۵۱۶۷۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

نفع یک کاندیدا از رد صلاحیت مشایی

اصولگرایان در انتخابات پیش‌رو دو نوع آرایش سیاسی را تجربه می‌کنند. اصولگرایان با آمدن هاشمی دچار نوعی سردرگمی شده‌اند.

روزنامه شرق : در گفت و گویی با حمیدرضا ترقی عضو حزب موتلفه اسلامی او توصیح داد:

اصولگرایان در انتخابات پیش‌رو دو نوع آرایش سیاسی را تجربه می‌کنند. اصولگرایان با آمدن هاشمی دچار نوعی سردرگمی شده‌اند. پیش از ورود هاشمی اصولگرایان به رقابت درون‌گفتمانی فکر می‌کردند چرا که معتقد بودیم نامزدهای اصلاح‌طلب از پایگاه آرای بالایی برخوردار نیستند، از طرفی به نظر می‌رسید نامزد مورد حمایت دولت هم ردصلاحیت می‌شود، با این حساب ترجیح دادیم بیشتر سلایق اصولگرایی باهم رقابت کنند اما با ورود هاشمی به عرصه انتخابات اصلاح‌طلبان تقویت شدند.

هاشمی سال‌هاست در عرصه سیاسی کشور حضور دارد و برای همه ایرانیان شناخته شده است، با این حساب باید اختلاف سلیقه را کنار گذاشت و بر یک نامزد رای‌آور اجماع کرد.

ما از نامزد نهایی اصولگرایان که مورد تایید جامعتین هم باشد، حمایت می‌کنیم هرچند برخی در موتلفه هستند همانند آقای بادامچیان که از حضور و نامزدی هاشمی حمایت کرده‌اند اما موضع موتلفه هماهنگ با هسته اصلی اصولگرایان است.

· در نظرسنجی‌ها مشخصا موقعیت ولایتی و قالیباف بهتر از بقیه افراد است، چرا که جلیلی به واسطه حضور تازه در عرصه انتخابات در نظرسنجی‌ها رای قابل توجهی ندارد. باید دید نظرسنجی‌های جدید با حضور جلیلی چه نتیجه‌ای خواهد داد اما در مقطع کنونی او از گزینه‌های محتمل به عنوان نامزد نهایی اصولگرایان است.

· در طول ماه‌های اخیر و موضع‌گیری‌های جدید هاشمی، تفکر اصلاح‌طلبانه حاکم شده است. او مانند علی مطهری است. این افراد خود را به اصولگرایی نسبت می‌دهند اما رفتار و تفکر اصلاح‌طلبانه دارند. هاشمی هم از همین الگو تبعیت کرده است، به همین سبب هم حمایت اصلاح‌طلبان را پشت سر دارد.

در ميان اصولگرايان افرادی هستند که هاشمی را نزدیک به خود می‌بینند و به همین سبب از او حمایت می‌کنند اما در حال حاضر پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان از هاشمی حمایت می‌کند. هاشمی هم موافقان صددرصدی دارد و هم مخالفان صددرصدی و هم آرای خاکستری به سمت او تمایل دارند و این سبب می‌شود تا او از پایگاه اجتماعی و آرای بالایی برخوردار باشد، به همین سبب اصولگرایان باید هوشمندانه‌تر رفتار کنند.

چراکه اگر نامزد مورد حمایت دولت هم ردصلاحیت شود، پایگاه اجتماعی آنان که از اصولگرایان دل‌خوشی ندارد، به سمت هاشمی متمایل خواهد شد تا مانع پیروزی اصولگرایان شود. هاشمی رای معتدلان مستقلان و محافظه‌کاران و اصلاح‌طلبان را دارد و درصورتی‌که رای دولتی‌ها را داشته باشد، اصولگرایان باید نامزدی قوی برای رویارویی با او داشته باشند، به همین سبب در اجماع بر نامزد نهایی اصولگرایان حساسیت‌هایی هست
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج