جاباما
۵۱۵۵
۲ نظر
۵۰۸۷
۲ نظر
۵۰۸۷
پ

دوخت روكش‌هاي كوسن

كوسن‌ها‌ احساس راحتي و آرامش را به دكوراسيون مي‌دهند و شما مي‌توانيد رنگ‌هاي گوناگون را در قالب روكش‌ كوسن‌ها به دكوراسيون تك‌رنگ منزل‌تان اضافه كنيد.

دوخت روكش‌هاي كوسن


دوخت روكش‌هاي كوسن

كوسن‌ها‌ احساس راحتي و آرامش را به دكوراسيون مي‌دهند و شما مي‌توانيد رنگ‌هاي گوناگون را در قالب روكش‌ كوسن‌ها به دكوراسيون تك‌رنگ منزل‌تان اضافه كنيد. كوسن‌ها به هر شكلي كه باشند، ساده، چين‌دار و چه در انواع مختلف در كنارهم، مي‌توانند حضوري موثر و قوي در دكوراسيون داشته باشند.

كوسن‌هاي زيپ‌دار از انواع رايج و پرطرفدار هستند كه روكش آنها به آساني قابل درآوردن، تعويض و شست‌وشو است. در اين مطلب شيوه دوخت روكش مربع و گرد كوسن را به شما آموزش مي‌دهيم.


كوسن‌هاي مربع:

دوخت روكش‌هاي كوسن

دوخت روكش‌هاي كوسن

۱. پد كوسن را اندازه‌گيري و ۱.۵ سانتي‌متر دور تا دور براي سهولت كار و ۱.۵ سانتي‌متر ديگر براي جاي دوخت و اتو به آن اضافه كنيد. براي لايه پشت كوسن نيز بايد ۳ سانتي‌متر اضافه براي جاي زيپ به اندازه‌ها اضافه كنيد. اندازه‌ها را روي پارچه پياده كنيد و پارچه را براي برش آماده سازيد. يك لايه رويي كوسن و دو قسمت پشت كوسن را برش دهيد (لايه پشت كوسن را بايد دو قسمت كنيد). دور تا دور پارچه را با سوزن ته‌گرد با در نظر گرفتن فاصله ۱.۵ سانتي‌متر كوك بزنيد. جاي قرارگيري زيپ را باز بگذاريد. سپس قسمت‌هاي بالا و پايين جاي زيپ را با چرخ بدوزيد و دو قطعه پارچه رويه و پشت كوسن را به هم وصل كنيد طوري كه تنها جاي قرارگيري زيپ باز بماند.

دوخت روكش‌هاي كوسن

۲. زيپ را در داخل قسمت مشخص شده قرار دهيد و كوك بزنيد؛ سپس دورتادور زيپ را با چرخ خياطي بدوزيد.

دوخت روكش‌هاي كوسن

۳. از درستي جاي قرارگيري زيپ و باز و بسته‌شدن راحت آن اطمينان حاصل كنيد. سپس دو لايه پارچه پشت و روي كوسن را روي هم قرار دهيد، به گونه‌اي كه دو روي اصلي پارچه‌ها روي هم قرار گيرند و كوسن به صورت پشت و رو باشد.

دوخت روكش‌هاي كوسن

۴. دورتادور كوسن را با توجه به كوك‌ها و جاي قرارگيري سوزن ته‌گردها چرخ كنيد و سپس جاي دوخت را اتو بكشيد. كوسن را به روي اصلي برگردانيد و دور تا دور كوسن و هم‌چنين اطراف زيپ را به خوبي اتو بكشيد. روكش كوسن شما آماده است، حال بايد پد كوسن را وارد آن كنيد و زيپ را ببنديد.

كوسن‌هاي گرد

دوخت روكش‌هاي كوسن

دوخت روكش‌هاي كوسن

۱. قطر پد كوسن را اندازه‌گيري و ۳ سانتي‌متر به آن اضافه كنيد. دايره‌اي با اين قطر را روي كاغذ كشيده و الگوي دايره را روي پارچه سنجاق كنيد، سپس طبق الگو، پارچه را برش دهيد.

دوخت روكش‌هاي كوسن

۲. خطي صاف را روي الگوي گرد مطابق خط روي كاغذ الگو براي تعيين جاي قرارگيري درز پشت كوسن بكشيد. اندازه اين خط بايد ۱۲.۵ سانتي‌متر بلندتر از طول زيپ باشد.

دوخت روكش‌هاي كوسن

۳. سپس كاغذ بريده شده را روي بقيه پارچه سنجاق كنيد و پارچه را مطابق الگو برش دهيد.

4. با اين كار دو لايه رويي و زيري براي كوسن داريد. لايه زيرين كوسن دو قطعه دارد كه جاي دوخت زيپ بين اين دو قطعه قرار مي‌گيرد. كار را مطابق آنچه براي كوسن مربع شكل انجام داديد ادامه دهيد.

نحوه دورچين كردن كوسن:

دوخت روكش‌هاي كوسن

۱. باريكه‌اي از پارچه كوسن را با طول ۱.۵ تا ۲ برابر محيط كوسن و عرض مورد نظر خود براي چين‌ها به اضافه ۳ سانتي‌متر اضافه براي جاي دوخت ببريد. پارچه را از طول تا كنيد و دو لبه روي هم آمده را با سوزن ته‌گرد كوك بزنيد و خط تاي پاچه را اتو بزنيد و مشخص كنيد.

دوخت روكش‌هاي كوسن

۲. پارچه را چين دهيد تا جايي كه طول آن به اندازه محيط كوسن شود. چين‌ها را با كمك سوزن ته‌گرد‌هايي ثابت كنيد. سپس چين‌هاي درست شده را به دور تا دور كوسن بدوزيد و متصل كنيد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حدیث

      عکس بیشتر از کوسن گرد بزار

    • نادره

      لطف کنید آموزش کوسن به شکل داوودی راهم بگذارید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج