جاباما
۵۱۷۲۲۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

اصولگرایان و اصلاح طلبان نیازمند بازنگری هستند

یک عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب معتقد است که دو جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی که هر دو زمانی در کشور حاکمیت داشته اند، به دلیل برخی ناکارآمدی ها نیازمند بازنگری و بازسازی هستند.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب معتقد است که دو جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی که هر دو زمانی در کشور حاکمیت داشته اند، به دلیل برخی ناکارآمدی ها نیازمند بازنگری و بازسازی هستند.

محمدعلی پورمختار اظهار کرد: متاسفانه تحلیل انتخابات در کشور ما همچنان یک تحلیل سنتی است و یکی از ایرادات هم این است که تصور می رود یا بیان اصولگرایی باید پیروز شود یا جریان اصلاح طلبی، که در این صورت ناکارآمدی این دو جریان که هر کدام زمانی در کشور حاکمیت داشته اند تکرار خواهد شد. اعتقاد من این است که خارج از این قطب بندی ها هم کار می تواند دنبال شود همانطور که مقام معظم رهبری هم گفتند که به چپ و راست و اصولگرایی و اصلاح طلبی قائل نیستند.

وی افزود: به اعتقاد من نیاز است جریان جدیدی با رویکردی جهادی و انقلابی وارد عرصه شود و بتواند همه استعدادها را به کار بگیرد. در ادوار گذشته دولت ها سنگین بودند و سنگین تر شدند تا جایی که امروز بیش از ۹۰ درصد بودجه کشور صرف مسائل جاری می شود. همه دولت ها در این مساله مقصرند و ما باید با مدیریت رویکرد انقلابی مسائل را حل و فصل کنیم، البته این به معنای تندروی، خشونت و عصبیت نیست، بلکه رهبری مصداق انقلابی گری را تعیین کرده اند و اگر به ولایت اعتقاد داریم باید از ایشان تبعیت کنیم. انقلابی گری در واقع می تواند هر دو جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی را در بر بگیرد،‌ اما نکته مهم این است که یک جریان پرانرژی فعال نیز در کشور وجود دارد که دلش به حال کشور می سوزد. ما می توانیم با حفظ این اصول این افراد را وارد عرصه کنیم و موجی ایجاد کنیم تا جهش بزرگی در تاریخ اتفاق بیفتد.

این عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب یادآور شد: عضویت من در این جبهه دلیل بر این نمی شود لزوما از اصول جمنا تبعیت کنیم.

وی تصریح کرد: اصولگرایان و اصلاح طلبان رای ثابت خود را دارند و من فکر می کنم ما نیازمند رویکرد جدیدتری هستیم و لازم است چهره های سنتی اصولگرایی و اصلاح طلبی خارج شوند و توجه بیشتری به جوان ها صورت گیرد و از ظرفیت بالای آنها برای ایجاد تغییرات ساختاری در دولت استفاده شود. به هر حال ادوار مختلف مدیریت کشور توسط جریان های اصولگرایی و اصلاح طلبی شاهد بوده ایم و می دانیم که هر دو جریان ناکارآمدی هایی داشته اند. اکنون ما نیازمند اصلاحات ساختاری هستیم و باید از نیروهای توانمند و نخبه که به فراموشی سپرده شده‌اند، استفاده کنیم که بتوانند با روحیه جهادی و انقلابی وارد عرصه شوند و با شجاعت کامل در مسیر برقراری عدالت و مبارزه با فساد قدم بردارند.

وی ادامه داد: جریانات اصولگرایی و اصلاح طلبی نیاز به بازنگری و بازسازی دارند، چرا که این دو جریان خود را به نیروهای ثابتی محدود کرده‌اند و مسئولیت ها تکرار شده و هر چه در چنته داشتند به میدان آوردند، اما ناموفق بودند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس با تاکید بر ضرورت توجه به مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و ضرورت حل این مشکلات از طرق علمی یادآور شد: ما نیاز داریم که بخصوص بخش بازرگانی و تجارت را با نگاه به صادرات تقویت کنیم، همچنین باید از ظرفیت بالای سفارتخانه ها که حلقه اتصال جمهوری اسلامی به کشورهای مختلف هستند استفاده کنیم. چرا که این ظرفیت به فراموشی سپرده شده است، این ها برنامه هایی است که اگر فرصت ارائه داشته باشد قطعا مورد اقبال مردم قرار می گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج