جاباما
۵۱۵۷۴۶
۶ نظر
۵۰۰۱
۶ نظر
۵۰۰۱
پ

توضیح درباره باز بودن پرونده احمدی‌ نژاد و بقایی

وزیر دادگستری گفت: در صورت وجود مستندات قوی برای احراز نشدن صلاحیت برخی داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری، این مستندات مبنای تصمیم گیری شورای نگهبان قرار می گیرد و نیازی به صادر شدن یا نشدن حکم دادگاه برای آنها نیست.

خبرگزاری ایرنا: وزیر دادگستری گفت: در صورت وجود مستندات قوی برای احراز نشدن صلاحیت برخی داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری، این مستندات مبنای تصمیم گیری شورای نگهبان قرار می گیرد و نیازی به صادر شدن یا نشدن حکم دادگاه برای آنها نیست.

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در پاسخ به این سوال که آیا با وجود بازبودن پرونده قضایی برخی داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری در دادگاه، احتمال احراز صلاحیت نشدن آنها وجود دارد، گفت: در صورت جدی بودن پرونده های اتهامی، حتما موارد به شورای نگهبان فرستاده می شود و شورای نگهبان هم به تناسب پرونده هایی که دارند، برای آنان تصمیم می گیرد.

وزیر دادگستری ادامه داد: اگر مستندات قوی مبنی بر احراز نشدن صلاحیت وجود داشته باشد، حتی در صورت صادر شدن یا نشدن حکم، این مستندات می تواند مبنای تصمیم شورای نگهبان قرار گیرد.

پورمحمدی درباره اظهار نظر دادستان کل کشور مبنی بر رد صلاحیت شدن افراد پرونده دار در انتخابات ریاست جمهوری، عنوان کرد: اگر موارد اتهامی جدی و مستندات قوی موجود باشد، می تواند به عنوان مدارک قابل توجه برای رد صلاحیت منظور شود؛ یعنی الزاما به حکم قطعی پرونده برای احراز یا احرازنشدن صلاحیت نیاز نیست.

وی افزود: اما اگر در پرونده مدارک و مستنداتی اطمینان بخش از وجود اتهام بزه به افراد برای ارزیابی شورای نگهبان وجود داشته باشد، این مرجع بر اساس آن می تواند تصمیم گیری کند.

پورمحمدی همچنین درباره ثبت نام معاون اول رییس جمهوری در انتخابات پیش رو اظهارکرد: بحث حضور آقای جهانگیری به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در دولت مطرح نشده است اما به هر حال همانطور که خود او گفته است برخی افراد به او توصیه موکد برای کاندیدا شدن در انتخابات داشته اند.

وی اضافه کرد: احساس خود معاون اول این بود که بتواند همکاری بیشتری با رئیس جمهوری در دفاع از دولت داشته باشد.

منتظر صحن علنی مجلس بمانیم

وزیر دادگستری همچنین درباره حضور روز یکشنبه خود در مجلس و قانع نشدن نمایندگان از پاسخ های او گفت: نمایندگان مجلس ظاهرا از پاسخ هایم قانع نشدند و باید تا صحن علنی مجلس منتظر بمانیم.

وی افزود: بسیاری از نمایندگان اطلاعاتشان از من بیشتر بود.

وزیر دادگستری برای پاسخ به سؤال تعدادی نماینده یکشنبه گذشته در مجلس حاضر شد که نمایندگان از پاسخ های وزیر قانع نشدند.

۱۵ تن از نمایندگان درباره علت اقدام خلاف قانون اساسی دادستان استان خراسان رضوی درباره لغو سخنرانی علی مطهری نایب رئیس مجلس در مراسم روز اربعین، سوالاتی از وزیر دادگستری پرسیدند که در این باره وزیر توضیحاتی ارائه داد اما نمایندگان از توضیحات وی قانع نشدند و سؤال به صحن علنی مجلس ارجاع شد.

وزیر دادگستری همچنین به سؤال نمایندگان درباره اینکه قوه قضاییه بر چه مبنای قانونی حساب های سپرده در بانک ها دارد، توضیحاتی ارائه کرده است که در نهایت نمایندگان از توضیحات وزیر قانع نشدند و این سؤال نیز به صحن مجلس ارجاع شد.

توفیقی در بازگرداندن اموال بابک زنجانی نداشته ایم

وزیر دادگستری درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی و اینکه آیا اموال او به بیت المال مسترد شده است یا نه، گفت: تا کنون موفقیتی در بازگرداندن اموال او به بیت المال نداشته ایم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود بر روحانی

    • بدون نام

      خدا کنه پای احمدی نژاد به دادگاه باز بشه اونوقت هست که گند خیلیهای دیگه هم دربیاد

    • محمد سلطان

      در واقع رد صلاحیت شدن روباه و دمش!

    • بدون نام

      اقای پور محمدی شما سی میلیارد برای کارمندان دام داده بودی نتیجه پونده خودت چی شد چطور خودت دوباره وزیر شدی

    • بدون نام

      یعنی نماینده شجاع هم داریم ؟ باور کردنی نیست

    • بدون نام

      غیر از خودتون و باندتون کی از مردم بدون پروندست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج