جاباما
۵۱۶۴
۵۰۷۰
۵۰۷۰
پ

شيد رومي تخت

شيدهاي رومي تخت براي نصب در چهارچوب پنجره‌ها مناسب هستند. اين شيدها وقتي باز هستند جلوه‌اي صاف و زيبا دارند و زماني كه به بالا جمع مي‌شوند به جاي اينكه رول شوند، چين‌هاي ريز و منظمي را به نمايش مي‌گذارند.

شيد رومي تخت

شيد رومي تخت

شيدهاي رومي تخت براي نصب در چهارچوب پنجره‌ها مناسب هستند. اين شيدها وقتي باز هستند جلوه‌اي صاف و زيبا دارند و زماني كه به بالا جمع مي‌شوند به جاي اينكه رول شوند، چين‌هاي ريز و منظمي را به نمايش مي‌گذارند. شيدهاي رومي پوشش كاملي براي پنجره خانه شما محسوب مي‌شوند و در زماني كه باز هستند، مي‌توانند كاملا ديد فضاي داخل را از بيرون خانه مسدود كنند. حلقه‌هايي كه به صورت منظم و با فاصله‌هاي مساوي در شيد به همراه ريسمان‌هايي تعبيه شده‌اند، سيستم بالا و پايين‌بر شيد را تشكيل مي‌دهند. اين حلقه‌ها بسيار دقيق و منظم در كنار هم قرار مي‌گيرند تا شيد، زماني كه بالا مي‌رود به صورت منظم و يكدست چين بخورد.

در انتخاب پارچه براي شيد رومي تخت دقت كرده و پارچه‌اي را انتخاب كنيد كه طرح و رنگي زيبا و متناسب با دكوراسيون فضا داشته باشد، زيرا يكي از ويژگي‌هاي اين شيد آن است كه در هنگام باز بودن، طرح‌ها و نقوش روي پارچه را بسيار خوب و واضح به نمايش مي‌گذارد؛ البته اكثر پارچه‌ها براي اين نوع شيد مناسب هستند.

چگونگي دوخت يك شيد رومي تخت:

شيد رومي تخت

۱. لبه كنار شيد را به اندازه ۲.۵ سانتي‌متر تا كنيد و يك نوار لايي ‌چسب را بين دو پارچه قرار دهيد. روي پارچه تا شده را اتو بكشيد تا چسب گرم شود و دو لايه پارچه را به هم بچسباند.

شيد رومي تخت

۲. لبه پايين شيد را به اندازه ۷.۵ سانتي‌متر تا كنيد و قسمت بالايي لبه تا شده را به پارچه با سوزن ته‌گرد كوك بزنيد؛ سپس با كمك اتو روي قسمتي كه از آنجا پارچه تا شده است، خط اتو بياندازيد. پس از اطمينان از صاف بودن پارچه تا شده، سوزن ته‌گردها را برداريد و قسمت بالاي پارچه را با چرخ خياطي بدوزيد.

شيد رومي تخت

۳. الگوي شيد را روي كاغذ با مقياس‌هاي منظم و دقيق بكشيد. سپس جاي قرارگيري حلقه‌ها را روي آن در ستون‌ها و رديف‌هاي منظم مشخص كنيد. فاصله ستون‌ها بايد حدود ۲۰ تا ۳۰ سانتي‌متر و فاصله بين رديف‌ها بايد بين ۱۲ تا ۲۰ سانتي‌متر باشد.

شيد رومي تخت

۴. حلقه‌ها را با فاصله يكسان و منظم روي قسمت حاشيه شيد و همچنين در تمام سطح پشت شيد روي قسمت‌هاي تعيين شده با كمك چرخ خياطي يا به صورت دستي به شيد از قسمت پشت به آن بدوزيد.

شيد رومي تخت

۵. ميله‌اي تخت را به داخل قسمت تا شده لبه پايين شيد داخل كنيد و دو سر باز قسمت پاكتي شكل را پس از داخل كردن ميله، با كوك‌هاي نامرئي بدوزيد و ببنديد.

شيد رومي تخت

۶. تخته چوبي مناسب براي نصب شيد را ابتدا با پارچه شيد بپوشانيد سپس لبه بالايي شيد را به آن منگنه كنيد.

شيد رومي تخت

۷. حال شيد را به پشت برگردانيد و ريسمان را از حلقه‌ها تنها به صورت ستوني رد كنيد؛ رشته‌اي از ريسمان را به صورت افقي روي تخته بالاي شيد نصب كنيد و اين ريسمان‌ها را طوري به هم مرتبط سازيد كه با كشيدن رشته‌اي از ريسمان، شيد چين بخورد و پله پله به بالا رود.

شيد رومي تخت

شيد آماده است. آن را نصب كنيد و ريسمان را در كنار شيد به صورت معلق رها سازيد، طوري كه بتوانيد به راحتي به آن دسترسي داشته و شيد را بالا و پايين بكشيد. سپس شيد را پس از دوخت و نصب براي چند روز به صورت جمع شده و بالا رفته نگه داريد تا چين‌هاي آن جا بيافتد و خط تاي آن‌ها شكل گيرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج