۵۱۵۴۷۵
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

۶ فیلم از ترکیه در جشنواره جهانی فجر

ترکیه با شش فیلم کوتاه و بلند در بخش‌های مختلف سی‌وپنجمین جشنواره جهانی فجر حاضر است.

وب سایت فیلم نت نیوز: ترکیه با شش فیلم کوتاه و بلند در بخش‌های مختلف سی‌وپنجمین جشنواره جهانی فجر حاضر است.

در سی‌وپنجمین جشنواره جهانی فجر، چهار فیلم بلند و دو فیلم کوتاه از سینمای ترکیه نمایش داده می‌شوند.
6 فیلم از ترکیه در جشنواره جهانی فجر

فیلم بلند بال‌های پدرم به کارگردانی کیوانچ سِزار و فیلم کوتاه به خاطر عشق ساخته‌ی ام.عبدالغفور شاهین در بخش سینمای سعادت (مسابقه بین‌الملل)، فیلم بلند رئوف به کارگردانی باریس کایا و سونر کانر، و فیلم کوتاه قطب جنوب ساخته‌ی امین آکپینار در بخش جلوه‌گاه شرق (پانورمای فیلم‌های کشورهای آسیایی و اسلامی) و مستند بلند گربه‌ها (جیدا توران) در بخش مستند زیر ذره‌بین روی پرده می‌روند. فیلم سرمای قلندر به کارگردانی مصطفی کارا هم در دو بخش‌ جشنواره جشنواره‌ها و مهربان با محیط زیست نمایش داده می‌شود.

فیلم‌های بلند سینمای ترکیه به شرح زیر هستند:

بال‌های پدرم (My Father's Wings) ساخته‌ی کیوانچ سزار روایت یک کارگر ساختمانی است که بعد از اطلاع از یک تومور بدخیم، مجبور می‌شود بر خلاف تمام همقطارانش قید همه‌ی برنامه‌هایش برای آینده را بزند. کارگردان این اثر سینما را با تدوین شروع کرد و بعد از ساخت چند فیلم کوتاه و کسب جوایز معتبر بین‌المللی اقدام به ساخت این فیلم بلند کرد که در بخش سینمای سعادت (مسابقه بین‌الملل) پخش خواهد شد.

رئوف(Rauf) به کارگردانی باریس کایا و سونر کانر داستان رئوف پسری یازده ساله است که در دل تباهی و تاریکی جنگ و شرایط جان‌فرسای آن درگیر عشقی افلاطونی می‌شود و برای این‌که دختر مورد نظرش را از دنیای سیاه پیرامون‌شان جدا کند، همه جا به دنبال گل‌های صورتی می‌گردد. باریس کایا پپش از این کارگردان هنری تیزر تبلیغاتی بوده‌ است. فیلم رئوف به جشنواره‌های ویژه آثار کودکان بسیاری رفته‌است و جوایز متعددی را به دست آورده‌است. ابن فیلم در جلوه‌گاه شرق (پانورمای فیلم‌های کشورهای آسیایی و اسلامی) پخش می‌شود.

سرمای قلندر (Cold of Kalandar) به کارگردانی مصطفی کارا داستان خانواده‌ای در یک دهکده کوهستانی است که در نزدیکی دریای سیاه، زندگی سختی را می‌گذرانند. این فیلم محصول مشترک مجارستان و ترکیه، سال گذشته نماینده ترکیه در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار بود؛ فیلمی که سال گذشته با دریافت سه جایزه از جمله بهترین فیلم بلند داستانی، پیروز بزرگ دهمین دوره از جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک لقب گرفت. سرمای قلندر در بخش جشنواره جشنواره‌ها و مهربان با محیط زیست نمایش داده خواهد شد.

گربه‌ها (Kedi)مستندی است ساخته‌ی جیدا توران. او در این فیلم از دید یک گربه یک شهر باستانی و مردم منحصربه‌فردش را نشان می‌دهد. گربه محصول مشترک ترکیه و آمریکا است و قرار است در بخش زیر زربین نشان داده شود.

فیلم‌های کوتاه سینمای ترکیه به شرح زیر هستند:

به خاطر عشق (Because of Love) به کارگردانی ام. عبدالغفور شاهین است داستان در مورد شخصی به نام اِمره است که مسئول نگهداری تنها دام خانواده است. او هم‌چنین عاشق بهار، دستیار مادرش در کلاس‌های گلدوزی است. امره روزی گاو را در علفزار گم می‌کند و اوضاع پیچیده می‌شود مدت زمان فیلم ۱۵ دقیقه است و قرار است در بخش سینمای سعادت (مسابقه بین‌الملل) نمایش داده شود.

قطب جنوب (South Pole)به کارگردانی امین آکپینار داستان محسن یک مرد ساده و بازنشسته است که در یک خانه‌ی قدیمی با همسرش زندگی می‌کند. او روزی عکس خودش را به عنوان سرکرده‌ی گروهی تروریستی در اخبار تلویزیون می‌بیند. مدت زمان این فیلم کوتاه پنج دقیه است و در بخش جلوه‌گاه شرق (پانورمای فیلم‌های کشورهای آسیایی و اسلامی) نمایش داده می‌شود.

سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۱ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج