جاباما
۵۱۲۹۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

بازتاب ثبت نام کاندیداها در رسانه‌ های جهان

دوره پنج روزه ثبت نام از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ایران که روز شنبه به پایان رسید و با حضور متعدد داوطلبان کاندیداتوری مواجه بود، در رسانه‌های خارجی به اشکال مختلفی بازتاب داشت.

خبرگزاری ایسنا : دوره پنج روزه ثبت نام از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ایران که روز شنبه به پایان رسید و با حضور متعدد داوطلبان کاندیداتوری مواجه بود، در رسانه‌های خارجی به اشکال مختلفی بازتاب داشت.

روزنامه‌ آمریکایی "نیویورک تایمز" با اشاره به حضور اسفندیار رحیم مشایی و علی اکبر هاشمی رفسنجانی برای ثبت نام در انتخابات جمهوری اسلامی ایران در گزارشی با عنوان "دو کاندیدا با ورودشان در لحظه آخر، رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را به لرزه درآوردند" نوشت: رقابت انتخاباتی ایران روز شنبه وقتی دو سیاستمدار تغییر دهنده بازی در دقایق پایانی دوره‌ پنج روزه ثبت نام، به عنوان کاندیدا ثبت نام کردند، به مرحله جدید و پیش ‌بینی نشده‌ای وارد شد.

روزنامه‌ "واشنگتن پست" نیز در گزارشی با عنوان "کاندیداهای دقیقه‌ آخر شکل تازه‌ای به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری ایران بخشیدند" ، نوشت: دو تن از جنجالی‌ترین شخصیت‌های ایران روز شنبه اعلام کردند که درصدد کاندیداتوری برای جانشینی محمود احمدی‌نژاد به عنوان رییس‌جمهور ایران هستند.

این روزنامه همچنین به حضور محمد باقر قالیباف، غلامعلی حداد عادل و علی اکبر ولایتی، سعید جلیلی، رامین مهمانپرست و علی اکبر جوانفکر توجه نشان داد.

واشنگتن پست نوشت: دست کم ۲۰ تن از سیاستمداران عالی رتبه در میان افرادی بودند که برای کاندیداتوری ثبت نام کردند اما این حضور رفسنجانی و مشایی در دقایق پایانی ثبت نام بود که توجه خبرنگارانی را جلب کرد که از صبح منتظر بودند ببینند آیا این دو ثبت نام خواهند کرد یا خیر.

روزنامه "گاردین" نیز با اشاره به حضور هاشمی رفسنجانی در گزارشی با عنوان "اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جههوری ایران شرکت می‌کند" نوشت: رییس جمهور پیشین ایران به بیش از ۶۸۰ کاندیدایی پیوست که اسفندیار رحیم مشایی، متحد نزدیک محمود احمدی‌نژاد نیز در میان آنها قرار دارد.

این روزنامه به کاندیداهای دیگر از جمله جلیلی، روحانی و دیگران نیز اشاره داشت.

خبرگزاری "رویترز" نیز در گزارشی با اشاره به حضور هاشمی رفسنجانی نوشت که " حضور دقیقه‌ی ۹۰ رفسنجانی رقابت درایران را تغییر می‌دهد".

در این گزارش ضمن اشاره به دیگر کاندیداها از جمله مشایی و جلیلی به نقل از یک تحلیلگر "گروه بین‌المللی بحران" نوشت: در هر صورت کاندیداتوری جلیلی احتمالا دیپلماسی هسته‌یی را برای مدتی متوقف می‌کند. او نمی‌تواند گفت‌وگوهای هسته‌یی و رقابت انتخاباتی را همزمان دنبال کند.

خبرگزاری "آ‌سوشیتدپرس" نیز با اشاره به حضور هاشمی در گزارشی با عنوان "رفسنجانی برای رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد" نوشت: رییس‌جمهور قدرتمند پیشین ایران به رقابت انتخابات‌ریاست جمهوری که در ماه ژوئن برگزار می‌شود، وارد شد.

این گزارش حاکی است: به طور همزمان اسفندیار رحیم مشایی، فرد مورد اعتماد و نزدیک احمدی‌نژاد نیز در دقایق پایانی و پیش از پایان مهلت ثبت نام در روز شنبه ثبت نام کرد.

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی به حضور سعید جلیلی توجه‌ نشان داد و ضمن انتخاب عنوان " مذاکره کننده هسته‌یی ایران اکنون به ریاست جمهوری چشم دارد" برای این گزارش افزود: سعید جلیلی، مذاکره کننده هسته‌یی ایران روز شنبه، ۱۱ مه، به طور غیر منتظره به انتخابات ریاست جمهوری وارد شد.

رویترز نیز در گزارشی دیگر حضور جلیلی را به عنوان " مذاکره کننده هسته‌یی ایران" مورد توجه قرار داد و به سوابق کاری او پرداخت.

روزنامه‌ " فاینشیال تایمز" هم حضور هاشمی رفسنجانی را مورد توجه قرار داد و روزنامه‌ "نیوز" با انتخاب عنوان " سیاستمداران ایرانی برای رقابت انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند" به انتشار خبر ثبت نام‌ها در ایران پرداخت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج