۵۱۵۳
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

اتاق خوابي آرام برای كودك شما

نخستين گام، رنگ‌آميزي ديوارهاي اتاق است. مي‌توان از رنگ و طرح بال‌هاي ﭘﺮوانه‌ها و كفشدوزك‌ها بهره برد.

اتاق خوابي آرام برای كودك شما

اتاق خوابي آرام برای كودك شما

چه زيباست كه طبيعت بهاري را به اتاق كودكان بياوريم تا آنان هم از نزديك با طبيعت و نغمه زيباي عناصر و جانوران در طبيعت آشنا شوند و از آن لذت ببرند. يكي از سرزنده‌ترين عناصر در فصل بهار، بازي ﭘﺮندگان و حشره‌ها در باغ‌ها و بيشه‌هاست كه چشم هر بيننده‌اي را به سوي خود جلب مي‌كند و منظره‌اي خيره كننده به وجود مي‌آورد. در اين مطلب چند ايده براي طراحي اتاق كودك با الهام از فصل بهار به شما پيشنهاد مي‌كنيم.

· نخستين گام، رنگ‌آميزي ديوارهاي اتاق است. مي‌توان از رنگ و طرح بال‌هاي ﭘﺮوانه‌ها و كفشدوزك‌ها بهره برد. براي نمونه٬ ديوارهايي به رنگ نارنجي با خال‌هاي سفيد٬ سبز با خال‌هاي مشكي٬ نيمي از سطح ديوار به رنگ نارنجي و نيمي ديگر به رنگ سبز يا به رنگ قرمز با خال‌هاي مشكي مي‌توانند فضايي دل‌انگيز را در ذهن كودك ترسيم كنند.


اتاق خوابي آرام برای كودك شما

· رنگ سقف را به رنگ آبي آسماني بزنيد؛ در دل اين آسمان ابرهايي ترسيم كنيد تا كودك خود را در فضايي كاملا آزاد و بي‌‌پوشش سقف تصور كند. بر روي سطوح ديوارها، شكل‌هاي برجسته از ﭘﺮوانه ‌هاي رنگارنگ و زيبا بچسبانيد. چند ﭘﺮوانه و كفشدوزك با مقواهاي رنگي درست كنيد و به طرح‌هاي دلخواه از سقف آويزان كنيد.

· چراغ اتاق را به شكل ﭘﺮوانه يا كفشدوزك و اشكال مختلف ﭘﺮندگان انتخاب كنيد. مي‌توان از كلاهك حصيري ساده هم براي ﭘﻭشش لامپ آويز سقف استفاده كرد و از دل اين حصير، چند ﭘﺮوانه عروسكي و گل آويزان كرد.

اتاق خوابي آرام برای كودك شما

· در كف اتاق، فرشي به رنگ سبز با طرح چمن مصنوعي قرار دهيد تا فضاي باغ احساس شود.

· روبالشي٬ ملحفه٬ روتختي و همه وسايل مربوط به تخت‌خواب كودك را به رنگ و طرح‌هاي هماهنگ با تزئينات ذكر شده قرار دهيد ( طرح‌هاي گل‌ها و گياهان با تلفيق رنگ‌هاي سبز٬ قرمز ٬نارنجي و زرد ). بر روي تخت‌خواب يا ﭘﺎتختي كنار چراغ خواب كه به شكل كفشدوزك طراحي شده، چند عروسك ﭘﺎرچه‌اي با شكل‌هاي گل‌هاي خندان٬ كفشدوزك٬ ﭘﺮوانه و ﭘﺮندگان بگذاريد.

· در گوشه‌اي از اين اتاق، فضاي استراحتگاهي شبيه صندلي سرپوشيده كه در مهدكودك‌ها و ﭘﺎرك‌ها فراوان ديده مي‌شوند بچينيد تا كودك بتواند داخل آن برود.

· كف اتاق روي فرش، چند كفشدوزك عروسكي بگذاريد و در اين ميان٬ درخت‌هاي بادي و مصنوعي بگذاريد. اگر فضاي اتاق اجازه مي‌دهد، يك تاب رنگارنگ نيز در گوشه‌اي قرار دهيد. از سقف آبي بالاي سر كودك هم چند ﭘﺮنده عروسكي رنگارنگ آويزان كنيد.

· بر روي ميز نقاشي كودك٬ سبدي حصيري كه با گل‌هاي مصنوعي به رنگ‌هاي قرمز و نارنجي مانند رز ﭘﺮ شده و گلدان‌هايي كوچك ﭘﺮ از برگ‌هاي سبز رنگ مصنوعي بگذاريد.

· مي‌توانيد يك سطح ديوار را كاغذ ديواري با طرح‌هاي كودكانه گل‌ها و گياهان بچسبانيد تا نقطه ديد كودك را به آن قسمت هدايت كنيد.

· طراحي در ورودي اتاق هم جزئي از اين چيدمان است و بايد به آن توجه كرد. رنگ در اتاق را مي‌توان همرنگ ديوارهاي اتاق درآورد يا به رنگ اصلي در دست نزد و روي آن را با برچسب‌هاي سه‌بعدي و عروسك‌هاي چسبان با اشكال ﭘﺮوانه و كفشدوزك ﭘﺮ كرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • marzieh

      واقعا عالیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج