جاباما
۵۱۲۸۰
۹ نظر
۵۰۱۷
۹ نظر
۵۰۱۷
پ

۱۰ شهر بریتانیای کبیر و مناطق گردشگری آنها

بریتانیا یا پادشاهی انگستان شامل ممالک متحده انگلیس، اسکاتلند و ایرلند شمالی است.

10 شهر بریتانیای کبیر و مناطق گردشگری آنها






برترین ها:

10 شهر بریتانیای کبیر و مناطق گردشگری آنها

۱. لندن

مکان های زیادی در لندن برای دیدن و کارهای زیادی برای انجام دادن هست. مکان های تاریخی همچون برج لندن و کاخ باکینگهام از جمله مشهورترین جاذبه های گردشگری لندن هستند که سالانه گردشگران بیشماری را به سمت خود جذب می کنند. جاذبه های این شهر تنوع بسیاری دارد و همه نوع سلیقه ای را پوشش می دهد. دوستدارن هنر می توانند از گالری ملی و گالری تایت مدرن دیدن کنند. اگر تاریخچه نظامی برایتان جالب است باید به اتاق جنگ بروید. در آخر، اگر شنیده اید که غذاهای لندن بی مزه و وارفته هستند باور نکنید. رستوران های این شهر واقعا خوب هستند.


10 شهر بریتانیای کبیر و مناطق گردشگری آنها

۲. ادینبرو

ادینبرو، دومین شهر بزرگ و پایتخت اسکاتلند است. مناظر و چشم انداز تپه های این شهر بسیار زیبا هستند و باید گفت ادینبرو پیشینه تاریخی غنی نیز دارد و آثار آن تا به امروز باقی مانده و به آثار باستانی و مناطق گردشگری تبدیل شده اند. از جمله باید به قلعه مشهور ادینبرو، کلیسای جامع گیلس،موزه اسکاتلند و ... اشاره کرد. اگر در طول جشن سال نوی اسکاتلند که نمایشگر سنت ها و غذاهای محلی نیز هست به ادینبرو سفر کنید می توانید همراه با ۸۰ هزار جمعیت این شهر در خیابان ها شادمانی کنید. در ضمن، حتما کیک میوه ای محلی ادینبرو را نیز یکبار امتحان کنید.


10 شهر بریتانیای کبیر و مناطق گردشگری آنها

۳. لیورپول

همه آینده و طالع لیورپول به کشتی و آب و دریا وابسته است. این شهر بندری در شمال غربی انگستان قرار دارد. واردات و صادرات محصولاتی همچون شکر، ادویه و تنباکو در این شهر رونق بسیاری دارد. لیورپول بیشتر برای فوتبال و گروه موسیقی بیتل ها شهرت دارد و در سال ۲۰۰۸ میلادی، به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا برگزیده شد. از جمله جاذبه های آن باید به کلیسای جامع سنت نیکلاس، موزه داک، کلیسای گوستاو آدولف و گالری هنری واکر اشاره کرد.


10 شهر بریتانیای کبیر و مناطق گردشگری آنها

۴. تورکی

نسیم ملایم اقیانوس، سواحل شنی، و درختان نخل توربِی در شهر کوچک انگستان، یعنی تورکی احساس شهرهای مدیترانه ای را به انسان منتقل می کند. این شهر فقط یک شهر ساحلی نیست و غارهای وابسته به ماقبل تاریخ نیز دارد. آگاتا کریستی بیشتر عمر خود را در این شهر سپری کرده است. در حال حاضر، تورکی خانه اصلی بسیاری از شرکت های فیلم سازی است. با داشتن تاریخ ادبی غنی، تورکی یکی از بهترین مکان ها برای نوشتن و تکمیل رمان یا نمایشنامه است.


10 شهر بریتانیای کبیر و مناطق گردشگری آنها

۵. گلاسگو

گلاسگو، بزرگ ترین شهر اسکاتلند و سومین شهر پرجمعیت بریتانیای کبیر است. این شهر مملو از ساختمان های قرن ۱۹ و مهد موسیقی و تئاتر است. سیستم حمل و نقل اتوبوس ها و مترو در این شهر باعث شده اند تا گشت و گذار برای گردشگران بسیار آسان باشد. موزه هنری Kelvingrove، گورستان وابسته به سلطنت ویکتوریا و غذاهای خوشمزه گلاسگو همچون پیتزاهای سرخ شده در روغن از دیدنی های آن هستند.


10 شهر بریتانیای کبیر و مناطق گردشگری آنها

۶. بلفاست

بلفاست، پایتخت ایرلند شمالی است و حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. این شهر شهرت جهانی دارد و بهترین منطقه برای سفرهای کوتاه آخر هفته به شمار می رود. بلفاست مملو از انرژی های مثبت و مثبت گرایی است. خطوط اتوبوس واحد، تاکسی، قایق و پیاده روهای زیاد گشت و گذار را در این شهر بسیار آسان و لذت بخش کرده اند. در سفر به بلفاست حتما از موزه مردم یا ولستر یا کلیسای جامع بلفاست دیدن کنید. بعلاوه، رستوران ها، کلوب، تئاتر و گالری های مشهور و باکیفیتی در این شهر وجود دارند که باید به آنها سر بزنید.


10 شهر بریتانیای کبیر و مناطق گردشگری آنها

۷. منچستر

منچستر بیشتر برای تیم فوتبال و موسیقی شهرت جهانی دارد و دوستداران هنر و فوتبال از گردش در آن لذت خواهند برد. منچستر را «پایتخت شمال» نیز می دانند و از نظر صنعتی، یکی از قطب های ریسندگی اروپا به شمار می رود. خطوط مترو و اتوبوس زیادی در سطح شهر وجود دارند. از جمله جاذبه های آن باید به مجموعه هنری لوری، کاخ افلک، تالار بریج‌واتر، کتابخانه جان رایلندز، تئاتر سلطنتی شهر، کلیسای منچستر و مزه منچستر اشاره کرد.


10 شهر بریتانیای کبیر و مناطق گردشگری آنها

۸. بلک‌پول

بلک‌پول سالانه میلیون ها گردشگر را از سراسر اروپا و جهان به سمت خود جذب می کند. این شهر را می توان یکی از بهترین استراحتگاه ها و تفرج‌گاه ها دانست. این شهر مملو از تفریح‌گاه های خانوادگی، مکان های هیجان انگیز، آثار باستانی، مکان های سرگرمی، باغ های زیبای گل و گیاه و سواحل استثنایی است. بلک‌پول همه چیز در خود دارد. باغ وحش، پارک آبی ، سواحل وبرج بلک‌پول از جمله دیدنی های آن هستند. استنلی پارک و مزرعه پنی از دیگر جاذبه های بلک‌پول هستند.


10 شهر بریتانیای کبیر و مناطق گردشگری آنها

۹. بیرمنگام

قلب جغرافیایی انگلستان در قرن ششم میلادی به عنوان یک دهکده آنگلوساکسونی زندگی خود را آغاز کرد. امروزه، گالری ها و موزه های بسیار ارزشمند، تئاترهای مبتکرانه و مراکز خرید عالی از جمله جاذبه های بیرمنگام هستند. مثلث بالتی، غذاهای پاکستانی، کافه ها و مرکز زندگی دریایی ملی این شهر نیز از دیگر جاذبه های گردشگری به شمار می روند.


10 شهر بریتانیای کبیر و مناطق گردشگری آنها

۱۰. لاندودنو

با اتوبوس برقی یا پیاده به اورمه کبیر - کوهپایه ای در بلندی های شمال لاندودنو بروید و چشم انداز و مناظر زیبای سواحل ویلز را از آنجا تماشا کنید. البته این بالا که می روید حتما با خود کت یا کاپشن ببرید چون خیلی سرد است. در این شهر می توانید به معدن بزرگ مس هم سری بزنید و ببینید حدود ۳ هزار سال پیش چگونه مس استخراج شده است.

*بریتانیا یا پادشاهی انگستان شامل ممالک متحده انگلیس، اسکاتلند و ایرلند شمالی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حتما با حقوق ماخی پنصد هزار تومان و کرایه خونه 250000 تومان می ریم انگلیس

    • بدون نام

      انگلیس منتظر باش که ما داریم میام!!!!!!

    • بدون نام

      من الان توى هواپيما به سمت انگليس هستم البته پولشو برترينهاى عزيز حساب كرد.خخخخخخخخ

      پاسخ ها

      • کاربر

        نمممممکککککککککککککک!!!!!!!!!!!!

    • سفر

      بهتر از امریکاست..............

    • mahsa

      khili site khobi bod az ingilish aks hay ghashangi gozashte bodin
      man khodam motevaledeh engilisham va vaghean az site aliton mamnon

    • arshin

      خیلی جالب بودن مخصوصا ادینبرو پایتخت اسکاتلند.
      ما برای تعطیلات عید رفتیم لندن اگه میدونستم که اسکاتلند هم انقدر زیباست یه سری هم به اونجا میزدیم.

    • خشایار

      فقط بلفاست

    • علی سان

      ممنونم اطلاعات جالبی توی متن نوشته شده است.به نظر آب و هوایی انگلیس باعث شده که این کشور دارای طبیعت بی نظیری باشه.همین پارک های بی نظیری برای دیدن دارد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج