول که هوس میکنید سیگاربکشید تحمل کنید دیگه تمومه به همین راحتی.
      یاحق

    • فواد

      نمیتونم ترک کنم برام دعاکنیدخیلی بیزارم ازسیگاراگر نکشم اعصابم خراب میشه

    • Alireza

      سلام دوستان عزیز من یک جوون بیستو یکساله هستم که به دلایلی از سیزده سالگی به سیگار اعتیاد پیداکردم تو تمام سالها روزی بین یک تا سه پاکت مصرف میکردم تا اینکه روز۲۲/۱۱/۹۵ تصمیم به ترک گرفتم نه با کسی مشورت کردم نه چیزی یه دل سیر شب بیستودوم کشیدمو پاکت سیگارو فندکو انداختم توی سطل و باهاش خداحافظی کردم و تا این ساعت خداروشکر پاک پاک هسم و روزی هزار بار خدارو شکر میکنم که بهم اراده داد تنها سختی تا روز چهارمه اگه تا چهار روز نکشیدین دیگه نمیکشین اما نه اینکه چهار روز نکشین روز چهارم خودتون برین دمبالش باید راده کنین و خودتون بخواین ببخشید سرتونو درد اوردم به امید خبر پاکی همه دوستان

    • هادی اکبری جوکار

      من ده سال ترک کردم و خیلی هم خوشحالم و به
      خودم میبالم.روزی 2 بسته میکشیدم

    • بدون نام

      من۱۹سال روز ۴تا پاکت سگار میکشیدم الان ۱۵ماهه ترک کردم و باعث ترک سیگار من پدر دوستم شد که ۵۵سال سیگار میکشید اما رفته بود روستا و یک هفته سیگار گیرش نیومده بود و دیگر نکشید و منم چون اراده اونو دیدم ترک کردم فقط ی هفته اول ی کم سخت بود که من هر وقت هوس سیگار میکردم تخمه افتاب گردان و یا شکلات تو کیفم گذاشته بودم و میخوردم به امید اینکه همه سیگارو بزارند کنار و دیگه نکشند

    • jon

      من چهل سال سیگار کشیدم الان ده ساله که ترک کردم

    • بدون نام

      آخرین سیگارمو تیرماه سال قبل کشیدم .بعداز ۲۵ سال بلاخره به ارزوم رسیدم و ترک کردم.به راحتی آب خوردن .روزای اول یه فرد سیگاری را که میدیدم قبل از خودش سیگارش را میدیدم ولی الان اصلا یادم نمیفته .کلا خیلی خوشحالم ترک کردم.

    • بی نام

      من یازده ساله که سیگار را ترک کردم ۱۵ سال هم میکسیدم الان احساس خوبی دارم

    • کامران

      سلام دوستان،تقریبا ۱۷ ساله سیگار میکشم،این ۳سال آخر شده بود روزی ۱پاکت ،پولم داشتم بهترین نوعش میگرفتم،چند روز پیش با اینکه فقط ۳۰ سالمه فشار خونم بالا رفت و رفتم دکتر گفت غلضت خون گرفتم احتمالا شیکترین ،منم خجالت کشیدم و گفتم آره بدجور،دیگه واقعیتش بخوابید اون لحظه آب شدم رفتم زمین از خجالت،به خودم اومدم گفتم که مرد حسابی فقط ۳۰ سالته فشار خون گرفتی اگه اینطور ادامه بدی تا ۴۰ سالگی دوام نمیاری،الان چند روزیه که ترک کردم،با وجود اینکه از سیگار کشیدن لذت میبردم،ولی الان فهمیدم که ترک سیگار اصلا سخت نیست همش توهمه،اصلا هوسشم نمیکنم،بجاش الان میوه می‌خورم هر روز چند تا لیموها تازه،اراده م نمیخواد،ففط پشیمانم از اینکه شرمنده ریه هام هستم،

    • بدون نام

      اتفاقا من خیلی دیدم افراد سیگاری بیشتر از افراد غیر سیگاری عمر میکنند!

    • دارکوب

      ببینید رفقا ترک سیگار واقعا سخته ولی غیر ممکن نیست راهشو باید بلد باشید من بیش از بیست سال سیگار و نیکوتین مصرف کردم و بارها اقدام به ترک کردم ولی هر بار شکست خوردم بالاخره این شانسو داشتم با انجمن نیکوتینیهای گمنام آشنا شدم وبدون هیچ هزینه ایی امروز دوازده سال و سه ماه و هفت روزه که پاکم دود فقط دود کباب موفق و موید باشید

    • وکیل

      به قول دکتر شریعتی به عرض زندگی فک کن ن به طول زندگی....پس بنظرم وقتی میخاد خاک بشیم بکشین.خوب هست والا

    • بدون نام

      هزار بار گفتید..هیچ اتفاقی نمیفته فقط ریه ادم نابود میشه بعدنا

    • بدون نام

      وای مگه چقد به اینترنت دسترسی داشتن یا به این خبر دسترسی داشتن پیام گذاشتن که سیگاری بودن..با این حساب همه تو ایران سیگاری هستن

    • قاسم

      سلام: خدا را شکر میکنم و از خداوند سپاس گذارم که کمکم کرد توانستم تا این لحظه به مدت 5 سال 9 ماه 29 روز قطع مصرف نیکوتین کنم .

    • بدون نام

      دعا کنید فقط طاقت بیارم همین

    • محسن

      اینکه خمار میشیم دوباره

    • شهروند

      به شرط اینکه سراغ چیزای دیگه نرین

    • بدون نام

      منم مخوام ترک کنم سیگار چند ماه دگهسی وهشت ساله که سیگار میکشم تریاک راحت میشه ترک کرد ولی سیگار کمی وس وسه داره میشه سیگار ترک کنی

    • امیر

      اشتباه نکنید تامیتونی سیگار بکشید

    • بدون نام

      بیزحمت خبرهای تکراری پخش نکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      سلام ارزو میکنم 2هفته سیگار نکشم ولی هرچه تلاش میکنم بیشتر از 2ساعت نمیشه روزی 2بسته میکشم خودم وارد ماشین که می شم از بوی بد ماشین حالم به هم می خوردامیدوارم همه سیگاریا ترک کنند

    • داود

      برای ترک سیگاربایداراده قوی داشته باشی.بنده بعداز27سال کشیدن سیگارنزدیک 4ساله سیگارراترک کرده ام. خواستن ، توانستن است.

    • بختیار

      از سال 92 کامنت گذاشتن!!! حالا اون دوستانی که 92 و 93 ترک کردن آیا هنوز تو ترکن یا نه؟؟؟؟؟

    • من

      میشه ترک کرد.

    • رضا

      سیگار کشیدن جدااز آسیب هایی که واسه بدنمون داره،ازنظر شخصیتی هم باعث میشه طرز تفکرآدم های اطرافت بد باشه.پس ترک کنید.سپاس

    • اسد

      همین الان اراده کردم ترک کنم خدایا به امید تو

    • امی

      عجب کرمی داره ین سبگار شاخ غول تریاک۵سالشکستم اما این لعنتی نمیشه یه ساعت ترک کرد

    • نادر

      یک توصیه عملی جهت ترک سیگار
      من خودم از طریق روزه گرفتن موفق به ترک سیگار شدم.
      به این ترتیب که برایم جای سوال بود که چرا وقتی روزه می گرفتم احساس گرسنگی و تشنگی نمی کردم ولی انتظار می کشیدم وقتی افطار شد بعدش سیگار بکشم. متوجه این موضوع شدم که اول باید از خدا بخواهم که موفق به ترک سیگار شوم وهمانطور که خداوند متعال لطف کرده احساس تشنگی و گرسنگی را ازمن گرفته احساس نیاز به سیگار راهم از من بگیرد.واین اتفاق برایم افتاد.باور کنید..

    • گناوه

      دروغه سیگار خاصیت زیاد داره بکشین ویتامین داره

    • بدون نام

      ی نخ بدین دود کنیم!!!تازه از خواب پاشدم ندارم!!!تو که صبحونت شده سیگار و چایی به این میگن جبر جغرافیایی...

    • سیروس

      سلام دوستان من هم بیست سال کشیدم الا ن یک ماهه که واقعا ترک کردم ودیگه سراغش هم نمی روم چون خدایی خیلی اذیت شدم ایشالا همه اراده به ترک این لجن بگیرند به خدا راحته فقط خودتون بخواین.

    • شهاب

      سلام عزیزان
      38 سالم است و 15 سال سیگار می کشیدم.
      4 ماه هست که نمیکشم.
      ترکم از یک سفر 4 روزه شروع شد.چون اونجا با خانواده بودم و امکان سیگار کشیدن برام نبود.و ادامش دادم.
      2 ماه اول خیلی سخت بود.
      این حسی که می خوای سیگار بکشی ولی نمیکشی مثل یه حمله عصبی داغونم کرده بود.پرخاشگر شده بودم.
      یکی از سخت ترین کارهای زنگیم همین ترک بود.واقعا سخت بود.
      ولی...
      از ماه سوم و روز صدم خیلی اوضام بهتر شد.
      نتها چیزهایی که می تونه در این راه بهتون کمک کنه :
      1-صبر
      2-گذر زمان
      3-اراده
      الان همه دوستای سیگاریم به من حسودیشون میشه .
      بجایی که اونا رو من تاثیر بذارن، این منم که دارم روشون تاثیر میذارم.
      الان چهار ماه گذشته ولی سعی می کنم هنوز مغرور نشم.
      ورزش کنید، میوه و سبزیجات بخورید، هر موقع هوس سیگار کردید آب یا نوشیدنی با نی بنوشید.
      الکل و قهوه و غذاهای چرب هم ممنوع.
      لایف استایل زندگیتون عوض میشه و کلی باهاش حال خواهید کرد.
      به امید حق....

    • سجاد

      من از ۱۳ سالگی سیگار میکشیدم یعنی تا الان ۹ ساله الان دیگه واقعا خسته شدم این ۴ سال آخر ی بسته در روز بیشتر میکشیدم الان از دیشب یهو قطعش کردم حالم بده احساس کمبود نیکوتین دارم خوابم نمیبره و هر چی میخوام بهش فک کنم نمیشه الان دوباره دو نخ کشیدم یعنی کلا ۱۵ ساعت بدون سیگار بودم مردم

    • ابوالفضل

      سلامممممم دوستان معتاد.خخخخ
      حیفم اومد ننویسم
      من دوران سربازی سیگاری شدم
      اوایل خیلی حال میداد کشیدنش ولی یه مدت که گذشت دیگه اون حس خوب رو موقه کشیدن بهم نمیداد فقط انگار از بیکاری سیگار میکشیدم
      ولی خب هرچی بود 2سال و نیم پشت هم کشیدم هرروز نزدیک یه پاکت که معمولا فیلتر سیگارو در میاوردم تا بهم حال بده
      ولی الان 4روزه نمیکشم خیلی هم راحت بوده تنها راه حل اینه که فکر خودتو درگیر یه چیز دیگه کنی
      پیش کسایی که باهاشون سیگار میکشیدی نرو
      یا اگه رفتی با افتخار بگو من دیگه سیگار نمیکشم
      الان حس خیلی بهتری دارم
      گلودردم آروم شده.مزه غذاهارو بهتر مبفهمم.نفسام آروم شده .قلبم با آرامش میتپه.فکرم آزاد تره.دیگه دهنم بو نمیده.جرم دندونام داره میره
      واقا عالیهههههههه
      امتحان کنین
      مرد باشین و یهو بزرین کنار

    • بدون نام

      حدارو شكر شد ٤ روز مهمترينش اينه كه از سيگار متنفر شدم ١٤ سال سيگار تو زندگيم بود كاش هيچوقت نبود حس خيلي خوبي ميده ترك سيگار تازه ميفهمي زندگي يعني چي

    • بدون نام

      سلام
      با توکل به خدا
      میشه ترک کرد
      نه تنها سیگار بلکه همه رفتارهای بد رو
      یادمون باشه ما اشرف مخلوقات خدا هستیم

    • معین

      آدم رو نابود میکنه ، موها رو سفید میکنه ، دندونها رو از بین میبره و آدم رو از رنگ و بر و رو و صدا میندازه ، ترک کردنش فقط یه هفته ی اول سخته و سلام

    • رمبو

      سلام دوستان سیگار دروازه موادهای بعدیه ..اگه فقط سیگار میکشین دیگه چیز دیگه ای رو امتحان نکنین..فکر کن اولین بار یه نخ سیگار کشیدی تفریحی الان سیگاری هستی اگه اولین بار تریاک یا هرچیز دیگه رو بکشین تا تهش میرین مخصوصا چون سیگاری هستین

    • رمبو

      ببخشید از خودم نگفتم من از سال ۸۲ سیگاری شدم وقتی که فقط ۱۵ سال سن داشتم ولی سال ۸۶ ترکش کردم کامل یه سال گذشت دیگه یادم رفت من یه روزی سیگار میکشیدم به همین منوال گذشت تا سال ۹۲ که با دوستم تو شهر بودیم یه جا نگه داشت یه نخ سیگار بگیره نمیدونم چی شد ازش خواستم دوتا بگیره اون یه نخ رو کشیدم با این که اصلا مزه هم نداد با عث شد ۶ سال پاکی بره دوباره تا الان سیگار روشن کنم..دوستان مغرور نشین وقتی ترک کردین .من یه جا کار میکردم شش نفر بودیم پنج نفرشون سیگاری بودن سیگار هم مثل برگ پاییز همه جا بود ولی انگار نه انگار که من یه زمانی سیگار میکشیدم کوچکترین هوسی نداشتم ولی فقط یه نخ ..مراقب سلامتیتون باشین .ما هممون یه روزی ترک میکنیم.ولی اون کجا دیر بشه و دکتر بگه نکش بکشی میمیری .و اون کجاخودمون همت کنیم قبل از اینکه سرطان ریه بگیرم و به درد ناکترین راه ممکن بمیریم ترکش کنیم...دوستان سرطان شوخی نیست در کمین ماست..وقتی که خدای نکرده سرطان بگیربم آرزو میکنیم کاش فقط زودتر بمیریم اون دردا رو تحمل نکنیم...دیگه اونموقع مهم نیست ماشینت چیه کارت چیه فقط به مرگ فکر میکنی تازه مردن هم کافی نیست .چون اگه مادر داشته باشی مادرت رو هم میکشی .اگه بچه داشته باشی دیگه بدتر..حالا به نظرت سیگار بعدی ارزشش رو داره روشنش کنی

    • کورد

      سلام.دوستان من خودم سیگاری بودم چون یهوی ترک کردم بعد از یک روز قلبم درد میکرد یهو میگرفت و خیلی خلت از گلوم میومد بیرون .خلاصه کسای ک میخوان ترک کنن سعی کنن یواش یواش ترک کنن ک بدن و مخصوصا قلب عادت کنه.در ضمن شربت خلت اور هم تهیه کنید اگه تونستید ادامس وشکلات های نعنای استفاده کنید چون وقتی مزه دهنت تلخ میشه نمبتونی سیگار بکشی ازش نفرت پیدا میکنی .انشالله همه ترک کنن یا حق

    • مرتضی

      دیگه از سیگار کشیدن خسته شدم

    • بدون نام

      سلام دوستان من بعد از26سال 156روزه که سیگاروترک کردم و روزه
      ترک 75الی80عددمیکشیدم به جان بچه هام اصلا احساس نمیکنم که من موقعی سیگاری بودم چند سال بود میخواستم ترک کنم همه می گفتن
      سخته اراده فلان نمیخواد فقط باسیگارشرط بزار بگو من1ماه نمیکشم اگه سودش ندیدی بازم بکش رنگ تیره ات سفید چروک صورتت پف غذا سیر
      نمی شی خود به خود ورزشکار میشی بهترین سودش همون ماه اول مدت
      عیرباورنکردنی رابطه جنسی امتحان کن

    • محمد

      سلام. من 3 ماه و 18 روز هست که سیگار رو ترک کردم. چند نکته رو رعایت کردم:
      - با آدم های سیگاری معاشرت نکردم
      - در جلسات نیکوتینی های گمنام هفته ای یکبار شرکت کردم
      نکته مهم: بعد از ترک سیگار، وسوسه یکبار مصرف سیگار به سراغمان می آید. اگر یک بار مصرف مجدد کنید، باید دوباره هزاران بار مصرف کنید. پس به همون بار اوله نباید هیچوقت تن بدید.

    • مهران از اصفهان

      یکسال ترک کردم . روزی دوبسته میکشیدم . عالی بودم درد نداشتم ولی دوباره شروع کردم عوارضم بیشتر شد . دو روزه نکشیدم به امید خدا تمومش میکنم . عزیزان اگه ترک کنید و دوباره بکشید عوارض بیشتر میشه . یا علی بگید و ترک کنید

    • ابراهیم

      سلام من ۱۵دسال سیگار کشیدم و الان ۴ سال هست که نمیکشم سیگار کشیدن یه نوع عادت هست درد دوا نمیکنه و دردها افزایش میده امیدوارم هر کس میخواد ترک کنه خدا اراده اش را قوی کنه

    • بدون نام

      سیگار خیلی بده
      میکشه سرطان میاره و ....
      ولی این مطلب که اینجا و خیلی جاهای دیگه نوشته شده بیشتر از یه مطلب علمی حالت روانشناسی داره
      خیلی بعید میدونم پایه علمی داشته باشه

    • بدون نام

      از يك روز قبل از عيد تا الان لب هم نزدم.
      تو يه روز گذاشتم كنار خدا كمك كرد تا الان سمت هيچ دودي نرفتم ديگه. دعا كنين خدا كمك كنه ازين به بعد هم نرم.
      من قبلا چن بار ترك كرده بودم. توصيه من به دوستان اينه كلا دود رو كنار بذارن نه سيگار فقط.
      دوما اينكه روش ترك يكدفه اي براي من بهتر جواب داده
      سوم اينكه من رابطمو با دوستاي سيگاري حفظ كردم فقط يكي دو هفته اول يكم محدود كردم
      چهارم اينكه اگه ترك كردين حتي يك نخ حتي يك پك هم نزنين. اولين پك حتي بعد از بيس سال ترك بازم شمارو سيگاري ميكنه.

    • رضا

      درود به همه
      حدود هفده سال سیگار میکشیدم الان نزدیک 60 ساعته استعمال نکردم تا اینجا سخت نبوده ولی بر ترس زندگیه بدون سیگار غلبه کردم امیدوارم هم شما هم من در این راه موفق باشیم.

    • امیر

      حدود سی سال سیگار میکشیدم بعلت ناراحتی قلب مدتی است ترک کرده ام .شاید پول سی سال هزینه سیگار را به دکتر قلب دادم با دو عمل جراحی باز وبه لطف خدا خیلی خوبم .ای کاش هیچ وقت لب به سبگار نمیزدم.دوستان مافیای سیگار فقط به فکر شکار انسانهاست. پیروز باشید

    • بدون نام

      با این اوضاع و شرایط اقتصادی مشکلات بنظرم بجای یه پاکت باید ۱۰ پاکت کشید که هر چه زودتر بریم بمیریم از شر این زندگی خلاص شیم

    • ممل

      سلام خسته نباشید
      بچه ها من پنج ساله سیگار میکشم
      واقعا خسته شدم
      مطالب فوق العاده بود خدایی تحت تاثیر قرار گرفتم
      یه بار یه ماه ترک کردم اما یه کام از سیگار دوستم گرفتم دوباره از چند روز بعدش برگشتم بنظرم ترک کردی یه کامم نگیر
      هیچ بهانه ای واسه خودتون دست و پا نکنید فقط یه مشکلی که هست چند وقته وقتی سیگار نمیکشم سر درد عجیبی میگیرم
      نمیدونم از چیه به هر حال امیدوارم هیچ کسی سیگار نکشه
      منم از الان میخوام دوباره شروع کنم
      میدونم میتونم
      همه تونستن مگه من چی کم دارم که نتونم به امید روزی بدون سیگار
      لطفا واسم دعا کنید دمتون گرم

    • اصغر

      باسلام منم 12 سال قلیان میکشیدم که بدتر از سیگار هست الان به امید خدا 8 روزه که پاکم لطفا دعا کنیم برای همدیگر

    • علی

      سلام،منم 10 سالی بود میکشیدم الان روز دومم هستش که گذاشتم کنار من واقعا دست خداوند رو حس کردم قربون خدا برم که کمکم کرد.هروقتم نسخ شدین یه لیوان آب بخورین

    • مجید

      پدر من حدود 15 سال تریاک میکشید در حد اعتیاد شدید و سیگار هم تقریبا از 15 سالگی تا 42 سالگی روزی 2 بسته میکشید . این اواخر روزی 3 پاکت میکشید. الان 9 ساله نه تریاک و نه سیگار لب نزده و ماه گذشته نفر سوم مسابقات پاورلیفتینگ پیشکسوتان شد . الان باش بیرون میرم افتخار میکنم چون هیکلش از خودم ورزشی تر و قوی تره... رابطش با مادرم و با کل فامیل عالی شده ... خیلی چیزارو از دست دادیم بخاطر اشتباهاتش ولی الان عاشقانه دستاشو میبوسم که این غیرتو بخاطر عزیزانش و به خاطر خودش به خرج داد

    • رزگار

      سلام.
      تقریبا 80 روزه ترک کردم.
      میدونید اگه دوستان متوجه بشن که زندگی بدون سیگار چه لذت فوق العاده ایی داره،از همین الان میندازنش دور.
      کاش میدونستید که من چقد حسرت 10 سال سیگار کشیدن رو میخورم.

    • بدون نام

      من 19 سال سیگار کشیدم
      روزی یک بسته!
      بیشتر مسافرتهای خانوادگی رو بخاطر سیگار نرفتم
      شبهای برفی و طوفانی بخاطر سیگار زدم بیرون
      با خواهرزاده هام و برادرزاده هام فاصله گرفتم تا الگوی بدی براشون نباشم
      الان 13حدود ماهه ترک کردم
      حسش عالیه اما کاش اینهمه سال بیخود خودمو اذیت نمیکردم

    • محمد ایلامی

      سلام.از سال 88 تا 97 روزی 10 نخ شروع شد و سه سال روری یک پاکت .یه شب هوس کرده بودم و هر بهانه ای میاوردم نمیتونستم بزنم بیرون بکشم.و پسرم اومد باهام شوخی کنه عصبی شدم زدم تو گوشش .وبه همین بهانه زدم بیرون و کشیدم .اماچون عذاب وجدان داشتم تا صبح نخوابیدم .و اون سیگار اخرین سیگار من بود .69 روزه پاکم و پاک خواهم ماند .دروغ چرا هنوز وسوسه میشم اما به نظرم تموم شده

    • محسن

      دوستان بگن چه اقدامی برای سردرد ها و عصبانیت و بعضی از در ده ها بعد از ترک سیگار کردند؟؟؟

    • مرتضی

      داداش من الان سه روزه ترک کردم بعد از بیست سال احساس خوبی دارم دیگه اگر بمیرم هم لب به سیگار نمی زنم ما سیگار میکشیم که حالمون خوب بشه اما دریغ که بدتر میشد بخدا هیچی نداره جز بدبختی

    • سعید درویش نژاد

      درود
      من بعد از ۲۶ سال سیگار رو گذاشتم کنار . راستی و بخواهید ، از ترسم . من از ۲۰ سالگی سیگار میکشیدم . ظرف ماه های اخیر سه تا از دوستان و همکار آنم بعلت سرطان ریه یا حنجره بخاطر سیگار ، فوت شدن . من نمی خواهم بمیرم ، زندگی رو دوست دارم . دوستانی که میخوان ترک کنن از هیچ نترس ، هیچ سخت نیست ، من اول میترسید که نشه ، اما شد . الان یک ماه هست نمی کشم ، امروز یه فندک زیپو اصل آمریکا داشتم ، دادم به دوستم، . دو روز اول میخواستم ترکمو بشکنم یاد مرگ دوستام در اثر سرطان ریه می افتادم . الان دیگه بیخیال شدم ، اصلا انگار من سیگار نمیکشیدم. در ضمن ترک سیگار از ۵۰ سالگی به بعد دیگه فایده نداره و سخت میشه ، من هم از شما خواهش میکنم به کمپین ترک سیگار بپیوندید و دیگران را تشویق کنید . ممنون از توجه شما .

    • حسین امیرزاده

      سیگار دروازه ورود به اعتیاد.من از ۱۶سالگی شروع کردم به سبگار کشیدن بعداز یه مدتی یه نخ یه نخ شد یه پاکت.بعدازیه مدت کنجکاو شدم ببینم تریاک چه حس و حالی داره رفتم سمت مواد.خلاصه بگم همه چیمو دادم.زن.بچه.پول ماشبن خانواده خلاصه هرچی که داشتم.سمت دود نرید

    • امید

      سیگار بدترین اتفاق زندگی یک فرد میتونه باشه اگه نتونی ترکش کنی،پس با ترک کردن اون نزار این اتفاق بد ادامه داشته باشه برادر یا خواهر من........

    • Ho3ein

      من سیگارو با ویپ ترک کردم اول نیکوتین سالت میگرفتم بعد لیکوئید بل نیکتین پایین گرفتم ولی میدونی اکثر سیگاریا خود نیکتین نیس کدر گیرشون میکنه اون استال و دوده ک بهشون حال میده یادمه ی ماه لیکوئید صفر نیکوتین میگرفتم ولی سری اخر ک نکشیدم اصلا نسخ نشدم

    • حامد

      من از پونزده سالگی سیگار کشیدم،سیگار اینقدر جذبه و وابستگی داره که حتی خاطر عزیزترین افراد زندگی هم باعث نمیشه ازش دوری کنید،فقط و فقط وقتی مقابل سلامتی خود فرد قرار میگیره ارج و قربشو از دست میده،فقط سلامتی خود فرد سیگاریه که از خود سیگار براش مهمتره،و تا وقتی سلامتی شخص به خطر نیفته ایمان نمیاره که سیگار برای سلامتی مضره،مثل مرگ که همه میدونیم قطعا خواهیم مرد ولی جوری زندگی میکنیم که انگار هیچوقت قرار نیست بمیریم،تو دو سه سال خیلی تلاش کردم که سیگار نکشم ولی هربار به یه بهونه کوچیک بی نتیجه میشد،نکته مثبت ترک کردن من این بود که هربار شکست خوردم فاصله نیفتاد و بلافاصلهبعدش دوباره شروع به ترک کردن سیگار کردم و همین باعث شد هربار قویتر از بار قبل بشم و الان در سن سی سالگی عین آب خوردن سیگار رو گذاشتم کنار حتی از بوش بدم میاد،نکته ای که تقریبا کسی بهش توجه نمیکنه،یکبار که تلاش میکنن و نمیشه چند ماه و شاید چندسال بعد دوباره تااش به ترک می کنن،که اصلا جواب نمیده و نهایتا چندروز بیشتر نمی تونن تحمل کنن،دوستی که میخوای ترک کنی ده سال سیگار کشیدی تو دو روز نمیشه ترک کنی حداقل چندسال باید زحمت بکشی،رهرو آن نیست که گهی تند و گخی خسته رود رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود

    • حبیب

      من 30 سال کامل روزی دوبسته سیگار کشیدم الان یک ماه است که کاملا ترک کردم حتی یه پک هم نکشیدم درسته سخته و غیرممکن نیست

    • ارش

      یک روزه نکشیدم میخوام ترک کنم واسم دعا کنید

    • سودا

      الان شب سومه که نمیکشم همش وسوسه میشم و این سخترین قسمته ترکه . خیلی برام دعا کنید دوستان

      پاسخ ها

      • بابک

        عینه خودمی نکش ،فقط وسوسه هستش فردا و فردا بهتر میشی نگران نباش ،امید بده ،به منم امید بده ،خیلی خاصه که که دیگه نکشی فقط اب بخور ،یه چیزی هم هست هر موقع وسوسه اومد دو دقیقه هستش فقط خودتو جمعو جور کن

    • بدون نام

      ساده ترین کار ترک سیگاره من تا حالا ۱۰۰۰ بار ترک کردم

    • مصطفی

      مگه سرباز میتونه سیگار نکشه

    • بیتو

      با سلام،خدمت عزیزان عرض کنم که بنده از 17 سالگی سیگار کشیدن و شروع کردم و به مدت بیست سال سیگار کشیدم،بعضی روزا مصرفم به سه پاکتم میرسید.
      همیشه دوست داشتم ترک کنم ولی واقعا سخت بود،هیچ وقت بیشتر از دو ساعت نتونستم طاقت بیارم.
      تا اینکه یه مطلب در مورد کتاب ترک آسان سیگار به روش آلن کار دیدم،دیدم ضرر نداره اینم امتحان کنم،کتاب و به صورت پی دی اف دانلود کردم و خوندم و تونستم ترک کنم،جالب اینجاست که خیلی راحت بود حتی نیاز نشد از اراده استفاده کنم.

    • بدون نام

      من حدود ده سال روزی یه بسته سیگار کشیدم تا اینکه دو سال پیش تو خیابون ولو شدم...هشتاد و پنج روزه ترک کردم هنوزم ولو ام اما بهترم...اوایل خودمو با خلال دندون سرگرم کردم!
      گاها وسوسه میشم اما واقعا ارزش عذاب وجدانشو نداره...کلا قیافرو ریخت بهم.

    • اهون

      سلام امروز دومین روزه ترک کردم من حدود 10 سال تمام روزی یک پاکت میکشیدم الان خیلی فشار میاره نیکوتین خداییش سخته نمیدونم طاقت بیارم یا نه فقط اینو میدونم تو این دو روز زندگی برام لذت بخش شده نفس کشیدن بدون سیگار عالیه قدرت ادم بیشتر میشه درد ریه ها و معده کمتر شده خیلی خوبه امیدوارم بتونم این نارفیق رو شکست بدم بدرود

    • بدون نام

      سلام دوستان من چن روز پیش نیکوماتین سفارش دادم الان ۳ روزه ک کم شده منی که روزی یک بسته ونیم میکشیدم امروز ۳ تا کشیدم حالت تهوع دارم لرزش دارم اما سیگار دیگه برام هیچ تاثیری نداره واسم مهم نیس دیگه سیگار

    • مجید

      سلام من از امروز شروع کردم ترک کردنو حالم بده
      خیلی داغونم کرده
      افسرده کرده
      ریه ها خراب
      پولا به باد
      قلب ضعیف
      خون کثیف
      نکش اقا نکش
      خیلی ضرر داره لامصب

    • سجّاد

      سلام ، من از 10 سالگی تا الان (16سالمه) روزی ی پاکت سیگار میکشیدم ، یک ماهه نکشیدم ، دعا کنید دیگه نکشم

    • علی

      من 3سال بود سیگار میکشیدم شدید حتی از سیگار به هشیش و گل هم پیشرفت کرده بودم من از 14 سالگی میکشیدم والان ک 17 سالمه روز سوم ترکمه اینو بگم ک ترک سیگار راحت تر از چیزیه ک فکر کنی من فقط دست کسی سیگار میبینم یا بوش بهم میخوره هوس کشیدن میکنم ک خودمو سرگزم میکنم از یادم بره تنها چیزی ک تو ترک سیگار اذیتم کرد همین یوبث شدنمه ک بعد دو هفته درست میشه به همه ی افراد سیگاریم توصیه میکنم برا چند روز نکشن. ببینن تاثیرشو رو زندگیشونو و کاراشون

    • رضا

      سلام امروز ۶روزهست ترک کردم هر بار که ترک میکردم قلیون میکشیدم این دفعه همین جوری خیلی هم راحت بود

    • بیتو

      دوستان سلام،خوشبختانه الان 70 روزه که سیگار و گذاشتم کنار و کلی سرحال و خوشحالم از زندگی بدون سیگار،به دوستانی که واقعا قصد دارن ترک کنن پینهاد میکنم حتما حتما کتاب ترک آسان سیگار به روش آلن کار و بخونن مطمئن باشید خیلی کمکتون میکنه،خداییش من نه ناشرم نه نویسنده نه کتاب فروشی دارم(:فقط دوست دارم همتون مثل من از شر این هیولا خلاص بشید،موفق باشید.

    • بدون نام

      کتاب ترک آسان سیگار آلن کار رو دانلود کنید بخونید ترک بدون بازگشت

    • سعید

      از قدیم گفتن تن سالم باعقل سالم شما اگه عقل داشتید نمیرفتید سیگار نمیکشیدید اینقدرم اونایی که سیگارمیکشن سرزنش نکنید چون مثل این می مون که شما یه خودکار بخرید یه خط باهاش بنویسید بعد بندازیش دور نمیشه که شما یا اونقدر مینوسید که خسته شید یا خودکار تموم شع دوستان فقط راهنمایی شون کنید اینقدر نگید که جونید به باد میره تهش میمیری این حرفا چون خیلی چیزا جونی ادمو میگیره آدم میمیره

    • سعید

      از قدیم گفتن تن سالم باعقل سالم شما اگه عقل داشتید نمیرفتید سیگار نمیکشیدید اینقدرم اونایی که سیگارمیکشن سرزنش نکنید چون مثل این می مون که شما یه خودکار بخرید یه خط باهاش بنویسید بعد بندازیش دور نمیشه که شما یا اونقدر مینوسید که خسته شید یا خودکار تموم شع دوستان فقط راهنمایی شون کنید اینقدر نگید که جونید به باد میره تهش میمیری این حرفا چون خیلی چیزا جونی ادمو میگیره آدم میمیره

    • سعید

      از قدیم گفتن تن سالم باعقل سالم شما اگه عقل داشتید نمیرفتید سیگار نمیکشیدید اینقدرم اونایی که سیگارمیکشن سرزنش نکنید چون مثل این می مون که شما یه خودکار بخرید یه خط باهاش بنویسید بعد بندازیش دور نمیشه که شما یا اونقدر مینوسید که خسته شید یا خودکار تموم شع دوستان فقط راهنمایی شون کنید اینقدر نگید که جونید به باد میره تهش میمیری این حرفا چون خیلی چیزا جونی ادمو میگیره آدم میمیره

    • ایرج

      من ۳۷ سال سیگار کشیدم یک روز با خودم گفتم اخه این چیه من مکشم یک هفته با خودم کلنجار رفتم تصمیم گرفتم کم کنم تا ۱۰ روز ادامه دادم رسیم به روزی یک نخ والان سه ماه است خدا راشکر ترک کردم وهیچ گونه نارحتی ندارم

    • نیما

      درود بر دوستان، امشب سالگرد ترک سیگار منه. خواستم تجربه ترک سیگارم رو با شما در میون بذارم شاید یک نفر بتونه استفاده کنه و باعث ترک کردنش بشه. من از 15 سالگی جسته و گریخته سیگار می کشیدم. وارد دانشگاه که شدم بسته ای می کشیدم اون هم مگنا قرمز و حداقل روزی 15 نخ. متاسفانه همراه با الکل یا علف و بعدها مواد مخدر سنتی و صنعتی.

    • نیما

      گذشت تا با دختری (همسرم) آشنا شدم که زمینه ساز پاکی من از تمام موارد بالا شد به جز سیگار. حتی به خاطرش 6 ماه سیگارو ترک کردم ولی باز شروع کردم. گرچه دیگه بسته ای نبود و شاید روزی 2 الی 4 نخ می کشیدم تا همین 32 سالگی. با توجه به اینکه من پیش از دانشگاه ورزشکار بودم و البته به طور ناپیوسته ادامه دادم، پارسال دعوت شدم به اردوی تیم تکواندو دانشگاه برای المپیاد دانشجویی کشوری (دانشجوی پی اژ دی ام).

    • نیما

      یک ماه صبح و بعد از ظهر تمرین کردیم و رفتیم برای مسابقات که البته زمان مسابقه آسیب دیدم و نتونستم مدال بیارم ولی بزرگترین دستاورد این بود که دیگه سیگار نمی کشیدم. یعنی مجبور شده بودم برای اینکه نفس کم نیارم سیگار رو بذارم کنار. بعد از المپیاد هم فکر کردم دیدم به راحتی سختی ترک رو پشت سر گذاشتم. الان یکساله که پاکم و با ورزش نمیذارم دوباره بخوام سمتش برم. سعی کنید با ورزش هوازی سیکار رو ترک کنید برای من که جواب داده. پیروز باشید.

    • بدون نام

      پانزده سال سیگار کشیدم از بیست و دو سالگی تا الان که سی و هفت سالمه چندین بار ترک کردم سیگار رو ولی دوباره بعد یه مدت رفتم سراغش الان دو هفته هست که ترک کردم و قسم خوردم که دیگه برنگردم سمتش مطمعنم این تو بمیری دیگه از اون تو بمیری ها نیست راستش تنگی نفس اذیتم میکرد و تلقین مرگ میکردم هر وقت هوس سیگار کنم میام نت مضراتش رو مرور میکنم بیخیال میشم خداروشکر الان خیلی خووووبم

    • ناشناس

      10 ساله سیگار میکشم واقعا چیز مسخره و رفتار و عادت خوبی نیست بخاطر مونواکسید کربن که داخل دود قابل اشتعال سیگار و جرم نیکوتین حدود 40 درصد ریه مو از دست دادم من وقتی ترک کردم که دیگه خیلی دیر شده بود
      قبل از اینکه دیر بشه ترک کنید روزی 60 نخ سیگار در مقابل
      5 نخ سیگار خطرات جبران ناپذیری دارد

    • فاطمه

      منم ازدیشب که شوهرموبایکی دیگه دیدم توخونه ی خودم دارم سیگارمیکشم برامم مهم نیست حتی اگه بگن سیگارادمومیکشه

      پاسخ ها

      • Barana

        واقعا متاسفم،،فقط اینو بدون چون نمیتونی به اون آسیب بزنی به خودت داری آسیب میزنی ،الان عصبانی هستی و زمان میبره،به خودت بیااا،،توی ریه هات دود می‌کنی و طرف مقابلت هر روز قویتر و زیباتر و جسورتر میشه،،اون باید سیگار بکشه نه شما

    • بدون نام

      من 48 سال سیگار کشیدم الان 4ساله کنار گذاشتم کاش خیلی سال پیش این کار را کرده بودم فکر میکردم خیلی سخت است ولی انسان باید اراده وتحمل داشته باشد وتسلیم نشود. برای همه کسانی که تر ک کرده ویا تصمیم به ترک آن گرفته اند. آرزوی سلامتی دارم ضمنا من روزانه بیش از 30 نخ سیگار می کشیدم. خواستن توانستن است نترسید نکشید.

    • سپهر

      هر چیز که هدف باشه، قابل دستیابی هست.
      انسان بی سختی به جایی نمیرسه.
      سختی ترک سیگار به انسان سلامتی و شادابی و وجهه اجتماعی و بسیاری از چیز ها رو بر میگردونه که ارزششون اونقدری هست تا انسان برای به دست اوردنشون از دود بگذره

    • جواد

      از سال ۸۷ سیگار کشیدم تا ۲۳ فروردین۹۹ البته یک سال تو این میان ترک کردم تو این ۱۲ سال روزی ۲ پاکت سیگار میکشیدم دندونام از دست رف خلاصه بهتون بگم که خدا رو شکر الان ترک کردم باور کنین خدا شاهده زندگیم زیبا شده هر چند اوایل خ عذاب کشیدم ولی الان راحتیم

    • بدون نام

      منم ۲۵ روزه ترک کردم

    • مرتضی

      دوستان هرکسی واقعا تصمیم ترک سیگار داره کتاب صوتی ترک سیگار اسان به روش الن کاره رو گوش کنه

    • محسن

      سیگار کشیدن ما فقط بقیه رو پولدار می‌کنه داداش
      ۲۶سالمه از بچگی کشیدم تا ی هفته پیش
      موفق باشین ایشالله ♥️

    • محسن

      ساده ترین راهش اینه که دوسه روز سیگارتو عوض کنی سیگار کم نیکوتین بکشی بعد ویپ بکشی بعد عطر و طعم غذا و که حس کنی نمیکشی عین من😻♥️

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج