جاباما
۵۱۱۶۱۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

پایگاه فوربس گزارش داد

ترامپ بر سر دو راهی ایران و آمریکا

پایگاه «فوربس» در گزارشی روز سه‌شنبه نوشته «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در موضوع قرارداد هواپیما بین بوئینگ با شرکت‌های ایرانی مجبور است بین سیاست و حفظ مشاغل آمریکایی یکی را انتخاب کند.

خبرگزاری فارس: پایگاه «فوربس» در گزارشی روز سه‌شنبه نوشته «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در موضوع قرارداد هواپیما بین بوئینگ با شرکت‌های ایرانی مجبور است بین سیاست و حفظ مشاغل آمریکایی یکی را انتخاب کند.

ترامپ در کارزار انتخاباتی از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ انتقاد کرده و آن را بدترین توافق تاریخ خوانده است.

شرکت هواپیماسازی بوئینگ با شرکت‌های ایران‌ایر و آسمان برای فروش ده‌ها فروند هواپیما به توافق رسیده است. ترامپ از طرف قانونگذاران جمهوری‌خواه برای لغو این قراردادها تحت فشار قرار گرفته است.

دونالد ترامپ، در زمان کارزار انتخاباتی، همچنین از اینکه ایران پس از برجام اولین قرارداد خرید هواپیما را با شرکت هواپیماسازی فرانسوی ایرباس عقد کرده بود انتقاد کرده و گفته بود که واشنگتن در حالی برای حصول برجام هزینه‌هایی متحمل شده که ایران برای خرید هواپیما به جای شرکت‌های آمریکایی به سمت شرکت‌های فرانسوی متمایل شده است.

از طرف دیگر، وی وعده داده بود که در صورت ورود به کاخ سفید، وضعیت مشاغل مردم آمریکا را سر و سامان خواهد داد.

فوربس به رغم این نوشته که ترامپ در صورت لغو این قرارداد به یکی از وعده‌های انتخاباتی خود مبنی بر حفظ مشاغل آمریکایی پشت کرده است.

شرکت بوئینگ در بیانیه اخیر خود اعلام کرد که فروش ۳۰فروند هواپیما به شرکت هواپیمایی آسمان ایران در حدود ۱۸ هزار فرصت شغلی در آمریکا ایجاد می کند.

قبلاً هم روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داده بود که قرارداد ایران‌ایر با این شرکت هواپیمایی می‌تواند ده‌ها هزار فرصت شغلی در آمریکا ایجاد کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج