جاباما
۵۱۱۹۶۵
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

بررسی و تحلیل بازی Battlefield۱ و حواشی اش

در دی ماه سال ۱۳۹۴ بود که «دان وادرلیند» در حساب کاربری خود در توییتر به نوعی تاکید کرد که بازی Battlefield۱ در دست ساخت قرار دارد. در بهمن همان سال بود که وب سایت خرده فروش آلمانی اطلاع داد که منتشر بازی بتلفید۱ به عنوان یک عنوان تیراندازی تاکتیکی و چند نفره در جنگ جهانی اول باشید و این اولین شایعه قوی بود که بازی بتلفیلد جدید به زمان گذشته و جنگ جهانی اول قرار است برگردد.

هفته نامه صدا - محمد مصطفوی: در دی ماه سال ۱۳۹۴ بود که «دان وادرلیند» در حساب کاربری خود در توییتر به نوعی تاکید کرد که بازی Battlefield۱ در دست ساخت قرار دارد. در بهمن همان سال بود که وب سایت خرده فروش آلمانی اطلاع داد که منتشر بازی بتلفید۱ به عنوان یک عنوان تیراندازی تاکتیکی و چند نفره در جنگ جهانی اول باشید و این اولین شایعه قوی بود که بازی بتلفیلد جدید به زمان گذشته و جنگ جهانی اول قرار است برگردد. همچنین در این شایعه اعلام شد که زمان انتشار بازی در ۵ آبان ۱۳۹۵ خواهد بود.

رونمایی

بالاخره کمپانی EA در ماه می ۲۰۱۶ رسما بازی Battlefield۱ را معرفی کرد و این بازی قرار بود برای کنسول های پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانه های شخصی در ۳۰مهر ۱۳۹۵ منتشر شود. EA در بلاگ خود طی پستی تایید کرد که گیمرها در این بازی می توانند به نبرد در خشکی، هوا و زمین به وسیله تانک، هواپیماهای دو سرنشین و ناوهای جنگی بپردازند. همچنین گیمرها به نبردهای تن به تن، گازهای خردل و صد البته نبرد در جان پناه های دشمن می پردازند.
بررسی و تحلیل بازی Battlefield1 و حواشی اش

مدتی بعد نسخه دلوکس رونمایی شد که قیمتی معادل ۷۹.۹۹$ دارد و گیمرها سه روز زودتر می توانستند با خرید این بسته به بازی بپردازند و همچنین در نسخه دلوکس، سلاح، وسایل نقلیه و آرم های بیشتری در اختیار گیمرها قرار می گرفت، پس از مدتی نسخه Collector نیز معرفی شد.

پس از رونمایی رسمی از این بازی، استودیو دایس صحبت های زیادی در رابطه با پروژه خود با رسانه ها نداشت. با این حال اعلام کرد که بازی Battlefield۱ سرور اختصاصی برای خود دارد.

جالب است بدانید پاتریک سودرلند رئیس کمپانی EA در ابتدای طرح پیشنهادی بازی بتلفیلد۱، محیط جنگ جهانی اول را قبول نداشته و این طرح را رد کرده و بیان کرده که نبرد در جان پناه های جنگ جهانی اول خسته کننده خواهد بود ولی بلیک جارگنسن گفته که گیمرهای جوان به اندازه کافی در رابطه با جنگ جهانی اول اطلاعات ندارند.

دایس همچنین در رابطه با رویه کاری خود بیشتر صحبت کرد که دوباره همانند بازی Battlefield۴ اقدام به اجاره سرور شخصی کرده بودید. این نوید را می دهیم که در بازی جدید Battlefield۱ این کار امکان پذیر است. کاربران با اجاره سرورهای شخصی می توانند تنظیمات دلخواه قوانین داخل بازی را اعمال کنند و جدا از سرورهای عمومی به بازی بپردازند. البته به مانند گذشته می توان این سرورها را برای ورود افراد غیر از اعضای سرور نیز تنظیم کرد، با این حال شما می توانید به صورت شخصی و با افراد منتخبی که دارید در این سرورها طبق قوانین خود بازی کنید.

برنامه اجاره سرور کمی بعد از عرضه رسمی بازی Battlefield۱ شروع به کار کرد و به صورت مستقیم می توان از استور داخل بازی مراحل اجاره را انجام داد. فرق بزرگی که اجاره سرور در بازی جدید الکترونیک آرتز نسبت به گذشته اعمال شده، این است که کلیه امور اجاره سرور توسط خود کمپانی EA انجام می شود و دیگر هیچ شرکت ثانویه ای به عنوان میانجی وجود ندارد.

تغییر نسخه آلفا و بتا

EA پس از مراسم B۲ اعلام کرد که با خرید season pass این بازی به مبلغ ۵۰ دلار، گیمر می تواند علاوه بر بازی اصلی از ۹ بسته الحاقی نیز بهره ببرد. این بسته ها شامل ۱۶ نقشه چند نفره، ۲۰ سلاح جدید و حالت های اضافی، وسایل نقلیه بیشتر و ... شود.

نسخه آلفای بازی در نقشه ای که در مراسم B۳ رونمایی شد صورت پذیرفت. البته کمپانی EA بعدها تاریخ عرضه نسخه بتا را اعلام کرد و گیمرها می توانستند تریلر گیم پلی که در مراسم گیمزکام امسال پخش شد را به صورت زنده بازی کنند.

در ۹ شهریور، دایس نسخه بتا را منتشر کرد و گیمرها با استفاده از کد مخصوص می توانستند به بازی بپردازند. هر چند در فردای آن روز، نسخه بتای آن برای عموم منتشر شد.
بررسی و تحلیل بازی Battlefield1 و حواشی اش

نسخه بتای باری تقریبا اوقات سختی را با سرورهای خود سپری کرد ولی با این حال توانست لحظات نابی را برای گیمرها به همراه داشته باشد، به خصوص که نقشه صحرای سینا که در تریلر گیمزکام امسال به نمایش کشیده شد در آن زمان قابل بازی بود. این نقشه بزرگ در دو حالت تصاحب و یورش قابل بازی بود و تانکی زره ای به نام کرگدن (behemoth) نیز در بازی بود. همچنین گیمرها می توانستند در میدان نبرد سوار بر اسب نیز شوند!

بر اساس اینفوگرافی از کمپانی EA در انتهای روز هشتم سپتامبر، نزدیک به ۱۳.۲ میلیون گیمر به تجربه بتای بازی بتلفیلد ۱ پرداختند که آمار جالبی از این میزان بازی به دست آمده است. ۲۸.۹ میلیون کشته تن به تن، ۱۳ میلیون کشته توسط تانک، ۲۳.۸ میلیون کشته جاده ای و ۶۲.۲ میلیون کشته هنگامی که گیمرها سوار بر اسب به یورش می پرداختند!

EA ادعا می کند که عظیم ترین نسخه بتای بازی در طول تاریخ این شرکت مربوط به بازی Battlefield۱ بود.

گرافیک

اما به جلوه های سمعی و بصری بازی یعنی گرافیک و موسیقی آن می رسیم. بتلفیلد ۱ در این دو مورد آن چنان خوب عمل کرد که نمی توان ایرادی به آن وارد کرد. جلوه های بصری، گرافیک هنری، نورپردازی و موسیقی بازی در بالاترین سطح خود قرار دارند و به خوبی می توانند حس جنگیدن زیر فشار آتش دشمن و جنگیدن برای رسیدن به یک پیروزی دلچسب را القا کنند.

بتلفیلد ۱ همان طور که از اسم و پیشینه اش پیدا است به خوبی توانسته صحنه های نبرد بزرگ و طراحی دوردست ها را به تصویر بکشد. این طراحی و پیاده سازی هرج و مرج به زیباترین شکل ممکن در بخش چند نفره بازی جلوه بیشتری پیدا می کند. حتی اگر روزی چندین و چند ساعت به تجربه بخش چند نفره بپردازید، باز هم نمی توانید چشم از سقوط زیبای یک زپلین بزرگ که مثل یک گوی آتشین به زمین می افتد، بردارید.

موتور فراست بایت که سال ها است توسط تیمی بزرگ توسعه داده می شود، به خوبی در نسخه سوم خود از پس رندر تصاویر و گرافیک زیبای Battlefield۱ بر آمده و این بازی را به یک شوتر شاخص از نظر جلوه های بصری و زیبایی شناسی کرده، از همه اینها گذشته شاید یکی از لذت بخش ترین مواردی که به لطف موتور فراست بایت ۳ به بازی اضافه شده، تغییر آب و هوا در طول بازی است.
شاید در طول انجام ماموریت تان در صحرای سینا و گرفتن نقاط مختلف در حین انجام حالت کانکوئست هوا صاف و همه چیز عادی باشد اما به یکباره به لطف آب و هوای پویایی که بازی در نقشه ها ارائه می دهد، همین صحرای آرام را توفان شنی در بر می گیرد که فضا و معادلات جنگ را عوض می کند. هواپیماهای شکاری و بمب افکن ها کاربری خود را از دست می دهند، دید تانک ها و نفربرها کور می شود و تنها چیزی که مهم است جنگ نزدیک با پای پیاده است.

همه این موارد و استفاده بهینه از قدرت موتور فراست بایت ۳ باعث شده تا جنگ جهانی اول با همه نکات ریز و درشتش به زیبایی هر چه تمام تر به تصویر کشیده شود تا بتلفیلد ۱ در این زمینه هیچ کمبودی نداشته باشد.

البته همه چیز صرفا به زیبایی های بصری ختم نمی شود. بتلفیلد ۱ همانطور که پیش از این در مجموعه بازی های Battlefield دیده بودیم، از تخریب پذیری و فیزیک واقع گرایانه ای برخوردار است که بدون هیچ شکی تاثیر بسزایی روی مخاطب و البته نحوه بازی کردن تان به خصوص در بخش چند نفره دارد. شاید در ابتدای شروع یک بازی، مکان های سالم زیادی در نقشه برای پناه گرفتن وجود داشته باشد اما به لطف همین فیزیک واقع گرایانه بازی، در اواخر بازی چیزی جز برهوت ویرانه ای باقی نمی ماند. این امر به همراه گرافیک و جلوه های بصری خیره کننده، نقشه هایی با طراحی هوشمندانه و عظمتی که بازی به همراه دارد از بتلفیلد ۱ یک شوتر لذت بخش و قابل تحسین ساخته است.
بررسی و تحلیل بازی Battlefield1 و حواشی اش

گیم پلی

دنی برلین به عنوان طراح ارشد Battlefield۱ طی روزهای گذشته اطلاعات بسیار جالبی از این عنوان به اشتراک گذاشت. حال او می گوید دایس تمرکز اصلی خود را روی گیم پلی می گذارد.

او در مصاحبه خود با سایت GameBest صحبت های بسیار زیادی داشت. از بخش چند نفره گرفته تا سلاح ها و بخش داستانی بازی؛ این سایت همچنین از او چنین سوال کرد:
«من کنجکاو هستم که بدانم ایده جنگ جهانی اول از کجا پدید آمد. آیا در رابطه با این موضوع بحث های زیادی وجود داشت؟»

برلین در پاسخ چنین گفت:

«زمانی که تصمیم می گیریم نسخه جدیدی از Battlefield بسازیم اول به گیم پلی نگاهی می اندازیم. ما نیازمند به پشتیبانی ستون های اصلی Battlefield در بخش گیم پلی هستیم. تعداد زیادی در دایس وجود داشتند که طی مدت طولانی می خواستند به زمان جنگ جهانی اول بروند. دایس نیز چنین انتخابی کرد؛ این چیزی است که قصد داریم آن را انجام دهیم.»

او در ادامه گفت:

«در Battlefield1 فرصت زیادی برای ساخت یک گیم پلی عالی به همراه تعداد زیادی از وسایل نقلیه و سلاح ها وجود دارد. یک تصور غلط در ذهن مردم رایج است که سربازها در آن زمان فقط از سلاح های تک تیر استفاده می کردند و این درست نیست. هر چیزی که درت تریلر مشاهده کردید، سلاح های واقعی بودند که سربازان در جنگ جهانی اول آنها را مورد استفاده قرار می دادند. شات گان، هفت تیر، تفنگ های خودکار، همه چیز! دنیای جنگ جهانی اول همچنین بسیار غنی است که مناطق زیادی در بر دارد. فقط اروپا نیست و در همه جا از جمله کوه های آلپ ایتالیا، صحراها، جبهه غربی و کشورهای غربی هم در Battlefield1 جای خواهند داشت.»

وی همچنین گفت: «در Battlefield1 خبری از سفر در زمان نخواهد بود؛ مثلا شما یک مرحله را جنگ های امروزی نمی گذرانید و مرحله بعد را در جنگ جهانی اول!»

سایت گیم اسپات در مصاحبه خود با لارس گوستاوسون، مدیر طراحی Battlefield1 در رابطه با زپلین پرسید که آیا در بازی می توان آن را کنترل کرد یا خیر و لارس در پاسخ چنین گفت: «پاسخ به این سوال فعلا مشکل است.»

گیم اسپات در ادامه صحبت های خود گفت که آیا او هنوز جواب درست را نمی داند یا دلیل این حرف وی چیز دیگری بود؟ لارس در این رابطه می گوید: «نه، بیشتر از آن چیزی که فکر می کنید مشکل است. در حال حاضر مناطق و زمینه هایی وجود دارد که بحث راجع به آنها را آغاز کرده ایم و زمینه هایی هم وجود دارد که مدتی بعد در رابطه با آنها صحبت خواهیم کرد اما همان طور که در تریلر معرفی هم دیدید، انواع زیادی از وسایل نقلیه در Battlefield1 جای خواهند داشت. شما در تریلر، کشتی جنگی و چیزهای بسیار جالبی را مشاهده کردید؛ بنابراین در Battlefield1 شاهد گیم پلی جدید و عالی خواهیم بود.»
بررسی و تحلیل بازی Battlefield1 و حواشی اش

ملحقات جدید

در اسفند ماه اطلاعیه برای آپدیت این بازی منتشر شد که در آن تغییراتی برای بهتر شدن بازی نهایی شده است.

اضافاتی که در بسته They Shall Not Pass به این عنوان اضافه خواهند شد:

اضافه شدن ارتش فرانسه برای اولین بار در این بازی که طراحی مخصوص خود را خواهند داشت.

اضافه شدن یک بهموت با نام ۲C Char که به صورت یک تانک بسیار بزرگ و قدرتمند با قابلیت جابجایی سریع به کمک تیم در حال باخت می آید.

اضافه شدن حالت جدیدی به نام Frontlines که می توان آن را مخلوطی از حالت های Conquest و Rush تعریف کرد. بازیکنان دو تیم در این حالت برای فتح و تصرف یک نقطه تلاش می کنند و باید برای تصرف منطقه های بعدی هم به مبارزه با یکدیگر بپردازند.

افزوده شدن یک کلاس الیت به نام Trench Raider که طبق گفته های سازندگان از تعداد زیادی نارنجک مخصوص و یک سلاح سرد بسیار خاص و قدرتمند برای مبارزه برخوردار است.

چهار نقشه جدید با محیط های متفاوت با نام های: Rupture، Vendor Heights، Soissons، Forth de Vaux St. Chamond افزوده شدن پنج سلاح گرم جدید برای کلاس های اصلی بازی با عناوین Ribeyrolles 1918، Sjogren Inertia (Assault)، REC 1917، (Assault Lebel Model)، Medic 1886 (Scout) و Chauchat Support.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج