۵۱۴۷۸۵
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

کشف حیات در اعماق زمین

دانشمندان احتمالا شواهدی از حیات میکروبی در عمق سیاره‌مان یافته‌اند. مواد ارگانیک در قطعات سنگی که توسط گل‌فشان ها به بیرون ریخته شده است، حضور دارند.

وب سایت کلیک: دانشمندان احتمالا شواهدی از حیات میکروبی در عمق سیاره‌مان یافته‌اند. مواد ارگانیک در قطعات سنگی که توسط گل‌فشان ها به بیرون ریخته شده است، حضور دارند.
کشف حیات در اعماق زمین

این گل‌فشان در نزدیکی عمیق‌ترین مکان دنیا یعنی دراز گودال ماریانا قرار دارد. در حالی که سایر محققان امیدوارند علایمی مبنی بر وجود زندگی موجودات فضایی در اروپا، قمر مشتری و انسلادوس، قمر زحل پیدا کنند، این کشف جدید نشان می‌دهد هنوز هم احتمال یافتن زندگی در شکل های عجیب در اعماق زمین وجود دارد و ده ها کیلومتر زیر کف دریا قرار دارند.

محقق سرپرست اولیور پلامر از دانشگاه اوترخت هلند می گوید: «این یک نشانه دیگر برای وجود بیوسفر در اعماق سیاره ما است. این بخش می‌تواند بسیار گسترده و یا بسیار کوچک باشد اما قطعا چیزی در جریان است که ما هنوز آن را درک نمی‌کنیم.»

پلامر و تیمش یک سری تجزیه و تحلیل شیمیایی روی تکه های سنگ بیرون آورده شده به کف دریا توسط چامورو سیمونت ـ یک گل‌فشان بزرگ در زیر اقیانوس آرام غربی ـ انجام دادند.

آنچه باعث می‌شود این گل‌فشان مورد توجه خاص قرار بگیرد، این است که در قوس ماریانا قرار دارد و همچنین محل برخورد صفحات تکتونیکی است. در این بخش صفحه اقیانوس آرام به زیر صفحه ی دریای فیلیپین می رود.

زمانی که این تیم ۴۶ نمونه سنگ از گل فشان را تحلیل کرد متوجه شد مواد شیمیایی مرتبط به ضایعات تولید شده توسط باکتری ها از جمله هیدروکربن ها، لیپپیدها و آمینو اسید ها در این قطعات وجود دارند.

این مانند یافتن شواهد مستقیم برای اثبات زندگی نیست اما در غیاب توضیحات دیگر، این تیم تصور می‌کند گل‌فشان ها می توانند بقایای زندگی ای را که زمانی در اعماق سیاره وجود داشته به بیرون پرتاب کنند.

سوال اینجاست که آیا آن‌ها هنوز هم وجود دارند؟ می توانند در چنین عمقی و بدون نور زنده بمانند؟

ایوان ساوو، یک محقق از دانشگاه انگلستان می گوید «یافته ها به ما بینش جدیدی از زندگی بر روی کره زمین می‌دهند. با توجه به دشواری به دست آوردن نمونه از اعماق زمین، شانس زیادی برای اکتشاف زندگی میکروبی و دوام آن در غیاب فتوسنتز نداشته ایم. سنگ های گوشته‌ای که ما بررسی کرده‌ایم به ما ارتباطی بین چرخه کربن در اعماق و جهان بالایی را نشان می‌دهد.»

این تیم قبول دارد هنوز مشخص نیست منبع این مواد شیمیایی چیست اما محاسبات آن‌ها نشان می‌دهد زندگی در ۱۰ کیلومتر زیر عمیق‌ترین نقطه کف اقیانوس ممکن است وجود داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باید پیدا کنم آیا استرومالکها از اعماق سیاره ما بیرون آمدن یا از سیاره دیگری به اینجا رسیدن چون آنها توانستند با عمل فتوسنتز اکسیژن آزاد کنند حیات بشکل هوشمند در هر سیاره‌ای ابتدا نیاز به اتمسفر با اکسیژن میباشد اما بشکل بیهوازی میتواند وجود داشته باشد: البته نظر بنده است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج