۵۱۴۶۴۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

کاندیداهای عجیب، درصدد تحمیل بار سیاسی

برای حضور افراد عادی در عرصه‌های مهمی مانند انتخابات ریاست جمهوری، انگیزه های مختلفی می‌توان در نظر گرفت. بعضا به طور متوهمانه تصور می کنند که دارای توانایی خاصی هستند و به قصد بازکردن گره از مشکلات کشور و به قول معروف احساس مسئولیت و تکلیف آمده‌اند.

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری / جامعه شناس در قانون نوشت: برای حضور افراد عادی در عرصه‌های مهمی مانند انتخابات ریاست جمهوری، انگیزه های مختلفی می‌توان در نظر گرفت. بعضا به طور متوهمانه تصور می کنند که دارای توانایی خاصی هستند و به قصد بازکردن گره از مشکلات کشور و به قول معروف احساس مسئولیت و تکلیف آمده‌اند. عده ای نیز برای تفنن و تفریح و خودنمایی جلوی دوربین آمده‌اند.

برخی اما واقعا با مسائل روحی- روانی مواجه‌اند و عرصه انتخابات را با فضای عقده گشایی اشتباه گرفته‌اند. این موارد از نوع توهمات باطل است و افرادی از این دست اغلب برای عینیت‌بخشی به توهمات و کسب شهرت، دست به چنین کاری که اتفاقا بهایی هم برای‌شان ندارد، می زنند. البته انگیزه‌های سیاسی را هم می توان به عنوان فرضیه‌ای دیگر در نظر گرفت. به این معنا که برخی از این افراد در صدد تحمیل بار سیاسی به کشور هستند تا در نگاه رسانه‌های خارجی این‌گونه تلقی شود که تیغ رد صلاحیت‌ها در ایران تیز است. با این حال این یک واقعیت است که بیشتر این افراد به قصد دیده شدن در ستاد انتخاباتی حضور پیدا می کنند.

در دنیای جدید که ابزارهای وسیعی برای چهره شدن وجود دارد، اینکه افراد برای شاخص‌کردن چهره خود به وزارت کشور بروند شاید دور از ذهن به نظر بیاید اما در حقیقت، قرار گرفتن جلوی دوربین‌ها در فضای پر از عکاس و خبرنگار و در حقیقت فضای خبری کشور به عنوان رقیب چهره‌های سیاسی، می تواند به یک‌شبه مطرح‌کردن این افراد کمک کند. فکر می کنم لازم است سلسله قوانینی در راستای قانون اساسی وضع شده و چارچوب اجرايی پیدا کند که بر اساس آن، راه برای ورود همه باز نباشد. در غیر این‌صورت در تمام دوره‌های انتخابات شاهد همین فضا و افرادی از همین دست هستیم، مثل دوره‌های قبل و مانند همین دوره. جلوگیری از ورود همه جز از راه قانون میسر نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج