۵۱۳۴۷۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

اعتراض سینماداران فرانسوی به حضور نت فلیکس

فهرست فیلم‌های حاضر در بخش رقابتی کن دو روز پیش اعلام شد و طی آن دو فیلمی که توسط شبکه‌ی اینترنتی نت‌فلیکس تهیه شده بودند به بخش مسابقه راه پیدا کردند که اعتراض سینمادارهای فرانسوی را در پی داشت.

وب سایت فیلم نت نیوز: فهرست فیلم‌های حاضر در بخش رقابتی کن دو روز پیش اعلام شد و طی آن دو فیلمی که توسط شبکه‌ی اینترنتی نت‌فلیکس تهیه شده بودند به بخش مسابقه راه پیدا کردند که اعتراض سینمادارهای فرانسوی را در پی داشت.
اعتراض سینماداران فرانسوی به حضور نت فلیکس
انتخاب دو فیلم تهیه شده توسط شبکه‌ نت‌فلیکس -Okja ساخته‌ی بونگ جون هو و داستان‌های مایروویتز از نوا بومباک- برای حضور در بخش رقابتی جشنواره‌ی کن امسال موجب اعتراض اتحادیه‌ی سینمادارهای فرانسه (FNCFF) شده است.
یک روز بعد از اعلام اسامی فیلم‌های شرکت‌کننده در ۷۰ امین دوره‌ی جشنواره‌ی کن، این سازمان فرانسوی طی بیانیه‌ای از شبکه‌ی اینترنتی نت‌فلیکس خواستار شد تا برای اکران سینمایی هر دو فیلم اقدام کند. این اتحادیه در این باره گفت: « سینمادارهای فرانسوی نه قصد دارند استقلال برنامه‌های بزرگترین جشنواره‌ی سینمایی دنیا را زیر سؤال ببرند و نه می‌خواهند جلوی ظهور پخش‌کننده‌های جدیدی همچون آمازون را بگیرند که در گسترش و تولید فیلم‌های سینمایی نقش تعیین‌کننده‌ای پیدا کرده‌اند. اما با این حال ما نسبت به تصمیم جشنواره مبنی بر انتخاب دو فیلمی که توسط شبکه‌ی نت‌فلیکس تهیه و پخش شده‌اند اعتراض داریم. تصمیمی که بدون مشورت با ما اتخاذ شده است.»
اتحادیه‌ سینماداران فرانسه همچنین اذعان داشت که نت‌فلیکس قصد دارد از فضای جشنواره‌ی کن استفاده کند تا فیلم‌هایش را در فرانسه رونمایی کند. با وجود اینکه در ماه پاریس دفتری که در پاریس داشتند را تعطیل کردند.
«نت‌فلیکس قوانین فرانسه و تعهدات مالی را زیر پا گذاشته است. این‌ها قوانینی هستند که بودجه‌ی صنعت سینمای فرانسه را تأمین می‌کنند.»
با وجود اینکه نت‌فلیکس دفتر فرانسه‌اش را در ماه آگوست تعطیل کرده است، اما این شبکه بر اساس لایحه‌ای که در سال ۲۰۱۵ تصویب شد، همچنان در پاریس مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می‌کند. نت‌فلیکس مانند آمازون این روزها با مقررات جدیدی در اروپا مواجه شده است. پارلمان اروپا در حال بررسی لایحه‌ای است که طی آن سرویس‌های اشتراک ویدیو نظیر نت‌فلیکس موظف می‌شوند درصدی از درآمدشان را (در کشورهایی که فعالیت می‌کنند) به تولید و پخش آثار بومی همان کشور اختصاص دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج