جاباما
۵۱۶۳۴۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

آیت‌ الله نوری همدانی: اعتراض و طغیان علیه نظر شورای نگهبان گناه است

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه همه وظیفه دارند در انتخابات حضور یافته و فرد اصلح را انتخاب کنند، بر لزوم حفظ جایگاه قانونی شورای نگهبان و عدم مخالفت با آن تاکید کرد و گفت: اعتراض و طغیان علیه نظر شورای نگهبان گناه است.

خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه همه وظیفه دارند در انتخابات حضور یافته و فرد اصلح را انتخاب کنند، بر لزوم حفظ جایگاه قانونی شورای نگهبان و عدم مخالفت با آن تاکید کرد و گفت: اعتراض و طغیان علیه نظر شورای نگهبان گناه است.

این مرجع تقلید روز چهارشنبه (۳۰ فروردین) در درس خارج خود گفت: انتخابات امتحان برای ما و مردم است و همه وظیفه دارند و مکلف به حضور در آن هستند.

وی افزود: اگر کسی بگوید به من مربوط نیست، نسبت به سرنوشت خود بی تفاوت بوده است بنابراین برای ادای تکلیف همه باید رای بدهند.

آیت الله نوری همدانی اظهار کرد: انتخاب اصلح وظیفه مهم دیگری است که همه دارند، زیرا نظام با خون شهدا و زحمات زیادی به دست آمده و باید وقت زیادی برای انتخاب اصلح بگذاریم و حتی این کار واجب کفایی است.

این مرجع تقلید با اشاره به جایگاه قانونی شورای نگهبان تصریح کرد: چون و چرا کردن در مقابل شورای نگهبان گناه است، زیرا این شورا قانون دارد و براساس آن صلاحیت افراد را انتخاب می‌کند.

وی عنوان کرد: امام در صحیفه نور در چند جا آورده کسی بخواهد در مقابل شورای نگهبان اعتراض کند نه تنها گناه کرده، بلکه مفسد فی‌الارض است زیرا قانون اساسی با خون این همه شهید به دست آمده و کسی نمی‌تواند آن را قبول نداشته باشد.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه باید به رای مردم اهمیت بدهیم، با اشاره به سخنانی از امام علی(ع) در نهج‌البلاغه گفت: شکستن قانون از سوی کسانی است که قصد دارند طغیان کرده و از حریم تقوا پا بیرون بگذارند زیرا فریب حب و زیور و زینت دنیا را خورده و می‌خواهند بقیه را هم به این وادی بکشانند.

وی تاکید کرد: منشا قانون‌شکنی، حُب مال و نفس و مقام و جاه است که سبب فریب انسان می‌شود و همه باید به این جهات توجه کنیم تا انتخابات تاثیرگذار اسلامی برقرار شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج