۵۱۵۰۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

خانه دایی جان ناپلئون فروخته می شود

بر اساس آنچه که عنوان شده است، ۲.۲ درصد از ۳۰ سهم خانه تاریخی دائی جان ناپلئون به ارزش یک میلیارد و هفتاد میلیون تومان به مزایده گذاشته شد.

خبرگزاری مهر: بر اساس آنچه که عنوان شده است، ۲.۲ درصد از ۳۰ سهم خانه تاریخی دائی جان ناپلئون به ارزش یک میلیارد و هفتاد میلیون تومان به مزایده گذاشته شد.

خانه دائی جان ناپلئون، خانه اتحادیه و یا خانه امین السلطان که در زمان قاجار سنگ بنای آن گذاشته شد و در سال ۱۳۵۳ محل فیلم برداری سریال دایی جان ناپلئون بود در سال در سال ۱۳۷۱ ثبت ملی و در نهایت در سال ۱۳۸۹ با رای دیوان عدالت اداری از این فهرست خارج شد تا اینکه روز گذشته ۲.۲ درصد از ۳۰ سهم آن به ارزش یک میلیارد و هفتاد میلیون تومان به مزایده گذاشته شد. این مقدار سهم مساحتی معادل ۵۹۰ متر از ۷۹۸۲ زمین این خانه باغ است که اکنون مالک آن خانواده اتحادیه هستند.

این خانه متعلق به محمد ابراهیم ، آبدارچی و دواب (چهارپادار) ناصرالدین شاه بود که بعدها به امین السلطان ملقب شد و در لاله زار تهران باغ هایی را ابتیاع و خانه ای نیز در آن احداث کرد .

خانه دایی جان ناپلئون فروخته می شود

بعدها پسر دومش میرزا علی اصغر خان امین السلطان که صدراعظم (ناصرالدین شاه ، مظفرالدین شاه و محمدشاه) بود در آن باغ ساکن شد ، امین السلطان دوم بعدها به صاحب جمع ، امین الملک، اتابک اعظم و ... ملقب که پس از ترور به دست عباس تبریزی قسمتی از باغ و خانه مورد اشاره را در سال ۱۲۹۵ به رحیم اتحادیه تبریزی که مالک املاک جلالیه (دانشگاه تهران فعلی) فروخته و مابقی در طول زمان تبدیل به مغازه ، سینما و ... شد و در نهایت امر خانه اتحادیه پس از مرگ رحیم اتحادیه در سال ۱۳۱۳ به دست وراث آن افتاد.

خانه دایی جان ناپلئون فروخته می شود

پس از ثبت خانه و باغ اتحادیه در سال ۱۳۸۴ قیمت ملک ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان کارشناسی شد که وراث اتحادیه با تخفیف ۵۰۰ میلیونی راضی به فروش شدند اما پول نقد می خواستند ، سازمان میراث از این خرید منصرف و شهرداری تهران با خرید به صورت تهاتری موافقت کرد اما مالکین خانه و باغ اتحادیه خواستار پول نقد بودند. در نهایت مالکین به دنبال خروج ملک از لیست آثار ملی شدند که با حکم دیوان عدالت اداری این خانه از فهرست میراث ملی بیرون آمد.

در توضیحات مزایده حاصل از فروش این خانه آمده که پاسخگویی به ادعای احتمالی میراث فرهنگی به عهده خریدار است!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج