۵۱۳۲۷
۸۳ نظر
۱۲۶۹۸
۸۳ نظر
۱۲۶۹۸
پ

ایمنی کدام خودرو ایرانی بیشتر است؟

توجه به وضعیت ایمنی خودرو مثل انتخاب یک دندانپزشک مناسب است؛ شاید در روز اول وجودش آنچنان ضروری به نظر نرسد ولی حتی یک ایربگ اضافه می‌تواند نقش سوپرمن را هنگام تصادفات برای شما ایفا کند

روزنامه هفت صبح: توجه به وضعیت ایمنی خودرو مثل انتخاب یک دندانپزشک مناسب است؛ شاید در روز اول وجودش آنچنان ضروری به نظر نرسد ولی حتی یک ایربگ اضافه می‌تواند نقش سوپرمن را هنگام تصادفات برای شما ایفا کند

مسلما برایتان پیش آمده که هنگام خرید خودرو طیف وسیعی از سوالات گوناگون در ذهنتان رژه برود و شما را با تردیدهای زیادی روبه‌رو کند. تردیدهایی که اغلب ریشه‌ای اصولی و کارشناسانه نداشته و از طرف اطرافیان با سلیقه‌های مختلف به شما تحمیل می‌شوند. با این‌حال آنچه که در تمامی‌ اظهار نظرها مشترک است توجه به وضعیت ایمنی خودروست. تا جایی که حتی خیلی‌ها خرید یک‌ خودروی کارکرده با ایمنی بالاتر را به یک مدل صفر که از استانداردهای ایمنی لازم دور است، ترجیح می‌دهند.

متاسفانه در ایران هم هیچ‌موسسه اختصاصی برای رتبه‌بندی و امتیازدهی به وضعیت ایمنی خودروها وجود ندارد و از سوی دیگر آمارهای منتشر شده هم آنچنان موثق نیستند و نمی‌توان با اطمینان کامل به آن‌ها رجوع کرد. با این حال دو راه پیش پای خریداران قرار می‌گیرد؛ یکی اعتماد به تجربیات شخصی سایر رانندگان است و دیگری توجه به امتیازات کسب شده از سوی خودروها در موسسات معتبر تست ایمنی.

یکی از قابل‌اتکاترین شرکت‌هایی هم که در این زمینه فعالیت می‌کند euroncap نام دارد که نتایج تمامی‌تحقیقات و تست‌های خود را با امتیازات کسب شده در سایت‌های مربوطه به اشتراک می‌گذارد. بد نیست بدانید اکثر خودروهای در حال تردد در کشور ( به غیر از چند مدل خاص)، در اروپا یا آمریکا تست تصادف شده‌اند و از این نظر می‌توان نتایج به دست آمده را به عنوان کارشناسی معتبر هنگام خرید خودرو در نظر گرفت. ما هم اینبار تعدادی از پرفروش‌ترین خودروهای داخلی را از لحاظ ایمنی برای شما لیست کرده‌ایم تا حداقل بدانید هر روز جان خود را به دست چه خودرویی می‌سپارید.

پراید
ایمنی کدام خودرو ایرانی بیشتر است؟
در مورد پراید نیاز به هیچ‌گونه تست و چالشی نیست چرا که امتحان خود را به خوبی در جاده‌‌های کشور پس داده است! خودرویی که به موازات افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی‌اش به کیفیت و ایمنی‌ آن اضافه نشد و همچنان عامل اصلی تصادفات پرخسارت محسوب می‌شود. در تصاویر گرفته شده از تست‌های تصادف به وضوح همه چیز مشخص است؛ پراید دچار انحراف شدید در ستون، درها و سقف می‌شود، کابین سرنشینان تاب بر می‌دارد، در خودرو باز می‌شود و داشبورد هم صدمه شدید به پای راننده وارد می‌کند.

ضمن اینکه جلوبندی آن هم به شکل استانداردی جمع نمی‌شود که متاسفانه بسیاری از قطعات کاپوت مانند موتور وارد کابین می‌شوند. البته سایپا اعلام کرده در نسل جدید پراید یعنی سری ایکس ۱۰۰ اکثر مشکلات حل شده و داخل در‌ها، کف خودرو و جلوی کابین با استفاده از گاردهایی و اضافه کردن ورقه‌های جدید فلزی تقویت شده‌اند ولی مسلما برای اینکه پراید حداقل از لحاظ ایمنی بتواند به سطح متوسطی برسد، سال‌های زیاد و وعده‌های گوناگونی نیاز است!
امتیاز ایمنی: ۲ از ۵
زانتیا
ایمنی کدام خودرو ایرانی بیشتر است؟

گول ظاهر این فرانسوی را نخورید! زانتیا شاید توانایی حرکت با سه چرخ را داشته باشد ولی برخلاف آنچه به نظر می‌رسد آنچنان هم ایمن نیست و در آزمایش euroncap تنها دو ستاره ایمنی گرفته است. (چیزی در مایه‌های پراید خودمان) البته خوشبختانه با وجود کیسه هوا میزان تلفات و خسارات کاهش می‌یابد اما با این حال شاسی این سدان سالخورده خم شده و حتی ستون آن هم تاب برمی‌دارد. ضمن اینکه یکی از مهمترین نقاط ضعف زانتیا تصادف از بغل‌هاست که اگر چنین اتفاقی بیفتد بیشترین آسیب را هم به خودرو و هم به سرنشین‌ها وارد خواهد آورد و بالاتنه و پاهای راننده حین تصادف بیشترین احتمال آسیب را خواهند داشت. در واقع وضعیت زانتیا آن‌قدر بد به نظر می‌رسد که کلا فرقی نمی‌کند با کدام سمت این تابوت مرگ تصادف کنید و در تست‌های صورت گرفته شده، تصادف از جلو هم وضعیت قرمزی را نشان می‌دهد.
امتیاز ایمنی: ۲ از ۵
رنو مگان
ایمنی کدام خودرو ایرانی بیشتر است؟

وضعیت ایمنی مگان خوب است؛ این اطمینان را می‌توان به راحتی از هیبت و فرم طراحی بدنه‌اش هم به خوبی درک کرد. خوشبختانه نه شاسی‌اش انحراف پیدا می‌کند نه ستون‌هایش دچار خمیدگی شدید می‌شود. ترمز‌ها هم از سیستم ضدقفل و توزیع الکترونیک نیروی ترمز در چرخ بهره می‌برند که در مواقع اضطراری عملکرد خیلی خوبی را از خود نشان می‌دهند.

کیسه‌های هوا هم در تصادفات شدید محافظت از سرنشینان را برعهده دارند. در کل می‌توان گفت در هر زمینه‌ای که زانتیا امتیاز نگرفته، مگان سربلند شده است. درون کابین این خودرو تا حد زیادی آرامش را حس خواهید کرد.

امتیاز ایمنی: ۴ از ۵
سمند
ایمنی کدام خودرو ایرانی بیشتر است؟

برخلاف آنچه که به نظر می‌رسد سمند آن‌قدرها هم خودروی خطرناکی نیست. تست تصادف این محصول وطنی در شرکت مایرای انگلستان انجام شده که درنهایت توانسته خود را چند پله بالاتر از رقبای همرده نشان دهد. البته این نکته را نباید فراموش کرد که خمیدگی سقف و رکاب به داخل اتاق می‌تواند منجر به مجروح شدن سرنشینان بخش جلویی شود (آنچه که هر روز در تصادفات سمند می‌بینیم). ولی خوشبختانه ایربگ در بازه زمانی مناسبی عمل کرده و چون توزیع وزن این خودرو مناسب است، حین تصادف عقب آن بلند نمی‌شود.

ضمن اینکه سالم ماندن ستون‌ها و خرد شدن شیشه جلو باعث شده سمند از سوی شرکت مایر استانداردهای لازم را کسب کرده که از این حیث برتری جزئی را نسبت به پژو ۴۰۵ نشان می‌دهد. همچنین این سدان با ارتقای استانداردهای جهانی، موفق به گذراندن تست‌های اجباری استاندارد ایمنی کشورهای حوزه خلیج فارس (GSO) هم شده ولی اگر در موسسه یوروآن کپ این تست‌ها انجام می‌گرفت، می‌توانستیم سه ستاره را برای این خودروی ملی متصور باشیم.
امتیاز ایمنی: ۳ از ۵
پژو ۲۰۶
ایمنی کدام خودرو ایرانی بیشتر است؟

پژو ۲۰۶ بر خلاف ظاهرش یکی از ایمن‌ترین خودروها در آزمایش‌های گوناگون است؛ تا جایی که توانسته از خیلی رقبای هم‌رده سبقت گرفته و به راحتی چهارستاره از پنج ستاره موسسه euroncap را به خود اختصاص دهد! این ‌هاچ‌بک محبوب در تصادف شدید تا کاپوت تخریب می‌شود اما نکته اینجاست که موتور آن به سمت سطح زمین متمایل شده و به همین دلیل به داخل اتاق ضربه مهلک و زیادی وارد نمی‌کند. این ویژگی در واقع از مهمترین موارد ایمنی ۲۰۶ محسوب می‌شود که توانسته آن را در اکثر آزمایش‌ها سربلند بیرون آورد ضمن اینکه می‌توان روی ترمزهای ABS و ایربگ آن هم حساب باز کرد.

البته تمامی ‌این موارد به این معنا نیست که این ‌هاچ‌بک از هر تصادفی جان سالم به در می‌برد؛ کناره‌های ۲۰۶ به خوبی بخش جلویی عمل نمی‌کنند و اکثر تصادفاتی که منجر به واژگونی یا خسارات زیاد بوده از این نواحی به آن تحمیل شده‌اند.
امتیاز ایمنی: ۳ از ۵
MVM۱۱۰
ایمنی کدام خودرو ایرانی بیشتر است؟

ایمنی این خودرو به طرز عجیبی ضعیف است. در تست‌های صورت گرفته مشخص شد علاوه بر اینکه سقف آن به راحتی هرچه تمام‌تر خم می‌شود، درهای آن هم باز شده و احتمال اینکه سرنشین‌ها به بیرون پرتاب شوند، بسیار بالاست. علاوه بر این، قطعات داخلی بخش جلویی خودرو صدمه شدیدی به سرنشین‌ها خواهد زد؛ به طوری که آسیب واردشده به آدمک تست در ناحیه سر، گردن و بالاتنه در حد قرمز ثبت شده است. در کل از خودرویی در این کلاس و ابعاد آن هم ساخت چین، انتظار‌ بیشتری نمی‌توان داشت و باید استفاده از آن را به ‌‌ترددهای شهری محدود کرد.

امتیاز ایمنی: ۱ از ۵
تندر ۹۰
ایمنی کدام خودرو ایرانی بیشتر است؟

امتیاز ایمنی تندر ۹۰ (داچیا یا رنو لوگان) در سطح بین‌المللی سه ستاره است و قطعات داخلی آن طوری طراحی شده‌اند که هنگام تصادف فشرده شوند. همچنین از آنجایی که مخزن سوخت در کف خودرو و به دور از کمک فنرها قرار گرفته، برای همین اگر تصادفی به طور ناگهانی از عقب آن رخ بدهد کمترین احتمال برای سوراخ شدن آن توسط کمک فنر وجود دارد. ضمن اینکه وجود یک لایه عرضی در پشت صندلی عقب، خطر ورود اشیا از صندوق به داخل کابین را محدود می‌کند. ساختار لانه زنبوری داشبورد هم که از مواد ترکیبی جاذب نیرو ساخته شده در اثر ضربه از جلو، خطر آسیب به زانو را کاهش می‌دهد. در کل می‌توان ایمنی این خودرو را در حد برادر بزرگ‌ترش مگان دانست ولی با توجه به ابعاد و ارتفاع نسبتا زیادی که از سطح زمین دارد در سرعت‌های بالا با توجه به شتاب مناسب موتور باید کاملا حواس‌تان جمع باشد.

امتیاز ایمنی: ۳ از ۵
پژو پارس
ایمنی کدام خودرو ایرانی بیشتر است؟

شاید فکر کنید به خاطر تشابهات ساختاری و شاسی بین پژو پارس با سمند، این خودرو هم می‌تواند تا حد زیادی فشار ناشی از تصادفات را دفع کند که باید گفت اینطور نیست! در واقع پژو پارس نقص مهمی‌دارد که در اکثر تصادفات سنگین منجر به صدمات جانی به سرنشینان جلو می‌شود؛ جایی که احتمال وارد شدن میل فرمان و پدال‌ها به داخل اتاق بسیار بالاست. البته قسمت‌های زیرین این خودرو مثل شاسی و کلاف بدنه مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند ولی بخش‌های بالایی بدنه چندان استحکام بالایی نداشته و در صورت واژگونی، به نوعی کابین آن مچاله می‌شود. با این حال اگر قصد خرید این مدل پ‍ژو را دارید، روی نمونه‌های ELX آن فکر کنید.

امتیاز ایمنی: ۳ از ۵
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • m22

      تویه لیست این خودرو ها فقط سمند ایرانیه که...؟!

      پاسخ ها

      • یوسف1397

        سمند کجاش ایرانیه.موتورش مال پژو.

      • مهدی

        به نظز من تندر 90 از کل ماشین هایی که در داخل تولید میشه بهتره
        کلاً شرکت رنو ماشین های ایمنی میسازه و ماشین هاش به ایمنی ،کیفیت و استقامت بالا شهرت دارن که قطعا تندر90 هم همینطوره

    • هوشنگ محمدی سرشت

      سلام: چرا از ایمنی خودروهای خارجی چیزی نمی نویسید؟ یعنی همه اش باید تبلیغات باشد. راستی ممکن است بفرمایید که ایمنی پراید هاج بک 111 ایی اکس چطوراست

    • مهراد

      پ پیکان کوووووووووووووو؟ :)

    • بدون نام

      اولا که فقط سمند ایرانی بود و متاسفانه لحن انتقاد سمند با بقیه فرق میکرد و خوب زدین تو سر مال.بعدشم پول سمند و مگان یکیه؟؟؟؟

    • بدون نام

      کی میگه سمندایرانیه سمندموتورش همون موتورپژوه طراحی بدنش مال ایرانه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این برای تست ایمنی بود نه فنی یا موتور

      • حجت

        طراحی بدنه اش هم مال بی ام دبلیو هست اینا از جلو پنجره اش هم میشه تشخیص داد

    • سینا

      من باید اینو خدمت کسایی بگم که میگن طراحی سمند ایرانیه که سخت در اشتباهن سمند جلوش از روی bmwده90 گرفنه و عقبش هم طرح پژو406 هست یا همون پارس خودمون من این ماشینو از لحاظ ایمنی بین ماشین های ساخت داخل اول میدونم تازگی ها ایران خودرو 2تا ایربگ برای سمند گذاشته برای ما فروردین 90 هست و متاسفانه ایربگ نداره اینم بگم امسال تو جاده کاشان راننده خواب آلود سمند تصادف کرد که ایربگ تونست تا حدی جلوی مرگش بگیره و خوشبختانه اون راننده زنده موند امیدوارم کار هیچ کس به ایربگ نکشه

    • سجاد حیدری

      پژو406 ایرانی هم بسازید

    • عصبی

      206 ایمنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نیست ینی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!! یوروآن میگه هست تو بگو نیست

      • بدون نام

        مرد مومن ۲۰۶ خیلی ایمن هست البته که خیلی چیزهاش باز شده و ایرانی شده وگرنه ۲۰۶ خیلی ایمنی ش خوبه

      • بهرام

        206فرانسه ایمنه
        ایرانی که حلبی هست تازه ایربکی که از ۹۰ به بعد روشونه یکی درمیون کار میکنه
        دیدم که میگم همینطوری نمیگم!

    • مهدی

      سمند واقعا بعده مگان از امنیت بالایی برخورداره باید. تصادف کنی تابفهمی من چی میگم

    • کیارش

      به نظرمن که سمند هابخصوص دنا ازهمه ی ماشین های ایرانی بهترن وواقعا می ارزه که بخری

    • احمد

      اینا هیچ کودومش فایده نداره مال .ماشین فقط فرعونهای سایپا

    • احمد

      خخ ایمنی زانتا ۲ ......پرایدم ۲ ..خیلی جالبه خودشونو به خودشون زدن .منظورم به خریت

    • امیر

      من اسفندهشتاد دو سمند گرفتم
      در جاده های کفی ماشین خوبیه ولی در گردنه ها و سربالاییها
      کشش قابل قبولی ندارد وخدا نکند که کولر ماشین روشن باشد
      که کندی شتاب موتور را دوچندان می گیرد وتازه موضوع دیگری
      که هست حتا در جاده های کفی نیز قدرت شتاب اولیه ی کمی
      دارد یعنی یک پراید معمولی در مقابل شتاب اولیه موتور در یک
      کورس وسبقت از ماشین جلویی حرف اول را می زند من این مطلب
      را با توجه به تجربه ی خودم نوشتم دریک تور ایرانگردی قریب 4 هزار
      کیلومتر باسمند انجام دادم نوشتم شاید دلیلش سنگینی وزن بدنه ماشین
      باشد که اگر اشتباه نکنم 1400 کیلو می باشد و در عوض پراید820
      کیلو وزن دارد بمراتب کشش سمند نسبت به پراید بعد از شتاب اولیه
      رودروی باد بهتر و از ایمنی بالاتری برخوردار است یعنی در سرعت 180
      باسمند همان احساسی را داری که با پراید در سرعت120 کیلومتر
      احساس می کنی از این رو با پراید مقایسه کردم چون قبلا" پراید سوار
      می شدم امید وارم تجربیاتم مورد استفاده هموطنان واقع شود

      پاسخ ها

      • عارف

        حاجی اولا سمند ۱۲۰۰ وزنشه دوما سمند ۱۰۰ اسب قدرت داره پراید بین ۵۸تا ۶۰ متغییر هستش که تازگیا با بالابردن کمپرس اونو به ۶۵ رسوندن که نسبت قدرت به وزن سمند از پراید بهتره و گشتاور پراید ۱۲۲ نیوتن و سمند ۱۵۳ هستش نمیدونم چطور
        این حرفو میزنی داداش ماشینت تعمیر اساسی نیاز داره از بس با دنده مرده روندی ساییدیش ماشینو ، ۴۰۵ با اختلاف نیم ثانیه فقط، شتابش از سمند بیشتره درضمن سمند هم یکم از پژو بهتره جفتشون تو تصادف شاخ به شاخ مچاله میشن کلیپش هم هست که منو تو سمند رو برده فرانسه واسه تست تصادف خودتون ببینید شاید بگید اینا اومدن یکم تضعیفش کردن که قضاوت با خودتونه تو گوگل بزنید تصادف سمند ببینید چه عکسایی میاد بالا، یعنی وحشتناک خدا نکنه کسی لا این پرس های ایرانی گیر کنه ، واینکه خودم یه ماه پیشبا سمند چند تا ملق زدم که خوشبختانه زنده در اومدم از بیرون مچاله شد ولی داخل اتاقک و موتوری سالم موند که پول جرثقیل نداشتم همونجا روشنش کردم با اکسل عقب داغون و تایرهام کج و وج وجلو بندی ولی سالم بود یعنی نمیکشید با سرعت ۶۰ تا خودمو رسوندم شهرمون جاتون خالی وقتی ماشین رو سقف خوابیده بود داشت تتلو فگور پخش میکرد پلیرم، از اون موقع شد که به سمند ایمان اوردم باشد که رستگار شوم

      • مهدی

        خوب معلومه موتورش موتور ایکس یو هفته جان نداره هشت سوپاپه ولی موتور ای اف سونش واقعا عالیه مخصوصا دوگانه اش به نظر من اگه سمند ای اف سون داشته باشید وقصد فروش و تعویض ماشین داشته باشید هیچ ماشینی مثل ای ال ایکس خوب نیس سیتم ترمز خوب و علی ایمنی هم در حد سمند سواری خوب صندلی های حرفه ای و هندلینگ خوب

    • افشین

      با این تفاسیر چرا مگان رو تولید نمیکنید یا مونتاژ به جای فرغون های سایپا و....من دیدم رییس سازمان استاندارد خودش مگان داره اما چون شرکت پارس خودرو اگه مگان تولید کنه باید جواب اونایی که ثبت نام کردن وپولشونو پس دادن رو بده دست رد به ورود مگان زده

    • محمد

      ایمنی فقط به این معنی نیست که موقع تصادف چقدر اسیب ببینه
      از این مهم تر اینکه ماشین اینقدر ایمنی داشته باشه که کارش به تصادف نکشه یعنی سیستم تعلیقش تعادلش ترمزش نه فقط مقاومت بدنه
      این طور بخوایی ارزیابی کنی زانتیا باید 5 ستاره بگیره
      206 2 ستاره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس نیسان آبی چی میشه ؟؟
        آیا نباید full star باشد؟

    • کامران

      سمند ایرانی نیست فک کنم همه بدونید که با همون موتور ملی ef7 هردوشو آلمان برای ایران خودرو طراحی کرده که البته پولشو گرفته و البته بعضی وقتی موتور پژو هم روش گذاشتن. سیستم تعلیقشم همون 405 ... فک نکنم ایران بجز پیکان که اونم مال انگلیسه ماشینی ساخته باشه....

    • مسعود

      در حق 206 کم لطفی کردید این ماشین از پنج ستاره چهار ستاره گرفته ولی شما بهش سه دادید بعد به پرشیا که مثل کاغذ مچاله میشه هم سه دادید بقیه نمره دهی ها منطقی به نظر میرسه

    • مجید

      واقعا زانتیا ایمنیش پایینه
      ظاهرش خیلی محکمه
      کسی تجربیات عینی داره؟

    • بهنام

      خنده دارترین مطلبی ک تو زندگیم خوندم سمند بهتر از زانتیا محبت کنین بجای ....سیب بخورین واستون خوبه

      پاسخ ها

      • منطق

        اخه بدبخت تو تا حالا تست تصادف زانتیا رو تو خارج دیدی من نمیگم اونا میگن تو این تست زانتیا حتا شاسیش کامل خم شد بدنش اشغاله خودشون هم اینو میگفتن حالا تو هیچی از ماشین نمیدونی بیا ازش دفاع کن

    • بانو

      بجایمنی ااین کل کل ها ازایمنی ماشین بگید شاید همین تجربیات جون آدمها رو نجات داد میخوام ماشین بخرم نمیدونم کدوم ایمن تر

    • آریا

      همه اینا رو بده یه شرکت ژاپنی تستشون هم نمیکنه.
      همه همون اول رد..

    • بابك

      توسال ١٩٩٧ كه زانتيا تست شده بيشتر ماشين هاي ديگه هم در همين حد بودن غير از ولو كه ٤ ستاره داره خيلي راحته قبل نظر دادن ١كم تحقيق كردن چون مؤسسه تست تصادف اروپا سايت داره و به راحتي ميشه ديدش !!

    • ایرانی

      کلا تو محصولاتی که ما مونتاژکردیم 206 خیلی خیلی متفاوته .

    • رضا

      بنده با زانتیا بارها تصادف کردم و بیشترین خسارت رو ماشینهایی دیدند که باهام برخورد کردند به نظرم زانتیا فوق العاده ایمن و محکمه

    • مهیار

      اولا که به هیچ وضع نباید از لحاظ ایمنی زانتیا و پرایدو یه جا گذاشت چون واقعا خنده داره حداقل به زانتیا میدن باید به پراید 0/5 بدن،و اینکه زانتیا تو تصادفات شدید بله ایمنیش کمه ولی نسبت به مگان نه نسبت به پراید،و بعدش هم اینکه سیستم تعلیق و ترمز و کنترل زانتیا جوریه که از بیشتر تصادفات جلوگیری میشود نه مثل پراید که سرعیا از کنترل خارج میشه و تصادف میکنه باید این هارو هم در نظر داشت.بنده 7 ساله زانتیا دارم خداروشکر تصادف نکردم ولی احساس ایمنی که به ادم میده انقدام ایمن نیستش بنا به دیده های تصادفات زانتیا ولی مطمعنا صدر صد از پرایدد خیلی خیلی ایمنتره و از سمند هم بهتره

      پاسخ ها

      • عارف

        دقیقا دوست خوبم زانتیا مجهز به سیستم ای اس پی هستش که تا ۹۰ درصد از لغزش خودرو در جاده های لیز جلوگیری میکنه تو جاده خشک که خودتم نمیتونی به راحتی از کنترل خارجش کنی چه برسه به خودش درمورد ای اس پی هم خودتون برید اینترنت مطالعه کنید حال توضیح ندارم و اینکه ۲۰۶ تو فرانسه این آپشن رو داشت اومد ایران برش داشتن

    • PARSA

      پژوپارس شاسی خوبی داره و بدنه خوبی داره و برای مسافرت هم خوبه که الان ایران خودرو 2تا ایربگ هم گذاشته دیگه تکمیله

    • بهنام

      من خودم زانتیا داشتم ماشینه خوبیه ودر سر پیچ ها فوق العاده هستش در تصادف های شدید خوب نیست ولی در تصادف های شهری بازده خوبی داشت
      سمند هم داشتم در کل ماشین بدی نیست ولی اصلا ماشینه خوبی هم نیست به آدم فقط احساس امنیت میده مه خود امنیت رو .من در تصادفم با سمند تا صندلی ها ماشین مچاله شد
      در مورد 405 و پرشیا نمیخوام چیزی بگم. از هر دو داشتم در حد همون سمند هستن
      ولی میتونم با اطمینان بگم امن ترین خودرو داخلی که در اروپا هم خودشو سابت کرده206 هستش که من خودم در تصادفم با140تا فقط یک گلگیرم داغون شدم و به موتور و شاسی و قسمت های دیگه هیچ صدمه ای نرسید ولی سمند تا صندلی پشتی مچاله و شاسی داغون و خمیده و پیچ برداشت
      من شخصی 206 رو توصیه میکنم
      پرایدم4 سال داشتم اصلا بیخیال جزو ماشین ها نیستش امنینش در حد تصادف های شهری سرعت50تا نه بیشتر
      و
      سمند موتور فرانسه هستش و طراحی بدنه مشترک ایران و روسیه هستش

      پاسخ ها

      • Hamid

        تو که همش درحال تصادف کردنی!!!.انقد که تو تصادف کردی مانکن های تست خودرو تصادف نکردن

      • عارف

        حاجی تو مگه چند دفعه تا صندلی مچاله شدی ، هنوز هم داری نظر میدی جون من از کدوم سمت در رفتی چرخ کرده نیومدی بیرون، لابد میخوای بگی عقب نشستی ولی الان گفتی سمند داشتی و باهاش تا صندلی مچاله شدی خخخ

    • نیما

      بحث ایمنی و امنیت باشه فقط سمند!
      زانتیا و مگان حیف از پول (از نظر ایمنی و تست خودرو)

      پاسخ ها

      • Ali

        سمد خوبه ولی نقاط کور زیادی تو رانندگی داره ولی از لحاظ نرمی تو جاده رودست نداره

    • اشکان

      دوستان...فقط با حدس و دیدن از دور نمیشه نتیجه گرفت که ایمنی زانتیا بالاست.اتفاقا اینجا درست نوشته و زانتیا جزو غیر ایمن ترین ماشین هاست و از یکی از تست های معتبر اروپایی فقط نیم ستاره ایمنی گرفته(کاری ندارم که پراید 0ستارست).اما زانتیا واقعا خودرو غیر ایمنیه

    • رضا

      نیسان چـــــــــــــــی؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • علی

        نیسان خوبه ولی نقاد ضعف زیاد داره فقط تویوتا نیسان رو میخوره از هر لحاض

      • عارف

        اگه منظورت نیسان آبی خودمونه اونم در حد یه خودرو بارکش جون نداره یعنی با وانت های هم رده خودش تصادف کنه مچاله میشه ولی الان شده گوشت کوب خودروهای داخل درضمن نیسان که بالای ۷۰ تا سرعت دیگه آماده میشه واسه نمایش دیدنی ملق زنی که شرکت سایپا بد تعلیقش رو بسته اونم با این تایر های بزرگ و باریک

    • ناصر

      خخخخخخخ بابا دمتئن گرم با خوردوهاتون واقعا اسم خودتون رو گذاشتین خودرو ساز خجالت داره متاسفم راستی خودتون از محصولاتتون استفاده میکنید

    • بدون نام

      فقط ماااااااااکسبماایناحرفه همش

      پاسخ ها

      • عارف

        داداش اگه ده میلیون پول تقویت شاسی سمندو بدی ماکسیمارو هم میخوره ولی قیمت ماکسیما کجا و سمند کجا لطفا منطقی قضاوت کنین

    • على

      فقط سمند

    • بدون نام

      فقط سمند

    • علی

      بنده خودرو های زیادی داشتم هم با پژو۴۰۵ . هم با سمند و هم با ۲۰۶ تصادف های سنگینی داشتم (البته در هیچ کدومشم مقصر نبودم) اما میخوام بگم چون تجربش کردم. توی ایمنی مخصوصا با سرعت بالا ۲۰۶ خیلی خیلی عالیه مخصوصا از قسمت جلو. به نظر بنده بعد مگان ۲۰۶ حرف اول میزنه. با تشکر

    • امیرهوشنگ

      پس پی کی چی .

    • علی

      خدمت تمام عزیزان عرض کنم بنده متاسفانه تجربه تصادف با ۲۰۶ و سمند رو داشتم. هر دو مرحله هم به صورت شاخ به شاخ. باید بگم که هر دو خودروی ایمنی در رنج قیمتی خودشون هستن اما ۲۰۶ از قسمت جلو بسیار محکمتر تر از سمنده و ایمنی بسیار خوبی داره.

    • بدون نام

      باسلام.همین امروزبنده بایه پرشیاتصادف کردم البته پرشیاازعقب باسرعت زیادزد.ماشینش داغون شدجفت چراغای جلو:شبکه :سپر:حتی فن هاورادیاتورش کاپوتش مچاله شدبخاطرخسارت زیادش دلم سوخت وخسارتی نگرفتم.البته فقط رنگ سپرعقب ماشینم خراب شده بود

      پاسخ ها

      • عارف

        زد به عقب بولدوزرت ،موستانگ هم بود سپرش میریخت اونجوری که پرشیا مچاله شده ، تو آپارات یه ویدیو دیدم تو آلمان یه سمند با یه نیسان تصادف کرده بود کاپوت سمنده رفته بود تو شیشه یعنی داغون داغون نیسانه هم سپرش با فن هاش خورد شده بود گلگیر راننده هم تا نزدیک در رفته بود سمنده هم شبیه موز تاب برداشته بود حتی نیسانه کاپوتش فقط موج گرفته بود

    • محمد

      مقاله ی آبدوغ خیاری و بی پایه و بی اساس

    • بدون نام

      دیروز شبکه من و تو فیلم تست سمند رو نشود داد که با خرج خودشون بردن euro ncapتست کردن توی تست تصادف فقط یک ستاره گرفت

      پاسخ ها

      • فلانی

        اون تست رو شبکه منوتو انجام داد و اصلا نمیشه روش حساب کرد با توجه به اینکه همبشه منوتو شیشه خورده داره و فکر میکنم سرعت بیشتر از سرعت اعلام شده بوده،

    • M lon

      عشق فقط سمند. عاشقشم بخدا. حتی مدل بالا ترین ماشین هم ب پای سمند نمیرسه، دیوونشم.هر چی ستارس باید بدن ب سمند

    • علی

      سلام دوستان هرکی پول هاشو میخاد به پراید بده بریزه توسطل آشغال بهتره چون ایمنی خود آدم که واجب تره پراید تو سرعت بالای ۱۰۰تا ارابه مرگه....اصلن من میگم این ماشینا کارشون تنظیم جمعیت خانوار ایرانه متاسفانه ..من شخصا ۲۰۶ رو توسیه می کنم واز وانت هم فقط تویوتا نیسان هم هیچ وقت به تویوتا نمی رسته ..تویوتا شتابش خیلی خوبه .بدنش قوی باورتون نمیشه یه وانت تویوتا ۸۳تا حالا فقط یک بار تعمیر اساس شده وگیربکسش باز نشده در ضمن تو سرعت ۸۰تا زدم به دیوار فقط چراغ جلوش شکسته ۵سانت هم داخل رفته .اگر ایربک بداره خیلی خوبه

    • بدون نام

      همه چرت میگین

    • محمد

      حالا من کاری به ایمنی خودرو ها ندارم ولی خداییش شماهایی که میاین نظر میدین که البته این نظرات همه از رو حرف دیگرانه نه تجربه شخصیتون حداقل غلط املایی دیگ نداشته باشین اخه خیلی ضایع ست
      با تشکر

    • حسین

      فقط206هم بین المللیه لامصب هم خشکله هم امنیتش حرف نداره بقیه بزنین گاراج

    • محسن

      دقیقا هرکس الان هر ماشینی سواره از نظر خودش 5 ستاره هس. یارو میگه سمند از ماشین خارجی هم بهتره در صورتی که بحث سر خودروهای ایرانیه. بابا اینقدر به آهن تعصب به خرج ندیدن. 206 اصلا ماشین ایمنی نیست. سمند بدنه مقاومی داره به خاطر ضخامت ورق بدنه اما ملاک ضخامت و سنگینی نیست.

    • صادق

      من ۵ ساله ۲۰۶ سوارم واقعا ایمنی داره
      از ۵ نمره ۴ گرفته اینو من نمیگم اتحادیه یورو انکاپ میگه
      پارس که اشغاله پراید هم که اصلا ارزش بحث نداره مکان هم که عالیه سمند هم همرده ی همون زانتیا حالا یه درجه بهتر
      در کل اینا ماشین نیستن که ما سوار میشیم تکنولوژیه ۳۰ سال پیش
      تاسف داره

    • مصطفی

      من پراید دارم گوش شیطون کر تصادف خیلی،شدید نداشتم..ت و کانال تصادف ناجور اینستا دیدم ت و چینیا ام وی ام ۳۱۵ انگار استحکام خوبی داره و اچ سی کراس مشخصه کاملا ،ال نودم بومی و مونتاژ هم بدک نیس...ولی سوای مدل و نوع ماشین ت و هر نوع هر چه سال ساخت یا مونتاژش جدیدتر میشه این ستاره هاشم میریزهما منتها نمیبینیم کسیم نمیفهمه ...بعید بدونم پراید الان ما همون پراید کره ایی باشه و استحکام پژو یا سمند جدید با پژو فرانسه و سری اول سمند برابری کنه...ی سری ملاک های دیگ هم هس مث تمایل موتور و میل فرمون و پدال ت و تصادفات ک اونش تغییر نکرده ولی نوع ورق یا ضخامت و استحکامش هر سال داره آب میره...پژو ۴۰۵ وپارس ک ابرو ریزی شده الان...
      من بخوام ماشین عوض کنم بین پوست کاغذیای داخلی سمند و ال نود و دویست شش اس دی...هر سه تاشون ب نسبت از بقیه ماشینا رنج قیمت پایین سرن ...ولی من دویست و شیش رو انتخاب میکنم با استفاده از تجربه دیگران...سمند نقطه کور ستون داره ،ال نودم از بغل ضعیفه ...
      در اخر خدا واس هیچکس تصادف اونم با پوست کاغذیای موجود در ایران رو نیاره

    • بدون نام

      تواین ماشینا فقط 206 حالا شما هی بگید سمند خوبه

    • محمود

      سمند محکم هست ولی شتاب اولیه نداره

    • بدون نام

      ایمنی فقط تویوتا ماشینای ایران هم همش اشغال همش مثل هم

    • حسین

      به نظر من سمند از همه ماشینهای ایرانی موجود امنیتش بیشتره هر ماشینی بخات تصادف شدید داشته باشه داغون میشه ولی سمند به خاطر جادار بودن استحکام ورقهای به کار رفته ایربک به نظر من ماشین بدی نیست

    • بدون نام

      سلام
      دوستان زیاد به این چیزا فکر نکنید که کدوم ماشین ستاره بیشتر یا کمتر داره چون تو ایران بجز فرغون اونم از نوع ایران خودرو یا سایپا چیز دیگه ای نیست. در ضمن ایران آفتابه هم نمیتونه بسازه تا چه برسه به خودرو . اینایی هم که می بینید میگن ایرانی هست مثل پراید و سمند ولی مت میگم هیچ کدومش ایرانی نیست تحقیق کنید خودتون متوجه خواهید شد.

      پاسخ ها

      • فلانی

        شما بفرمایید برید مریخ پیش مرگ آمریکایی ها بشو

    • علی

      سمند واقعا ماشین عالییه همین دیروز با۱۱۰تا سرعت حواسم به گوشیم پرت شد ماشین ۳ دور چرخید حتی سمت راست ماشین به سمت زمین بلندشد ولی چپ نکرد ولی چرخ عقبم ترکید خلاصه تعادلش حرف نداره

    • علی

      ایمن ترین ماشین مونتاژ ایران آریو سایپا هست که 5 ستاره ایمنی گرفته و تصادف شدیدشو خودم دیدمواقعا محکمه تانکه این ماشین

    • اشکان

      سلام در واقع ما تو ایران داریم پول یه ماشین خوب رو نسبت به درآمدمون میدیم درمقابل به ما ماشین هایی رو میده که جنگ زده های عراق هم به زور سوارشون میشن

      پاسخ ها

      • Ali

        این حرفا همش شعر هستش اگه شما هم باسرعت ایمن و متناسب رانندگی کنید هیچ اتفاقی پیش نمیاد اگه هم پیش بیاد با ضرر و خسارت کم اتفاق میوفته معلومه اگه منم با سرعت 120 تو جاده برم تصادف می کنم وخسارت بدی میبینم یشما هم اینقدر سنگ خارجی هارو به سینه نزنید اوناهم اگه باسرعت 120 به بالا برن تصادف میکنن و مشکل پیدا میکنن فکر کنم شما ها میخواهید ماشینی داشته باشید که اگه تصادف کردید یه خش هم روش نیوفته یا شایدم جاخالی بده و دو باره راه رو ادامه بده یا شایدم بزنه به ماشین رو برو و ماشین رو به رو رو پرت کنه سمت دیگه و ماشین خودتون بدون هیچ اسیبی حرکت کنه. هه.

    • مهدی حیایی

      دعوا نکنید عزیزان بهترین ماشین از نظر امنیت و قدرت نیسان آبی رنگ هست خخخ والسلام

    • Ali

      این حرفا همش شعر هستش اگه شما باسرعت ایمن رانندگی کنید هیچ مشکلی پیش نمیاد ، بابا شما هم اینقدر سنگ خارجی هارو به سینه نزنید با اونا هم اگه باسر عت بالا بری و تصادف کنی مشکل پیدا می کنن. فکر کنم شما ها توقع دارید که ماشینی داشته باشید که تصادف کردید یه خش هم روش نیوفته یا جاخالی بده و دوباره به راهش ادامه بده یا شایدم با ماشین رو به رو برخورد کنه ماشینه مردم رو پرت کنه طرف دیگه و برای ماشین خودتون هم اتفاقی پیش نیاد و به راحتون ادامه بدید .هه

    • محمد

      دوستان تمام این تستهای تصادف با سرعت 64کیلومتر بر ساعت گرفته میشه ،وبا این سرعت خودروها به این شدت از بین میرن ،حالا شما تو جاده حد اقل 120 تا داری میری ماشین روبرو هم همینطور ،با سرعت بالای صد تا شما بنز ،بوام دبلیو هم سوار باشی چیزی ازت نمیمونه ،یه تست تصادف با سرعت 180 تا رو سرچ کنید ببینید ،لاستیک عقب ماشین رو از توی موتور در میارن ،،،از لحاظ تصادف هم از همه بدتر تصادف از بقلها هست

    • غزاله

      چقد حرف زدید همه تون سرگیجه گرفتم تا نظرات تموم شد! نفهمیدم آخر سمند بهتره یا ۲۰۶!ایششششششش

    • بدون نام

      بابا فقط بحث تعادل ماشینه چرا همتون گیج می زندید، حالا تعادل کدوم یک از ماشین ها بهتره؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج