۵۱۱۵۹۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

مخالفت چین با حمله آمریکا به سوریه

چین ضمن مخالفت با اقدامات یکجانبه آمریکا و حمله موشکی این کشور به سوریه، خواستار بررسی مساله حملات شیمیایی در این کشور توسط یک کمیته حقیقت یاب سازمان ملل شد.

خبرگزاری ایرنا: چین ضمن مخالفت با اقدامات یکجانبه آمریکا و حمله موشکی این کشور به سوریه، خواستار بررسی مساله حملات شیمیایی در این کشور توسط یک کمیته حقیقت یاب سازمان ملل شد.

«هوا چون اینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه در نشست خبری روزانه خود با خبرنگاران در پکن با اشاره به حمله موشکی آمریکا به سوریه و همچنین موضعگیری های اخیر انگلیس بر ضد روسیه، این موضوع را خواستار شد.

سخنگوی چین به همه طرف های ذی ربط نسبت به شرایط موجود و وخیم تر شدن اوضاع سوریه هشدار داد و گفت که نباید اجازه داد بحران از کنترل خارج شود.

وی در پاسخ به سئوالی در باره اظهارات مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس در متهم کردن روسیه به داشتن مشارکت در کشتن مردم سوریه در حمله شیمیایی اخیر و حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی آن کشور این مطالب را عنوان کرد.

«هوا» تاکید کرد که چین با کاربرد سلاح شیمیایی توسط هر گروه و هر فردی کاملا مخالف است و می خواهد که یک گروه و کمیته بررسی حقیقت یاب به صورت ویژه و اختصاصی و مستقل به این مساله و حمله مذکور رسیدگی کند.

سخنگوی دولت چین تاکید کرد که کشورهای عضو شورای امنیت بخصوص اعضای دائم آن باید نقش مسئولانه ای در قبال صلح و امنیت بین المللی داشته باشند.

وی برای نخستین بار صراحتا در مصاحبه خود با توسل به زور آمریکا علیه سوریه مخالفت کرد و گفت: چین همواره با استفاده از زور مخالف بوده و خواستار آن بوده است که حق حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها مورد احترام قرار گیرد.

«هوا چون اینگ» بار دیگر تصریح کرد که مردم سوریه باید خود درباره سرنوشت کشورشان تصمیم بگیرند و هر تصمیمی که توسط آنان گرفته شود، مورد احترام جامعه بین المللی قرار گیرد.

سخنگوی چین گفت که کشورش از هیچ تلاش و همکاری با کشورهای دیگر و جامعه بین المللی برای پیشبرد سریع یک رهیافت سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه دریغ نخواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج