جاباما
۵۱۳۱۰۷
۵ نظر
۵۰۴۱
۵ نظر
۵۰۴۱
پ

بارش سیل آسای باران در تبریز؛ مدارس تعطیل شد

رئیس مرکز مدیریت راه‌های آذربایجان شرقی با اشاره به بارش سیل‌آسای باران در شهرستان‌های آذربایجان شرقی، گفت: با توجه به بارش شدید باران در بیشتر شهرستان‌های استان، به ۱۰ شهرستان آذربایجان شرقی خسارت وارد کرد.

خبرگزاری تسنیم: علی هوشیار در گفت‌وگو با خبرنگار، با اشاره به بارش سیل‌آسای باران در شهرستان‌های آذربایجان شرقی اظهار داشت: با توجه به بارش شدید باران در بیشتر شهرستان‌های استان، به ۱۰ شهرستان آذربایجان شرقی خسارت وارد کرد.

وی ادامه داد: شهرستان‌های تبریز، هشترود، بستان‌آباد، شبستر، اهر، مراغه، ورزقان، باسمنج، عجب‌شیر و آذرشهر در جریان بارش‌های سیل‌آسا متحمل خسارت شده‌اند به‌طوری که ریزش بخشی از جاده اهر - مشگین شهر که خسارت چندانی نداشت توسط عوامل راهداری شهرستان اهر پاک‌سازی شد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های آذربایجان شرقی به برآورد خسارت‌های اولیه سیل در شهرستان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: سیل به پل‌ها و جاده‌های شهرستان هشترود ۲۰۰ میلیون تومان، مراغه ۶۰۰ میلیون تومان، خسروشاه ۵۰ میلیون تومان، تبریز ۵۰ میلیون تومان خسارت وارد شده که البته این خسارت‌های اولیه بوده که برآورد کرده‌ایم.
بارش سیل آسای باران در تبریز؛ مدارس تعطیل شد

هوشیار با اشاره به اینکه خسارت عمده سیل در شهرستان‌های آذربایجان شرقی به پل‌ها و ابنیه فنی جاده‌ها وارد شده است، اضافه کرد: هم‌اکنون بارش شدید باران در تبریز ادامه دارد و در حال حاضر شاهد طغیان سیل در روستای بیرق و باران لو تبریز هستیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون تلفاتی جانی از سیل امروز آذربایجان شرقی گزارش نشده ولی خسارت مالی به پل‌ها و بخشی از جاده‌های استان وارد شده، این درحالی که است خوشبختانه هیچ یک از پل‌ها به طور صد درصد تخریب نشده است.
بارش سیل آسای باران در تبریز؛ مدارس تعطیل شد

رئیس مرکز مدیریت راه‌های آذربایجان شرقی بابیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی بارش باران شدید در دو روز آینده نیز در استان دور از انتظار نیست، خاطرنشان کرد: هم استانی‌ها از جمع شدن و پارک خودروها در کنار رودخانه‌ها پرهیز کنند.
بارش سیل آسای باران در تبریز؛ مدارس تعطیل شد
بارش سیل آسای باران در تبریز؛ مدارس تعطیل شد

دستور تخلیه تعدادی از روستاهای در معرض سیل ارومیه صادر شد
خبرگزاری تسنیم: عباس حسنخانی امشب در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهر که به منظور بررسی چگونگی مقابله با خسارات ناشی از سیل تشکیل شد اظهار کرد: بارندگی امروز در ارومیه کم سابقه بوده است.

وی افزود: به برخی روستاها برای تأمین امنیت مردم دستور تخلیه داده شده است و از صبح امروز به بخشداران ابلاغ شد که در حوضه رودخانه‌ها تدابیر ویژه اندیشیده شود.

فرماندار ارومیه گفت: متأسفانه دو پل تا این لحظه تخریب شده و راه ارتباطی قطع شده است.

حسنخانی افزود: بی سابقه ترین بارش‌ها در مناطق زیوه و مرگور در حومه ارومیه رخ داده است.

فرماندار ارومیه تصریح کرد: برف انباشته شده بر کوهها و بارندگی کم سابقه عامل اصلی سیلاب در برخی از مناطق ارومیه بوده است.

وی گفت: خوشبختانه پیش بینی‌های لازم با توجه به اخطار قبلی هواشناسی در شهرستان ارومیه اندیشیده شده بود و امروز از اولین لحظه آغاز بارندگی‌ها تمامی دستگاه‌های مربوطه و بخشداران ارومیه در آماده باش کامل بوده و در محل‌های حادثه دیده حضور یافتند.
سیل مدارس آذربایجان غربی را تعطیل کرد

اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی دقایق پیش با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد مدارس تعدادی از شهرستان‌ها در روز شنبه ۲۶ فروردین ماه تعطیل است.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به تداوم بارندگی‌ها، آب گرفتگی معابر و مسدود بودن محورهای مواصلاتی منطقه سیلوانا در حومه ارومیه و احتمال بروز حوادث ناشی از بارش‌ها، تمامی مقاطع تحصیلی این منطقه در شنبه ۲۶ فروردین ماه در نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل است.

بر اساس این اطلاعیه در شهرستان اشنویه در بخش جنوبی (منطقه نالوس) به دلیل طغیان رودخانه و مسدود بودن راه اصلی وبخش شمالی (روستاهای گند ملاعیسی، دوستک، لولکان، رشگند، گلاز، شیوه بیرو) به دلیل جاری شدن سیل در داخل روستاها، تمامی مقاطع تحصیلی در مناطق و روستاهای ذکر شده در روز شنبه ۲۶ فروردین ۹۶ در نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل است.

انسداد اتوبان تبریز-ملکان به دلیل احتمال افزایش شدت سیل در آذرشهر

سرهنگ جواد ناموران در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به احتمال افزایش شدت سیل و احتمال تخریب پل قاضی جهان در اتوبان تبریز-ملکان، اظهار داشت: پل قاضی جهان حد فاصل آذرشهر _ عجب شیر تا اطلاع ثانوی مسدود شده است.

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: خودروها در حال حاضر به آذرشهر هدایت شده و از داخل این شهر به سمت تبریز تردد دارند.
مدارس آذربایجان شرقی فردا تعطیل نیست
اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در اطلاعیه ای اعلام کرد که مدارس آذربایجان شرقی فردا به دلیل سیل تعطیل نیست.

بر اساس این گزارش، در اطلاعیه این اداره کل آمده است: باعنایت به تماس و پیام‌های مکرر اصحاب محترم رسانه و اولیاء گرانقدر در خصوص تعطیلی مدارس بدنبال بارش شدید باران به استحضار می‌رساند هیچگونه تعطیلی فردا شنبه مورخ ۲۶ فروردین نخواهیم داشت و طبق روال عادی مدارس دایر خواهند بود.

مدارس مشگین شهر شنبه با ۲ ساعت تأخیر آغاز خواهند شد
از ساعات اولیه صبح روز جمعه پدیده تندباد در اغلب شهرهای اردبیل مشاهده شد و در شهرستان مشگین شهر با سرعت نزدیک به ۱۱۵ کیلومتر بر ساعت به اوج خود رسید.

با وجود صدور اخطاریه‌های هواشناسی و پیش‌بینی خسارت در شهرها و روستاها، وقوع تندباد موجب شد شهروندان اردبیلی غافلگیر شوند.

تندباد با سرعت قابل توجه علاوه بر اختلال در تردد شهروندان، موجب شکسته شدن درختان، اتصال سیم‌های برق، کنده شدن دکل‌های برق و حتی ترکیدن لوله‌های آب شده است.

بیشترین میزان خسارت در شهرستان مشگین شهر اعلام شده بطوریکه فرماندار مشگین شهر در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: به دلیل اتصال سیم‌های برق قطعی‌های مقطعی برق داشتیم.

میرعلی رحیمی زاد همچنین با اشاره به ذوب ناگهانی برف‌های باقی‌مانده در مناطق کوهستانی و سرریز آن به منابع آبی اضافه کرد: این اتفاق موجب کدر شدن منابع آبی شد که ما آب ورودی به تصفیه‌خانه را کنترل کردیم و آب شهر از چاه‌های معتبر درون شهر تأمین می‌شود.

با وجود اینکه در ساعات اولیه تجربه تندباد فرماندار مشگین شهر در خصوص مدیریت منابع آبی با هدف قطع نشدن آب قول مساعد داد، اما تأمین آب برای شهروندان مشگین شهری با مشکل مواجه شده است.

این موضوع به همراه تداوم تندبادها موجب شد، آموزش‌وپرورش استان با صدور اطلاعیه‌ای تأخیر در فعالیت آموزشی مدارس مشگین شهر را به دلیل تندباد و حل مشکلات آب شهری اعلام کند.

بر همین اساس مدارس سری صبح در تمامی مقاطع به علت ذکر شده از ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح آغاز به کار خواهند کرد.

۳ کشته و ۱۳مفقودی در حادثه وقوع سیل روستای چنار عجب شیر
خلیل ساعی دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار درباره حادثه دیدگان سیل روستای چنار شهرستان عجب شیر اظهار داشت: تاکنون ۳ نفر کشته و ۱۳ نفر نیز در پی وقوع سیل در این منطقه مفقود شده اند.

وی در ادامه افزود: نیروهای امدادی در محل حاضر هستند و ما نیز برای پیگیری وضعیت عازم روستای چنار هستیم.

مدیر کل ستاد بحران آذربایجان شرقی اعلام کرد: همچنین سیل باعث واژگون شدن دکل مخابراتی این روستاها شده که عملا ارتباط میسر نمی باشد.

وی تصریح کرد: هنوز اطلاعات دقیقی از میزان خسارات وارد شده در دست نداریم.

این گزارش می افزاید بارش مداوم باران در روز گذشته در نقاط مختلف استان آذربایجان شرقی باعث وقوع سیلاب و آب گرفتگی معابر شده و در برخی روستاها همچون روستای لیقوان ،هروی ، چنار،تیمورلو و تعداد از روستای های استان خسارت وارد کرده است.

تعدادی از روستاهای ارومیه تخلیه شد/سیل راه راژان-زیوه رامسدود کرد
عباس حسن خانی جمعه شب در جلسه ستاد مدیریت بحران ارومیه که به منظور بررسی چگونگی مقابله با خسارات ناشی از سیل تشکیل شد اظهار داشت: بارندگی امروز در ارومیه کم سابقه بوده است.

وی افزود: به برخی روستاها برای تأمین امنیت مردم دستور تخلیه داده شده است و از صبح امروز به بخشداران ابلاغ شد که در حوضه رودخانه‌ها تدابیر ویژه اندیشیده شود.

فرماندار ارومیه با بیان اینکه متأسفانه دو پل تا این لحظه تخریب شده و راه ارتباطی قطع شده است افزود: بی سابقه ترین بارش‌ها در مناطق زیوه و مرگور در حومه ارومیه رخ داده است.

فرماندار ارومیه تصریح کرد: برف انباشته شده بر کوهها و بارندگی کم سابقه عامل اصلی سیلاب در برخی از مناطق ارومیه بوده است.

سیل راه راژان - زیوه را مسدود کرد

وی گفت: خوشبختانه پیش بینی‌های لازم با توجه به اخطار قبلی هواشناسی در شهرستان ارومیه اندیشیده شده بود و امروز از اولین لحظه آغاز بارندگی‌ها تمامی دستگاه‌های مربوطه و بخشداران ارومیه در آماده باش کامل بوده و در محل‌های حادثه دیده حضور یافتند.

فرماندار ارومیه در ادامه از انسداد جاده راژان - زیوه در ارومیه خبر داد و گفت:جاری شدن سیل در مناطق کوهستانی ارومیه موجب طغیان رودخانه ها و انسداد جاده راژان به زیوه شده است.

حسن خانی ادامه داد: به علت طغیان رودخانه ها و سیل راه راژان - زیوه را مسدود شده و همچنین طغیان رودخانه و تخریب پل اصلی هاشم آباد در محور راژان به زیوه تا اطلاعه ثانوی این محور مسدود است.

حسنخانی با اعلام اینکه تردد به منطقه زیوه هم اکنون از محور اشنویه مقدور است گفت: امروز از اولین لحظه آغاز بارندگی‌ها تمامی دستگاه‌های مربوطه و بخشداران ارومیه در آماده باش کامل بوده و در محل‌های حادثه دیده حضور یافتند.

طغیان رودخانه باراندوز پل ارتباطی ۵۰ روستای ارومیه را تخریب کرد

حسن خانی با اشاره به اینکه بخش سیلوانای ارومیه دارای یک راه اصلی از منطقه راژان به سمت مرگور است و پل هاشم آباد در این مسیر قرار دارد، افزود: میزان بارش های ۲۴ ساعت گذشته در این منطقه به بیش از ۵۰ میلیمتر رسیده و موجب طغیان باراندوز چای و تخریب تدریجی پل از بعد از ظهر امروز تا ساعت ۲۰ شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر مسدود شدن این مسیر، سه روستای دیگر این منطقه نیز دچار آبگرفتگی شده و تلاش نیروهای امدادی برای رفع مشکلات ساکنان در این منطقه آغاز شده است.

فرماندار ارومیه با بیان اینکه دستگاه های اجرایی در منطقه حضور دارند و به امدادرسانی مشغول هستند، افزود: بازسازی پل و روستاهای دچار آبگرفتگی در صورت مساعد شدن هوا در اسرع وقت آغاز می شود.

آخرین وضعیت خسارات ناشی از سیل تبریز از زبان فرماندار

رحیم شهرتی‌فر در گفت‌وگویی اظهار کرد: در سطح شهر تبریز تمام ادارات متولی اعم از آتش نشانی، خدمات شهری و شهرداری با جدیت کامل در مناطق آسیب دیده حضور دارند و ضمن تلاش در جهت کمک به مردم منطقه، در جهت رفع حوادث احتمالی نیز آمادگی کامل دارند.

وی افزود: در برخی روستاهای منطقه از جمله روستای بیرق نیز متاسفانه بارندگی سیل آسا خساراتی به بار آورده است که عملیات امدادرسانی به سرپرستی بخشدار مرکزی تبریز و همکاری ارگان‌های ذی‌ربط انجام می‌شود.

شهرتی‌فر خاطرنشان کرد: در روستای بیرق تعدادی از منازل در اثر سیلاب دچار آبگرفتگی شده‌اند که با همکاری اهالی محل، اقدام به جابجایی ساکنان منازل شده است.

وی تأکید کرد: برخی شایعات موجود درخصوص گردباد و بادهای مخرب که در اخبار تعدادی از رسانه‌ها آمده بود صحت ندارد؛ تنها خطر جدی موجود در حال حاضر بارش‌های فراوان و خطر آبگرفتگی و سیلاب در مسیل رودخانه هاست که دستگاه‌های امدادرسان هشدارهای لازم را به ساکنان محل داده‌اند.

فرماندار تبریز تأکید کرد: با توجه به تداوم بارندگی، امکان رفع سیلاب و تخلیه آب از تمام منازل و مناطق وجود ندارد ولی اطمینان می‌دهم عملیات امدادی بدون توقف ادامه خواهد داشت.

استقرار تیم‌های امدادی در مناطق سیل‌زده آذربایجان غربی

معاون امداد هلال احمر آذربایجان غربی از استقرار تیم های امدادی در مناطق سیل زده استان خبر داد.

رضا مسافر در گفت‌وگو با خبرنگار با بیان این که هم‌اکنون بارش‌های سیل آسا و طغیان رودخانه‌ها را در استان شاهد هستیم، گفت: تیم‌های امدادی و ارزیابی به مناطق سیل زده اعزام شده‌اند.

وی گفت: هم‌اکنون روستاهای سلطان آباد، هاشم آباد، سوسن آباد، هیپک وحسو کندی ارومیه جزو روستاهای سیل‌زده هستند ولی هیچ‌گونه تلفاتی در این روستاها گزارش نشده است.

مسافر همچنین از انجام عملیات امدادی در چندین روستای اشنویه خبر داد و افزود: چهار خانه روستایی از آب تخلیه شدند. همچنین ۱۸ نفر حادثه دیده‌اند.

در همین حال، دستور تخلیه تعدادی از روستاهای در معرض سیل ارومیه صادر شده است.

فرماندار ارومیه در جلسه ستاد بحران گفت: بارندگی اخیر در ارومیه کم‌سابقه بود.

به گفته وی، این بارندگی تاکنون دو پل را تخریب و برخی راه‌های ارتباطی را قطع کرده است.

نفوذ سیل به منازل نقده/ مردم اطراف رودخانه نروند

در پی بارش شدید باران به همراه آب شدن برف در آذربایجان غربی بسیاری از رودخانه های استان از جمله گدار چای طیغان کرده و موجب بروز سیل و سیلاب در شهرهای استان از جمله اشنویه و نقده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی در خصوص آخرین وضعیت بروز سیل و سیلاب در استان به خبرنگار مهر گفت: بارش باران و طغیان رودخانه ها موجب خطرناک شدن مسیرهای منتهی به رودخانه ها شده است و مردم باید از تردد و توقف در این مسیرها اجتناب کنند.

امیرعباس جعفری افزود: حضور مردم برای انداختن عکس سلفی و تفریح در مسیر رودخانه های سیلابی موجب شده است تا نیروهای هلال احمر و انتظامی برای جلوگیری از حوادث احتمالی در این مکان ها مستقر شوند.

وی ادامه داد: بی احتیاطی شهروندان و حضور آنان در مسیر رودخانه های سیلابی موجب بروز خطرات احتمالی برای آنان از جمله غرق شدگی می شود و فرهنگ سازی در این زمینه ضروری است.

جعفری تاکید کرد: شهروندان خطرات سیل و سیلابی شدن مسیل ها را جدی را نمی گیرند و این امر باعث بروز حادثه های مختلف جانی با وجود حضور دستگاه های خدمات رسان و امدادرسان در منطقه می شود.

وی با اشاره به اینکه در اثر بارش مستمر باران و طغیان رودخانه های آذربایجان غربی به سه پل در این استان آسیب و خسارت جدی وارد شده است، اظهار داشت: پل های گلستانه و سوسن آباد سیلوانای ارومیه و پل پوش آباد اشنویه دچار خسارت هایی شده و یک نوجوان ۱۴ ساله و نیز یک مرد ۳۰ ساله نیز با سقوط به رودخانه گدار اشنویه دچار غرق شدگی شده اند.

جعفری در خصوص نفوذ آب در پی بروز سیل و سیلاب در شهرستان نقده گفت: هم اکنون بر اساس گزارشهای رسیده آب به دلیل بروز سیلاب به برخی منازل نقده نفوذ کرده ولی نیروهای امدادی در آماده باش کامل بوده و در حال امداد رسانی و عملیات امدادی هستند.

فرماندار نقده نیز بامداد امروز شنبه با حضور در مناطق سیل زده شهرستان خواستار همکاری مردم با نیروهای امدادی برای کاهش میزان آسیب های ناشی از وقوع سیل و سیلاب شد و گفت: هم اکنون تمامی نیروهای مدیریت بحران شهرستان در حال آماده باش هستند.

در اثر بارش باران در آذربایجان غربی که از روز گذشته آغاز شده، رودخانه های استان طغیان کرده و بسیاری از مسیرهای منتهی به رودخانه های مهم استان، غیرقابل تردد شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرساش ایرانی

      خدارو صدهزارمرتبه شکر سال ابی خوبی داشتیم،اما باز تابستون که میشه مسئولین عزیز میگن خشکسالیه و سدها خالیه و اب نداریم!بلد نیستیم متاسفانه از ابهای سطحی که موقع بارون هدرمیرن استفاده کنیم و هدایتشون کنیم به رودخونه ها و سدها.همشون بخار میشه میره اسمون.اصلا مدیریت درستی نداریم تو بخش انرژی.چه ما مردم چه مسئولین.

    • محمدی

      تلفات جاااانی نداشته!!! از کدوم منبع اینومیگید اینهمه ماشین با سرنشیانش رو آب برده اینا حساب نیستن..

    • بدون نام

      خدا نکنه. خدا خودت کمک کن

    • بدون نام

      خدا جونم خودت حواست باشه

    • فاطمه

      خدا رحم کنه خدا مال و جان همه رو حفظ کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج