۵۱۴۷۰۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تاثیر نمایشگرهای لمسی بر الگوی خواب کودکان

این روزها به وفور میبینیم که والدین در زمان استراحت خود به کودکانشان اجازه دهند تا از تبلت یا گوشی هوشمند آنها استفاده کنند، در این حالت کودکان با دستان خود مشغول استفاده از این دستگاه‌ها می شوند و حواسشان به صورت کامل از محیط اطرافشان پرت می‌شود.

وب سایت تک شات: این روزها به وفور میبینیم که والدین در زمان استراحت خود به کودکانشان اجازه دهند تا از تبلت یا گوشی هوشمند آنها استفاده کنند، در این حالت کودکان با دستان خود مشغول استفاده از این دستگاه‌ها می شوند و حواسشان به صورت کامل از محیط اطرافشان پرت می‌شود. همه ما می‌دانیم که کودکان در سنین پایین نباید اجازه استفاده از این نوع فناوری‌ها را داشته باشند اما اکنون یک مطالعه جدید ارتباط بین مشکلات خواب و میزان استفاده از نمایشگرها در طول روز را نشان می‌دهد.

تاثیر نمایشگرهای لمسی بر الگوی خواب کودکان

علاوه بر ارتباطی که امروزه همه افراد بین میزان استفاده از نمایشگرها و مشکلات خواب و هم چنین مشکلات تربیتی در کودکان قائل هستند، این مطالعه جدید اکنون ارتباط موجود بین دستگاه‌های دارای نمایشگر لمسی قابل حمل و کاهش خواب کودکان را بررسی کرده است.

با استفاده از یک نظرسنجی که به صورت آنلاین انجام شده است، محققان ۷۱۵ پاسخ از والدین درباره میزان استفاده کودکانشان از رسانه‌ها از جمله تلویزیون و دستگاه‌های دارای نمایشگر لمسی و هم چنین الگوهای خواب آنها شامل مدت زمان، دفعات بیدار شدن در طول شب و شروع خواب را جمع آوری کردند.

اگرچه مطابق با این داده‌ها، رابطه ای بین بیدار شدن در طول شب و استفاده از رسانه‌ها پیدا نشد، آشکار شد که یک ساعت استفاده از رسانه‌ها معادل ۱۵.۶ دقیقه کاهش خواب در مجموع است. علاوه بر این، کودکان که در معرض استفاده طولانی مدت از رسانه‌ها قرار دارند، دیرتر از سایر کودکان به خواب می‌روند.

داده‌های مورد استفاده در این مطالعه از والدینی بدست آمده که کودک آنها بین ۶ تا ۳۶ ماه سن دارد، یعنی سنی که کودکان برای رشد مناسب به بیشترین زمان خواب در آن نیاز دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج