جاباما
۵۱۷۵۵۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

توضیح شهرام مکری درباره آخرین فیلمش

فیلم «هجوم» ساخته شهرام مکری از جمله فیلم‌های متقاضی حضور در جشنواره فجر در بهمن ماه ۹۵ و جشنواره جهانی فجر بود و راه نیافتن آن به تعجب برانگیز است. مکری به تازگی درباره حاشیه‌هایی که از زمان جشنواره برای این فیلم به وجود آمده صحبت کرده و درباره زمان احتمالی اکران آن نیز توضیح داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان: فیلم «هجوم» ساخته شهرام مکری از جمله فیلم‌های متقاضی حضور در جشنواره فجر در بهمن ماه ۹۵ و جشنواره جهانی فجر بود و راه نیافتن آن به تعجب برانگیز است. مکری به تازگی درباره حاشیه‌هایی که از زمان جشنواره برای این فیلم به وجود آمده صحبت کرده و درباره زمان احتمالی اکران آن نیز توضیح داده است.

«هجوم» سومین ساخته بلند شهرام مکری بعد از «ماهی و گربه» و «اشکان، انگشتر متبرکو چند داستان دیگر» است. این فیلم دی‌ماه سال گذشته متقاضی جشنواره فیلم فجر بود اما در این جشنواره پذیرفته نشد که این اتفاق حرف و حدیث‌هایی را به دنبال داشت. از جمله این‌که دلیل پذیرفته نشدن فیلم مکری بر اساس برخی شایعات ممیزی‌هایی بود که از سوی هیات انتخاب به این فیلم وارد شده است. مکری به تازگی درباره دریافت پروانه نمایش این فیلم و زمان احتمالی اکرانش توضیح داده است.
توضیح شهرام مکری درباره آخرین فیلمش

کارگردان «هجوم» درباره اکران فیلمش به ما می‌گوید: «امیدوارم که بتوانیم فیلم را پاییز اکران کنیم، ولی هنوز نتوانسته‌ایم پروانه نمایش فیلم را بگیریم و قراردادی هم با پخش‌کننده‌ای نداریم، اما برنامه خودمان اکران پاییزی است تا از فضای انتخابات دور شده باشیم و فضای کشور آرام‌تر شده باشد.»

مکری در پاسخ به این سوال که آیا عدم نمایش فیلم «هجوم» در جشنواره فجر به دلیل حجم ممیزی‌هایش، دلیل نگرفتن پروانه نمایش این فیلم بوده است می‌گوید: «ما هنوز نتوانسته‌ایم که برای فیلم پروانه نمایش بگیریم، امیدوارم که بتوانیم در جلسه‌هایی که با هیات پروانه نمایش داریم، سوءتفاهم‌هایی را که درباره فیلم وجود دارد برطرف سازیم. فضایی که اطراف فیلم شکل گرفته است، باعث ایجاد سوءتفاهم‌هایی شده که شاید از هیات انتخاب جشنواره فجر ناشی شده باشد، که به نظرم با گفت و گو قابل برطرف شدن است.»

این کارگردان که فیلم قبلی او «ماهی و گربه» در جشنواره‌های خارجی از جمله ونیز مورد توجه قرار گرفته بود درباره ارائه «هجوم» به جشنواره‌های مختلف نیز می‌گوید: «پخش‌کننده بین‌المللی فیلم، محمد اطبایی است و ما چون برای اکران داخلی فیلم عجله داریم، نمی‌توانیم اکران آن را مانند فیلم «ماهی و گربه» به تعویق بیاندازیم بنابراین فیلم را به فستیوال‌هایی که در همین چند ماهه اخیر باشند، ارائه خواهیم داد.»

او همچنین درباره نزدیک بودن فضای «هجوم» به فیلم «ماهی و گربه» نیز این‌طور توضیح می‌دهد : «به نظرم فیلم «هجوم» نسبت به ماهی و گربه برای تماشاچی جذاب‌تر باشد، چون این فیلم کمی قصه‌گوتر و دارای کاراکتر اصلی و قهرمان است با داستانی پرفراز و نشیب‌تر ، اما در نهایت فیلم به لحاظ محتوا و ساختار شبیه به همان چیزی است که در ذهن من وجود دارد.»

مکری در ادامه درباره این‌که نبود بازیگر زن در فیلم، لطمه‌ای به میزان فروشش نخواهد زد؟ این‌طور اظهار نظر می‌کند: «نبود بازیگر زن نوعی غافلگیری را باعث شده بنابراین فکر نمی‌کنم که لطمه‌ای به کار وارد شود. من معتقدم که فیلم باید خودش تبدیل به یک ستاره شود تا بتواند تماشاچی را هم جذب کند و من، امیدوارم که برای هجوم این اتفاق بیفتد، به نظر من اگر تماشاچی برای تماشای فیلم به سالن بیاید، ناراضی بیرون نخواهد رفت.»

مکری توضیح می‌دهد که این‌روزها در حال کار کردن روی یک فیلمنامه جدید است که احتمالا تا آخر امسال ساخته می‌شود و نسبت به فیلم‌های قبلی‌اش متفاوت است. او در این‌باره می‌گوید: «فیلم‌نامه‌ای که الان کار می‌کنم خیلی جدید است ولی من خودم را وادار نمی‌کنم که فکر کنم صلاح در ساختن چه مدل فیلمی است، من فیلمی را می‌سازم که آن را دوست داشته باشم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج