۵۱۲۲۸
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

۵۰ سال با لامبورگینی؛ گاو خشمگین ایتالیا!

فروچیو لامبورگینی با توسعه کارخانه تراکتورسازی خود اولین اتومبیل اسپورتش را تحت عنوان ۳۵۰ جی تی به صورت تولید انبوه وارد میدان کرد، اتومبیلی که از بسیاری جهات به عنوان تحولی در صنعت تولید خودروهای اسپورت شناخته شده و به عنوان رقیبی جدی برای فراری، مازراتی و لانچیا مطرح شد.

50 سال با لامبورگینی؛ گاو خشمگین ایتالیا!

روزنامه هفت صبح: در سال 1958 میلادی مسئولین فراری بزرگترین اشتباه تمامی طول تاریخ فعالیت خود را انجام دادند. در این سال فردی به نام فروچیو لامبورگینی با خرید یک دستگاه فراری 250 جی تی به نوعی حکم شروع فعالیت خود به عنوان یکی از برترین تولیدکننده های خودروی جهان را امضا کرد.

لامبورگینی بعد از خریداری این مدل از فراری آن را اتومبیلی خشک و نامناسب برای خیابان های شهری یافت. این درحالی بود که بعد از تنها چند هفته رانندگی کلاچ این اتومبیل شکست. اینجا بود که فروچیو متوجه شد 250 جی تی از همان کلاچی استفاده می کند که تراکتورهای تولیدی او استفاده می کنند.

لامبورگینی به نمایندگی فراری مراجعه کرده و درخواست خود مبنی بر تغییر کلاچ اتومبیل را مطرح کرد. اینجا بود که مسئولین فراری با مسخره کرده فروچیو و اشاره به این مسئله که تو تنها یک تراکتورسازی و چیزی از اتومبیل های اسپورت نمی دانی قدرتمندترین رقیب خود را شکل دادند.

50 سال با لامبورگینی؛ گاو خشمگین ایتالیا!

در سال ۱۹۶۳ میلادی بالاخره فروچیو لامبورگینی با توسعه کارخانه تراکتورسازی خود اولین اتومبیل اسپورتش را تحت عنوان ۳۵۰ جی تی به صورت تولید انبوه وارد میدان کرد، اتومبیلی که از بسیاری جهات به عنوان تحولی در صنعت تولید خودروهای اسپورت شناخته شده و به عنوان رقیبی جدی برای فراری، مازراتی و لانچیا مطرح شد.

این شروعی بود بر فعالیت فروچیو لامبورگینی که ۵۰ سال پیش تنها به این فکر بود که تراکتورهای تشکیل شده از اجزای یکی از وسایل نقلیه جنگ جهانی دوم را به چه نحوی پیشرفت دهد. لامبورگینی تنها نیاز به یک محرک کوچک داشت. محرکی که اورا به عنوان یک طراح فوق العاده به چالش کشیده و هنرش را در زمینه ای دیگر به نمایش درآورد.

با این حال لامبورگینی در طول این سال ها عملکردی با ضعف های خاص خود را داشته. در سال ۱۹۹۸ میلادی و با شکل گیری اوضاع بد اقتصادی به خصوص در آسیا آمار فروش لامبورگینی با افت قابل توجهی روبرو شد. در همین سال فولکس واگن در این تفکر بود که دایره کاری خود را با خریداری تعدادی از تولیدکننده های سوپر اسپورت گسترش دهد.

اینچنین شد که بزرگترین تولیدکننده حاضر در آلمان با هزینه ای معادل ۱۱۰ میلیون دلار لامبورگینی را به عنوان یکی از زیرمجموعه های آئودی درآورد. این نقل و انتقال نه تنها به سود لامبورگینی شد بلکه در ادامه پیشرفت محسوسی را در بخش های مختلف تولیدات آئودی به وجود آورد.

شرکتی که سال ها در باتلاق اتومبیل های کسل کننده فرو رفته بود به یکباره و با کمک لامبورگینی خودرویی همچون آر ۸ را تولید کرد که به عنوان استانداردی در میان سوپراسپورت ها شناخته می شود. در نهایت باید دیدکه روند رو به رشد لامبورگینی در طول سال های اخیر به چه شکلی ادامه پیدا کرده و آیا این شرکت ایتالیایی تصمیم به تولید اتومبیل در کلاس های دیگر می گیرد یا خیر.

50 سال با لامبورگینی؛ گاو خشمگین ایتالیا!

- شروع رقابت چند ساله لامبورگینی و فراری با تولید ۳۵۰ جی تی شروع شد. اتومبیلی اسپورت که در آن زمان روی را حتی رانندگی در خیابان شهری تمرکز کرد تا در نهایت دارندگان و مشتریان دیگر شرکت ایتالیایی را به خود جذب کند. این اتومبیل در سال ۱۹۶۴ میلادی با یک موتور V شکل ۱۲ سیلندر ۳.۵ لیتری این قابلیت را در اختیار داشت که به حداکثر سرعت ۲۵۴ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

50 سال با لامبورگینی؛ گاو خشمگین ایتالیا!


- بی شک نقطه عطف تولیدات لامبورگینی دراین 50 سال کونتاچ است. اتومبیلی که در اولین نمایش خود طرح های مفهومی آینده دور را تبدیل به واقعیت کرد. کونتاچ در سال 1974 میلادی تبدیل به نماد جهانی لامبورگینی شد. اتومبیلی که در سالگرد 25 سالگی لامبورگینی با مشخصات بهتر بار دیگر عرضه شد.

50 سال با لامبورگینی؛ گاو خشمگین ایتالیا!

- نسل بعد سوپر اسپورت های لامبورگینی به عنوان یکی از برترین تولیدکننده های ایتالیا با دیابلو شروع شد. اتومبیلی که در سال ۱۹۹۰ میلادی با یک موتور ۱۲ سیلندر شش لیتر به حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کرد. دیابلو در آن زمان بسیاری از رکوردهای جهانی را در اختیار داشت.

50 سال با لامبورگینی؛ گاو خشمگین ایتالیا!

- در سال ۱۹۶۶ میلادی لامبورگینی با تولید میورا مسیر جدیدی را را در طراحی سوپر اسپورت ها به وجود آورده و به نوعی امضای خود در این صنعت را شکل داد. جالب است بدانید که چندی پیش این شرکت قصد داشت در یک بازسازی میورا را با ساختار فنی جدیدوارد بازار کند. میورا در زمان عرضه یکی از قدرتمندترین موتورهای ۱۲ سیلندر آن زمان با حجم چهار لیتر را در اختیار داشت.

50 سال با لامبورگینی؛ گاو خشمگین ایتالیا!

- دوره جدید اتومبیل های لامبورگینی با حضور رقبای تازه نفس در سال ۲۰۰۱ میلادی همزمان با عرضه مورسیلگو شروع شد. این سوپر اسپورت ۱۲ سیلندر ۱۰ سال به حکومت خود در صدر برترین اتومبیل های تولید انبوه ادامه داد. اتومبیلی که با تولید ۶۷۰ اسب بخار به سرعت ۳۴۲ کیلومتر در ساعت نیز دست پیدا کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آزاد

      من هیچ موقع دلم نمی خواهد سوار این جور ماشین ها شوم...
      چون به معنی تایید کار این افراد و تایید وجود اختلاف طبقاتی شدید هستیم...
      البته مخالف پیشرفت تکنولوژی نیستم و خودم هم استفاده می کنم ولی نه به این شکل....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گربه دستش به گوشت نميرسه ميگه بو ميده

    • مهرداد

      بیستو اندی سال با پراید !!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج