۵۱۳۳۵۶
۱ نظر
۵۱۰۸
۱ نظر
۵۱۰۸
پ

وقتی سایه ها ناپدید می شوند!

در تصویر زیر متوجه چیز عجیبی نشدید؟ همان طور که می بینید دیوار و ماشین ها سایه دارند اما میله های زردرنگ هیچ سایه ای ندارند!

برترین ها: در تصویر زیر متوجه چیز عجیبی نشدید؟ همان طور که می بینید دیوار و ماشین ها سایه دارند اما میله های زردرنگ هیچ سایه ای ندارند! به نظر می رسد کسی این میله ها را از عکس دیگری بریده و به این عکس چسبانده است یا بخشی از یک بازی ویدئویی است که توسعه دهنده آن فراموش کرده سایه های این قسمت را روشن کند. اما به شما اطمینان می دهیم که این یک تصویر واقعی است و در هاوایی گرفته شده است.

دلیل اینکه چرا هیچ سایه ای وجود ندارد این است که خورشید کاملا مستقیم می تابد. مردم هاوایی این پدیده را «لاهاینا نون» می نامند. لاهاینا در زبان هاوایی به معنی خورشید بی رحم است. هاوایی تنها ایالت آمریکایی است که این پدیده در آن دوبار در سال اتفاق می افتد، اما تنها نقطه روی زمین نیست که این اتفاق می افتد. درواقع اکنون که در حال خواندن این مطب هستید یک نقطه روی زمین وجود دارد که هیچ سایه ای ندارد. همینطور که زمین می چرخد این نقطه دائما روی سطح زمین حرکت می کند. احتمال دارد اکنون این نقطه در وسط یک اقیانوس، یک بیابان یا حتی جای مبهمی باشد که مشاهده این پدیده دشوار باشد و هیچکس متوجه آن نشود. این نقطه، نقطه سابسولار نامیده می شود. در نقطه سابسولار پرتوهای خورشید مستقیما عمود بر سطح زمین می تابند بنابراین اشیای عمود هیچ سایه ای ندارند.
همانطور که زمین می چرخد، نقطه سابسولار به سمت غرب حرکت می کند ویک بار در روز زمین را می گردد، هم چنین این نقطه به شمال و جنوب بین مدارهای راس السرطان و راس الجدی هم حرکت می کند. این نقطه در انقلاب دسامبر روی مدار راس الجدی و در انقلاب ژوئن روی مدار راس السرطان قرار می گیرد. هم چنین در اعتدالین مارس و سپتامبر این نقطه روی خط استوا قرار دارد. زمانی که این پدیده رخ می دهد سال به سال تغییر می کند. زمان آن بین ۱۲:۱۶ تا ۱۲:۴۳ ظهر است. برای تعیین تاریخ و محل دقیق این پدیده می توانید از گوگل استفاده کنید.
وقتی سایه ها ناپدید می شوند!
وقتی سایه ها ناپدید می شوند!
وقتی سایه ها ناپدید می شوند!
وقتی سایه ها ناپدید می شوند!
وقتی سایه ها ناپدید می شوند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خالی بندیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج