۵۱۲۷۷۱
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

اردوغان: درهای اروپا به روی تروریست ها باز است

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با تکرار ادعای خود در خصوص حمایت کشورهای اروپایی از تروریسم گفت: درهایی که در اروپا به روی وزیران ترک بسته می شود، همیشه به روی تروریست ها باز است.

خبرگزاری ایرنا: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با تکرار ادعای خود در خصوص حمایت کشورهای اروپایی از تروریسم گفت: درهایی که در اروپا به روی وزیران ترک بسته می شود، همیشه به روی تروریست ها باز است.
وی روز پنجشنبه در سخنرانی انتخاباتی در شهر گیرسون در شمال ترکیه افزود: نقاب اروپا در حال افتادن است و در زیر آن، چهره واقعی اروپای فاشیست، نژادپرست، بیگانه ستیز و اسلام ستیز خود را نشان می دهد.

وی بیان کرد: اینها دیگر چهره اسلام ستیز خود را آشکار کرده اند و تحمل مسلمانان را ندارند، اما تمامی کارهای آنها دیگر بی فایده است.

وی مدعی شد: آینده اروپا به دست پنج میلیون شهروند ترک که در آنجا اقامت دارند، شکل‌ خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: کسانی که وزیران ترکیه را به زور پلیس از مرز خود بیرون راندند، برای تروریست ها اجازه برگزاری تظاهرات داده و با نصب پوستر رهبر گروه تروریستی و تجزیه طلب پ.ک.ک در خودروهای پلیس، اجازه تظاهرات تروریست ها را صادر کردند.

وی همچنین گفت: این اقدام آلمان نشان می دهد که نقاب از چهره اروپا در حال برداشته شدن است و در زیر آن چهره واقعی آنها نمایان می شود.

به گزارش ایرنا، تنش بین ترکیه با کشورهای اروپایی به خصوص آلمان و هلند طی یک ماه اخیر به اوج خود رسید و تعدادی از کشورهای اروپایی سخنرانی انتخاباتی مقامات ترک در شهرهای مختلف اروپا را ممنوع و یا لغو کردند که این امر، تنش سیاسی بین ترکیه و اروپا به خصوص با هلند و آلمان را در پی داشت.

همچنین ممانعت از سخنرانی وزیر امور خارجه ترکیه در آلمان و نیز صادر نشدن مجوز ورود هواپیمای وی به شهر روتردام هلند و جلوگیری از حضور وزیر خانواده و سیاست های اجتماعی این کشور در اجتماع ترک تبارها در شهر روتردام هلند موجب شد که مقامات دو طرف سخنان تندی علیه همدیگر به زبان آورند.

اردوغان پس از ممنوعیت برگزاری گردهمایی وزیران دولت ترکیه در آلمان و هلند، این اقدامات را فاشیستی و ناشی از اسلام هراسی و بیگانه ستیزی توصیف و کشورهای اروپایی را به حمایت از تروریست ها متهم کرد.

این تنش ها از زمانی آغاز شد که دولت آنکارا برای حضور در اجتماع ترک تبارهای آلمان و هلند برنامه های سخنرانی انتخاباتی با حضور مقامات رسمی خود در حمایت از رای 'آری' به همه پرسی تغییرات قانون اساسی ترکیه که 16 آوریل(27 فروردین ماه 96) قرار است برگزار شود، تدارک دیده و برنامه ریزی کرد ولی دولت آلمان و هلند از اجرای این برنامه ها جلوگیری کردند.
همه پرسی اصلاح ۱۸ ماده قانون اساسی ترکیه برای گذر از نظام پارلمانی به نظام ریاستی در تاریخ ۱۶ آوریل سال جاری میلادی (۲۷ فروردین ماه) برگزار می شود و شورای عالی انتخابات ترکیه اعلام کرده است که برای شرکت در همه پرسی تغییرات قانون اساسی، ۵۵ میلیون و ۳۱۹ هزار نفر در ترکیه به پای صندوق های رای می روند.

همچنین برای برگزاری این انتخابات، 164 هزار صندوق رای در داخل ترکیه پیش بینی شده و علاوه بر این، در 59 کشور نیز برای اخذ آرای اتباع ترکیه در خارج از کشور برنامه ریزی شده که رای گیری از آنها انجام شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اره تروریست های ترکیه در اروپا جاسوسی می کنند انهارا بیرون کنید از اروپا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج