۵۱۴۵۲۰
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

خط و نشان معاون ترامپ برای کره شمالی

معاون رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه در سخنانی، کره شمالی و آزمایش های موشکی این کشور را تحریک آمیز دانست و گفت که اینگونه فعالیت ها تعهد آمریکا به حمایت از همپیمانانش در منطقه شبه جزیره کره را بیشتر می‌کند.

خبرگزاری ایرنا: معاون رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه در سخنانی، کره شمالی و آزمایش های موشکی این کشور را تحریک آمیز دانست و گفت که اینگونه فعالیت ها تعهد آمریکا به حمایت از همپیمانانش در منطقه شبه جزیره کره را بیشتر می‌کند.

«مایک پنس» در حالی امروز با حضور در کره جنوبی اولین تور آسیایی خود را آغاز کرد، که به دنبال اقدامات تحریک‌آمیز نظامی آمریکا در شبه جزیره کره، تنش در این منطقه و همچنین تنش بین واشنگتن و پیونگ یانگ در روزهای اخیر به شدت افزایش یافته است.

وی که قرار است از فردا دیدارهای رسمی خود را با مقامات کره جنوبی از جمله «هوان کیو آهین» کفیل ریاست جمهوری و نخست وزیر کره جنوبی با محوریت بررسی راههای مقابله با کره شمالی آغاز کند، امروز در بدو ورود به سئول در یکی از پایگاههای نظامی آمریکا در این شهر حضور یافت و در جمع نظامیان سخنانی را بر علیه کره شمالی بر زبان راند.

وی که بر اساس گزارش یونهاپ، سفرش همزمان با آزمایش موشکی ناموفق امروز کره شمالی همزمان شده بود به انجام این آزمایش واکنش نشان داد و به شدت آن را محکوم کرد.

معاون دونالد ترامپ گفت که در پیش گرفتن اینگونه آزمایش ها علاوه بر آنکه تحریک آمیز است باعث خواهد شد اراده و تعهد آمریکا به همپیمانان منطقه ای و بویژه ائتلافش با کره‌جنوبی بیش از پیش قوی تر شود.

مایک پنس در عین حال گفت که فعالیت های هسته ای و آزمایش های موشکی کره شمالی نظامیان آمریکایی و کره‌جنوبی را به شدت تهدید می‌کند و باید متوقف شود.

کره شمالی در حالی این موشک را آزمایش کرد که پیونگ یانگ در روزهای اخیر شاهد فشارهای مضاعفی از جانب آمریکا و همچنین برخی کشورهای منطقه از جمله کره جنوبی، ژاپن و حتی چین برای توقف برنامه‌های هسته‌ای خود بود.

معاون رئیس ‌جمهوری آمریکا همچنین با ابراز خرسندی از «رهبری» دونالد ترامپ در آمریکا، خطاب به نظامیان آمریکایی گفت: عزم آمریکا برای ایستادن در کنار کره جنوبی هرگز تا این حد قوی نبوده است.

کره شمالی دیروز (شنبه) یکصد و پنجمین سالگرد تولد «کیم ایل سونگ» اولین رهبر کره شمالی را جشن گرفت و به همین مناسبت رژه نظامی بزرگی در پیونگ یانگ، پایتخت این کشور با حضور «کیم جونگ اون» رهبر جوان این کشور برگزار شد.

در همین مراسم «چوئه رایونگ هائه» از مسئولان ارشد نظامی کره شمالی در سخنانی از آمادگی کشورش برای مقابله و پاسخ دادن به یک جنگ تمام عیار خبر داد و تاکید کرد که کشورش آمادگی دارد به شیوه خود به هر تهاجم اتمی با حملات اتمی پاسخ دهد.

مایک پنس در سفر ۱۰ روزه خود به آسیا علاوه بر کره جنوبی، از کشورهای ژاپن، استرالیا و اندونزی نیز دیدن خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج