۵۱۵۴۸۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

این فیلم‌ساز، تاریخ ساز کن می‌شود؟

«میشائیل هانکه» که با فیلم جدیدش امسال هم در جشنواره کن حضور دارد این فرصت را خواهد داشت تا سومین نخل طلای کن را به کارنامه سینمایی خود اضافه کند.

خبرگزاری ایسنا: «میشائیل هانکه» که با فیلم جدیدش امسال هم در جشنواره کن حضور دارد این فرصت را خواهد داشت تا سومین نخل طلای کن را به کارنامه سینمایی خود اضافه کند.

فیلم «پایان خوش» جدیدترین ساخته سینمایی «میشائیل هانکه» که امسال به عنوان یکی از فیلم‌های بخش رقابتی کن ۲۰۱۷ انتخاب شده است، این فرصت را فراهم کرده تا این کارگردان صاحب‌نام اتریشی برای سومین‌بار برنده نخل طلای بهترین فیلم شود و رکورددار تمام ادوار این جشنواره سینمایی نام گیرد.
این فیلم‌ساز، تاریخ ساز کن می‌شود؟

«پایان خوش» که تابستان سال در مناطق شمالی فرانسه مقابل دوربین رفت، اولین ساخته «هانکه» پس از فیلم «عشق» است که در سال ۲۰۱۲ موفق به کسب جایزه نخل طلای بهترین فیلم از جشنواره کن و اسکار بهترین فیلم خارجی‌ زبان شد و در گیشه جهانی نیز به فروش ۳۴ میلیون دلار دست یافت.

در این فیلم جدید بار دیگر «ایزابل هوپر» و «ژان-لویی ترنتینیان» بازیگران اصلی فیلم «عشق» مقابل دوربین «هانکه» رفته‌اند و فیلم نیز روایتگر داستان خانواده‌ای بورژوازی است که چشمان خود را به آنچه در جهان اطرافشان می‌گذرد، بسته‌اند.

امسال آثاری از «آندری زیاگینتسف»، «سوفیا کاپولا»، «فاتح آکین»، «نائومی کاواسه»، «تاد هینس» و «میشل آزاناویسیوس» از جمله مهم‌ترین رقبای فیلم «هانکه» برای تصاحب نخل طلای کن هستند که هیچ یک سابقه کسب این جایزه ارزشمند را ندارند.

«آلف خوباریا» کارگردان تئاتر و سینمای اهل سوئد اولین کسی بود که توانست رکورد کسب دو نخل طلای کن را به نام خود ثبت کند و دوبار در سال‌های ۱۹۴۶ با فیلم «آیریس و ستوان» و ۱۹۵۱ «خانم جولی» جایزه بهترین فیلم جشنواره کن را به دست آورد که البته در آن زمان هنوز جایزه نخل طلا ایجاد نشده بود و جایزه بزرگ جشنواره معادل نخل طلای بهترین فیلم بود.

«فرانسیس فورد کاپولا» کارگردان صاحب‌نام آمریکایی در سال ۱۹۷۴ "جایزه بزرگ جشنواره" را با فیلم «مکالمه» کسب کرد و در سال ۱۹۷۹ نیز افتخار کسب جایزه نخل طلا را با فیلم «اینک آخرالزمان» تکرار کرد.

«بیل آگوست» کارگردان نامدار دانمارکی نیز اولین بار درسال ۱۹۸۷ با فیلم معروف «پله فاتح» نخل طلا را به خانه برد و بار دوم با فیلم «بهترین نیات» در سال ۱۹۹۲ توانست این جایزه را از آن خود کند.

«امیر کاستاریکا» کارگردان صربستانی در سال‌ ۱۹۸۵ با «وقتی بابا رفته بود ماموریت» و در سال ۱۹۹۵ با «زیرزمین»؛ «شوهی ایمامارو» در سال ۱۹۸۳ با «ترانه‌های غمگین از نارایاما» و در سال ۱۹۹۷ با فیلم «مارماهی»؛ برادران «داردن» با دو فیلم «روزتا» و «کودک» در سال‌های ۱۹۹۵ و ۲۰۰۵ و «میشائل هانکه» در فاصله سه سال از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ با دو فیلم «روبان سفید» و «عشق» دیگر کارگردان دنیای سینما هستند که دو نخل طلای بهترین فیلم جشنواره کن را در کارنامه سینمایی خود می‌بینند.

هفتادمین جشنواره فیلم کن از تاریخ ۱۷ تا ۲۸ می (۲۸ اردیبهشت تا ۷ خرداد) در فرانسه برگزار می‌شود و امسال «پدرو آلمادوار»، کارگردان مطرح اسپانیایی، ریاست هیات داوران بخش رقابتی را بر عهده دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج