جاباما
۵۱۲۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

صورت همسر شما چگونه است؟

استخوان‌های چهره، مردان متقلب را لو می‌دهند!

مردانی که نسبت پهنا به ارتفاع صورتشان بیشتراست،‌ پرخاشگرترند و بیشتر به خودشان فکر می‌کنند. این افراد بیشتر ممکن است دست به رفتارهای غیراخلاقی بزنند؛ هرچند که در تجارت و رهبری نیز موفق‌ترند!

مردانی که نسبت پهنا به ارتفاع صورتشان بیشتراست،‌ پرخاشگرترند و بیشتر به خودشان فکر می‌کنند. این افراد بیشتر ممکن است دست به رفتارهای غیراخلاقی بزنند؛ هرچند که در تجارت و رهبری نیز موفق‌ترند!

مدت‌ها بر سر این که رفتارهای غیراخلاقی یا حتی ضداجتماعی با ظاهر افراد ارتباط دارد یا نه، ‌میان کارشناسان بحث بود. حالا حقایق علمی نشان می‌دهند که چنین رابطه‌ای وجود دارد.

به گزارش دیسکاوری،‌ محققین به این نتیجه رسیده‌اند که افرادی که پهنای چهره‌شان در مقایسه با ارتفاع چهره‌شان زیادتر است، بیشتر احتمال دارد که درگیر رفتارهای غیراخلاقی شوند. این مطالعه، ادامه روندی از مطالعات است که نشان می‌دهند ژنتیک و تحول هورمونی افراد روی رفتارشان تاثیر می‌گذارد. محققین در این مطالعه تاکید می‌کنند که یک ویژگی فیزیکی (به طور خاص ساختار استخوانی چهره مردان) می‌تواند یک نشانه بصری قابل اعتماد باشد.

به گفته میشل هازلهان،‌ یکی از محققین این مطالعه،‌ نسبت پهنا به ارتفاع چهره (دبلیو.اچ.آر) در سن بلوغ مشخص می‌شود. در همین سن،‌ هورمون تستوسترون نقش مهمی در تعیین تفاوت‌های ظاهری چهره دختران و پسران دارد که به نظر می‌رسد در تعیین نسبت دبلیو.اچ.آر هم نقش داشته باشد.

محققین نسبت پهنا به ارتفاع چهره را زمانی بالا می‌دانند که از ۱.۹ بیشتر باشد. از افراد معروفی که چنین نسبتی در ساختار چهره خود داشته ‌اند می‌توان به جان.اف.کندی (۲.۱۵)،‌ ریچارد نیکسون (۲.۰۲) وکن لی (۱.۸۶) اشاره کرد. همچنین بیل کلینتون (۲.۰۷) و جان ادواردز (۲.۳۸)‌ را می‌توان به این فهرست اضافه کرد که هر دو به ررفتارهایی که از نظر اخلاقی بحث‌برانگیز بوده‌اند، معروف هستند.

از سوی دیگر، نسبت پهنا به ارتفاع چهره کم ‌به نسبت‌های کم‌تر از ۱.۷ گفته می‌شود. افرادی مانند جان لنون (۱.۶۳)،‌ جورج واشنگتن (۱.۷)‌ و ویلیام شکسپیر (۱.۴۴)‌ در این دسته قرار می‌گیرند. البته به دست آوردن نسبت درست از روی نقاشی‌ها کار آسانی نیست.

بیل کلینتون جان لنون

استخوان‌های چهره، مردان متقلب را لو می‌دهند!

محققین برای مطالعه خود، ‌به گروهی از زنان و مردان،‌ دو فعالیت، ‌یکی ایفای نقش فروشنده و دیگری یک بازی برای برنده شدن ۵۰ دلار را ارائه کردند. در هر دو فعالیت، ‌نسبت دبلیو.اچ.آر بالا، پیش‌بینی‌کننده خوبی برای احتمال تقلب در مردان و نه زنان بود. البته زنان هم تقلب می‌کردند، ‌اما به نظر می‌رسد این شاخص چهره‌ای در مردان نشانگر رفتارهای غیراخلاقی بیشتر باشد.

به گفته محققین،‌ به نظر می‌رسد همه چیز به احساس قدرت مربوط باشد. مردانی که نسبت پهنا به ارتفاع صورت آن‌ها بیشتر است،‌ بیشتر احساس قدرت می‌کنند. این مردان پرخاشگرترند و بیشتر مجذوب خودشان می‌شوند. البته نمی‌توان گفت این ویژگی بدی است، ‌چون مطالعه هازلهان نشان می‌دهد این مردان رهبران بهتری هستند و عملکرد مالی بهتری دارند. آن‌ها در نقش مدیران اجرایی،‌ موفقیت‌های مالی بیشتری به دست می‌آورند.

ادام گالینسکی، ‌پروفسور اخلاق و تصمیم‌گیری در مدیریت، معتقد است این مطالعه به نحوی زیبا، توانسته یک ویژگی ژنتیکی و ارتباط آن با یک فاکتور روانشناختی،‌ یعنی احساس قدرت را توضیح دهد. در واقع نشان می‌دهد که پایه‌های فیزیکی و هورمونی موثر در پرخاشگری و خودمحوری، چه‌طور از طریق تاثیرگذاری بر احساس قدرت، ‌روی رفتار افراد تاثیر می‌گذارند. اما وی می‌افزاید: «‌این اصلا بدان معنا نیست که افرادی که نسبت دبلیو.اچ.آر بالاتری در چهره دارند، ‌سرنوشتشان حتما با رفتارهای غیراخلاقی گره خواهد خورد. عوامل زیادی مانند مسئولیت، احساس تعلق به دیگران، ‌استانداردهای شفاف اخلاقیات و مانند آن‌ها می‌توانند این احساس را تعدیل و کنترل کنند.»

منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

استخوان‌های چهره، مردان متقلب را لو می‌دهند!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج