۵۱۲۸۲۸
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

بحران جا مانده در ایران

وضعیت گذشته منابع آبی ایران نشان می‌دهد که این کشور سالیان دراز است که با این بحران عظیم آبی دست‌وپنجه نرم می‌کند بحرانی که گذر از آن نه تنها نیازمند مدیریت صحیح است بلکه به یک اتحاد جمعی نیز نیاز دارد.

خبرگزاری ایسنا: وضعیت گذشته منابع آبی ایران نشان می‌دهد که این کشور سالیان دراز است که با این بحران عظیم آبی دست‌وپنجه نرم می‌کند بحرانی که گذر از آن نه تنها نیازمند مدیریت صحیح است بلکه به یک اتحاد جمعی نیز نیاز دارد.

ایران در منطقه خشک و نیمه خشک جهان قرار گرفته و از نظر پراکندگی بارش وضعیت نامنظمی دارد طوری که ۷۵ درصد بارش‌ها در ۲۵ درصد کشور اتفاق می‌افتد.علاوه‌بر این هم اکنون آب قابل تنظیم کشور ۸۰ میلیارد مترمکعب است که در مقایسه با جمعیت ۸۰ میلیونی ایران رقم سرانه‌ای معادل ۱۰۰۰ مترمکعب می‌شود که در مقایسه با متوسط جهانی بسیار پایین است.

همچنین براساس پیش بینی‌ها جمعیت کشور تا سال ۲۰۲۵ به ۱۰۵ میلیون نفر می‌رسد و این عدد نشان می‌دهد که اگر وضعیت کنونی بحران آب تداوم یابد ایران در این سال‌ها حتی با وجود راندمان بسیار بالا قادر به برون رفت از وضعیت تنش آبی نخواهد بود.

از سوی دیگر تداوم وضعیت کنونی بحران آب در کشور و همزمان با آن گرم شدن کره زمین و تغییرات اقلیمی به معنای ایجاد بحران‌های اجتماعی در آینده خواهد بود، این مساله نشان می‌دهد که حل بحران آب در گرو همکاری و هماهنگی میان تمامی متخصیین و اندیشمندان حوزه‌های فنی و علوم انسانی است.

تاکید دولت یازدهم برای حل بحران و صدرنشینی این بحران در برنامه ششم توسعه نشان از اهمیت این موضوع دارد اما باید به این مساله نییز توجه کرد که شعار صرف بدون اجرای مدیریت صحیح و جامع برای حل این مساله کافی نیست لذا باید کارهای اجرایی مثمر ثمری برای حل این بحران عظیم عملیاتی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به نظر شما کشورهایی مثل اعراب حوزه خلیج فارس چه می کنند که بسیار از کشور ما خشک تر هستند,آنها با عقل و درایت البته فقط اقتصادی,آب دریا را شیرین می کنند و ما چکار می کنیم آب شیرین و گورا را برای مصرف کشاورزی و سایر مصارف از استانهای دیگر دزدی می کنیم و زمین های کویری را می کاریم نمونه اش اصفهان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج