۵۱۳۱۵۴
۵۰۲۸
۵۰۲۸
پ

روستاهای ارومیه تخلیه شد

فرماندار ارومیه گفت: در پی بروز سیلاب برای پیشگیری از خسارات و مرگ و میرهای ناشی از سیل دستور تخلیه تعدادی از روستاهای ارومیه صادر شد.

خبرگزاری مهر: عباس حسن خانی جمعه شب در جلسه ستاد مدیریت بحران ارومیه که به منظور بررسی چگونگی مقابله با خسارات ناشی از سیل تشکیل شد اظهار داشت: بارندگی امروز در ارومیه کم سابقه بوده است.

وی افزود: به برخی روستاها برای تأمین امنیت مردم دستور تخلیه داده شده است و از صبح امروز به بخشداران ابلاغ شد که در حوضه رودخانه‌ها تدابیر ویژه اندیشیده شود.

فرماندار ارومیه با بیان اینکه متأسفانه دو پل تا این لحظه تخریب شده و راه ارتباطی قطع شده است افزود: بی سابقه ترین بارش‌ها در مناطق زیوه و مرگور در حومه ارومیه رخ داده است.

فرماندار ارومیه تصریح کرد: برف انباشته شده بر کوهها و بارندگی کم سابقه عامل اصلی سیلاب در برخی از مناطق ارومیه بوده است.

سیل راه راژان - زیوه را مسدود کرد

وی گفت: خوشبختانه پیش بینی‌های لازم با توجه به اخطار قبلی هواشناسی در شهرستان ارومیه اندیشیده شده بود و امروز از اولین لحظه آغاز بارندگی‌ها تمامی دستگاه‌های مربوطه و بخشداران ارومیه در آماده باش کامل بوده و در محل‌های حادثه دیده حضور یافتند.

فرماندار ارومیه در ادامه از انسداد جاده راژان - زیوه در ارومیه خبر داد و گفت:جاری شدن سیل در مناطق کوهستانی ارومیه موجب طغیان رودخانه ها و انسداد جاده راژان به زیوه شده است.

حسن خانی ادامه داد: به علت طغیان رودخانه ها و سیل راه راژان - زیوه را مسدود شده و همچنین طغیان رودخانه و تخریب پل اصلی هاشم آباد در محور راژان به زیوه تا اطلاعه ثانوی این محور مسدود است.

حسنخانی با اعلام اینکه تردد به منطقه زیوه هم اکنون از محور اشنویه مقدور است گفت: امروز از اولین لحظه آغاز بارندگی‌ها تمامی دستگاه‌های مربوطه و بخشداران ارومیه در آماده باش کامل بوده و در محل‌های حادثه دیده حضور یافتند.

طغیان رودخانه باراندوز پل ارتباطی ۵۰ روستای ارومیه را تخریب کرد

حسن خانی با اشاره به اینکه بخش سیلوانای ارومیه دارای یک راه اصلی از منطقه راژان به سمت مرگور است و پل هاشم آباد در این مسیر قرار دارد، افزود: میزان بارش های ۲۴ ساعت گذشته در این منطقه به بیش از ۵۰ میلیمتر رسیده و موجب طغیان باراندوز چای و تخریب تدریجی پل از بعد از ظهر امروز تا ساعت ۲۰ شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر مسدود شدن این مسیر، سه روستای دیگر این منطقه نیز دچار آبگرفتگی شده و تلاش نیروهای امدادی برای رفع مشکلات ساکنان در این منطقه آغاز شده است.

فرماندار ارومیه با بیان اینکه دستگاه های اجرایی در منطقه حضور دارند و به امدادرسانی مشغول هستند، افزود: بازسازی پل و روستاهای دچار آبگرفتگی در صورت مساعد شدن هوا در اسرع وقت آغاز می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج