۵۱۴۳۹۲
۴۵ نظر
۵۳۴۵
۴۵ نظر
۵۳۴۵
پ

آیا مهران مدیری، سیاسی است؟!

مهران مدیری مدام همه را غافلگیر می کند؛ گاهی با سریال هایی که می سازد، گاهی با حرف هایی که می زند. یک بار با نشست مطبوعاتی که برای فیلمش برگزار می کند و زمانی با ژست هایی که مقابل دوربین می گیرد و سیگاری که روشن می کند ولی برخی کارهایش عجیب تر از بقیه است.

هفته نامه صدا - نسرین شریف: مهران مدیری مدام همه را غافلگیر می کند؛ گاهی با سریال هایی که می سازد، گاهی با حرف هایی که می زند. یک بار با نشست مطبوعاتی که برای فیلمش برگزار می کند و زمانی با ژست هایی که مقابل دوربین می گیرد و سیگاری که روشن می کند ولی برخی کارهایش عجیب تر از بقیه است: وقتی مدیری گفت که می خواهد از سال آینده کتاب زندگینامه اش را در چهار جلد بنویسد کسی نپرسید وقتی او هنوز شروع به نوشتن نکرده چطور می داند که کتابش چند جلدی است.
هیچ کس از او نپرسید سرنوشت «قهوه تلخ» و اعتماد مردم به سازندگان آن چه شد. حتی کسی از کپی بودن برنامه «دورهمی» هم سوال نکرد. انگار جاذبه او همه را تحت تاثیر قرار داده بود. حرف ها خورده شده بود و همه، تریبون مدیری بودند تا حرف ها و ژست هایش را به مردم منتقل کنند.

شاید او را دوست داشتند، به قدری که نخواستند ناراحتش کنند. این یک واقعیت است. با این که در سال های اخیر کیفیت کارهای مدیری افت محسوسی کرده ولی هنوز هم مردم او را دوست دارند. با این همه نمی شود چشم ها را بست و آنچه را که اتفاق می افتد ندید.
آیا مهران مدیری، سیاسی است؟!
آنچه که این روزها مهران مدیری را سر زبان ها انداخته، همان حاشیه هایی است که او (مثلا) سعی می کند از آنها به دور باشد ولی از زبان خودش و با اجرای خودش ادا می شود: می گوید به سیاست علاقه مند نیست و نامه دو خطی می نویسد که «در برنامه دورهمی راجع به هر موضوعی که صحبت می شود، هیچ شخص خاص یا جناح سیاسی یا جریان مشخصی در نظر نیست.» ولی در کلامش، به خصوص در روزهای نزدیک انتخابات، طعنه و متلک سیاسی و موضع گیری دیده می شود. او مشغول چه کاری است؟

نکته های بدیهی

اگر منصف باشیم یادمان می آید که انتقادهای مهران مدیری از مردم، مدیران و دستگاه های مختلف حکومتی تازه نیست. از زمان «پاورچین» تا «در حاشیه» او مدام مشغول طعنه و شوخی با افراد و گروه های مختلف اجتماعی و سیاسی بوده است.
فراموشی، موهبت است ولی گاهی بد نیست یادمان باشد که او برخورد با روزنامه نگارها را در «شب های برره» نقد کرد، پاچه خواری را در «پاورچین» زیر سوال برد و «در حاشیه» اشتباهات پزشکی را مطرح کرد. درباره کیفیت این نقدها حرف نمی زنیم (که جایی شیرین و دلنشین بود و جایی هم شعاری و نخ نما) ولی در بیشتر آثار، او به قدرتِ مسلط پرداخته است، و اصولا مگر طنز چیزی جز قدرت است؟ اما کسی که وارد این وادی می شود حتما حواسش هست که:

اول) وقتی شما مشغول نقد یک جریان یا موضوع هستید، نمی توانید آن را از بستر شکل دهنده اش خارج کنید.

چون با این کار شما زمینه شکل گیری را از بین برده اید و فقط نتیجه را نقد کرده اید؛ مثلا وقتی تحصن نمایندگان مجلس ششم در سریال مدیری نقد شد، مشکل انتقاد از عمل نبود، مسخره کردن رویدادی بود که پشت سرش انواع و اقسام دلیل ها وجود داشت ولی سریال با حذف آنها فقط یک عمل را نقد کرد؛ تکه ای از رویداد را از بسترش خارج و آن را بزرگنمایی کرد.

دوم) چون نمی توانید از بستر یک رویداد و خاطره جمعی مردم خارج شوید پس باید حواستان باشد که نقدتان به چه چیز ارجاع می دهد.
آیا مهران مدیری، سیاسی است؟!

نمی شود بعد از پایان مذاکرات هسته ای رو به مردم گفت «جرأت نقطه مقابل سازشکاری است که ما اسمش را می گذاریم عملکرد جنتلمنانه یا پاس دادن به هم برای بقا. اجرای خیلی چیزها نیاز به جرأت دارد و کسانی که پرونده پاکی دارند جرأت عبور از سازشکاری را دارند. امروز که شرایط کاملا عادی است جواب آن دل و جرأت خارق العاده را با منفعت طلبی و سازشکاری می دهیم. اگر جرأت انجام بعضی کارها را ندارید چرا پست هایی را می گیرید که انجام وظایفش دل و جرأت می خواهد؟» و بعد اشاره کرد که این نقد ارجاع به رویداد سیاسی خاصی نیست و در کُنه مطلب هیچ طعنه ای به دولت زده نمی شود.

سوم) منتقد حتما تخریبگر است اما باید رسانه ای را که در آن کار می کنید بشناسید و حد و مرزش را رعایت کنید. واضح است که نمی توانید در یک رسانه ملی علیه گروهی از ملت موضع بگیرید.

این اشتباهی است که مدیری چند باری کرده است. مثلا یک بار گفته است: «خیلی ها برای این که بتوانند در جایی استخدام شوند، حاضرند به هر چیزی تظاهر کنند. مثلا تظاهر می کنند که فردی بسیار مذهبی هستند. بعد از او می پرسند اسم آن دوتا برادر که هواپیما را اختراع کردند چه بود؟ می گوید خدا لعنت شان کند، طلحه و زبیر...» خب، این یک تصمیم غلط است، یک جمله کاملا اشتباهی که ممکن است تماشاگر را به این فکر بیندازد که نتیجه سهل انگاری نیست و با نیت خاصی گفته شده. چه کسی به این سوءتفاهم ها جواب می دهد؟

چهارم) باید بدانید که در یک رسانه، طرف مقابل نقد چقدر حق دفاع دارد و با ارزیابی آن، کلام و لحنش را تنظیم کنید.

طنز نویس باید حد شوخی اش را بداند، نه فقط چون با قدرت طرف است (که ممکن است حیات خودش را هم به خطر بیندازد) که گاهی موضع قدرت را تغییر می دهد و به دلیل نبود شرایط برابر، او را در جایگاه یک مظلوم قرار می دهد.
آیا مهران مدیری، سیاسی است؟!

مگر مدیری چه گفته است

حاشیه اخیر سر موضع گیری های شفاف مدیری در برنامه «دورهمی» است. او چند بار بی پروا به دولت تاخته است و بعد، گفته که مشغول کار سیاسی نیست. بگذارید آنها را مرور کنیم؛ اولین بار در برنامه ای با موضوع شجاعت بود که بحث به رابطه جرت و سازشکاری کشید و همانطور که در این مطلب شرح دادیم، مدیری گفت: «اگر جرأت انجام بعضی کارها را ندارید پس چرا پست هایی را می گیرد که انجام وظایفش دل و جرأت می خواهد؟»

بعد از پایان برنامه، واکنش های متفاوتی به راه افتاد. برخی استفاده از کلمه «سازشکار» را به همراهی مدیری با منتقدان دولت یازدهم تعبیر کردند و گفتند این مجری، سیاست خارجی این دولت را زیر سوال برده است. به هر حال کنایه او با مدیران وقت بود.

در برنامه ای دیگر درباره دلالی و واسطه گری، مهران مدیری به قاچاق و گمرک پرداخت و گفت «در باز می شود و سلطان هلو هسته جدا می آید با ۱۰ تا بادیگارد. بعد یکی هم توی صف ایستاده می گوید آقا من یک کارتن زیپ برای مصرف شخصی ام وارد کرده ام خبر مرگم و شش ماه است ترخیص نمی شود. بهش می گویند برو آقا اینجا واینستا.»

این تکه از برنامه با واکنش روبرو شد و روابط عمومی گمرک بیانیه ای صادر کرد و گفت که زحمات همکاران گمرک در مرزها ندیده گرفته شده اما دو موردی که بحث انگیز بوده همین اواخر اتفاق افتاده وقتی گفت: «آدم دیدم از بس رونق اقتصادی خوبه، فرش منزلش را هم فروخته است. خلاصه تا رونق اقتصادی خوب است، بفروشید. همه در حال خرید و فروش هستند.» بعد ادامه داد: «اگر همیشه انرژی ها مثل دوران پیش از چهار سال و زمان انتخابات بود، الان آب دریاچه ارومیه بیرون می ریخت، بوی نفت از آنچه الان هست بیشتر توی سفره ها می پیچید و مردم جنوب حداقل چند روز در سال آسمان آبی را می دیدند.»

این اتفاقات وقتی افتاد که به تازگی مدیری مواضع ضدسیاسی گرفته بود. دی ماه سال قبل بود که در برنامه «مثبت یک» مدیری تاکید کرد که: «من نه سیاسی ام و نه علاقه ای به این موضوع دارم و نه تخصصی در این موضوع دارم که بخواهم راجع بهش حرف بزنم... من فیلمسازی و کار هنری ام را می کنم و سیاسیون سیاسی اند و امیدوارم قبل از قضاوت از آدم بپرسند منظورت چی بود و من یا توضیح می دهم یا نه، بعد می توانند با تانک از روی آدم رد بشوند.»
آیا مهران مدیری، سیاسی است؟!

اوایل امسال هم نقل قولی از او منتشر شد که ظاهرا در ویدیو آرت «دچار» ساخته بهاره افشاری گفته شده بود. او اشاره کرده بود که: ««مشکل ما این است که جامعه مان سیاسی و سیاست زده است یعنی از هر حرکت و اثری تلقی سیاسی می شود. همیشه از هر کاری که کردم تعبیر سیاسی شده؛ چه این سمتی چه آن سمتی اما هرگز هدف سیاسی نداشته ام، ممکن است گاهی حرف اجتماعی یا فرهنگی تند زده شده باشد، اما هیچ وقت سیاسی نبوده.
من هیچ وقت جهت مشخص سیاسی نداشتم چون اصلا در فکرم نبود که از کارم منظور سیاسی برسانم. ولی وقتی دیدم این واکنش ها به وجود می آید، از یک جا دیگر مواظب شدم و مواظبت کردم که از کارهایم تعبیر سیاسی نشود. هیچ کاری نمی شود و هر کاری بکنیم تعبیر سیاسی دارد و دیگر از دست مان خارج شده.»

اما این حرف ها با عملکرد او متضاد بوده؛ او مراقب خودش نبوده است و نتیجه اش این همه بحث سر کارهای اوست. روزنامه های دو جناح به این موضوع پرداخته اند و مدیری را به این طرف و آن طرف کشیده اند. البته که این کار، به معنی استقلال او نیست ولی نکته اینجاست که مدیری خودش زمینه شکل گیری این انتقادها را فراهم کرده است.

آیا مدیری سیاسی است؟

مهم نیست که مدیری خارج از برنامه هایش چه می گوید یا چه نیتی دارد، مهم این است که نتیجه عملکردش در ذهن مخاطب نوعی فعالیت سیاسی را متبادر کرده است. او در رسانه ای به نقد دولت می پردازد که از ابتدای کار، مدام در حال حاشیه سازی بوده، بیشتر از مخالفان دولت بهره گرفته و سعی کرده از مشکل اقتصادی مردم بدون توضیح شرایط، به نفع دعواهای سیاسی بهره بگیرد. مردم وقتی حرفی را می شنوند سابقه گوینده را هم پیش چشم شان مجسم می کنند؛ فکر می کنند که این آدم منتقد چهار سال پیش کجا بود، هفت سال پیش چه می کرد و چرا درست نزدیک انتخابات مخالف خوان و دلسوز مردم شده است.
آیا مهران مدیری، سیاسی است؟!

گفتار مهران مدیری در این وضع، وقتی حتی سخنرانی های رئیس جمهور از تلویزیون سانسور می شود، مخاطب را به این نتیجه می رساند که او در صف مخالفان است. البته که او حق دارد مخالف دولت یا منتقد تند و تیز رویکردهای یک گروه سیاسی باشد ولی باید بداند که در چه رسانه ای، در چه زمانی و با چه هدفی حرف می زند.
مشکلاتی که مدیری در این برنامه ها گفته تازه نیست، پس وقتی «الان» آنها را می گوید می تواند همسو با جریان سیاسی تلقی شود. هر چقدر هم که مدیری منتقدانش را «قلم فروش» بداند، باز هم همه به خود او نگاه می کنند، به این که آیا خودش قواعد بازی را رعایت می کند. خودش حواسش هست که موضعی شبیه به مخالفان بد دهنش می گیرد و آیا گوینده هدفی دارد یا نه؟

خریدار نوشته های «قلم فروش» چند هزار نفرند اما خیرداران «تصویرفروش ها» میلیون ها نفر. او باید باهوش تر از این باشد که خودش را مصرف کند و فکر کند که کسی متوجه خام فروشی اش نمی شود.

«دورهمی» در شأن مدیری نیست، ولی وقتی آلوده به سیاست هم می شود وضع بدتر هم می شود. این راه، دررو ندارد و همه چیز شفاف و روشن است. واقعیت این است که این هنر لعنتی بی رحم است و همه چیز را عیان می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اصلا با نظر آخرت موافق نیستم. دور همی یه برنامه اجتماعی که برای عموم مردم ساخته میشه. طبق نظرسنجی ها هم مهران مدیری بهترین مجری و دورهمی هم درسته که خالی از اشکال نیست ولی ائنقدرها هم ضعیف نیست. کپی هم که باشه مهم نیست چون برنامه خوبیه. وقتی یه اثر خوبه چرا ازش کپی نکنیم. مدیری ثابت کرده ذهن خلاقی داره پس اگر این دفعه کپی کرده حتما علت خاصی پشتش بوده و گرنه همه ی طنزهایی که تا حالا ساخته خلاقانه و با ایده و موضوع جدید بوده.
      کاری که مدیری میکنه سیاسی بازی نیست. حرفهایی که میزنه حرفهایی که همه مردم میدونن در واقع حرف دل مردم میزنه. مردم تو تاکسی میگن تو صف مترو و اتوبوس میگن اون امکاناتشو داره تو رسانه عمومی میگه. این یه نقده. همه حق دارن نقد کنن. وقتی آقای رییس جمهور ابتدا فرمودن 100 روزه مشکلات حل میشه حالا میزنه زیرش نقد نداره؟؟؟ ما انتظار نداشتیم 100 روزه حل بشه ولی انتظارم نداشتیم ایشون بزنه زیر حرف خودش. پس مدیری حق داره نقد کنه و این اصلا ربطی به سیاسی بودن یا نبودن نداره. اگه اینجوری باشه پس همه مردم ایران سیاسی هستن.

    • بدون نام

      کاری که مدیری میکنه سیاسی بازی نیست. حرفهایی که میزنه حرفهایی که همه مردم میدونن در واقع حرف دل مردم میزنه. مردم تو تاکسی میگن تو صف مترو و اتوبوس میگن اون امکاناتشو داره تو رسانه عمومی میگه. این یه نقده. همه حق دارن نقد کنن. وقتی آقای رییس جمهور ابتدا فرمودن 100 روزه مشکلات حل میشه حالا میزنه زیرش نقد نداره؟؟؟ ما انتظار نداشتیم 100 روزه حل بشه ولی انتظارم نداشتیم ایشون بزنه زیر حرف خودش. پس مدیری حق داره نقد کنه و این اصلا ربطی به سیاسی بودن یا نبودن نداره. اگه اینجوری باشه پس همه مردم ایران سیاسی هستن.

    • بق بق

      طناز خود شیفته..... ما تو این مملکت نه سیاستمدار آزادی داریم نه بازیگر و هنرمند آزاده ای که نون به نرخ روز خور نباشه اگرم هست جایگاه ابراز وجودی ندارند و در دل مردم زنده اند نه ابزار حکومتی

    • آمین

      چرا فکر می کنین نباید مشکلات جامعه گفته بشه ! اتفاقا چیزی که باعث تعجب شما شده ازطرفدارای مدیری همینه!! مطرح مشکلات مردم واین اصلا مربوط به یک دولت خاص نیست!
      واقعا اینقدر تحمل انتقاد سخته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      مهران مدیری تو برنامه دورهمی نویسنده داره. جمله هایی که میگه و حرفهایی که میزنه مال خودش نیست. شاید خودشم نظر بده ولی کلا حرف نویسنده است.

    • نگین رحیمی

      متن شما که بدتر بود, دارین علیه مدیری جبهه میگیرین , اگه انقد ضعیف بود امسال پر بیننده ترین برنامه شناخته نمیشد و اینکه به جای بقیه مردم صحبت نکنینو تحلیلشون نکنین

    • الهه

      دورهمی عالیه... از وقتی چندتا انتقاد کرده اونایی که بهشون برخورده می خوان در قالب نقد هنری این برنامه رو ببرن زیر سوال اگه از اول این نقدا رو مطرح می کردن یه چیزی ولی حالا که این انتقادا مطرح شده وقتی میان برنامه رو می کوبونن معلومه که از جای دیگه ناراحتن نه از کیفیت برنامه. در ضمن مدیری افت کرده بود ولی با دورهمی دوباره اوج گرفته و همچنان در اوج است.

    • مهدی

      میدونم که نظرمو چاپ نمی کنید ولی روی صحبتم با مسیولین سایت هست مهران مدیری کار درستی نکرد که زحمات رسانه ها را حقیر خواند و انها را قلم فروش خطاب کرد اما این روش انتقاد هم درست نیست که اورا تصویرفروش خواند این باعث میشه که انتقاد شما شمشیر دولبه بشه وبه اعتبار سایت لطمه بزنه اگر مردم ما سیاسی زده هستند پس نوشته ی شما هم حرف سیاسی نمود میکنه وشمارا به طرفداری از جناح سیاسی حال حاضر متهم میکنه

    • بدون نام

      نویسنده ی محترم ایا شما معنی طنزو میدونی؟ میدونی چرا به وجود اومد؟ اصلا فلسفش چیه؟
      طنز یعنی بیان مشکلات به زبانی که باعث خنده بشه اما این خنده تلخه پشت این خنده تفکره
      حالا توقع دارین بیاد مسخره بازی در بیاره مردم بخندن؟
      ادم باید همیشه از هر کار خلافی که صورت میگیره انتقاد کنه ربطی به جناح و اینا هم نداره
      شما که میگی گمرک و قاچاق یکم به حرفای اخیر رهبری دقت کن اقا چندبار همین حرف مدیری رو زده با زبان های مختلف؟
      بله قاچاچ هست خوبشم هست ادنای کله گنده ای هم پشتشن

      پاسخ ها

      • علی

        دقیقا

    • نادیا

      شما خیلی بیخود راجع به مهران مدیری اینطور مطلبی مینویسی.تلویزیون فقط بخاطر برنامه های مدیری ارزش دیدن داره وگرنه برنلمه های دیگش همش آشغاله.یکی پیدا شده که حرف حق رو میزنه همه دسپاچه شدن و میخوان از سر راه برش دارن.مدیری مثل شما و بقیه معترضا نیست بیاد چاپلوسی کنه و جیبشو پر کنه.همه طرفدار مدیری هستن.شما ها یکی مثل رامبد رو میپسندین که دو تختش کم باشه و بازی در بیاره.

    • بدون نام

      کاری ندارم که دورهمی کپی هست یا نه ؟ ولی یه برنامه سطخی و پیش پا افتاده هست ... اگر طنزهای قدیم مدیری رو به خاطر داشته باشید تفاوتش رو متوجه میشید ... پاورچین ... نقطه چین ... شبهای برره ... و مرد هزار چهره ... به هر حال مدیری در دورهمی خیلی افت کرده و من هم موافقم که این برنامه در شان مدیری نیست ... دقیقا مثل بازنشسته هایی شده که دیگه حوصله کار کردن ندارن با اینکه یه عمر تجربه و نبوغ و خلاقیت دارن ولی دیگه حسش رو ندارن که به کارهای سخت تن بدن...
      مدیری خسته است میفهمید خسته ...
      برای همین هم هست که ترجیح داده سیاسی بازی و سیاسی کاری کنه ...چون درامدش از این راه بهتر و سهل الوصول تره ...
      من هیچ ایرادی نمیبینم کسی سیاسی کاری کنه ... چون خیلیها انجامش میدن ... ولی اگر انجام میدن نباید انکارش کنن مثل مدیری ...
      خودتو خسته نکن مدیری جان ، شتر سواری دولا دولا نمیشه که...

    • آرش

      شما ها دیگه دارین زیاده روی میکنین میگردین هرچی نظر و نقد منفی راجع به مدیری هست پیدا میکنین میزارین مدیری حتما باید ازتون تعریف بکنه که خوب باشه مخالف جناح شما بودن یعنی بی ارزش بودن کجاست اون شعارهای روشنفکرانه زنده باد مخالف من مدیری فقط داره چوب واقعیت ها رو گفتن میخوره هم زمان احمدی نزاد و هم حالا یه کم راجع به طنز تحقیق کنید تو را به خدا مدیری محبوبترین هنرمند این سرزمینه فقط قدرش رو بدونیم

    • بدون نام

      مدیری مردی برای تمام فصول

    • ناشناس

      از مردمی که سرانه مطالعشون دو دقیقه س، انتظاری بیش از این نیست که انقد شخصی مثل مهران مدیری رو تحسین کنن و احساس کنن که خیلی میفهمه...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما خیلی خودتو ناراحت نکن. ای انسان اهل مطالعه همانا اگر یکم با دقت نظراتو مطالعه بفرمایی متوجه میشی کسی
        نگفته مهران مدیری حالیشه یا حالیش نیست بحث سر سیاسی بودن یا نبودن مهران مدیریه...

      • بدون نام

        مطالعه کنی میفهمی فهم مدیری رو

      • بدون نام

        جون عزیزت مطالعه نکن. میفهمی چی میگم؟؟؟؟!!!!! میگم بحث سر فهم مهران مدیری نیست بحث سر این نیست که میفهمه یانه بحث سر این نیست که حالیشه یا نه........ بحث سر سیاسی بودن یا سیاسی نبودن مهران مدیری است.

      • بدون نام

        دوست عزیز 15:46منم به دوست ناشناسمون میخواستم همینوبگم که اگه مطالعه کنه متوجه میشه که کلا اقای مدیری چه تیپ انسانیه وهیچ کلامش بدون فکر نیست

    • بدون نام

      هر حرف آقای مدیری روبایدباطلانوشت چون حرف دل ملت ایرانه،وواقعااستادانه کارش روانجام میده واین برنامه بهترین برنامس،البت اگ شمابزارین

    • علی

      دورهمی برنامه خیلی خوبیه و مهران مدیری هم مجری خوبی..اینو رای مردم میگه...به جای اینکه انقد راحت فراستی دومی باشیم ی خرده فکر کنیم و مطلبی رو بنویسیم

    • بدون نام

      اولا که برنامه دورهمی رو اقای قاسم خانی تدارک دید و به عنوان مجری دعوت کرد از اقای مدیری بیاد که بعد خود صدا و سیما قاسم خانی بنده خدارو انداخت بیرون.
      دوما مهران مدیری به همه دولت ها همیشه اشاره میکنه از سال هفتاد تا الان که دهه نود هستیم.
      سوما مهران مدیری زمان دولت مثلا محترم احمدی نژاد اصلا انتن نداشت و احمدی نژاد نصف هنرمندارو خونه نشین کرد تلویزیون شده بود یه سری برنامه هایی که زیر نظر خودشون بود.
      مهران مدیری کم تو قهوه تلخ به اشکال های اون زمان اشاره نکرد و اگه یه ذره شفاف ترش میکرد ....

    • بدون نام

      مدیری یه اسطوره ست و شما نمیتونین براحتی در موردش اینطور قضاوت کنین چرا باید برنامه ای به این زیبایی و پربیننده اینطور بیرحمانه نقد بشه اگه حتی حرفش حرف سیاسی باشه

    • امین

      جهت گیری های سیاسی آشکار مجله شما باعث شده که همه چیز رو از سمت خودتون ببینید.
      برنامه مدیری هنوز هم بهترین سیماست و بهترین مجری به رای مردم .
      اما دفاع های بی دلیل شما از دولت و ایراداتش هم عجیبه ؛ از چی دفاع میکنید؟ از وضع اقتصادی داغووووووون؟ از بیکاری؟ از رکود بی نظیر؟ از وعده های دروغ و رئیس جمهوری که تو چشم مردم نگاه میکنه و دروغ میگه؟؟ از برجامی که قرار بود ابر رحمت باشه و الان فقط بساط زحمت رو بیشتر کرده ؟؟ چه تغییر مفیدی تو این 4 سال رخ داد؟ احمدی نژادی که با خاک یکسانش کردید یسری کار ها کرد که این دولت همون کار هارو هم نکرد ؛ انگار این 4 سال همه چیز راکد و ساکن بود و هیچ چیزی تغییر نکرده
      منتشر کنید لطفا

    • بدون نام

      به نظر من مدیری بخاطر اینکه چندین وقت از تلویزیون رانده شدا بود چنین سخنانی میگه
      و آب تو آسیاب صدا و سیما میریزه

    • بدون نام

      قلم فروشان دردشان آمده!همین! وگرنه تا دیروز گل و بلبل بود برنامش

    • بدون نام

      فکر کنم اون قدری که شما سیاسی هستین و همه چیز رو به این دولت و سیاست ربط میدین مهران مدیری اون جوری نیست

    • رئال مادرید

      شماهام از خوشی بیش از حد کردید تو این بدبخت که داره حرف دل ما بیچاره ها رو می زنه

    • بدون نام

      چون حرف دل مردم و میزنه شد سیاسی؟؟
      حرف حق همیشه به ی گروه بر میخوره، از قدیم گفتن حرف و بنداز اونی که باید، خودش برمیداره.....حکایت حرفهای آقای مدیری هم همینه.

    • بدون نام

      یکم عقلتونو بکار بندازین!!!! کسی که سریال قهوه ی تلخش رو بردن زیر سوال که پر از نمادهای فراماسونی و شیطان پرستیه چیشد که یهو یه برنامه توی شبکه نسیم بهش دادن؟؟؟؟؟ نگفتن هرکی به دولت نقد کرد سیاسیه ولی اینکه کی و تحت چه شرایطی نقد میکنه مهمه!

    • بدون نام

      خوشم میاد یکی دونفرن با سیصد تا اسم کامنت گذاشتن روحانیو نقد میکنن اصلنم که مشخص نیستو ما هم نمیفهمیم!!!!!! آخه گوچولوهای نازنین روحانی اگر هیچ کاری نکرد حداقل گند هم نزد که هرروز تن و بدن ملت از خیال جنگ بلرزه !

    • حاج رضا

      دوستان دقت کنید .
      بحث بر سر این نیست که چرا مهران مدیری از دولت انتقاد می کند . ما می گوییم چرا فقط دولت ؟؟؟؟؟؟
      اگر مدیری راست می گوید چرا مثلا یک بار هم که شده مثلا خود صدا و سیما و یا نهادهای دیگر انتقادی ولو کوچک نمی کند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      چقدر ما ایرانیا از خودمون ایراد می گیریم !!!!!تا همدل نباشیم به جایی نمی رسیم ،به هر کسی یه چیزی می چسبونیم !

    • انصاف

      مهران مدیری خوب نقد میکنه و مثال بروز و عادی که در سطح جامعه است میگوید و هر روز آنها را میبینیم و چون گاهاً مخالف سیاست های شما و وابسته گی هایتان حرف می زند اینجور موضع می گیرید
      گلمن مدیری

    • بدون نام

      چرند نگو

    • علی

      مدیری عالیه
      حال چون حقیقت تلخ و داره میگه نویسنده بهش برخورده
      نویسنده ای کاملا معلومه کدوم طرفه

    • بدون نام

      مگه سیاسی بودن بده؟ همه مشکلات ما از عدم اگاهی بعضیاست.

    • بدون نام

      دورهمی محشره. اما مشکل اینجاست همونایی که خودشون ادعای زنده باد مخالف من رو دارن و میگن دهن ها را نبندید و فلان اگه کسی ازشون نقد کنه میشه بد و اخ .مهران مدیری هم خودش بهترین شد امسال هم برنامش

    • بدون نام

      سایتتون کاملا مغرضانست. اینو تو همه جنبه ها میشه دید. امیدوارم انتقاد پذیر باشید.

    • بدون نام

      دورهمی برنامه عالیه

    • hamid rahmati

      واقعا که...بابا اصن شما خوب،شما پاکترین،شما بهترین،و این چهاسالی هم که آقای روحانی رییس جمهوره ، گل و بلبل ترین چهارساله تمدن چندهزار ساله ی ایران.آقای مدیری و همه ی منتقدین دولت بگن غلط کردیم شما راضی میشین؟

    • بدون نام

      باور کنید کاندید ریاست جمهوری می شد رای می آورد

    • دوست

      دوستت دارم با تمام وجودم، از خیلی خیلی خیلی قدیما تا الآن و تا همیشه !
      اما ازت دلخورم حسابی و چیزی که حیرت زده ام کرده اینه که چرا جهت گیریهای سیاسیت رو که کاملا عیانه و هر کی بگه نیست باید به عقلش شک کرد ، انکار می کنی ؟!؟!
      آره عزیز دلم خیلی ازت ناراحتم و دلشکسته، نه به طرفداری از دولت که بخاطر وجود نازنین خودت .واینکه ه چطور میشه گوهر یگانه ایی مثل تو اینچوری خودشو خرج یه مشت آدم نما بکنه.
      ولی اشکالی نداره .حتما توهم واسه خودت دلیل محکمی داری از صمیم قلبم از خدای آفریننده تو که تو رو برای ما هدیه فرستاد می خوام که دلیلت اونی نباشه که فکرش مثل خوره افتاده به ذهنم و یه لحظه آرومم نمی زاره.
      آرزوی موفقیت دارم برات در آستانه اکران اولین فیلمت
      عاشقت می مونم تا ابد !

    • بدون نام

      دشمنی اشکارشمادراین متن نسبت به مدیری پیداست اگرکسی مشکلات روبگه بده اگه میگفتن مملکت الان اوضاش این نبودبذارید یکی درد مردمو بگه شما که مشکلی ندارید هیچی نگیدلطفا ازمتن ونویسندش واقعابدم اومدمتاسفم

    • محمد

      این حق شهروندی مدیری است که سیاسی باشد یا نباشد اما چیزی که نزد همه روشن است این است که او در تمام گرفتاری های ملت در کنار انها و زبان انها بوده و هست این حسن مدیری اورا محبوب و دوستداشتنی کرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج