جاباما
۵۱۱۵۵۴
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

نرخ بیکاری دیپلمه ها در تهران

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران با بیان این که نرخ بیکاری دیپلم و زیر دیپلم در استان تهران روی مرز ۴ درصد است گفت: از سال ۹۲ تا ۹۵ حدود ۴۳۰ فرصت شغلی به تناسب در استان تهران ایجاد شده است.

خبرگزاری تسنیم: نعمت الله ترکی درباره برگزاری جلسات اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵ اظهار کرد: هر ماه دو جلسه با عضویت اعضای ستاد به ریاست استاندار برگزار شد و آخرین جلسه نیز اسفند ماه در استانداری تهران و با حضور مسئولان ذیربط انجام گرفت.

وی ادامه داد: در این برنامه دستگاهها گزارش عملکرد خود را در قالب 12 برنامه با 205 پروژه در بخشهای صنعت، معدن و تجارت، گردشگری و تولیدی ارائه کردند.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران تصریح کرد: از این ۲۰۵ پروژه حدود ۷۰ پروژه برای نخستین بار اجرایی می‌شود و سالهای آینده در بخشهای اشتغالزایی، توسعه و اقتصاد نمایان می‌شود.

ترکی با بیان اینکه درآخرین جلسه اقتصاد مقاومتی در استانداری تهران از سند راهبردی اقتصاد مقاومتی رونمایی کردیم، عنوان کرد: این سند در قالب هفت جلد بود و بخشهای آن به حوزه تولید، زیربنایی، فرهنگی و اجتمای مرتبط است که این مهم کمک رسان دستگاههای اجرایی در سال 96 خواهد بود.

وی افزود: سعی شده طبق این سند راهبردی تلفیقی و تطبیقی بین فعالیتهای حوزه اقتصاد مقاومتی و سند چشم انداز برنامه ششم توسعه و سند چشم انداز بیست ساله کشور داشته باشیم و بتوانیم آنچه را در راستای سیاست‌گذاری توسعه کشور و توسعه استان است اجرایی کنیم.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران تصریح کرد: در بحث نظارت نیز نرم‌افزاری تهیه شده و کلیه فعالیتها و پروژه‌ها که وارد سامانه شده مورد رصد قرار می‌گیرد و این مهم از فروردین ماه انجام می‌شود.

ترکی اظهار کرد: دستگاههای اجرایی و فرمانداران شهرستانهای استان به این نرم افزار دسترسی خواهند داشت و انحراف در پروژه‌ها به اطلاع ما خواهد رسید.

وی با اشاره به موضوع اشتغال در سال 95 خاطرنشان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی و توسعه صادرات غیر نفتی رشد قابل ملاحظه‌ای را در تهران شاهدیم و در سال 95 رشد 18 درصدی نسبت به 94 داشتیم.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران ادامه داد: در بخش اشتغالزایی و ایجاد اشتغال نیز ما باید سالانه ۱۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می کردیم که از ۹۲ تا ۹۵ حدود ۴۳۰ فرصت شغلی به تناسب در استان تهران ایجاد شده است.

به گفته ترکی، بنابر آمار به‌دست آمده در حدود 35 تا 40 هزار شغل به طور میانگین در بخش اقتصاد مقاومتی در سال 95 برای استان تهران انجام گرفته است.

وی افزود: در زمینه فعالیتهای واحدهای تولیدی صنعتی نیز رشد مناسبی را داشته‌ایم که از ۲۷ شهرک صنعتی بررسی شده بالای ۸۰ درصد فعالیت در بخشهای تولیدی در سال ۹۵ داشته‌اند.
دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران درباره دغدغه و نگرانی در حوزه اشتغال گفت: در حوزه بیکاری در استان تهران در سال 95 اگر چه آمار ممکن است نرخ بیکاری را به نسبت سال گذشته بالا نشان دهد اما به نسبت سال گذشته در اشتغالزایی و فرآیند ایجاد شغل فعالتر بوده‌ایم.

ترکی تصریح کرد: در حوزه اشتغال نیز به تناسب افراد جویای کار در حوزه تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم نرخ بیکاری استان تهران تقریباً روی مرز چهار درصد است اما آنکه مدنظر است در سطح تحصیلکرده‌هامان در استان تهران ظرفیت افراد تحصیلکرده بیشتر است طبیعی است که نرخ بیکاری ما بالاتر باشد.

وی افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز بحث دانش‌بنیان را دنبال می‌کنیم که به‌طور حتم کمک به اشتغالزایی افراد تحصیلکرده می‌کند.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران گفت: به‌زودی برای نخستین بار پارک علم و فناوری در حوزه ملارد استان تهران کلنگ زنی خواهد شد و در سال ۹۶ می‌توان در بخشهای دانش بنیانی و پارکهای علمی و فناوری کار کنیم.

ترکی درباره برنامه های اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل اظهار کرد: برنامه زمانبندی در حوزه اقتصاد مقاومتی را از سال 95 شروع کردیم که یک سند راهبردی با برنامه‌ای میان مدت است که پایان سال 99 خواهد بود .

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ در حوزه کشاورزی حدود ۱۰ هزار هکتار آبیاری تحت دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران تصریح کرد: تولیدات کشاورزی ما به نسبت سال گذشته در سال ۹۵ به حدود ۶ میلیون تن در سال رسید که رقم مناسبی بود.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران اظهار کرد: در بخشهای دیگر در حوزه اقتصاد مقاومتی بیشترین سطح تولیدهای زراعی و باغی سنتی را داشته‌ایم و کاهش سموم در حوزه کشاورزی یکی دیگر از موفقیتهای ما بوده است.

ترکی تصریح کرد: در حوزه کشتهای جایگزین در استان تهران کارهای مناسبی شده به‌طوری که برای اولین بار کشت پسته در تهران ترویج یافته است ؛ کشت زعفران نیز یکی دیگر از برنامه‌ها است چرا که در مصرف آب کمک رسان خواهد بود.

وی گفت: در حوزه گردشگری کارهای خوبی شده است؛ بحث ایجاد شهرک توریستی و گردشگری در شمیرینات را دنبال می‌کنیم و تفاهمنامه‌های آن هم به امضا رسیده است.

ترکی درباره اینکه چه نمره‌ای به فعالیتهای اقتصاد مقاومتی در سال 95 می‌دهد، اظهار کرد: ما به تناسب دستگاهی و فعالیتهای انجام شده نمره بالای 15 می‌دهیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      افغانی ها رو بفرستین کشور خودشون مشکل بیکاری جوانان و حتی سالمندان و مردگان نیز حل میشود

    • بدون نام

      من نمی‌دونم این آمارها از کجا میارید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج