۵۱۲۶۵۸
۹ نظر
۵۰۲۱
۹ نظر
۵۰۲۱
پ

چای «کله مورچه» و «باروتی» نخورید

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران گفت: چای کله مورچه ای و معطر به خاطر مواد افزودنی غیر طبیعی در طولانی مدت سبب بروز سرطان در بدن افراد می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: محمد حسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران در گفت و گویی با اشاره به عوارض مصرف چای معطر به ویژه چای های وارداتی نامرغوب و کله کورچه ای اظهار داشت: مواد افزودنی که برای معطر شدن چایی بوسیله کارخانه های سازنده اضافه می شود بستگی به نوع اسانس و میزان مواد بکار رفته در چایی سبب بروز مشکلات و بیماری های مختلفی می شود.

وی بیان کرد: هر چه قدر چایی از اسانس و مواد افزودنی کمتری برخوردار باشد سالم تر بوده و خاصیت بیشتری برای افراد دارد ولی اگر چایی به خاطر رنگ و عطرش مواد افزودنی زیادی در آن بکار گرفته شود سرطان زا می شود.

عزیزی عنوان کرد: افرادی که از چایی های معطر و کله مورچه ای نامرغوب استفاده می کنند در طولانی مدت دچار سرطان های مختلف می شوند .

وی ادامه داد: اغلب چای‌هایی که روی بسته‌بندی آن کلمات شکسته، برگی، قلمی و تهیه‌شده از برگچه‌های بالایی بوته چای نوشته شده باشد از ارزش و مرغوبیت بالایی برخوردارند.

عزیزی متذکر شد: این برگ‌ها نرمی و لطافت بیشتری دارند و ریزتر و پرزدارترند، اسانس و عطر و طعم بیشتری دارند و جزو چای‌های درجه یک محسوب می‌شوند. برگ‌های کمی درشت‌تر، چای درجه دو و چایی که از برگ‌های بزرگ و پیر و ضخیم پایینی بوته‌ها تهیه شده باشد چای درجه سه نامیده می‌شود که تلخ‌تر است.

وی اظهار داشت: چای کله‌مورچه و باروتی سریع رنگ می‌دهند و‌ چه‌بسا به همین دلیل هم بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته‌اند، همچنین چای کله مورچه از مخلوط کردن خرده‌ها و پودر کهنه چای با رنگ و اسانس تهیه می‌شوند. به این نوع چای رنگ سنتزی می‌زنند پس از مدتی رنگ آن تغییر کرده و کدر، تیره و مات می‌شود که همین نشانه‌ها و خصوصیات مشخص می‌کند این نوع چایی حاوی مواد رنگی و بی‌کیفیت است.

وی گفت: ارگانیک بودن چای ها ملاک بر سالم بودن آنها نیست و افراد باید چای های فله ای را حتما از مکان های بهداشتی تهیه و خریداری کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • گث خال

      چیمیگی آقای دکتر همین چای باروتی رو نصف ایرانیان نمیتونن بخرن وقتیکه پای نبود پول در میان است دیگه مردم اهمیتی به این موارد که ده سال دیگه سرطان میگیرن

    • بدون نام

      شاید هم حق حساب ها پرداخت نشده!! فردا که پول ها به حساب بعضی ها پرداخت شد، موضوع منتفی میشه!!
      اگر واقعا اینطور هست چرا سازمان های مربوطه اقدام به جمع آوری سریع این برندها از بازار نمی کنند؟!

    • سیداحمد ازخرمشهر

      لا تشربوا شاي موسوم (كله مورچه و بارودی) انه یولدو السرطان بی البدن كأنه مصنوع و مزوده عطور مزيفه و سامة و انتاج معامل وهميه خارجيه

    • بدون نام

      اینو که بچه هم میدونه...خب وترد نکنین...کلی مواد سرطان زا هست...جلو تولیدش رو بگیرین...نوشابه.سیگار.چای.سوسیس.کالباس....تولید نکنین آقاااااا

    • چایچی

      چای دسته بیل زرد بجای چکشسبز بنوشید

    • بدون نام

      چه زود اطلاع رسانی کردی؟

    • بدون نام

      اما رو برچسب چایهای ایرانی نوشته((((دست چین شده از بهترین مزارع سریلانکا))))این یعنی اینکه چای ایرانی وجود نداره

    • بدون نام

      سال ۱۲۰۰ شمسیه شغل و درستونو ول کنید از چای کله مورچه تا صورتهای مالی بانکها را بررسی کنید اون مجوزهای مربوطه از قبیل بهداشت و استاندارد و بانک مرکزی و...
      بیخیال، بریم یه چای بخوریم :)

    • بدون نام

      دکی جون برگ درخت دم میکنیم بعنوان چای میخوریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج