۵۱۴۵۹۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اروپا خواستار جلب رضایت عمومی مردم ترکیه شد

مقامات کمیسیون اروپا می گویند که با توجه به حمایت اکثریت محدودی از مردم ترکیه از اصلاحات قانون اساسی، مقامات آنکارا باید در پی جلب رضایت و توافق ملی گسترده تری باشند.

خبرگزاری مهر: مقامات کمیسیون اروپا می گویند که با توجه به حمایت اکثریت محدودی از مردم ترکیه از اصلاحات قانون اساسی، مقامات آنکارا باید در پی جلب رضایت و توافق ملی گسترده تری باشند.

کمیسیون اروپا روز یکشنبه در واکنش به برگزاری همه پرسی «اصلاح قانون اساسی» در ترکیه، از مقامات این کشور خواست تا با توجه به حمایت اکثریت محدودی از شهروندان این کشور از اصلاحات قانون اساسی، در پی جلب رضایت و توافق ملی گسترده تری باشند.

این در حالی است که نتایج غیر رسمی همه پرسی ترکیه از ۵۱.۳ درصد آرای موافق به این اصلاحات خبر می دهد؛ اصلاحاتی که قدرت و اختیارات بیشتری را به «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور کنونی ترکیه اعطاء می نماید.

این کمیسیون در بیانیه ای اعلام کرد: «با توجه به نزدیک بودن نتایج در این همه پرسی (۵۱.۳ رأی موافق در برابر ۴۸.۶۷ رأی مخالف) و پیامدهای گسترده اصلاح قانون اساسی، ما از مقامات ترکیه می خواهیم که توافق و رضایت ملی را تا بالاترین میزان ممکن جلب نمایند».

گفتنی است که ترکیه به عنوان عضوی از «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی»- ناتو- که گفتگوها جهت پیوستن به اتحادیه اروپا را در سال ۲۰۰۵ آغاز نمود، با پذیرش میلیونها پناهجوی سوری ظرف شش سال جنگ داخلی در سوریه، به شریکی تعیین کننده برای این بلوک اروپایی تبدیل شد.

با این حال، بسیاری از مقامات کشورهای اروپایی اقدامات سرکوبگرانه دولت اردوغان پس از کودتای نافرجام ژوئیه گذشته را محکوم کردند.

در بیانیه اتحادیه اروپا که از سوی «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا و دو تن دیگر از مقامات بلندپایه این کمیسیون انتشار یافت، آمده است که «شاخه اجرایی اتحادیه اروپا نتایج این همه پرسی را یادداشت کرده و در انتظار دریافت ارزیابی مأموریت نظارت بین المللی بویژه در خصوص تخلفهای ادعایی است».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج