۵۱۶۵۹
۵۰۶۷
۵۰۶۷
پ

حفظ جوانی و زیبایی دست‌ ها با این روش ها

سیاری از خانم‌ها نسبت به دستان خود بی‌توجه هستند. خوشبختانه درمان‌های متعددی برای از بین بردن علائم ناخوشایند روی دست‌ها وجود دارد كه در هر شرایط قابل دسترس هستند.

حفظ جوانی و زیبایی دست‌ ها با این روش ها

مجله زندگی ایده آل: هر چقدر هم كه در كاستن و پنهان كردن علائم ظاهری افزایش سن با كمك آرایش یا درمان‌های جوان‌سازی موفق باشید، فرم و شكل دست‌ها معمولا سن و سال واقعی را نشان می‌دهد. گاهی هم بر عكس ظاهر دست‌ها سن را بسیار بیشتر از آنچه هست نشان می‌دهد. از طرف دیگر بسیاری از خانم‌ها نسبت به دستان خود بی‌توجه هستند. خوشبختانه درمان‌های متعددی برای از بین بردن علائم ناخوشایند روی دست‌ها وجود دارد كه در هر شرایط قابل دسترس هستند.

حفظ جوانی و زیبایی دست‌ ها با این روش ها

دست‌های باریك و استخوانی

علت: چربی دست‌ها با افزایش سن كاهش می‌یابند. این اتفاق با قرارگیری پوست دست‌ها در معرض آفتاب به‌شدت تسریع می‌شود. نور آفتاب، كلاژن پوست را از بین برده و پوست را نازك می‌كند. در نتیجه رگ‌ها و استخوان‌های دست واضح‌تر دیده می‌شوند.

راه‌حل تزریقی: برای بهبود چنین وضعیتی متخصصان پوست و جراحان پلاستیك از ماده قابل تزریق رادیسی استفاده می‌كنند. این ماده برای دست‌ها منحصر به فرد است چرا كه نتایج استفاده از آن مطلوب و طولانی مدت است. علاوه بر این رادیسی به واسطه قابلیت آن در تحریك ساخت كلاژن جدید باعث بهبود تدریجی نیز خواهد شد. این ماده كه از ذرات میكروسكوپی كلسیم ساخته شده تقریبا بدون نیاز به بی‌حسی موضعی قابل تزریق است. معمولا برای هر دست یك تا ۵ تزریق مورد نیاز است. سپس ماده در پشت دست فرم داده می‌شود تا به‌طور یكنواخت زیر پوست دست پخش شده و اغلب بیماران ناراحتی خاصی را بعد از این كار گزارش نكرده‌اند.

مراقبت بعد از عمل: بعد از تزریق ممكن است به شما گفته شود تا روی ناحیه یخ بگذارید، در حالی كه دست‌تان بالاست بخوابید و در عرض ۲۴ ساعت اول حلقه به دست نكنید. ممكن است به‌مدت یك تا ۲ روز و حداكثر تا یك هفته احساس تورم در دستان خود داشته باشید.

تعداد درمان مورد نیاز: معمولا یك بار

دوام درمان: ۱۲ تا ۱۸ ماه

پوست زبر و چروك‌دار

علت: علت چروك و زبر شدن پوست، كاهش كلاژن و الاستین كه به مرور زمان اتفاق می‌افتد.

گزینه غیر جراحی: در اینجا نیز استفاده از لیزر در پشت دست‌ها می‌تواند مزیتی مضاعف داشته باشد چرا كه هم تغییر رنگ و هم سطح زبر و پر از چروك را برطرف می‌كند. ۴۵ دقیقه قبل از هر جلسه لیزر پوست بی‌حس شده و سپس درمان انجام می‌شود.

مراقبت پس از درمان: به‌جز حالت تورم در روز اول یا دوم كه ممكن است به‌خاطر بهبود فوری موضوع باشد مشكل خاص دیگری ایجاد نخواهد شد. باید حتما از كرم‌های مرطوب‌كننده روی پوست استفاده كنید.

تعداد درمان مورد نیاز: گرچه اغلب بیماران بعد از یك جلسه درمان، بهبود قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌كنند اما معمولا برای دستیابی به نتایج مطلوب ۳ تا ۴ جلسه درمانی انجام خواهد شد.

دوام درمان: استفاده مداوم از كرم ضد‌آفتاب، دوام این درمان را بسیار طولانی خواهد كرد.

حفظ جوانی و زیبایی دست‌ ها با این روش ها

پوست لك‌دار

علت: روی دست‌ها هم ممكن است با افزایش سن لكه‌هایی ایجاد شود. با این تفاوت كه شكل این لكه‌ها، بیشتر شبیه لك‌های جگری شكل است در معرض نور آفتاب ایجاد می‌شود. آسیب‌های تجمعی ناشی از نور خورشید(با ظاهر بید زده) یكی از نشانه‌های پیری زودرس پوست هستند.

درمان با لیزر: برای برطرف كردن رنگدانه‌های پشت دست‌ها، درمان با لیزر می تواند گزینه مطلوبی باشد. هر جلسه این درمان تقریبا ۱۰ دقیقه طول می‌كشد. گرچه بسیاری از خانم‌ها با حساسیت به واسطه كاربرد لیزر بیگانه نیستند اما امروزه با وجود دستگاه‌های جدید لیزر بیماران روی دست‌های خود مشكلات بسیار كمتری را تجربه خواهند كرد. به‌رغم حساسیت بعد از درمان نتایج ناشی از كاربرد لیزر روی دست بسیار مطلوب است.

مراقبت پس از درمان: پزشك احتمالا برای شما توضیح می‌دهد چطور روی موضع تابش لیزر، پماد‌های مرطوب‌كننده بمالید تا پوست مرطوب بماند. توجه كنید استفاده از ضد‌آفتاب بعد از هر درمان رفع رنگدانه‌ها ضروری است تا لكه‌های پوست دوباره ایجاد نشوند.

تعداد درمان مورد نیاز: تقریبا ۲ بخش درمانی با فاصله زمانی یك ماه گرچه برخی از بیماران ممكن است تا ۵ بخش درمانی هم نیاز داشته باشند.

دوام درمان: با استفاده مداوم از ضد‌آفتاب، درمان مدت طولانی دوام خواهد داشت.

گزینه غیرجراحی: اگر می‌خواهید هر نوع تغییر رنگی را از روی دستان خود پاك كنید از پزشك‌ خود بخواهید هیدروكینون با قدرت زیاد برای‌تان تجويز كند كه نقاط تاریك پوست را روشن می‌كند.

رگ‌های برجسته

علت: همان علتی كه باعث دیده‌شدن استخوان‌ها می‌شود موجب می‌شود وریدها در پشت دست برجسته‌تر شوند.

راه‌حل جراحی: بنا‌بر گفته متخصصان عروق درمان اسكلروتراپی (تزریق مواد اسكلروزان داخل عروق) كه برای حذف وریدهای پا مورد استفاده قرار می‌گیرد در دست‌ها هم به همان خوبی عمل خواهد كرد. ابتدا یك تورنیكه (شریان بند) روی دست بسته می‌شود تا رگ‌ها برجسته‌تر شوند و سپس محلولی از سرم كنسانتره داخل ورید تزریق می‌شود تا زمانی كه پزشك ببیند رگ خوابیده است. این درمان ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌كشد و در حین درمان بیمار كمی احساس سوزش خواهد داشت. بعد از آن یك بانداژ فشاری روی دست بسته می‌شود.

پس از درمان: بعد از درمان ممکن است كمی احساس ورم و درد داشته باشید. شاید پزشك به شما بگوید روی دست‌تان یخ بگذارید و دست‌تان را بالا نگه دارید.

درمان مورد‌نیاز: برخی از پزشكان ترجیح می‌دهند در هر جلسه روی یك دست كار كنند. بعد از یك ماه فاصله ۲یا ۳ جلسه درمانی دیگر برحسب شدت برجستگی عروق تجویز می‌شود.

دوام درمان: دوام درمان طولانی است گرچه ظهور نتایج آن یك ماهی طول می‌كشد. برای محو كردن رگ‌های جدید جلسات درمانی جدیدی مورد نیاز خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج