۵۱۴۵۵۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ایلدریم: رفراندومِ ایجاد نظام ریاستی، موفق بود

نخست وزیر ترکیه با موفقیت آمیز خواندن همه پرسی اصلاح قانون اساسی کشورش نتایج این همه پرسی را بهترین پاسخ به گروه فتو و پ ک ک خواند.

خبرگزاری مهر: به نقل از آناتولی، «بنعلی ایلدریم» نخست وزیر و رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه از بالکن مرکز این حزب در آنکارا خطاب به مردم گفت: از تمامی شهروندان مان که از دموکراسی حمایت کردند تشکر می‌کنم. ما برادر و یک ملت واحد هستیم.

وی افزود: ما ملتی یکپارچه، برادر و متحد هستیم. براساس نتایج غیررسمی، همه پرسی اصلاح قانون اساسی جهت تاسیس «نظام ریاستی» با موفقیت انجام شد.

نخست وزیر ترکیه گفت: رفراندم با آرامش کامل انجام شد. این یکی از تصمیم‌های مهم ملت ما بود و با این نتیجه صفحه جدیدی در تاریخ دموکراسی ما باز شد. ملت ما یقین داشته باشد که از این نتیجه به بهترین نحو ممکن برای رفاه آنها و آرامش کشور استفاده خواهیم کرد.

ایلدریم افزود: طبیعتا دیدگاه و پیشنهادهای مختلفی وجود دارد، اما از اتحاد، برابری خود محافظت خواهیم کرد. زیبایی دموکراسی ما در این است. دیدگاه‌های متفاوت موجب برتری بر یکدیگر نمی شود.

وی ادامه داد: سخنان در میادین ابراز شدند، اما حرف آخر را ملت گفتند. آنها «آری» گفتند و نقطه پایانی برای این پروسه تعیین کردند.

ایلدریم گفت: بهترین پاسخ به فرقه تروریستی فتو به عنوان عامل کودتای نافرجام ۱۵ جولای و گروه تروریستی و تجزیه‌طلب (پ ک ک) و دشمنان خارجی ترکیه را مردم کشورمان پای صندوق های رای دادند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج