۵۱۴۶۶۴
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

دستپاچگی اصلاح طلبان از ثبت نام قالیباف!

بالاخره در ساعات پایانی مهلت قانونی ثبت نام کاندیداهای دوازدهمین دوره‌ انتخابات ریاست جمهوری، دکتر محمد باقر قالیباف در محل ستاد انتخابات وزارت کشور حاضر شد و نام خود را در میان کاندیداهای این ماراتن حساس ثبت کرد.

سید علی سیدی در صبح نو نوشت: بالاخره در ساعات پایانی مهلت قانونی ثبت نام کاندیداهای دوازدهمین دوره‌ انتخابات ریاست جمهوری، دکتر محمد باقر قالیباف در محل ستاد انتخابات وزارت کشور حاضر شد و نام خود را در میان کاندیداهای این ماراتن حساس ثبت کرد.
در واکنش به این ثبت نام، روزنامه‌های مختلف موضع گیری‌های متفاوتی نیز از خود نشان دادند.روزنامه جهان صنعت با انداختن عکس قالیباف و جهانگیری در کنار هم با تیتر «بازی کامل شد» نوعی بالا گرفتن رقابت دو جریان سیاسی کشور را القاء می‌کند. از آن سو روزنامه تجارت هم با تیتر «قالیباف و جهانگیری آمدند» و روزنامه ایران با تیتر «دو ثبت نام در دقیقه 90» این موضع را تقویت می‌کنند.
در واقع دستپاچگی جریان مقابل از ثبت نام محمد باقر قالیباف به خوبی در رسانه‌هایشان به چشم می‌آید. این دستپاچگی در کانال‌های تلگرامی و سایت‌های وابسته به جریان حامی دولت بیشتر به چشم می‌خورد.
به عنوان مثال، آقای داوود حشمتی در یادداشتی در سایت انتخاب در نقدی به اظهارات قالیباف در زمان ثبت نام ریاست جمهوری، وی را به تقلید از مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و خیالی بودن وعده‌هایش متهم ساخته است.
کانال اصلاح طلبان جوان نیز با بازنشر مجدد یادداشت دکتر محمد فاضلی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی که در عباراتی توهین آمیز اشاره می‌کند: «محمدباقر قالیباف امروز ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ سخنی در بیانیه‌ ثبت نام انتخاباتی‌اش گفت که ثابت می‌کند او پیامبر اقتصاد ایران است زیرا معجزه اقتصادی می‌کند و شایسته لقب پیامبر اقتصاد ایران است.» نکته حائز اهمیت این است که نوک پیکان حملات جریان مقابل به وعده‌ها و برنامه‌های اقتصادی قالیباف است؛ مقوله‌ای که پاشنه آشیل دولت روحانی است و به خوبی روشن و واضح است که جریان حامیان دولت از این وعده‌ها به شدت عصبانی است. ثبت نام جهانگیری با فاصله نزدیکی به ثبت نام قالیباف هم سبب شد تا رسانه‌ها و افراد برجسته جریان حامی دولت؛ معترف جایگاه ویژه و اقبال اجتماعی شهردار تهران باشند و این از دستپاچگی آنها به خوبی قابل رصد است.
ثبت نام قالیباف علاوه بر رسانه‌های داخلی، در رسانه‌های بین المللی نیز دارای بازتاب قابل توجهی بود. خبرگزاری فرانسه در مطلبی با عنوان «با آمدن قالیباف ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری ایران به پایان رسید» نوشت: با ثبت نام قالیباف، شهردار تهران در دقایق پایانی، پرونده ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری ایران بسته شد. خبرگزاری فرانسه در معرفی قالیباف، از او به عنوان یک کهنه سرباز جنگی، فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رئیس سابق پلیس در ایران یاد کرده است. البته ثبت نام اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در لحظات پایانی برای شرکت در انتخابات، از دیگر اتفاقات هیجان برانگیز روز آخر ثبت نام ریاست جمهوری در ایران از نگاه این خبرگزاری بوده است.
شبکه خبری فرانس 24، در گزارشی مغرضانه اعلام کرد که شهردار تهران با وجود تعداد زیادی از ادعاهایی که گفته بودند«او نمی‌آید» بالاخره برای سومین بار و در آخرین لحظات به ثبت نام در انتخابات اقدام کرد.
وعده‌های انتخاباتی قالیباف مبنی بر افزایش بیش از دو برابری سرانه درآمد و همینطور ایجاد پنج میلیون شغل درکشور، به عنوان مهم‌ترین بخش سخنان انتخاباتی وی مورد توجه رسانه‌های جهانی قرار گرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      داداش چی میزنی؟
      بگو ما هم بزنیم شاد شیم

    • بدون نام

      اقای سیدعلی سیدی اتفاقا اصلاح طلبان باید خوشحال هم باشند چونکه رای مقابل آنها تقسیم میشه بین چند نفر ار جمله قلیباف.رییسی احمدی نژادو....دیگه برای چه ناراحت باشند خواب که دیدی اشتباه است بذار خیالت را راحت کنم قالیباف 4 میلیون رای بیشتر ندارد وحتی ممکن است خیلی هم پایین بیاید چونکه مردم بیشتر آن را شناختن .فکر کنم حالا متوجه شدی آقای سیدی.

    • بدون نام

      اقای قالیباف خیلی مهربون .اروم.ومنطقی هستند.درصورتیکه موقعیت خارجی کشورمان نیاز به یک رییس جمهور محکم وسخت گیر دارد تا دشمنان از سخنانش به لرزه ایند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج